Haags zwembad geterroriseerd door Nieuwe Nederlanders

20-04-2017 15:07 313 berichten
Met stijgende verbazing, maar is het daar echt zo'n bende? Ik herken het niet van de zwembaden bij ons in de buurt. Daar is ook weleens overlast van nieuwe Nederlandse jongens, maar niet zo erg als daar,

---

M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond. Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.



Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al datgeen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).



http://www.telegraaf.nl/b ... mbadtuig_vogelvrij__.html
quote:Habbekratz schreef op 20 april 2017 @ 15:46:

[...]



Maar Nieuwe Nederlanders is een benaming die door Gemeentes worden gegeven. Waarom is dat dan een rode lap effect voor je?

https://www.zwolle.nl/won ... ieren/nieuwe-nederlandersHet nieuwe politiek correct is Nederlanders met migratie achtergrond
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom bezoekers die zich structureel schuldig maken aan diefstal, intimidatie en aanranding steeds weer toegang tot het zwembad krijgen. Het artikel spreekt wel van ontzeggingen maar kunnen dat dan geen permanente ontzeggingen worden (bij structureel wangedrag?)
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 15:47:

[...]





Omdat er meteen 'nieuwe Nederlanders' wordt vermeld. Je kunt ook zeggen 'rotjongens verpesten het' ofzo, maar nee, er moet meteen een stempel op. En zoveel media doen het. Nooit lees je eens 'blanke man..' Nee, alleen als het niet-blank is, wordt dat gemeld. En daar erger ik me kapot aan.

Jij hebt op jouw beurt, net als iemands hierboven, gelijk als je zegt dat ik ook niet iedereen meteen als PVV-er moet wegzetten. Dat is idd. dan weer mijn valkuil.

Maar ik heb het dus niet over verzwijgen, maar over de manier waarop mensen worden beschreven. Als ze niet een doorsnee witte Jan of Kees zijn.In dit geval speelt juist de culturele/religieuze achtergrond van de daders mee. Het zijn niet zomaar willekeurige rotjongens, want het gaat bij de zwembadterreur telkens weer om rotjongens met dezelfde achtergrond. Waarom zou je dat niet benoemen als daar de essentie van het probleem ligt. Als je de brief van het zwembadpersoneel in Den Haag leest, dan kun je ook lezen dat ze de meisjes met dezelfde achtergrond als zijzelf (voor zover die mogen zwemmen) met rust laten.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 15:50:

[...]





Omdat dit nou preciés de reden is waarom veel mensen, waarvan de ouders of grootouders uit een ander land komen, zich geen volwaardige Nederlanders voelen. Het zijn nl. gewoon Nederlanders, tenminste, als ze hier geboren zijn. Maar 'wij' (ik generaliseer, dat realiseer ik me) blijven maar wijzen op hun afkomst. Mijn moeder was officieel ook allochtoon, maar allá, omdat het daar over Indo's ging, mocht ze dan toch als Nederlander doorgaan. Ik vind dat meten met twee maten.

Zoals in de link staat autochtone Nederlanders of Nieuwe Nederlanders. Maar als je niet in Nederland bent geboren ben je toch een Nieuwe Nederlander? Als ik verhuis naar Amerika ben ik een Nieuwe Amerikaan maar van geboorte ben ik Nederlander. Wat is daar mis mee?



Recente onderzoeken laten zien dat de consumptiepatronen, wensen en aankoopbeslissingen van Nieuwe Nederlanders andere accenten nodig hebben dan autochtone Nederlanders.

https://www.motivaction.n ... rzoek/nieuwe-nederlanders
Als het structureel gebeurt door een groep jongeren met een specifieke culturele achtergrond (nieuwe nederlanders, marokanen, moslims, belgen) dan zou ik de oudere generaties van die achtergrond om hulp vragen.



Geen jongere die zich misdraagt als vader/tante/kennis/buurman een oog in het zeil houdt en je weet dat je van je moeder een slag voor je kop krijgt als ze er achterkomt hoe jij je misdraagt.



Heel slecht dat ze zulke serieuze dingen onder de pet willen houden trouwens... daar wordt niks beter van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 15:47:

[...]





Omdat er meteen 'nieuwe Nederlanders' wordt vermeld. Je kunt ook zeggen 'rotjongens verpesten het' ofzo, maar nee, er moet meteen een stempel op. En zoveel media doen het. Nooit lees je eens 'blanke man..' Nee, alleen als het niet-blank is, wordt dat gemeld. En daar erger ik me kapot aan.

Jij hebt op jouw beurt, net als iemands hierboven, gelijk als je zegt dat ik ook niet iedereen meteen als PVV-er moet wegzetten. Dat is idd. dan weer mijn valkuil.

Maar ik heb het dus niet over verzwijgen, maar over de manier waarop mensen worden beschreven. Als ze niet een doorsnee witte Jan of Kees zijn.



Omdat de doorsnee witte Jan of Kees dit gedrag ook niet vertonen.



Waarom mag je het niet gewoon bij de naam noemen?
quote:Habbekratz schreef op 20 april 2017 @ 15:58:

[...]



Zoals in de link staat autochtone Nederlanders of Nieuwe Nederlanders. Maar als je niet in Nederland bent geboren ben je toch een Nieuwe Nederlander? Als ik verhuis naar Amerika ben ik een Nieuwe Amerikaan maar van geboorte ben ik Nederlander. Wat is daar mis mee?



Recente onderzoeken laten zien dat de consumptiepatronen, wensen en aankoopbeslissingen van Nieuwe Nederlanders andere accenten nodig hebben dan autochtone Nederlanders.

https://www.motivaction.n ... rzoek/nieuwe-nederlandersAls je hier niet bent geboren, klopt die term wel, maar die term wordt net zo goed gebruik voor mensen waarvan de ouders of grootouders niet uit Nederland komen. Maar wel, want daar gaat het toch vrijwel altijd over, uit Marokko.
Alle reacties Link kopieren
Dat tuig terroristeert van alles, de wijken, de zwembaden, het OV, en de politie doet niks, pas als ze iemand echt verkrachten of half dood slaan.
quote:sugarmiss schreef op 20 april 2017 @ 16:01:

[...]





Omdat de doorsnee witte Jan of Kees dit gedrag ook niet vertonen.



Waarom mag je het niet gewoon bij de naam noemen?



Ten eerste omdat er wel degelijk Jannen en Kezen zijn die net zo stom doen.

Ten tweede omdat je het dan consequent moet doen: altijd of nooit een beschrijving van uiterlijk en afkomst erbij. Maar niet alleen als je geen Jan of Kees bent. Dát is nou stemmingmakerij.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:01:

[...]





Als je hier niet bent geboren, klopt die term wel, maar die term wordt net zo goed gebruik voor mensen waarvan de ouders of grootouders niet uit Nederland komen. Maar wel, want daar gaat het toch vrijwel altijd over, uit Marokko.Dat gedoe met benamingen komt omdat we het beestje niet bij de naam mogen noemen. Dan krijg je allerlei wollige omschrijvingen, terwijl iedereen ondertussen wel weet wie er bedoeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Den hommel Utrecht was ook zo erg
Het gaat mij erom dat je dan álle beestjes bij de naam moet noemen. Niet alleen de beestjes die jou niet bevallen.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:06:

[...]





Ten eerste omdat er wel degelijk Jannen en Kezen zijn die net zo stom doen.

Ten tweede omdat je het dan consequent moet doen: altijd of nooit een beschrijving van uiterlijk en afkomst erbij. Maar niet alleen als je geen Jan of Kees bent. Dát is nou stemmingmakerij.Er zal heus wel eens een Jan of Kees tussen zitten, maar het overgrote deel van de overlast wordt veroorzaakt door Marokkanen en andere "nieuwe Nederlanders". Heb je die brief van het zwembadpersoneel überhaupt wel gelezen? Ze hebben het dus niet over Jan en Kees.
Nou ja die vrouwen die daar nog heen gaan moeten zich maar wat zedelijker kleden en misschien helpt gescheiden zwemmen ook wel.. Zo komen Mees en Roderick niet in de verleiding.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:09:

Het gaat mij erom dat je dan álle beestjes bij de naam moet noemen. Niet alleen de beestjes die jou niet bevallen.Juist door een houding zoals die van jou nu ettert het probleem al die jaren al door. Het gaat om een specifieke groep!
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:01:

[...]





Als je hier niet bent geboren, klopt die term wel, maar die term wordt net zo goed gebruik voor mensen waarvan de ouders of grootouders niet uit Nederland komen. Maar wel, want daar gaat het toch vrijwel altijd over, uit Marokko.

Altijd over Marokko? Nieuwe Nederlanders komen uit Marokko,Turkije,Servie etc etc

Waarom betrek je Nieuwe Nederlanders nu specifiek alleen uit Marokko?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:06:

[...]





Ten eerste omdat er wel degelijk Jannen en Kezen zijn die net zo stom doen.

Ten tweede omdat je het dan consequent moet doen: altijd of nooit een beschrijving van uiterlijk en afkomst erbij. Maar niet alleen als je geen Jan of Kees bent. Dát is nou stemmingmakerij.



En dat is dus niet zo. Er zijn geen vrouwen die niet meer naar dat zwembad gaan omdat er een hele horde Nederlandse jongens is waardoor ze belaagd worden.



ZE gaan niet meer om de vervelende Noord Afrikaanse jongens.



En door mensen zoals jij wordt daar niet tegen opgetreden zodat het probleem blijft bestaan.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:09:

Het gaat mij erom dat je dan álle beestjes bij de naam moet noemen. Niet alleen de beestjes die jou niet bevallen.

In dit specifieke geval zijn het Marokkanen dus wat hebben bijvoorbeeld Turken,Indo's of Somaliërs daar mee te maken?

Waarom zou je die moeten benoemen terwijl ze niets met dit specifieke geval in dit zwembad te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:06:

[...]
sugarmiss wijzigde dit bericht op 20-04-2017 16:19
Reden: foutje
% gewijzigd
quote:sugarmiss schreef op 20 april 2017 @ 16:13:

[...]





En dat is dus niet zo. Er zijn geen vrouwen die niet meer naar dat zwembad gaan omdat er een hele horde Nederlandse jongens is waardoor ze belaagd worden.



ZE gaan niet meer om de vervelende Noord Afrikaanse jongens.



En door mensen zoals jij wordt daar niet tegen opgetreden zodat het probleem blijft bestaan.Ja vast, nuance is killing.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 15:47:

[...]

Omdat er meteen 'nieuwe Nederlanders' wordt vermeld. Je kunt ook zeggen 'rotjongens verpesten het' ofzo, maar nee, er moet meteen een stempel op. En zoveel media doen het. Nooit lees je eens 'blanke man..' Nee, alleen als het niet-blank is, wordt dat gemeld. En daar erger ik me kapot aan.

Jij hebt op jouw beurt, net als iemands hierboven, gelijk als je zegt dat ik ook niet iedereen meteen als PVV-er moet wegzetten. Dat is idd. dan weer mijn valkuil.

Maar ik heb het dus niet over verzwijgen, maar over de manier waarop mensen worden beschreven. Als ze niet een doorsnee witte Jan of Kees zijn.





Ik kom geregeld in een zwembad en daar is het niet zo erg als in Den-Haag, dus dat het zo'n bende kan zijn verbaast me. Wat ik vanuit mijn lesgevende en toezichthoudende functie meekrijg is dat het doorgaans niet de oorspronkelijke Nederlandse jongens zijn die de boel verstieren. Mooier kan ik het helaas niet maken. Sorry daarvoor. Ik ken namelijk ook alleen leuke Nieuwe Nederlanders. Ik stem geen PVV.



Ik snap op dat punt die moeders niet. Zij werken niet, hebben heel de dag de tijd om die kinderen op te voeden, dan moet je toch een beter resultaat behalen?



Ik weet vanuit de zwembadwereld dat er bij een bad bij ons redelijk in de buurt ook enorme problemen zijn geweest met nieuwe Nederlandse jongens. Wat daar is gedaan is een aantal zwembadmedewerkers aanstellen die ook goed Arabisch, Berbers, Turks spreken. Dan kun je verstaan wat ze zeggen. Binnen een seizoen was het gedonder toen afgelopen.
quote:YellowDiamond schreef op 20 april 2017 @ 16:13:

[...]



In dit specifieke geval zijn het Marokkanen dus wat hebben bijvoorbeeld Turken,Indo's of Somaliërs daar mee te maken?

Waarom zou je die moeten benoemen terwijl ze niets met dit specifieke geval in dit zwembad te maken hebben?Ik had het over hoe de media in het algemeen consequent alleen de niet-Kezen en -Jannen een extra beschrijving geven. Nooit lees je 'X, een blanke jongen van...' Dus altijd wordt blank als uitgangspunt genomen, als norm voor wat 'normaal' is. Daar had ik het over.
Alle reacties Link kopieren
Meer potige beveiligers inhuren die ook echt ingrijpen ... . Niet alleen vanaf de kant maar ook in het water.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perkins schreef op 20 april 2017 @ 15:53:

Ik begrijp niet waarom bezoekers die zich structureel schuldig maken aan diefstal, intimidatie en aanranding steeds weer toegang tot het zwembad krijgen. Het artikel spreekt wel van ontzeggingen maar kunnen dat dan geen permanente ontzeggingen worden (bij structureel wangedrag?)Dan is het weer discriminatie, snap dat nou toch. Dan krijgen we weer discussies bij Pauw en Matthijs dat er etnisch geprofileerd en gediscrimineerd wordt.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
quote:sauvignonblanc schreef op 20 april 2017 @ 16:23:

[...]





Dan is het weer discriminatie, snap dat nou toch. Dan krijgen we weer discussies bij Pauw en Matthijs dat er etnisch geprofileerd en gediscrimineerd wordt.Dit inderdaad..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven