Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 19 april 2017 @ 21:51:

[...]





In welk topic zie je dat nou eigenlijk? Ik kan het nooit vinden.In het Bantopic
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:06:

[...]





Aan de andere kant is het wel moedig van haar om.in zo'n vijandige omgeving als hier te blijven schrijven.dat wel, ik was er allang klaar mee geweest
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 22:06:

[...]





In het Bantopic Gevonden, wist niet dat ik helemaal naar beneden moest scrollen!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:06:

[...]





Aan de andere kant is het wel moedig van haar om.in zo'n vijandige omgeving als hier te blijven schrijven.Nee niet echt. Maar als je maar provocerende dingen blijft zeggen is het normaal dat je een ban krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 19 april 2017 @ 22:08:

[...]





Nee niet echt. Maar als je maar provocerende dingen blijft zeggen is het normaal dat je een ban krijgt.Dat is haar mening. Wat is daar provocerend aan? It's a free country. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 19 april 2017 @ 22:08:

[...]





Gevonden, wist niet dat ik helemaal naar beneden moest scrollen! Ik weet het ook nog maar een week of 2 sinds iemand mij erop attendeerde :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:09:

[...]





Dat is haar mening. Wat is daar provocerend aan?Je had haar reacties moeten lezen welke nu verwijderd zijn. Vraag het anders aan de moderaters.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:06:

[...]





Aan de andere kant is het wel moedig van haar om.in zo'n vijandige omgeving als hier te blijven schrijven.Ik vind deze omgeving helemaal niet vijandig. Sommige dingen moeten gewoon worden gezegd, en dat is dan ook wat er hier gebeurt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:09:

[...]





Dat is haar mening. Wat is daar provocerend aan? It's a free country. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben.Eerlijk gezegd ging ze, vind ik, wel ver met übermensch, gaskamers etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 22:11:

[...]





Eerlijk gezegd ging ze, vind ik, wel ver met übermensch, gaskamers etc.



Die heb ik niet gelezen. Zijn weg.

Wel vind ik het hier een over en weer provoceren. Dat ligt echt niet alleen bij haar.



Maar goed. On topic. Ik weet niet wat jullie gestemd hebben, maar de huidige regering wil geen verbod op financiering moskeeën en i mams door Turkije.

En zoals eerder gezegd blijft de EU 100den miljoenen op jaarbasis naar Turkije sturen ivm toetreding tot de EU.



Grote kans dat 1 of meerderen van jullie die hier zo hard van leer trekken gestemd hebben op een.partij die Turkije gewoon faciliteert.



Dus.....
Alle reacties Link kopieren
In andere landen zou je in een penitentiaire inrichting worden gezet met deze opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:16:

[...]





Die heb ik niet gelezen. Zijn weg.

Wel vind ik het hier een over en weer provoceren. Dat ligt echt niet alleen bij haar.



Maar goed. On topic. Ik weet niet wat jullie gestemd hebben, maar de huidige regering wil geen verbod op financiering moskeeën en i mams door Turkije.

En zoals eerder gezegd blijft de EU 100den miljoenen op jaarbasis naar Turkije sturen ivm toetreding tot de EU.



Grote kans dat 1 of meerderen van jullie die hier zo hard van leer trekken gestemd hebben op een.partij die Turkije gewoon faciliteert.



Dus.....Ja en dat snapt niemand.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/politiek ... -met-turkije-op~a099a7d1/





'Schort EU-onderhandelingen met Turkije op'



ReferendumTurkije kan na het referendum van afgelopen weekend geen lid meer worden van de Europese Unie, zo vindt de Tweede Kamer. Het kabinet moet er in Brussel voor pleiten definitief de stekker uit het toetredingsproces te trekken, bleek vanavond tijdens een debat.

Hanneke Keultjes 19-04-17, 21:22



Een krappe meerderheid van de Turkse kiezers stemde zondag voor een grondwetswijziging waardoor president Erdogan meer macht krijgt. Volgens de Kamer holt hij daarmee de democratie verder uit en drijft het land verder af van Europese waarden. Joël Voordewind van de ChristenUnie vindt dat Turkije zelf kiest zich af te wenden van Europa. ,,Waar wacht de EU dan nog op?”, vroeg hij zich af. Volgens de PVV hoort Turkije ‘niet bij Europa’.



De onderhandelingen tussen de EU en Turkije over toetreding zijn al jaren geleden in de ijskast gezet. Volgens VVD-Kamerlid Han ten Broeke is het de vraag wie de stekker eruit trekt. ,,Gaat dat Erdogan dat zelf doen?” Daar moet de EU niet op wachten, meent SP’er Renske Leijten. ,,Stop dan ook formeel met de toetredingsonderhandelingen.”



Ten Broeke wees echter ook op de Nederlandse handelsbelangen en de vluchtelingendeal met Turkije. Bovendien is de kans van slagen in Brussel klein, zo zei hij. ,,Dan is het als een grote bos bloemen naar Ankara.”

Banden verkoelen



Leijten riep het kabinet ook op om de ‘warme banden’ met Turkije te verkoelen en de banden met de Turkse moskeeorganisatie Diyanet te verbreken. Eerder op de dag schreef het kabinet dat het niet van plan is dat te doen, terwijl een Kamermeerderheid daar wel om had gevraagd.



Het volledig verbieden van buitenlandse financiering tast volgens de regering de grondwettelijke vrijheden aan. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt stelde dat Oostenrijk het wel heeft gedaan. ,,Waarom kunnen wij dat niet doen?” Hij vroeg het kabinet dat nogmaals te bekijken.



Volgens Denk-fractieleider Tunahan Kuzu wordt er met twee maten gemeten. Het uitslag van het Britse referendum over de Brexit werd gerespecteerd, maar de Turkse uitslag ‘bij voorbaat niet’. Leijten noemde het ongepast dat Kuzu deze twee uitslagen met elkaar vergelijkt. Zij wees er op dat verkiezingswaarnemers van de OVSE hebben gesteld dat het referendum in Turkije – in tegenstelling tot het referendum in het Verenigd Koninkrijk – niet eerlijk is verlopen.



In het debat waarbij de situatie in kandidaat-lidstaat Turkije aan de orde kwam, werd ook gesproken over het land dat de EU juist wil verlaten. Op 29 april staat een Europese top geheel in het teken van het naderende vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de EU. De Kamer wil, net als het kabinet, niet dat de Brexit een ‘vechtscheiding’ wordt.
Er was in december een kamermeerderheid voor het verbod van financiering van moskeeën in Nederland door de Turkse regering.

Daar kon je dus mooi rekening mee houden, mocht je dat willen, de afgelopen verkiezingen.
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 22:11:

[...]





Eerlijk gezegd ging ze, vind ik, wel ver met übermensch, gaskamers etc.



Uiteraard zijn ze provocerend, al ben ik tegen dat censureren wat op dit forum telkens gebeurt.

Laat maar eens zien wat voor bijzondere ideeën mensen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 19 april 2017 @ 22:30:

Er was in december een kamermeerderheid voor het verbod van financiering van moskeeën in Nederland door de Turkse regering.

Daar kon je dus mooi rekening mee houden, mocht je dat willen, de afgelopen verkiezingen.





De regering wil het niet. Het is dus afgeketst.





Rutte zal alles doen om de Turkijedeal niet verder dwars te liggen, want dan krijgt hij het met Merkel aan de stok.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 19 april 2017 @ 22:28:

http://www.ad.nl/politiek ... -met-turkije-op~a099a7d1/





'Schort EU-onderhandelingen met Turkije op'



ReferendumTurkije kan na het referendum van afgelopen weekend geen lid meer worden van de Europese Unie, zo vindt de Tweede Kamer. Het kabinet moet er in Brussel voor pleiten definitief de stekker uit het toetredingsproces te trekken, bleek vanavond tijdens een debat.

Hanneke Keultjes 19-04-17, 21:22



Een krappe meerderheid van de Turkse kiezers stemde zondag voor een grondwetswijziging waardoor president Erdogan meer macht krijgt. Volgens de Kamer holt hij daarmee de democratie verder uit en drijft het land verder af van Europese waarden. Joël Voordewind van de ChristenUnie vindt dat Turkije zelf kiest zich af te wenden van Europa. ,,Waar wacht de EU dan nog op?”, vroeg hij zich af. Volgens de PVV hoort Turkije ‘niet bij Europa’.



De onderhandelingen tussen de EU en Turkije over toetreding zijn al jaren geleden in de ijskast gezet. Volgens VVD-Kamerlid Han ten Broeke is het de vraag wie de stekker eruit trekt. ,,Gaat dat Erdogan dat zelf doen?” Daar moet de EU niet op wachten, meent SP’er Renske Leijten. ,,Stop dan ook formeel met de toetredingsonderhandelingen.”



Ten Broeke wees echter ook op de Nederlandse handelsbelangen en de vluchtelingendeal met Turkije. Bovendien is de kans van slagen in Brussel klein, zo zei hij. ,,Dan is het als een grote bos bloemen naar Ankara.”

Banden verkoelen



Leijten riep het kabinet ook op om de ‘warme banden’ met Turkije te verkoelen en de banden met de Turkse moskeeorganisatie Diyanet te verbreken. Eerder op de dag schreef het kabinet dat het niet van plan is dat te doen, terwijl een Kamermeerderheid daar wel om had gevraagd.



Het volledig verbieden van buitenlandse financiering tast volgens de regering de grondwettelijke vrijheden aan. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt stelde dat Oostenrijk het wel heeft gedaan. ,,Waarom kunnen wij dat niet doen?” Hij vroeg het kabinet dat nogmaals te bekijken.



Volgens Denk-fractieleider Tunahan Kuzu wordt er met twee maten gemeten. Het uitslag van het Britse referendum over de Brexit werd gerespecteerd, maar de Turkse uitslag ‘bij voorbaat niet’. Leijten noemde het ongepast dat Kuzu deze twee uitslagen met elkaar vergelijkt. Zij wees er op dat verkiezingswaarnemers van de OVSE hebben gesteld dat het referendum in Turkije – in tegenstelling tot het referendum in het Verenigd Koninkrijk – niet eerlijk is verlopen.



In het debat waarbij de situatie in kandidaat-lidstaat Turkije aan de orde kwam, werd ook gesproken over het land dat de EU juist wil verlaten. Op 29 april staat een Europese top geheel in het teken van het naderende vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de EU. De Kamer wil, net als het kabinet, niet dat de Brexit een ‘vechtscheiding’ wordt.





Lieve schat, hoeveel invloed denk jij dat een paar partijen in de Nederlandse Kamer op de EU hebben?

Merkel wil boven alles de Turkije deal overeind houden. Frankrijk ook. En rutte dus ook. Dus....blijven de toetredingsgesprekken met Turkije gewoon gevoerd worden.



Als je de politiek een beetje gevolgd hebt, ook internationaal, weer je hoe de hazen lopen. En ga ik er maar even vanuit dat je op een partij hebt gestemd die tegen de EU in huidige vorm is?



Of verwijt je enkel Pinarcik zich niet goed geïnformeerd te hebben? Nogmaals, grote kans dat je op een partij hebt gestemd die Turkije faciliteert.
Je kunt wel bijdehand gaan doen, je weet geen eens wat mensen hebben gestemd.
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:35:

[...]





De regering wil het niet. Het is dus afgeketst.





Rutte zal alles doen om de Turkijedeal niet verder dwars te liggen, want dan krijgt hij het met Merkel aan de stok.Alsof Rutte een keuze heeft, of willen we in Nederland nog meer immigratieproblemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:39:

[...]





Lieve schat, hoeveel invloed denk jij dat een paar partijen in de Nederlandse Kamer op de EU hebben?

Merkel wil boven alles de Turkije deal overeind houden. Frankrijk ook. En rutte dus ook. Dus....blijven de toetredingsgesprekken met Turkije gewoon gevoerd worden.



Als je de politiek een beetje gevolgd hebt, ook internationaal, weer je hoe de hazen lopen. En ga ik er maar even vanuit dat je op een partij hebt gestemd die tegen de EU in huidige vorm is?



Of verwijt je enkel Pinarcik zich niet goed geïnformeerd te hebben? Nogmaals, grote kans dat je op een partij hebt gestemd die Turkije faciliteert.



Ik weet hoeveel er wordt gehandeld tussen de EU en Turkije. En zolang de EU de handel verkiest boven hun inwoners zal alles gewoon doorgaan zoals het nu gaat.

De EU interesseert ook niet hoeveel mensen onterecht worden vastgezet in Turkije.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 19 april 2017 @ 22:44:

[...]



Alsof Rutte een keuze heeft, of willen we in Nederland nog meer immigratieproblemen?De Nederlandse bevolking heeft al meerdere malen hun ongenoegen geuit tegenover de EU maar dat wordt volledig negeert door de politiek.
Alle reacties Link kopieren
Iemand het boek In Europa gelezen?
quote:Wageningen1985 schreef op 19 april 2017 @ 22:42:

Je kunt wel bijdehand gaan doen, je weet geen eens wat mensen hebben gestemd.





Nou, inderdaad.



Zo ongeveer iedereen weet wel dat Nederland eigenlijk niets te vertellen heeft. Duitsland en Frankrijk zijn de baas.

Wil nog niet zeggen dat je kunt vinden dat bepaalde zaken anders zouden moeten, anders kun je de halve actueel pijler wel opdoeken.
Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt.

Jullie willen Pinarcik het land uitzetten notabene. Ook bizar hoor.



Nou ja. Discussie gesloten. Jammer..
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven