Vegetarische frituursnacks

19-04-2017 15:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand nog lekkere vegetarische snacks voor in de frituur? Ook dingen die je makkelijk zelf kan maken hoor ik graag, het liefst niet te duur
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte loempia's en kroepia's worden bij ons altijd erg gewaardeerd.
Forever is a hell of a long time
Kaassoufflees

Vietnamese loempia's

Bitterballen van vegetarische slager

Kipnuggets van vegetarische slager

Kroketten van vegetarische slager

Bamihapjes



Etc
Alle reacties Link kopieren
Tempura
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Happas, ik doe ze in de oven, geen idee of je ze kan frituren.
Alle reacties Link kopieren
Avocado in reepjes snijden, dippen in tempuradeeg, kort frituren en klaar! Dit kun je trouwens met meerdere groentes doen. Sweet chili sausje erbij en je hebt een leuke snack.
Alle reacties Link kopieren
Kaas-tengels



En zelf paddenstoelenbitterballen maken.
Ik vond de mozzarellasticks van de Appie erg lekker, helaas niet meer verkrijgbaar.



Tegenwoordig gaan hier regelmatig de kaasrondo's van Kwekkeboom de oven in, ook erg lekker.
Groentenkroketten

Vega-bitterballen van bijv. Aldi

Niet in de frituurpan maar in de oven: Happas (werd hier al genoemd) en vega-saucijzenbroodjes (afbakken)
quote:ZaraZara100 schreef op 19 april 2017 @ 15:37:

Happa's



Die zijn niet vegetarisch. Zit rundergelatine in. En stremsel (al eten veel vegetariërs dat wel)



Alleen de Happas Prei met Mosterd & Oude Kaas zit geen rundergelatine in (wel stremsel)
Ok, Puss. Dat wist ik niet, dus bedankt voor de aanvulling.

Ik eet die Mosterd-Happas wel eens bij iemand dus die bedoelde ik inderdaad.
Lidl en aldi hebben veel.



Zoals mozarella sticks en gevulde jalapeno's
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat allemaal lekker, krijg er trek van hahah
Falafel
quote:Perzina schreef op 19 april 2017 @ 15:26:

Ik vond de mozzarellasticks van de Appie erg lekker, helaas niet meer verkrijgbaar.



Tegenwoordig gaan hier regelmatig de kaasrondo's van Kwekkeboom de oven in, ook erg lekker.In de AH bij ons in de buurt nog wel, dochter is helemaal gek op die sticks.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 april 2017 @ 15:42:

[...]





Die zijn niet vegetarisch. Zit rundergelatine in. En stremsel (al eten veel vegetariërs dat wel)



Alleen de Happas Prei met Mosterd & Oude Kaas zit geen rundergelatine in (wel stremsel)O, wat jammer zeg.
Ik wilde ook al Happas noemen. Ik dacht ook dat die vegetarisch waren maar niet allemaal dus. Jammer!
Groenten in een jasje. Weet niet hoe het heet echter zie het liggen bij een bekend wok restaurant. Het is allerlei groente gedompeld in een papachtig iets dat na frituren zorgt voor een knapperige buitenkant.





Edit: het zit ook om gebakken banaan.
Alles van deeg met kaas erin....en doe er voor de smaak eens grove pittige kruiden bij.



En (sweet) chili saus.
quote:BridgetteDubois schreef op 19 april 2017 @ 16:31:

[...]





In de AH bij ons in de buurt nog wel, dochter is helemaal gek op die sticks.



Ja hier 2 dochters en ikzelf die wild zijn op die sticks. Het schijnt dat je ze wel kunt bestellen, maar dan moet je een hele doos ofzo bestellen. En daar is mijn vriezer niet groot genoeg voor.



Maar bedankt voor de tip, ik ga eens kijken bij een ander (groter) filiaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 18:34:

Groenten in een jasje. Weet niet hoe het heet echter zie het liggen bij een bekend wok restaurant. Het is allerlei groente gedompeld in een papachtig iets dat na frituren zorgt voor een knapperige buitenkant.





Edit: het zit ook om gebakken banaan.

Bedoel je tempura?

Word gemaakt van een soort beslag van (rijste)bloem, een variant daarop is pakora (indiaas) dat word gemaakt met een beslag van kikkererwtenmeel (kun je bij de toko of natuurvoedingswinkel kopen) allebei lekker vind ik.



Ik vind de groentekroketten van van dobben lekker, andere vegetarische kroketten barsten bij mij altijd open.

Zelf vegetarische kroketten maken kan ook, dat gaat bij mij wel altijd goed, maar da's niet echt snel.
Vegetarische gyoza (kan je bij een toko kant en klaar kopen, zelf vouwen van natuurlijk ook)



Zelfgemaakte kleine loempia's



Risottoballetjes



Onionrings



Gefrituurde blokjes tofu. Serveren met een sausje van chilli saus, gehakte pindas en koriander.



Maar overal waar ik ben doen die kleine kaasstengels (mozzarellastick achtig) het altijd zeer goed bij zowel vegetariërs als niet vegetariërs, man wat gaan die dingen altijd hard zeg! (Zelfgemaakte loempia's ook)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven