Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 13:51:

[...]



Mja, ik snap het wel. Het park zelf kost wss al veel, en dan nog eens zo'n bedrag om je auto daar te zetten ... Vind dat al die pretparken nogal misbruik maken. Toegangsprijzen worden alsmaar hoger, dan nog een flink bedrag aan parkeerkosten, eten en drank vragen ze soms ook buitenproportionele prijzen voor (€3,89 voor 0,5l plat water heb ik eens in een ander park voorgehad ) ... Kijk, dat ze eraan moeten verdienen snap ik. Maar het lijkt soms meer op afzetterij.



Hoewel ik ergens wel begrijp dat je een paar euro wil besparen, is het behoorlijk asociaal naar anderen toe (en volgens mij was vastgesteld dat als anderen last hadden van je zuinigheid, dat het dan gierig is).

In de stad waar ik woon is inmiddels de helft betaalt parkeren, omdat mensen steeds net aan de rand gingen parkeren. Gevolg is dus dat de bewoners geld kwijt zijn om hun auto kwijt te kunnen, omdat de bezoekers te gierig zijn om te betalen voor een paar uurtjes.
Ach ja dat parkeren...

Bij ons winkelcentrum is parkeren best goedkoop, 1,20 per uur. En als je boodschappen doet krijg je zelfs nog een uur gratis. Verder kun je afrekenen per kwartier, dus uitgebreid boodschappen doen kost me meestal 30 tot 60 cent. Geen geld in mijn ogen, ga maar eens in een grote stad staan, dan betaal je zo 5 euro per uur.

Enfin, en dan zijn er hier dus mensen die het enorm duuuuuuur vinden en parkeren dan ook in de naburige wijk. Zeikerds, als die paar centen teveel voor je zijn, dan is auto rijden ook te duur voor je.
Alle reacties Link kopieren
Kuuuuuuuuuuut ik wilde zo graag gierige acties posten he, maar ik maakte vandaag alleen de gulste actie mee sinds lange tijd



Niks te melden weer he

Behalve dat ik misschien gierig was omdat ik bij Leonidas een gevuld paasei pas NA Pasen ben gaan kopen omdat ik er vanuit ging dat ie dan goedkoper is
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 april 2017 @ 19:49:

Kuuuuuuuuuuut ik wilde zo graag gierige acties posten he, maar ik maakte vandaag alleen de gulste actie mee sinds lange tijd



Niks te melden weer he

Behalve dat ik misschien gierig was omdat ik bij Leonidas een gevuld paasei pas NA Pasen ben gaan kopen omdat ik er vanuit ging dat ie dan goedkoper is

Zo heb ik na Pasen ook paaseitjes besteld omdat ze dan goedkoper zijn

Dat waren ze ook. Ik kreeg 50% korting. Daarvoor wacht ik wel wat extra dagen.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
quote:aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 13:51:

[...]



Mja, ik snap het wel. Het park zelf kost wss al veel, en dan nog eens zo'n bedrag om je auto daar te zetten ... Vind dat al die pretparken nogal misbruik maken. Toegangsprijzen worden alsmaar hoger, dan nog een flink bedrag aan parkeerkosten, eten en drank vragen ze soms ook buitenproportionele prijzen voor (€3,89 voor 0,5l plat water heb ik eens in een ander park voorgehad ) ... Kijk, dat ze eraan moeten verdienen snap ik. Maar het lijkt soms meer op afzetterij.Ik heb het gisteren toen ik achter de bar stond gehad met mensen over pretparken. Veel mensen vinden het eigenlijk sowieso al te duur bv een dagje Efteling. Entree is duur en dan het parkeergeld en als je dan nog wat wilt eten en drinken daar dan ben je veel geld kwijt. Het gesprek ging eigenlijk over een rookverbod en toen hoorde ik toch dat er dan veel mensen niet meer gaan. Dus ben niet getreurd na verloop van tijd gaan de prijzen dan weer omlaag.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zuinig Marels, niet gierig :-)
die ik wilde bestaat al...
quote:Marels schreef op 20 april 2017 @ 19:49:

Kuuuuuuuuuuut ik wilde zo graag gierige acties posten he, maar ik maakte vandaag alleen de gulste actie mee sinds lange tijd



Niks te melden weer he

Behalve dat ik misschien gierig was omdat ik bij Leonidas een gevuld paasei pas NA Pasen ben gaan kopen omdat ik er vanuit ging dat ie dan goedkoper is Was het goedkoper??
Alle reacties Link kopieren
Idd.

Had voor Pasen al een gevuld paasei bij Leonidas gekocht (chocoladeei gevuld met bonbons en paaseitjes), maar man vond m zo geweldig dat ik dacht er wel eentje voor minder te kunnen scoren nu.

Dat was dus ook zo, bijna 50% korting. Toch leuk.
668, the neighbour of the Beast
Maar.....pretparken zijn duur. Besparen op parkeren mag niet lees ik hier, echter besparen op eten en drinken door zelf mee te nemen vind ook menigeen gek.



Ergens is beknibbelen toch ook heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
En qua gulle actie;



Ik ga dus regelmatig bonbons halen bij onze lokale Leonidas. Vorige maand een doos voor man, in februari gaan halen voor oma, vorige week een gevuld paasei gekocht voor man. Vandaag kocht ik dus weer een gevuld paasei voor vent, maar dit keer afgeprijsd.



Ik had een bewoner bij me van het werk (werk in de ouderenzorg) en ik maak altijd wel een praatje met de mevrouw van Leonidas als ik er kom dus ze weet dat ik in het nieuwe rusthuis in de buurt werk.

Pakt ze mijn ei in en stouwt ze er ineens een enorme zak paaseitjes en holle chocoladefiguren bij met de mededeling "dat is voor je bewoners dan kun je die daar uitdelen". Gratis en voor niks. En terwijl ze aan het inpakken was pakt ze ook nog twee extra kleinere gevulde eieren in met "daar kun je ook wel iemand blij mee maken he".

Ik vond het ZO lief!



Heb dus vanmiddag met mijn bewoners aan de koffie met chocolade gezeten. Bewoners ook helemaal blij, gewoon om het gebaar.

En ja, chocolade genoeg op het werk, maar zeker voor die ouwe mensen is Leonidas nog een klasse apart, dat is chocolade met klasse, zeg maar

Ik rekende dus 20 euro af voor mijn ene grote gevulde ei en ging met twee grote zakken vol chocolade naar buiten
668, the neighbour of the Beast
Dat heet gewoon klantenbinding .



Bewoners dolblij, vertellen het door aan hun kinderen (en kleinkinderen?) en jij blijft er ook klant.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:57:

Dat heet gewoon klantenbinding .



Bewoners dolblij, vertellen het door aan hun kinderen (en kleinkinderen?) en jij blijft er ook klant.Inderdaad. Mond op mond reclame is de beste reclame die je kunt hebben als winkel.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
Wat schattig, Marels!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 20 april 2017 @ 19:54:

Maar.....pretparken zijn duur. Besparen op parkeren mag niet lees ik hier, echter besparen op eten en drinken door zelf mee te nemen vind ook menigeen gek.



Ergens is beknibbelen toch ook heel verstandig.



Nee, de algemene consensus hier is dat geld besparen op een manier dat andere daar last van hebben is gierig/ten kosten van andere

Voor parkeren is dat niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Mag klantenbinding zijn, maar ze HOEFT het niet te doen he, genoeg mensen die het spul nog komen kopen en ik heb bijna twee kilo chocola gratis meegekregen.

En ik geloof dat de gewone bonbons bijna 27 euro per kilo kosten daar...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:57:

Dat heet gewoon klantenbinding .



Bewoners dolblij, vertellen het door aan hun kinderen (en kleinkinderen?) en jij blijft er ook klant.Of die mevrouw wilde gewoon iets liefs doen, stel je voor.
@Marels: als je dat gierig had willen maken had je de chocolade zelf mee naar huis moeten nemen. Een gulle actie is toch fijner he
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 20 april 2017 @ 20:05:

@Marels: als je dat gierig had willen maken had je de chocolade zelf mee naar huis moeten nemen. Een gulle actie is toch fijner he Dat had ook nog gekund. Dan was het wel een gierige actie geweest.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
quote:rosings schreef op 20 april 2017 @ 20:05:

@Marels: als je dat gierig had willen maken had je de chocolade zelf mee naar huis moeten nemen. Een gulle actie is toch fijner he Neehee, ze had ze moeten verkopen op haar werk
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 20 april 2017 @ 20:05:

[...]





Of die mevrouw wilde gewoon iets liefs doen, stel je voor.



Dat was het ook duidelijk.

Was echt zo van, ohja, jij werkt in dat bejaardenhuis he. Toen begon ze er met mijn bewoner over over mij en over het bejaardenhuis op zich en ineens kreeg ze de geest en bleef ze maar chocola inpakken voor ons

Kreeg nog een ei extra mee voor man en dus die hele zak en andere ei voor de bewoners. Het was echt gewoon heel erg lief
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 20 april 2017 @ 20:07:

[...]



Neehee, ze had ze moeten verkopen op haar werk Gemiste kans. Euro per eitje
668, the neighbour of the Beast
Ah marels wat lief!

Ook dat je het daadwerkelijk voor je werk meenam. Ken zat mensen die dat niet zouden doen.



Over een dagje pretpark: Ik vind het ook een insult added to an injury, dat stomme betalen voor parkeren.

Als je zonder korting gaat helemaal.

Je voelt je al genaaid, het is altijd te druk en te duur.

Beetje betalen om uren in de rij te staan, ook voor vies en te duur eten.

En dan is die paar euro gewoon irritant. Helemaal als je je auto op een terrein verder weg moet zetten.

Ik voel me meestal gekke henkie op zo'n dag, niet klantvriendelijk, alsof je blij mag zijn dat je naar binnen mag en daar lekker voor moet lijden.

Maargoed dat heb ik ook met vliegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 april 2017 @ 20:11:

[...]





Gemiste kans. Euro per eitje Je had eraan kunnen verdienen.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:57:

Dat heet gewoon klantenbinding .



Bewoners dolblij, vertellen het door aan hun kinderen (en kleinkinderen?) en jij blijft er ook klant.Precies, en volgende keer voor de zekerheid de blauwe Ikea tas mee en hints geven over wat 'de oudjes' lusten
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb er trouwens nog wel eentje.



Mogen jullie je mening geven wie de gierige partij is.



Situatie; ouders geven een feestje. Geen groot feest maar nodigen alle kinderen wel uit.

Speciale gelegenheid maar ook niet héél speciaal (tig geen 50-jarig huwelijk ofzo).

Er zijn vier kinderen, waarvan er twee een partner hebben.

1 der kinderen stelt voor een bepaald (duur) cadeau te kopen en komt al met een rekenvoorbeeld. Pak dat het cadeau 300 euro kost, dan zou het volgens kind 1 50 euro pp zijn want 6 personen.

De twee kinderen met partner merken op dat ze dat wel wat gortig vinden want dat ze er dan voor een dubbel bedrag aan hangen, en geen zin hebben 100 euro te betalen en dat het hun logisch lijkt het bedrag door 4 te delen omdat er 4 kinderen zijn. Dus 75 per persoon, want per kind.



Wie is er gierig? Kind 1 die denkt een duur cadeau uit te zoeken en er zelf maar minimaal aan mee moet betalen?

Of kinderen 2 en 3 die alleen voor zichzelf willen betalen en niet voor hun partners?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven