Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Lakschoenen, duh
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag een oudere zus. Kreeg een jonger broertje
Alle reacties Link kopieren
De pijl en boog die ik had gewonnen met touwtje-trekken, en die ik niet kreeg 'omdat ik een meisje was'.

Aaarggghhh

Tja, het waren andere tijden...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Een keer iets breken (arm of been) en een Baby Born. Beide niet gekregen trouwens
Alle reacties Link kopieren
Een barbiehuis! Nooit gekregen.
't Is al met al een heel gedoe
Ik wilde altijd heel graag een speciale (in mijn ogen speciale) barbie. Ik kreeg veel barbies, maar net niet die ene.

Tot ik haar kreeg, en haar daarna meteen verpestte.

(Kapper Barbie. De onderstukjes kon je afknippen, zaten 3 nieuwe lange lokken bij. Ik knipte niet dat stuk, maar het 'echte' haar)
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

Lakschoenen, duh Jaaaa.. met witte kniekousen..
Een Furbie! Hahaha vreselijke dingen en destijds ook stervensduur, ik begrijp helemaal waarom mijn moeder die toen niet wilde kopen, ook al hadden al mijn vriendinnetjes er eentje.
Alle reacties Link kopieren
een schaap (echt waar, was met school naar een boerderij geweest en toen wilde ik ook een schaap) is er natuurlijk nooit gekomen
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

Ik wilde graag een oudere zus. Kreeg een jonger broertje



Hahaha! Ik zelfs een broertje en zusje.



Enne verder had ik zo graag wat aandacht gehad
Alle reacties Link kopieren
Als kind fantaseerde ik hoe het zou zijn als ik ouders had die een manage hadden, of een speelgoedwinkel, of een kledingwinkel. En hoe ik mijn paarden dan zou noemen en welk speelgoed ik dan zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Een beugel.

Die maakte ik zelf van paperclips haha!

Nooit een gehad maar nu is het eigenlijk wel nodig.....



En toen ik wat ouder was wilde ik echt graag een Aussie, maar dat mocht ik niet van mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde computerspelletjes die ik bij vriendinnetjes speelde. Toen ik ze (veel) later zelf had was de spanning eraf. Maar ik weet echt nog hoe mega enorm super abnormaal graag ik die spelletjes altijd wilde spelen en hoe enorm spannend ik ze vond.
Oh en wat meer liefde.

Maar nu ik ouder ben, begrijp ik m'n moeder meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde heel graag nieuwe spice girl schoenen met van die plateauzolen. Ik had wel een paar maar nadat die te klein waren heb ik nog tijden gezeurd om nieuwe maar nooit gekregen.

De oude heb ik gedragen tot ze 3 maten te klein waren
Alle reacties Link kopieren
Een hond, maar vanwege het feit dat ik niet eens een plant een dag in leven kon houden heb ik het nooit gekregen
Een klein zusje. Maar ja, dat ben ik zelf.



En een poppenhuis. Ik was dolblij toen ik dat onhandig in elkaar geknutselde gedrocht kreeg dat mijn vader in de schuur had zitten lijmen met zijn twee linkerhanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

Lakschoenen, duh



Jaaaa!



Ik wilde heel graag een klein zusje, die kreeg ik op een gegeven moment ook maar dat viel in het begin toch wat tegen want ze kon niets en had zelfs amper haar om te kammen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Weekend



Lakschoenen wilde ik ook. En een echte omafiets met klapstandaard. Een ouder buurmeisje had er 1, een mintgroene. En wij jongere buurmeisjes altijd ruzie maken om wie de standaard omhoog en omlaag mocht doen Uiteindelijk kreeg ik er ook een. Een roze en dat vergeet ik nooit meer, heb er zelfs nog een foto van. Ik was zo blij. Daarna jarenlang een zwarte variant gehad, een Pointer.



Ook wilde ik dolgraag een kat. Vanaf kleins af aan zijn ze al mijn lievelingsdieren, had plakboeken vol plaatjes en foto's. Maar moeder allergisch en vader een vijver vol vissen. Nu als volwassene heb ik een kat
Alle reacties Link kopieren
Lakschoenen inderdaad! En een prachtige lichtblauwe winterjas met een wit bontrandje. Totaal niet praktisch voor een meisje van 10 dat graag buitenspeelde met de grotere buurkinderen. Achteraf snap ik mn moeder wel...
The owls are not what they seem
een pony en dat m'n vader niet meer ziek was.

beide niet gelukt
Alle reacties Link kopieren
Een pony, en die kreeg ik ook.

Een broertje , die kreeg ik ook, twee zelfs.
Ohja, zo'n omafiets! Wilde ik dolgraag op de middelbare, en hoera, ik kreeg er een voor mijn verjaardag! Twee weken later was ie gestolen. God, wat was ik kwaad. En verdrietig. Moest ik weer op een tweedehandsje.
Alle reacties Link kopieren
quote:florence13 schreef op 20 april 2017 @ 13:51:

een schaap (echt waar, was met school naar een boerderij geweest en toen wilde ik ook een schaap) is er natuurlijk nooit gekomenO doet me denken aan Donald, ons lammetje dat verstoten was door zijn moeder en die bij ons in ons hondenhok mocht opgroeien met flessen melk. Zó schattig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven