Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.



Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:24:

[...]





Misschien had ik dan een smiley moeten gebruiken? Of dacht je dat ik serieus was?



Nee hoor

Ik vroeg me al af waarom ik serieus er op reageerde
Heel hard klassieke muziek draaien dan, een beschaafde oplossing!
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 19 april 2017 @ 16:20:

[...]



Nette buurt als je voor k en t uitgescholden wordt?

Koophuizen staan overalDie post over k en t schelden was niet van TO, maar van een forumster die haar eigen ervaring deelde.
Lijkt me super vervelend. Er zit echt wel een verschil namelijk tussen spelende kinderen en krijsende/gillende kinderen. En idd dat laatste gaat door merg en been. Helaas niet echt advies als de ouders je zo asociaal te woord staan. Hoe kan je daar nou een gesprek mee voeren..



Edit: niet goed gelezen, dat was jouw buur niet. Goh in dat geval, ik zou dan toch gewoon proberen het gesprek aan te gaan, als dat geen resultaat op levert kan je dan een andere aanpak bedenken
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:24:

[...]





En ik vind dat als je in een rijtjeshuis woont je wat mag tolereren van elkander



In een flat of portiek woning moet je ook rekening houden met elkaar.



Maar als jou kinderen de hele dag lopen te gillen dan zou ik daar als buurvrouw gauw klaar mee zijn
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:24:

[...]





En ik vind dat als je in een rijtjeshuis woont je wat mag tolereren van elkanderPrecies. Ik heb ook wel is "last" van de barbecue van de buren, pratende volwassenen in de tuin (Dat gaat vaak harder dan jezelf in de gaten hebt), de buurman die klust en zo kan ik wel even doorgaan.
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:26:

Heel hard klassieke muziek draaien dan, een beschaafde oplossing!Ja.. dan gaat mijn dochter mooi dansen. ( klassiek ballet) is de oplossing
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 19 april 2017 @ 16:26:

[...]





Precies. Ik heb ook wel is "last" van de barbecue van de buren, pratende volwassenen in de tuin (Dat gaat vaak harder dan jezelf in de gaten hebt), de buurman die klust en zo kan ik wel even doorgaan.Dat zijn leefgeluiden daar zal je mij ook nooit over horen.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:26:

[...]





In een flat of portiek woning moet je ook rekening houden met elkaar.



Maar als jou kinderen de hele dag lopen te gillen dan zou ik daar als buurvrouw gauw klaar mee zijn



Heb ik ook in gewoond. Een buurvrouw die

Op mijn deur ramt omdat ik een huilbaby had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:26:

Heel hard klassieke muziek draaien dan, een beschaafde oplossing!



Of dit



Amon Amarth "Twilight Of The Thunder God" https://www.youtube.com/w ... fTSuyzSADAeZiuR28F1PkXERE
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:21:

[...]





Natuurlijk is elk kind wel eens vervelend. Maar als jij zegt dat je alleén maar krijsende kinderen om je heen hebt met ouders die er niets van zeggen, dan noem ik dat aso's.

Hm ja..idd..een nette asobuurt dan. Haha.

Andere kinderen voetballen gewoon tussen de geparkeerde auto's. Niemand die er iets van zegt.

Woonwijk, kinderrijk. De kinderen bepalen.
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:28:

[...]



Dat zijn leefgeluiden daar zal je mij ook nooit over horen.Dus volwassenen mag.. maar kinderen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:28:

[...]





Heb ik ook in gewoond. Een buurvrouw die

Op mijn deur ramt omdat ik een huilbaby had.Huilbaby is nog weer wat anders daar kan je vaak niet zoveel aan doen maar echt hele dagen gillen daar kan je zekr wel wat aan doen als ouder
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 16:29:

[...]



Hm ja..idd..een nette asobuurt dan. Haha.

Andere kinderen voetballen gewoon tussen de geparkeerde auto's. Niemand die er iets van zegt.

Woonwijk, kinderrijk. De kinderen bepalen.Irritant. Natuurlijk maken kinderen lawaai, de mijne ook. Maar ik zeg er wat van en als ze doorgaan is het einde oefening. Bizar dat deze mensen niets doen...
quote:stripverhaal schreef op 19 april 2017 @ 16:26:

[...]





Die post over k en t schelden was niet van TO, maar van een forumster die haar eigen ervaring deelde.Oh Ok misverstand
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:29:

[...]



Dus volwassenen mag.. maar kinderen niet.Dat zeg ik niet, kinderen mogen spelen voetballen fietsen noem maar op maar schreeuwen gillen schelden is nergens voor nodig.
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:28:

[...]



Dat zijn leefgeluiden daar zal je mij ook nooit over horen.Gegil en gekrijs vind ik ook niet kunnen maar het is voor mij zo lastig te beoordelen of dat het ook echt is of dat TO dat snel vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:32:

[...]



Dat zeg ik niet, kinderen mogen spelen voetballen fietsen noem maar op maar schreeuwen gillen schelden is nergens voor nodig.Blijkbaar mogen lampie haar kinderen gewoon gillen, hoort bij het spelen
Leefgeluiden horen erbij, krijsen niet.

Onze kinderen mogen overigens niet tegen garagedeuren of schuttingen voetballen. En ook niet tegen de muur die tussen ons en de buren in staat. Elke ouder kan bedenken wat voor overlast dat geeft.

Ik zou alleen wel even naar je buren gaan ipv alleen hier te klagen. Ik zou het zelf ook graag horen als mijn kinderen overlast geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 19 april 2017 @ 16:33:

[...]





Gegil en gekrijs vind ik ook niet kunnen maar het is voor mij zo lastig te beoordelen of dat het ook echt is of dat TO dat snel vindt.

Het is echt zo. Af en toe geschreeuw trek ik nog wel. Gekrijs en gegil om niks trek ik niet meer.

Nu op het moment is het gelukkig weer rustig [etenstijd denk ik] Dus ik ga nu heel hard genieten van de rust, vooralsnog.
Ik begrijp beide kanten wel.

Mijn kinderen mogen gewoon spelen maar hoeven niet als een stel apen te blijven gillen.

Mocht er ooit wel zo iets gebeuren en de buurvrouw zegt daar wat van ga ik trouwens ook niet schelden.

Maar met mij valt er een gesprek te voeren en met bepaalde soort mensen niet echt.

Ik heb zelf nooit ergens last van.. maar kan best veel hebben.

Die muziek zou mij dan ook niks interesseren als het niet de hele dag is. Gegil ook niet als het niet de hele dag is en bezopen blowende mensen hebben we geen last van in deze buurt.

En als de buren wel een tuinfeest hebben heb ik er geen last van.

Ik ben bijna nooit thuis wat dat betreft dus die geluiden maken mij niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom lijkt het alsof kinderen tegenwoordig alles maar moeten mogen? En als iemand iets vindt van het gedrag van een een kind de moedermaffia er gelijk voor in de bres springt? Probeer je eens in de klager te verplaatsen ipv alleen maar blind vanuit kamp mama te reageren!



Dat gezegd hebbende; ik kan me ook gruwelijk storen aan gillen en krijsen tijdens het spelen. Gewoon kletsen, zingen en praten vind ik prima, maar gillen en krijsen? Mij is vroeger geleerd dat ik alleen mocht gillen en krijsen als er echt iets ernstigs aan de hand was, of als ik me heel erg had bezeerd. Ik zit regelmatig stijf op mijn stoel omdat ik denk dat er iets vreselijks gebeurt is als ik dat gegil hoor.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:33:

[...]





Blijkbaar mogen lampie haar kinderen gewoon gillen, hoort bij het spelen Ja hoor
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:33:

[...]





Blijkbaar mogen lampie haar kinderen gewoon gillen, hoort bij het spelen

Jij vult enorm in.

Maar soms gilt een kind wel eens.

Ik snap de kant van een ander ook wel...

Mijn kinderen mogen genoeg dingen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:42:

[...]



Jij vult enorm in.

Maar soms gilt een kind wel eens.

Ik snap de kant van een ander ook wel...

Mijn kinderen mogen genoeg dingen niet.Maar gillen is wel toegestaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven