Hoe eet jij Sushi?

20-04-2017 12:52 86 berichten
Ik knijp er wat citroensap overheen en sambal oelek om de sushi in te dippen. Kimchi is er ook lekker bij. De bijgeleverde sojasaus en wasabi gebruik ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
je moet er echt van alles op smeren,want echt smaak zit er niet aan sushi
Ik doop 1 stuk sushi wel drie keer in de sojasaus. De combinatie van rauwe vis, rijst en sojasaus is wat het voor mij zo lekker maakt! Ugh nu heb ik trek in sushi, maar ik hoop dat ik de komende 8 maanden geen rauwe vis mag. Zonder rauwe vis vind ik het ook lekker, maar wel een stuk minder.
quote:Kuzu schreef op 20 april 2017 @ 14:43:

Niet

Ik vind sushi echt extreem overgewaardeerd.Dat was ook mijn gedachte toen ik voor het eerst sushi at. De rauwe zalm en shashimi waren zo taai en smakeloos, maar er is natuurlijk veel meer keuze, ook per restaurant weer verschillend. Het is echt uitproberen wat je lekker vind. Ik bestel nu meestal sushi met gebakken zalm avocado en pittige mayo en nog een paar rollen ernaast met gefrituurde garnaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 april 2017 @ 14:08:

[...]





Je mag met je handen eten, dat scheelt al een boel. En als een sushi echt niet om te keren valt, hoor je volgens mij met een stukje gember er sojasaus op te smeren, maar dat vind ik nogal wat gedoe. Rijst in de sojasaus dopen is wel echt een belediging voor de kok, de rijst is (als het goed is) met veel moeite op smaak gebracht.

Oh echt!! Maar is het niet de bedoeling dat je sushi in de saus doet, alleen sashimi? Want je eet de vis die je wel in de soja dipt toch samen met die rijst?



Is er een filmpje van misschien, hoe je dat dan kunt dopen zonder de rijst in de soja te doen?

(geen grap hoor, ik vind dat echt interessant)
Alle reacties Link kopieren
Veel wasabi en gember door de sojasaus en daarin dippen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Sushi in Nederland vind ik over het algemeen niet zo denderend, behalve bij een echte Japanner die hele goede en verse vis erin verwerkt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vond sushi niet lekker maar hij moest zo nu en dan

mee eten, ik ben aziatisch dus hij kwam er niet onderuit...nu vindt hij het super lekker!

Puberzoon vindt het nog steeds niet lekker, behalve met komkommer en gebakken vis.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Met wasabi, sojasaus en soms wat wakame erop en de gember snoep ik tussendoor wel op.



Iedere keer als ik de wasabi door de sojasaus roer, schud mijn man zijn hoofd en zegt dat het niet zo heurt. Dan herrinner ik hem aan het feit dat de meeste sushi tenten in Nederland gerund worden door Chinezen en die interesseert het echt geen hol of je wel de juiste sushi etiquette volgt



Wat ik dan wel weer doe, is een temaki direct op eten zodat de nori nog lekker crunchy is. Ik zie zo vaak dat mensen een handroll gewoon een hele tijd laten staan, maar goed misschien houden die mensen wel van kleffe taaie nori.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:ella70 schreef op 20 april 2017 @ 15:01:

je moet er echt van alles op smeren,want echt smaak zit er niet aan sushiDan eet je geen goede sushi.
quote:Curley schreef op 20 april 2017 @ 16:25:

Met wasabi, sojasaus en soms wat wakame erop en de gember snoep ik tussendoor wel op.



Iedere keer als ik de wasabi door de sojasaus roer, schud mijn man zijn hoofd en zegt dat het niet zo heurt. Dan herrinner ik hem aan het feit dat de meeste sushi tenten in Nederland gerund worden door Chinezen en die interesseert het echt geen hol of je wel de juiste sushi etiquette volgt



Wat ik dan wel weer doe, is een temaki direct op eten zodat de nori nog lekker crunchy is. Ik zie zo vaak dat mensen een handroll gewoon een hele tijd laten staan, maar goed misschien houden die mensen wel van kleffe taaie nori.Haha dat doet mijn nicht ook altijd, zo'n blik van: barbaar! Maar hoe moet je het dan doen? Met je stokje op de vis smeren ofzo? In Japan zat het er dus altijd al gewoon op, dan hoefde je dat helemaal niet meer zelf te doen, maar ik zie niet hoe ik die wasabi erop doe zonder er een kliederboel van te maken dus dan maar in de sojasaus.
quote:esther766 schreef op 20 april 2017 @ 15:21:

[...]



Oh echt!! Maar is het niet de bedoeling dat je sushi in de saus doet, alleen sashimi? Want je eet de vis die je wel in de soja dipt toch samen met die rijst?



Is er een filmpje van misschien, hoe je dat dan kunt dopen zonder de rijst in de soja te doen?

(geen grap hoor, ik vind dat echt interessant)Nee de vis moet eerst op je tong komen met de sojasaus, want de sojasaus versterkt de smaak van de vis. En daar komt dan later de rijst bij, omdat je dus eerst de zalm op je tong had. Maar eigenlijk MOET je ook sushi met je handen eten omdat de kok zijn best heeft gedaan op de rijst, heb ik me laten vertellen. Met stokjes verpest je dat perfecte balletje. Alleen in Japan krijg je een lekker warm, vochtig doekje voor je handen voor je gaat eten en na je gaat eten, dus daar kan het wel, maar hier vind ik dat toch wat minder lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 20 april 2017 @ 16:29:

[...]





Haha dat doet mijn nicht ook altijd, zo'n blik van: barbaar! Maar hoe moet je het dan doen? Met je stokje op de vis smeren ofzo? In Japan zat het er dus altijd al gewoon op, dan hoefde je dat helemaal niet meer zelf te doen, maar ik zie niet hoe ik die wasabi erop doe zonder er een kliederboel van te maken dus dan maar in de sojasaus.



Dan ben ik maar een wasabi barbaar, ik zie ook niet hoe je het makkelijker op kan lossen. Mijn man lust geeneens wasabi dus dan is het lekker simpel om te oordelen.



Mocht ik ooit in Japan komen dan zou ik echt geen kunstwerkje van de chef veranderen, maar als ze je hier vrij laten om naar eigen smaak wasabi en soja toe te voegen dan ga ik lekker mijn gang hoor
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:Curley schreef op 20 april 2017 @ 16:47:

[...]





Dan ben ik maar een wasabi barbaar, ik zie ook niet hoe je het makkelijker op kan lossen. Mijn man lust geeneens wasabi dus dan is het lekker simpel om te oordelen.



Mocht ik ooit in Japan komen dan zou ik echt geen kunstwerkje van de chef veranderen, maar als ze je hier vrij laten om naar eigen smaak wasabi en soja toe te voegen dan ga ik lekker mijn gang hoor In Japan doen ze de wasabi tussen de rijst en de vis, dus problem solved En ze vragen of je het wil als je toerist bent want slechte ervaringen denk ik
Sashimi gewoon puur of met een klein beetje sojasaus, de rijstrollen met sojasaus



Ben sowieso meer fan van sashimi en die moet je echt geproefd hebben bij een kwaliteitsvol restaurant. Is een stuk duurder, maar het verschil is gigantisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 20 april 2017 @ 16:33:

[...]





Nee de vis moet eerst op je tong komen met de sojasaus, want de sojasaus versterkt de smaak van de vis. En daar komt dan later de rijst bij, omdat je dus eerst de zalm op je tong had. Maar eigenlijk MOET je ook sushi met je handen eten omdat de kok zijn best heeft gedaan op de rijst, heb ik me laten vertellen. Met stokjes verpest je dat perfecte balletje. Alleen in Japan krijg je een lekker warm, vochtig doekje voor je handen voor je gaat eten en na je gaat eten, dus daar kan het wel, maar hier vind ik dat toch wat minder lekker Dank je! Gewoon veel oefenen dus
Alle reacties Link kopieren
Kaal,vind het zonde om er iets overheen te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. En alles met stokjes. Ik dip de viskant ook in sojasaus en daarna een stukje gember.

Wasabi kan ik slecht tegen, al is dat met de 'echte' huisgemaakte variant misschien anders, die is ook niet groen geloof ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:handigmetgeld schreef op 20 april 2017 @ 13:34:

[...]



Niks. Wat je thuis doet moet je vooral zelf weten. In een restaurant kon je wel eens gek aangekeken worden. In Japan kijken ze je sowieso al gek aan, of je je daar wat van aantrekt of niet hangt van jezelf af. Maar Japan is leuker als je probeert je wat in te leven in de lokale cultuur en gebruiken.



Hier in Nederland kijkt men niet gek hoor.

Althans niet waar ik woon.

Daar is nummer 59 en nummer 60 op het menu dan ook friet en frikandellen.



Niemand kijkt hier, in het dichtstbijzijnde all you can eat sushirestaurant althans, raar op als je sushi met mes en vork eet of met de rijst eerst in de soja dipt.



Geen enkel probleem.
Met mijn tenen.

En tenenkaas.



Werkt lekker masserend.



Als het chiquer moet met mijn handen en sojasaus.
O heerlijk, sushi. Ik eet het met wasabi en sojasaus. De gember neem ik af en toe tussendoor om te neutraliseren. Mayo op de sushi vind ik echt vies, ik baal er altijd van als dat er op zit.
quote:esther766 schreef op 20 april 2017 @ 17:26:

[...]



Dank je! Gewoon veel oefenen dus Ja met je stokjes is het best wel moeilijk. De rolletjes gaan nog wel maar de nigiri's... oei. Ik draai ze met mijn stokjes en al om maar of dat de beste oplossing is 't Is best lastig de kunst van het sushi eten.
Ik vind mayo ook niet lekker.

Of kaas....

Wie dát verzonnen heeft.



Ik eet ze met twee vingers.
Ik heb sushi in het buitenland gegeten met hot chili sesame oil.

Keilekker!

Te koop bij de toko.



Je kan deze dipsaus ook zelf maken door sesamolie te mengen met chilipoeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 20 april 2017 @ 18:12:

[...]





Hier in Nederland kijkt men niet gek hoor.

Althans niet waar ik woon.

Daar is nummer 59 en nummer 60 op het menu dan ook friet en frikandellen.



Niemand kijkt hier, in het dichtstbijzijnde all you can eat sushirestaurant althans, raar op als je sushi met mes en vork eet of met de rijst eerst in de soja dipt.





Geen enkel probleem.Nee, maar we weten waar jij woont he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven