Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 20 april 2017 @ 13:52:

[...]





Hahaha! Ik zelfs een broertje en zusje.



Enne verder had ik zo graag wat aandacht gehad
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde heel graag de sleutel van de bibliotheek hebben. Leek mij geweldig om s avonds of in het weekend daar naar binnen te kunnen en lekker te snuffelen tussen de boeken en te lezen terwijl er niemand was.

Nu heb ik de sleutel van de bibliotheek, omdat ik er werk. Maar ik kom er eigenlijk nooit s avonds of in het weekend. Hooguit een keer als er een vergadering is of als ik een keertje op zaterdag inval.
Alle reacties Link kopieren
Plateauzolen inderdaad! Op mijn twaalfde kreeg ik ze en ik ging direct op een drukke weg op de vluchtheuvel op mijn snufferd Uiteindelijk heb ik er nog jaren op gelopen vanaf toen. Zwarte kniehoge laarzen met plateauzolen.



En een lakbroek was mijn grote wens. Op mijn dertiende kreeg ik er 1, van een volwassen kennis. God, wat heb ik toen gedieet om erin te kunnen. En wat jeukte dat ding Een gewone plastic broek had ik al, maar die lakbroek was het helemaal.
Rode lakschoenen, een hond en een troeliewoelie



Rode schoenen is later goedgekomen en de hond ook :-)
Een racebaan. En lakschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn, nogsteeds niet gelukt trouwens en ik word dit jaar 30. Hopelijk is het ooit ook voor mij
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het denken wat ik als kind echt heel graag wilde, maar ik kan het me zo even niet bedenken.

We hadden (op een vogeltje na) geen huisdier omdat mijn broer astmatisch en allergisch. Mijn ouders hebben hem op een gegeven moment laten testen en toen hij niet meer allergisch bleek ben ik hem om zijn hals gevlogen. Want toen kwam er een hondje. Een schattig klein zwart bolletje.
Alle reacties Link kopieren
O ik wilde trouwens héél graag een Popple. Kent vast niemand meer? Is een knuffel met een soort zak er achteraan, waardoor je er een bal van kon maken. Maar dat vond ik zielig, dat ze dan opgefrot in die zak zat . Ik mocht met mijn peettante mee naar de speelgoedwinkel voor mijn verjaardag. Maar durfde die niet te vragen, want wist dat die héél erg duur waren. Maar tante wist dat, kreeg ik .m toch. Heb .m nog steeds! Mijn meisje slaapt er nu mee, elke keer denk ik aan mijn lieve peettante als ik de Popple in haar bedje zie liggen. (Is op mijn fotoboeken na ook het enige wat ik heb van vroeger, ik ben niet zo bewaarderig)
Een paard... nooit gekregen. Ik denk dat ik vooral een paard wou omdat ik een vriendinnetje had dat paard reed.



En nu heb ik weemoed naar mn troeliewoelie, waarom heb ik die ooit weggedaan!
Een grote glijbaan zodat ik glijdend naar school kon. Er zat maar 1 huis tussen ons en de school en we hadden een hoog em groot dakterras. Ik vond dat dat prima moest kunnen. Mijn ouders vonden van niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mmm889 schreef op 20 april 2017 @ 13:56:

Ik wilde heel graag nieuwe spice girl schoenen met van die plateauzolen. Ik had wel een paar maar nadat die te klein waren heb ik nog tijden gezeurd om nieuwe maar nooit gekregen.

De oude heb ik gedragen tot ze 3 maten te klein waren



ik ook! Heb ze weliswaar nooit gekregen.

Wel kocht ik in plaats daarvan Spice Girls kauwgum met stickers en die plakte ik vervolgens op mijn bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 20 april 2017 @ 14:10:

Een grote glijbaan zodat ik glijdend naar school kon. Er zat maar 1 huis tussen ons en de school en we hadden een hoog em groot dakterras. Ik vond dat dat prima moest kunnen. Mijn ouders vonden van niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens m'n moeder wilde ik toen ik nog heel klein was een dure pop hebben. En daar heel veel om gehuild had. Heb het later wel gekregen en heb de pop nu nog steeds. Ze kan praten, huilen en ogen open en dichtdoen. Heeft een speentje en flesje. Pop is bijna net zo oud als ik.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Een pony, een oudere broer, dat ik geadopteerd was , pianoles.
Alle reacties Link kopieren
spice girl shoenen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Een 'zwerfpaard' tegen komen en daar op weg rijden (ik kon overigens geen paardrijden, maar who cares!)

Mijn haar mogen laten groeien...

Ontsnappen...

Een andere stiefmoeder.
Alle reacties Link kopieren
twee vlechtjes net als Pippi Langkous!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jillinada schreef op 20 april 2017 @ 14:03:

Rode lakschoenen, een hond en een troeliewoelie



Rode schoenen is later goedgekomen en de hond ook :-)Doet me denken aan dat ene sprookje van dat meisje wat van haar moeder zwarte schoenen moest kopen en toen kocht ze rode en toen kon ze niet stoppen met dansen of zoiets
Echte legoblokjes en niet die nepperds die nooit goed op elkaar bleven zitten.

Paardrijden, nog niet eens zelf een paard, maar op paardrijles. Mijn dochter zit nu wel op paardrijden en die droomt over een eigen paard!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde heel graag een oudere broer... Helaas ben ikzelf de oudste thuis, dus dat was wat lastig te regelen...
Een hoogslaper!
Alle reacties Link kopieren
Ik wou speelgoedauto's. Kreeg altijd poppen en barbies.



Gelukkig had ik een jonger broertje die poppen en barbies wou en altijd speelgoedauto's kreeg...
Alle reacties Link kopieren
zingen
Alle reacties Link kopieren
Uitgenodigd worden op een verjaardagsfeestje.

Een oudere broer.



Maar mijn kleine broertje is nu in ieder geval een grotere broer en ik word nu uitgenodigd op feestjes.



Ik heb een keer kaartjes getrokken bij het touwtje-trekken waarmee ik een cadeau uit mocht kiezen: de pijl en boog van Elmervrouw!

Popples ken ik wel. Vond ze wel leuk hoor, maar hoefde er zelf geen.
Ik wilde droomtelefoon. En dat spel waarmee je zelf een muizenval in elkaar moest zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven