Bedreiging Noord-Korea

17-04-2017 19:54 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... jks-raketten-testen.dhtml



Noord-Korea dreigt opnieuw: "We gaan voortaan wekelijks raketten testen"

Karen Van Eyken

17/04/17 - 19u40 Bron: BBC © afp.



Internationale veroordelingen of oplopende spanningen met de Verenigde Staten zullen Noord-Korea er niet van weerhouden om raketten te testen. Het land gaat dat zelfs nog meer doen dan ooit tevoren. Dat deelde de Noord-Koreaanse viceminister van Buitenlandse Zaken Hang Song-Ryol mee aan de BBC.



Dreigen doet Noord-Korea alsmaar vaker en de dreigementen worden steeds grimmiger. "We zullen voortaan raketten testen op wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse basis", stelde Hang Song-Ryol. En daar voegde hij nog een nieuwe waarschuwing aan toe: "Indien de Verenigde Staten overgaan tot militaire actie, dan zal dat leiden tot een totale oorlog."



Eerder had Amerikaans vicepresident Mike Pence Noord-Korea nog aangemaand om de Verenigde Staten zeker niet te testen. Hij zei dat het "tijdperk van strategisch geduld" voorbij was. Pence maakte daarmee duidelijk dat het geduld van de VS met het stalinistische regime in Pyongyang op begint te raken.



Gisteren kwam Pence aan in Seoel. Niet toevallig besloot Noord-Korea net dan een raket te testen maar die test mislukte.



Volgens de Amerikaanse vicepresident willen de Verenigde Staten op een "vreedzame manier en via onderhandelingen" tot meer veiligheid komen. "Maar alle opties liggen op tafel en we blijven zij-aan-zij met Zuid-Korea", zo zei Pence tijdens een bezoek aan het grensdorpje Panmunjom, waar in 1953 het staakt-het-vuren werd ondertekend.



Moeten wij Noord-Korea serieus nemen of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Breuker helemaal geen doemdenker, eerder realistisch.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 19 april 2017 @ 10:07:

Ik vond Breuker helemaal geen doemdenker, eerder realistisch.Sommige mensen steken liever hun kop in het zand als er sprake is van an inconvenient truth. Don't shoot the messenger.
quote:bossanova schreef op 18 april 2017 @ 17:35:

Zou Trump echt de ambitie hebben om te boek te staan als president WW III? De kortste route richting onsterfelijkheid.Wat voor zin heeft dat als alle mensen dood zijn.
quote:Melt schreef op 19 april 2017 @ 10:37:

[...]





Sommige mensen steken liever hun kop in het zand als er sprake is van an inconvenient truth. Don't shoot the messenger.Eh nee, ik steek mijn kop niet in het zand, vind het ook vreselijk hoe de mensen daar honger lijden, worden onderdrukt en zonder pardon in vreselijke kampen worden gestopt. Maar ondanks de wetenschap dat anti-Westers Iran en Noord Korea dikke maatjes zijn en Kim Jung Un destijds de voormalige president van Iran een lange afstandsraket heeft geschonken en ook Iran er niet vies van is om dreigementen via ayatollahs in een jurk te uiten laat ik mij niet iedere keer de angst aanjagen wanneer de vijandelijkheden tussen Zuid- en Noord Korea weer eens op scherp staan.

Het zou heel fijn zijn als de bevolking van Noord-Korea eens bevrijd zou worden en Zuid-Korea niet meer onder druk zou staan vanwege het knettergekke dictatuur van Kim Jung Un en zijn dreigementen naar Z-Korea toe. Maar tot nu toe is daar nog nooit een manier voor gevonden. Noord-Korea is een enorm geïsoleerd ontoegankelijk land.
quote:Flowers-and-roses schreef op 19 april 2017 @ 10:39:

[...]





Wat voor zin heeft dat als alle mensen dood zijn.





Daar ben ik het wel mee eens, maar zo'n machtswaanzinnige komt niet op die gedachte, blijkbaar verzamelt zo'n machtswaanzinnige allemaal soortgenoten om zich heen zodat hij nooit tot betere inzichten gebracht zal worden. Elk tegengeluid wordt de kamer uitgezet.

Sowieso ben ik grootgebracht in een wereld waarin men het heel redelijk vindt om middels moord te straffen en te onderhandelen. Bloedlust, kannibalisme, slavernij, martelingen, onvrijwillige wetenschappelijke experimenten, uitbuiting horen allemaal ook bij het repertoire van 'de mens'. Maar gelukkig heeft 'de mens' ook mooie kanten, zolang ze niet te veel macht heeft





Over Trump en de onderdrukking etc. van het Noord-Koreaanse volk, daar geeft hij geen moer om, hij is alleen bezorgd om het Koreaanse kernprogramma dat een gevaar zou kunnen opleveren voor de VS en de machtsverhoudingen in Azië bedreigt. Maar Trump geeft geen moer om het Noord-Koreaanse volk, laten we wel wezen.
Vandaag door Nu.nl.

Trump noemt Noord-Korea een 'zeer lastige situatie'

"De Amerikaanse president Donald Trump zei dinsdag dat hij zal afwachten wat er gaat gebeuren tussen Noord-Korea en de Verenigde Staten. Trump noemde het een "zeer lastige situatie".



Ook zei de Amerikaanse president dat mensen "zich altijd zorgen moeten maken over een mogelijke kernoorlog met Noord-Korea". De Republikeinse president reageerde op een vraag van een verslaggever van WTMJ in Wisconsin, een aan NBC News gelieerde zender.



De verslaggever vroeg of Amerikanen bezorgd moeten zijn over een mogelijke kernoorlog met Noord-Korea. Trump stelde dat je altijd bezorgd moet zijn en niet zoals eerdere Amerikaanse presidenten je afzijdig moet houden van Noord-Korea."





"Ik ben nu in een positie gedwongen dat Noord-Korea kernwapens heeft en dat wij er iets aan moeten doen", stelt Trump. "We hopen dat Noord-Korea vrede wil, wij willen in ieder geval vrede. Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren."





Vredig een kernoorlog rechtvaardigen. We moeten bang zijn.
NRC, zo'n kleine achttien jaar geleden.



De kans op een kernoorlog is nu groter dan ooit.
quote:bossanova schreef op 19 april 2017 @ 12:08:

Vandaag door Nu.nl.

Trump noemt Noord-Korea een 'zeer lastige situatie'

"De Amerikaanse president Donald Trump zei dinsdag dat hij zal afwachten wat er gaat gebeuren tussen Noord-Korea en de Verenigde Staten. Trump noemde het een "zeer lastige situatie".



Ook zei de Amerikaanse president dat mensen "zich altijd zorgen moeten maken over een mogelijke kernoorlog met Noord-Korea". De Republikeinse president reageerde op een vraag van een verslaggever van WTMJ in Wisconsin, een aan NBC News gelieerde zender.



De verslaggever vroeg of Amerikanen bezorgd moeten zijn over een mogelijke kernoorlog met Noord-Korea. Trump stelde dat je altijd bezorgd moet zijn en niet zoals eerdere Amerikaanse presidenten je afzijdig moet houden van Noord-Korea."





"Ik ben nu in een positie gedwongen dat Noord-Korea kernwapens heeft en dat wij er iets aan moeten doen", stelt Trump. "We hopen dat Noord-Korea vrede wil, wij willen in ieder geval vrede. Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren."





Vredig een kernoorlog rechtvaardigen. We moeten bang zijn.



Ook Obama heeft zich destijds bemoeid met Noord-Korea en sancties opgelegd vanwege het nucleaire programma van Noord-Korea of bedoelt Trump het anders?

Ik vind Trump maar een vermoeiende tevens verwarrende man
quote:Bobby-Pin schreef op 19 april 2017 @ 12:29:

[...]





Ook Obama heeft zich destijds bemoeid met Noord-Korea en sancties opgelegd vanwege het nucleaire programma van Noord-Korea of bedoelt Trump het anders?

Ik vind Trump maar een vermoeiende tevens verwarrende man

Nee, Trump bedoelt het ook goed, maar voor zijn goede bedoelingen wil hij onacceptabel kwaadaardige middelen inzetten. Het ouderwetse devies van de VS, 'het doel heiligt alle middelen'. Het doel is altijd de bescherming van de (machtspositie van de) VS geweest, of ze nu wel of niet de dreiging over zichzelf hebben afgeroepen. Het doen en achteraf nadenken over de gevolgen, terwijl dat dan niet meer hoeft, het dan al te laat is.



Ik vind Trump ook vervelend, maar tegelijkertijd belichaamt hij zo goed het stereotype beeld dat ik van de Amerikanen heb.



Het zou mooi zijn als de huidige houding van de VS nogmaals het volk op de been zou brengen om te protesteren tegen kernwapens e.d. Maar blijkbaar geldt de cyclus van de herhalende geschiedenis alleen voor wereldregeringen en niet voor het volk.
quote:Gatti schreef op 19 april 2017 @ 10:07:

Ik vond Breuker helemaal geen doemdenker, eerder realistisch.Ik vond professor Breuker eentonig en het enige wat ik dacht was: wat heeft het voor zin om bang te zijn voor een mogelijke kernoorlog? Kan iemand er iets aan veranderen? Sowieso neem ik iedereen met vermeende voorspellende gaven met een grove korrel zout.
Ook interessant: https://www.youtube.com/watch?v=2SUCgvIreQE



Dan ga je je afvragen waar het toch misgegaan is. Maar zo is er ook een documentaire over Noord Koreanen in Japan en die spreken ook vol lof over Noord Korea en dan denk ik heb je oogkleppen op? En om het dan nog aparter te maken kwam de familie van 2 schoolmeisjes oorspronkelijk uit Jeju wat dus Zuid Korea is.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 19 april 2017 @ 12:08:

Vandaag door Nu.nl.

[Trump:] "We hopen dat Noord-Korea vrede wil, wij willen in ieder geval vrede. Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren."Ik denk namelijk dat Noord-Korea geen vrede wil. Was dat wel zo geweest, was er allang vrede tussen Noord- en Zuid-Korea. We hadden dan ook de provocaties tegenover Japan en Zuid-Korea niet gehad.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 19 april 2017 @ 13:34:

[...]



Ik denk namelijk dat Noord-Korea geen vrede wil. Was dat wel zo geweest, was er allang vrede tussen Noord- en Zuid-Korea. We hadden dan ook de provocaties tegenover Japan en Zuid-Korea niet gehad.Vrede is wat het gepeupel wil, dat is de stem van het volk. Maar om tot vrede te komen zijn er stabiele machtsverhoudingen en een soort van vertrouwen nodig. Lastig ja, want NK accepteert de grootmacht van de VS of democratie niet en de VS accepteert de macht van NK of communisme niet. Fijn dat iemand Trump uit heeft gelegd dat het lastig is.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... ast_VS_op_in_video__.html
Voor wie geïnteresseerd is in de impact van een kernbom naar keuze op bijvoorbeeld Nederland, vond ik dit:

NUKEMAP door A. Wellerstein
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je de reguliere media bekijkt van de afgelopen maand, zie je dat de publieke opinie in het westen al wordt klaargestoomd voor steun aan een militair ingrijpen in Noord Korea.

Helaas hoor ik nog nergens iets over een achteraf programma. Straks krijg je weer zo'n decennia lang escalerende clusterfuck als wat ze met Afghanistan hadden nadat men de Soviet Unie daar verwijderd had.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ja ik ben daar ook benieuwd naar hoe men dat voor zich ziet. Je kunt ze wel verslaan, de grens open gooien en de mensen die vrijheid terug geven maar zo simpel is het niet, de verschillen zijn daar te groot voor. Wat ik steeds lees van mensen die gevlucht zijn is dat ze het heel moeilijk vinden om ineens met zoveel vrijheid enzo om te gaan. Ja er is een programma voor Noord Koreanen in Zuid Korea waar ze leren hoe het er in het zuiden aan toe gaat, ze krijgen geld om een huis te huren enzo maar dan? In Noord Korea werd alles geregeld, hoefde je niet te denken van wat wil ik nou? En dan kom je aan in Zuid Korea waar je ineens alles zelf moet regelen? Waar je zelf moet bedenken wat je nu eigenlijk wilt. Waar je vaak weer onderaan de ladder moet beginnen qua werk omdat je opleiding of wat dan ook niet aansluit. Er zijn Noord Koreanen die gewoon weer terug zijn gegaan omdat ze gewoon niet konden wennen aan al die vrijheden en keuzes.



Als ze de grens ineens opengooien zijn de problemen nog lang niet opgelost, dan komen er juist een heleboel problemen bij.
Alle reacties Link kopieren
http://www.reuters.com/ar ... usa-carrier-idUSKBN17L03J



As Trump warned North Korea, his 'armada' was headed toward Australia



By Phil Stewart | WASHINGTON



When U.S. President Donald Trump boasted early last week that he had sent an "armada" as a warning to North Korea, the aircraft carrier strike group he spoke of was still far from the Korean peninsula, and headed in the opposite direction.



It was even farther away over the weekend, moving through the Sunda Strait and then into the Indian Ocean, as North Korea displayed what appeared to be new missiles at a parade and staged a failed missile test.



The U.S. military's Pacific Command explained on Tuesday that the strike group first had to complete a shorter-than-initially planned period of training with Australia. But it was now "proceeding to the Western Pacific as ordered," it said.



The perceived communications mix-up has raised eyebrows among Korea experts, who wonder whether it erodes the Trump administration's credibility at a time when U.S. rhetoric about the North's advancing nuclear and missile capabilities are raising concerns about a potential conflict.



"If you threaten them and your threat is not credible, it's only going to undermine whatever your policy toward them is. And that could be a logical conclusion from what's just happened," said North Korea expert Joel Wit at the 38 North monitoring group, run by Johns Hopkins University's School of Advanced International Studies.

The U.S. aircraft carrier USS Carl Vinson transits the Sunda Strait, Indonesia on April 15, 2017. Picture taken on April 15, 2017. Sean M. Castellano/Courtesy U.S. Navy/Handout via REUTERS



The U.S. military initially said in a statement dated April 10 that Admiral Harry Harris, the commander of Pacific Command, directed the Carl Vinson strike group "to sail north and report on station in the Western Pacific."



Reuters and other news outlets reported on April 11 that the movement would take more than a week. The Navy, for security reasons, says it does not report future operational locations of its ships.



Defense Secretary Jim Mattis initially appeared to play down the deployment on April 11, saying the Vinson was "just on her way up there because that's where we thought it was most prudent to have her at this time."



"There's not a specific demand signal or specific reason why we're sending her up there," he said.



But even Mattis initially misspoke about the strike group's itinerary, telling a news conference that the Vinson had pulled out of an exercise with Australia.



The Pentagon has since corrected the record, saying the ship's planned port visit to Fremantle, Australia, was canceled - not the exercise with Australia's navy.



On April 15, the U.S. Navy even published a photo showing the Vinson transiting the Sunda Strait. here



From April 16-18, the website www.gonavy.jp/CVLocation.html reported that the Vinson was in the Indian Ocean.



A U.S. military official, speaking on condition of anonymity, said the Vinson carried out the exercises after passing through the Sunda Strait and wrapped them up this week.



De vloot gaat in ieder geval nu wel richting Korea.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 19 april 2017 @ 17:49:

Ja ik ben daar ook benieuwd naar hoe men dat voor zich ziet. Je kunt ze wel verslaan, de grens open gooien en de mensen die vrijheid terug geven maar zo simpel is het niet, de verschillen zijn daar te groot voor. Wat ik steeds lees van mensen die gevlucht zijn is dat ze het heel moeilijk vinden om ineens met zoveel vrijheid enzo om te gaan. Ja er is een programma voor Noord Koreanen in Zuid Korea waar ze leren hoe het er in het zuiden aan toe gaat, ze krijgen geld om een huis te huren enzo maar dan? In Noord Korea werd alles geregeld, hoefde je niet te denken van wat wil ik nou? En dan kom je aan in Zuid Korea waar je ineens alles zelf moet regelen? Waar je zelf moet bedenken wat je nu eigenlijk wilt. Waar je vaak weer onderaan de ladder moet beginnen qua werk omdat je opleiding of wat dan ook niet aansluit. Er zijn Noord Koreanen die gewoon weer terug zijn gegaan omdat ze gewoon niet konden wennen aan al die vrijheden en keuzes.



Als ze de grens ineens opengooien zijn de problemen nog lang niet opgelost, dan komen er juist een heleboel problemen bij.Het zal dat een eigen land moeten blijven en langzaam aan de hedendaagse maatschappij moeten wennen.
Amerika kan niet overal ingrijpen. Daarnaast hebben China en Rusland geen behoefte aan Amerikanen aan de grenzen (China dan en Rusland vlakbij) en zullen dat ook niet accepteren.



Je kunt ook niet van ieder land een Westers land maken met bijbehorende democratie, dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien. China is ver van perfect. Rusland is verre van perfect, maar sluiten qua levenstijl wel meer bij Noord Koreanen dan bij ons.



Je gaat het hebben over controle over land. Wie gaat de boel controleren, de VS/Europa of Azië? De spanningen in de wereld lopen hoog op.



Maar goed, die idioot kan ook weten dat zijn dagen zijn geteld. Ik vermoed dat hij liever zijn land en een deel van de wereld mee neemt in zijn val dan dat hij alleen gaat.
quote:Ineke98 schreef op 19 april 2017 @ 18:07:

[...]





Het zal dat een eigen land moeten blijven en langzaam aan de hedendaagse maatschappij moeten wennen.En wie gaat dat controleren/helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 19 april 2017 @ 18:32:

[...]



En wie gaat dat controleren/helpen?Ik ga uit van Zuid Korea.
quote:Ineke98 schreef op 19 april 2017 @ 18:35:

[...]





Ik ga uit van Zuid Korea.

Die hebben zelf 1 of 2 probleempjes met bestuur. Redden ze dat?

Gaat China het risico nemen dat de VS troepen een grensje op kunnen schuiven van Zuid naar Noord?
Alle reacties Link kopieren
Over wat Closednote schreef: Hoe ging dat in de DDR, toen de Muur viel?
World of Warcraft: Legion
Een leuk filmpje uit Noord-Korea : Traffic girl

Doen ze daar niet aan stoplichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven