Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is zeker leuk YL!
Alle reacties Link kopieren
Leuke spulletjes Yellow!



En ja vorst-schade....

Een van mijn vlinderstruiken, een heel aantal hortensia's (van de drie stekjes die ik zelf heb opgetrokken, zijn er twee bruin, een is nog groen). En verder hangen een aantal van de vaste planten wat slap. Ik dacht dat het komende nacht ging vriezen, ben gisteravond helemaal vergeten om planten te beschermen.



Vandaag in de buurt nog voor wat planten gaan kijken. Niet veel gevonden. Ik heb bij een kweker navraag gedaan naar de schijnaugurk. Die dame keek me heel raar aan, niet omdat ik om een schijnaugurk vroeg, maar omdat ik al de tweede was die er in korte tijd om vroeg. Dus: wie van jullie woont er bij mij in de buurt? Want iedereen hier wil toch een schijnaugurk?
Alle reacties Link kopieren
Balen van de vorstschade Duet

Hier is helaas ook meer aangetast dan ik in eerste instantie dacht. Eén vlinderstruik is er heel slecht aan toe, bij een aantal hortensia's heb ik zwart/bruin blad gezien en ook heel erg, de prachtige nieuwe rode uitlopers van de Pierissen hangen als zielige in elkaar gezakte bruinachtige hoopjes aan de takken. Ik baal



Ik wist wel dat het zou gaan vriezen maar had niet gedacht dat het zo'n vaart zou lopen hier in het westen en had ook eigenlijk niet verwacht dat de planten er zo onder zouden lijden Had sowieso ook niet geweten hoe ik alles af had moeten dekken en ook geen tijd voor gehad.

Hopelijk herstelt het nog.



haha, grappig verhaal m.b.t. de schijnaugurk! Ik was het niet hoor, die van mij is vanochtend afgeleverd

Ik hou hem nog een nachtje binnen trouwens, vannacht is er weer vorst voorspeld.

Ik denk trouwens dat die kweker nu als de wiedeweerga een enorme voorraad schijnaugurken gaat bestellen
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Hier in het waddengebied ook flinke vorst gehad, maar mijn planten lijken het wonderwel te hebben overleefd.

Voor de zekerheid ga ik nog een rondje doen om te kijken of dat echt wel zo is...
Alle reacties Link kopieren
Nog een rondje gemaakt, maar ik denk dat het inderdaad nogal meevalt. Wat planten in potten waar ik toch al van dacht dat ze op overlijden stonden, heb ik maar opgeruimd. En wat andere potten binnengehaald.

Maar de rest lijkt het goed te hebben doorstaan.
Alle reacties Link kopieren






Deze dikke zat bij in de appelboom.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat mooi!! Inspirerend blog dit!! Ik heb nu een huurhuis met overwoekerde tuin... misschien maar es op inzetten dattie over een maand betegeld en gezellig(er) is! Wil ook graag enigszins onderhoudsvrij en met potten gaan werken enzo. Zo'n donkere schutting is best heel tof. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 20 april 2017 @ 19:46:

Oh, wat mooi!! Inspirerend blog dit!! Ik heb nu een huurhuis met overwoekerde tuin... misschien maar es op inzetten dattie over een maand betegeld en gezellig(er) is! Wil ook graag enigszins onderhoudsvrij en met potten gaan werken enzo. Zo'n donkere schutting is best heel tof. :-)Ehm....
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 20 april 2017 @ 19:46:

Oh, wat mooi!! Inspirerend blog dit!! Ik heb nu een huurhuis met overwoekerde tuin... misschien maar es op inzetten dattie over een maand betegeld en gezellig(er) is! Wil ook graag enigszins onderhoudsvrij en met potten gaan werken enzo. Zo'n donkere schutting is best heel tof. :-)Hahaha, volgens mij wil men hier juist van betegelde tuinen af
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel lachen om de schijnaugurk hype! Hij is hier nu wel heel mooi! Gelukkig weinig vorstschade gezien. Balen dat jullie er zo last van gehad hebben zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Case-je schreef op 20 april 2017 @ 19:54:

[...]





Ehm....
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gave foto's Felix!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 20 april 2017 @ 19:55:

[...]



Hahaha, volgens mij wil men hier juist van betegelde tuinen af

Het is anders best hip, zo'n tegeltuin. Wat plastic bloemen in potten en relaxen maar.

Nu nog alleen even het dak van mijn Zwitserse schuur betegelen, al dat groen trekt alleen maar ongedierte aan



Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Case-je, Louise... hahaha, ja! Ik mix maar wat graag foto 1 en 2! :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 20 april 2017 @ 20:27:

Case-je, Louise... hahaha, ja! Ik mix maar wat graag foto 1 en 2! :-)

Gelukkig maar



Welkom hier. Ik schrijf weinig maar lees af en toe weer even bij, erg leuk!
louise1 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 20:51
Reden: Verkeerde smiley
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
CC de tuin van de linkerburen lijkt me wel wat!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen last gehad van de vorst volgens mij. Bloesem van de appelboom van de buren staat er mooi bij, m'n hortensia doet het nog en verder ook niets gezien. Ja, dat het langzaam gaat allemaal.. Mag sneller groeien!
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 20 april 2017 @ 19:46:

Oh, wat mooi!! Inspirerend blog dit!! Ik heb nu een huurhuis met overwoekerde tuin... misschien maar es op inzetten dattie over een maand betegeld en gezellig(er) is! Wil ook graag enigszins onderhoudsvrij en met potten gaan werken enzo. Zo'n donkere schutting is best heel tof. :-)Ons allereerste Noorse lid in 3 topics! Dit moet gevierd worden.
Alle reacties Link kopieren
Het zou toch ook wel weer hilarisch zijn als,zich hier ineens een tegeltuinenfetisjist meldt! :-) Maar nee.. ik mocht echt enorm wíllen dat mijn tuin al zo gaaf was als foto 2! Zojuist wel de betegelde gesproken, dus het begin is er. :-) Thnx voor je welkom Louise.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Noors Felix??? Ach.. een feestje kan niet gauw kwaad!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Felix, prachtige foto's van die hommel!



Het schijnt afgelopen nacht -9 geweest te zijn hier in Limburg. Ik zag dat de mini azalea die ik 2 jaar geleden voor moederdag van mijn dochter kreeg, ook bevroren is. Hij zat vol knoppen die op het punt van uitkomen stonden. Nu is alles bruin.



Schijnaugurk is inderdaad besteld. Ik hoop gauw telefoon te krijgen dat hij er is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (uit geldgebrek) sinds mijn vroegste jeugd in flats gewoond.

Daarom kan ik echt een beetje boos worden als mensen een flinke tuin hebben (vaak via sociale huur) en daar dan 'niks mee doen'.. En dan gaat dat volk ook nog klagen over 'onkruid tussen de tegels'. grrrrr. Geef mij nou verdomme die tuin en doe jezelf een plezier en trek in een mooie flat.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 april 2017 @ 19:39:

[img]https://s12.postimg.org/troae1iod/Scree ... 193711.png[/img]

[img]https://s16.postimg.org/w2z7ki4tx/20170420_164545.jpg[/img]



Deze dikke zat bij in de appelboom.Mooie foto's!
quote:selena_d schreef op 21 april 2017 @ 00:43:

Ik heb (uit geldgebrek) sinds mijn vroegste jeugd in flats gewoond.

Daarom kan ik echt een beetje boos worden als mensen een flinke tuin hebben (vaak via sociale huur) en daar dan 'niks mee doen'.. En dan gaat dat volk ook nog klagen over 'onkruid tussen de tegels'. grrrrr. Geef mij nou verdomme die tuin en doe jezelf een plezier en trek in een mooie flat.Nou ja zeg, mag iedereen dat misschien zelf bepalen? Ook 'dat volk'.
Alle reacties Link kopieren
Hee duet ik dacht al dat ik de enige uit Limburg was!

Het had inderdaad flink gevroren, mijn 2 appelboompjes (in pot, zijn pas laat dit voorjaar buiten komen te staan) zien er bruin uit helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven