Gezondheid alle pijlers

Constant koud

20-04-2017 11:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Huisarts is vandaag een dagje afwezig en het heeft geen haast, maar wilde even kijken of hier herkenning is. Ik ben 2 jaar geleden van ons jongste kind bevallen, en ben een zogenaamd warmbloedig typje. Ik heb het ALTIJD! warm.

Ik zet het zo groot etc omdat ik het gewoon echt nooit koud heb. Ik zweet normaliter ook snel. Ik merk nu, dat zo in het laatste halfjaar, ik het regelmatig koud heb. De laatste 2 maanden eigenlijk constant en dat echt koud. Koude voeten, handen, pijn in mijn gewrichten, soms kan ik mijn handen bijna niet meer gebruiken want ze zijn dan zo stijf, ws omdat ze zou koud zijn.

Eergisteren ook bijna niet geslapen want ik lag echt te bibberen. Ik ben niet ziek verder, niet verkouden oid.

Ik giet de hele dag thee in mijn lijf om het warm te hebben. En, eerst werd 's ochtends de verwarming naar 18 gezet omdat iedereen het koud had, en zodra ik dat door had ging hij meteen uit want ik kon echt niet tegen die warmte.

Nu lig ik 's avonds onder een deken, met verwarming op soms 22, en met een trui, longsleeve en top aan.



Zo ben ik niet en ik vind het raar. Ik heb longklachten, maar leg het daar eigenlijk niet bij, ik heb coeliakie, dat is onder controle, dieet loopt geweldig dus dat is ook niet van belang, lijkt me. Ik probeer het laatste jaar af te vallen, en er komt nu heel langzaam iets op gang, nadat ik gestopt ben met mijn longmedicijnen (gaat goed, yes!), en heel heel traag verlies ik wat gewicht (met sporten en heel goed eten). Ik ben moe, vole me vaak 'op' maarja heb een gezin he...is ws ook niet zo raar.



Ik wilde de ha bellen of ik volgende week een keer mijn ijzer kan laten controleren, die was de vorige keer (najaar) op het randje, maar dat kwam ws door de coeliakie. Iemand nog suggesties of ik nog voor iets kan vragen qua prikken of is een afspraak maken verstandiger denken jullie? om nou bij de huisarts aan te komen dat ik het zo koud heb, ja, dat voelt een beetje als zijn tijd verdoen?
Van afvallen kun je het ook koud krijgen.
Alle reacties Link kopieren
ik lees even mee, heb het ook altijd koud... zelf als het 20 graden is en ik zit in de zon, voelt mijn lichaam nog koud aan.
Dat is andere thee!
Ga naar je huisarts hiervoor. Laat je even weten wat er aan de hand is, wat die vindt? Of je zijn/haar tijd verdoet, vraag het hem/haar, wie weet heb je het allemaal maar ingevuld.
Alle reacties Link kopieren
Eet je wel genoeg? Ik kan me voorstellen dat het je lichaam heel veel moeite kost om op temperatuur te blijven als je niet genoeg eet (of wel genoeg eet maar door sporten veel meer verbruikt dan je inneemt). Aangezien je aangeeft dat je probeert af te vallen.



En inderdaad even langs de huisarts, het zou zomaar ook iets te maken kunnen hebben met je longklachten (in ieder geval de vermoeidheid).
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen bellen.



Ik ben 3 jaar geleden 20 kilo afgevallen. In 6 maanden. Met sporten etc. Ik heb het toen nooit koud gehad. Nu ben ik een paar kilo kwijt in al die tijd sinds de geboorte van mijn jongste 2 jaar geleden, ik moet er nog 8. Ik herken dit dus totaal niet. Het gaat nu echt met 100 gram afvallen in een week, naar 500 aankomen (zelfde eten), weer een beetje eraf, weer 100 eraan, dan ineens 500 gram eraf en dan ben ik een week of 3 verder en ben ik een halve kilo kwijt (zo ongeveer gaat het nu). Ik kan me daarom dus moeilijk voorstellen dat het daarvan zou komen, maar ik sluit het niet uit. Het klinkt alleen niet logsich qua ervaring.



Morgen maar even bellen en ik leg het de assistente voor. Misschien moet ik langs komen of kan zij overleggen.



Schiet me ineens in mijn hoofd dat ik heel vaak licht in mijn hoofd ben ineens zomaar uit het niets, is ook maar van de laatste maanden. Ik eet absoluut voldoende, ik functioneer niet als ik maaltijden oversla ;)



Morgen toch maar even bellen.
Even schildklierwaarden laten checken.
quote:RogerPriddy schreef op 20 april 2017 @ 11:20:

Even schildklierwaarden laten checken.Laat de huisarts lekker bepalen of hij/zij dat zinvol vindt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het over sinds ik hardloop (1x per week maar hoor), buiten.

Nooit meer koud.
quote:Abbigael schreef op 20 april 2017 @ 11:17:

Ik ga morgen bellen.



Ik ben 3 jaar geleden 20 kilo afgevallen. In 6 maanden. Met sporten etc. Ik heb het toen nooit koud gehad. Nu ben ik een paar kilo kwijt in al die tijd sinds de geboorte van mijn jongste 2 jaar geleden, ik moet er nog 8. Ik herken dit dus totaal niet. Het gaat nu echt met 100 gram afvallen in een week, naar 500 aankomen (zelfde eten), weer een beetje eraf, weer 100 eraan, dan ineens 500 gram eraf en dan ben ik een week of 3 verder en ben ik een halve kilo kwijt (zo ongeveer gaat het nu). Ik kan me daarom dus moeilijk voorstellen dat het daarvan zou komen, maar ik sluit het niet uit. Het klinkt alleen niet logsich qua ervaring.



Morgen maar even bellen en ik leg het de assistente voor. Misschien moet ik langs komen of kan zij overleggen.



Schiet me ineens in mijn hoofd dat ik heel vaak licht in mijn hoofd ben ineens zomaar uit het niets, is ook maar van de laatste maanden. Ik eet absoluut voldoende, ik functioneer niet als ik maaltijden oversla ;)



Morgen toch maar even bellen.



Misschien heb je ergens een tekort aan. Goed om even te laten checken.

Klinkt gek maar als je het koud hebt kan je beter iets kouds drinken ;)

Dan moet je lijf aan het werk om de koude vloeistof te verwarmen en wordt je dus warmer (als het goed is).



Ik heb het ook altijd koud, maar dat heb ik altijd al gehad. Bij jou is het niet zoals het was, dus goed om te laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je op een dag? Want sommigen hebben een vertekend beeld over wat ze binnenkrijgen.



Verder huisarts idd!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft je bevalling van 2 jaar geleden ermee te maken? Zolang speelt het niet toch? En wordt je dikker van long medicijnen of lees ik dat verkeerd?

Nou iig ik denk dat het door het afvallen komt
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad verstandig om te laten kijken of je geen tekorten hebt, dat ten eerste.



Ben je ook veel moe? Wel slapen (al dan niet goed /doorslapen door de nacht), maar moe wakker worden, of weinig energie hebben? Of als je iets hebt gedaan, hoeft niet veel te zijn, al doodop bent?



De reden waarom ik dit vraag is omdat ik het ook altijd koud had, met stijve handen en polsen. Mijn huisarts heeft me tig keer laten prikken op van alles, ook omdat ik veel was afgevallen. Maar elke keer kwam er niets uit. Ik kreeg te horen dat ik gewoon eens een weekje vrij moest nemen en uit moest rusten, dan zou het wel goed komen. Na 3 weken totale rust (operatie gehad) bleek ik juist meer klachten te hebben. Ik ben toen via een huisarts in opleiding bij een reumatoloog terecht gekomen. Die constateerde dat ik fibromyalgie heb. Dat geeft ook een aantal klachten waarbij een (zeker een wat minder ruimdenkende) huisarts niet gelijk aan wil als fibromyalgie.



Ik weet nu dat ik last heb van een aantal dingen, waaronder het sneller en langer koud hebben. Wat weer stijfheid her en der in het lijf veroorzaakt. Waardoor ik lekker in een warme trui loop als sommige anderen in een t-shirtje buiten zitten. So be it.



Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Alle reacties Link kopieren
Taxi87, ik kreeg longproblemen (bronchitis) toen ik 6 weken zwanger was van mijn 3e kind. Ik heb de hele zwangerschap dag en nacht gehoest, met overgeven aan toe. Na de bevalling (toen mijn jongste 8 weken was) kreeg ik corticosterioden. Ik pufte 8x per dag. Nu is bekend dat dit ws wel degelijk invloed heeft op je gewicht. Ik ben daar ruim 2 maanden geleden mee gestopt.

Ik ben nu in 2 jaar 5 kilo kwijt. Waarvan een kilo of 3 de laatste iets van 3 maanden. Het gaat zo traag/met sprongetjes heen en terug er valt geen peil op te trekken. Kouwelijk en moe zijn (en duizelig) is al lange tijd aanwezig maar zeer zeer minimaal. Ik zocht er weinig achter, totdat ik afgelopen week een halve nacht er niet van kon slapen, en ik van de stijve vingers (denk van de kou) mijn werkkleding niet meer dicht kreeg, ging ik echt nadenken...



Ik heb iig de assistente gebeld en ga dinsdag toch maar even langs. Ws bloedonderzoek, even alles uitsluiten.



Wat eet ik gemiddeld:



Ontbijt: kwark met fruit

Tussendoor: 2 a 3 rijstwafels met kaas of hüttenkäse of handje noten

Lunch, salade (flink), soep, glutenvrij brood...

Tussendoor: kan van alles zijn (noten, fruit etc

Avondeten: gewoon wat we eten

Avond: vla, kwark, of nootjes, stukje pure chocola, tomaatjes, echt waar ik zin in heb. Ik snoep niets, behalve een anta flu zo nu en dan. Ik eet genoeg, ik zit vol, heb geen honger.
Alle reacties Link kopieren
Je ontbijt kan warmer, misschien pap ipv kwark?

Warme salade maken, gember in je thee, kardemom in je pap, wat warme / pittige kruiden door je eten?
Alle reacties Link kopieren
Update, ik heb de uitslag van mijn bloedonderzoek, ijzer en schildklier waren in orde, maar mijn vitamine D is extreem laag, onder de 10 terwijl hij tussen de 80-100 moet zitten. Ik kan vanmiddag pillen bij de apotheek daarvoor ophalen.
Mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Ah, kijk, lang leve het bloedonderzoek! Fijn dat duidelijk is wat er aan de hand is. Hopelijk lost dit je klachten op! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven