Bedreiging Noord-Korea

17-04-2017 19:54 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... jks-raketten-testen.dhtml



Noord-Korea dreigt opnieuw: "We gaan voortaan wekelijks raketten testen"

Karen Van Eyken

17/04/17 - 19u40 Bron: BBC © afp.



Internationale veroordelingen of oplopende spanningen met de Verenigde Staten zullen Noord-Korea er niet van weerhouden om raketten te testen. Het land gaat dat zelfs nog meer doen dan ooit tevoren. Dat deelde de Noord-Koreaanse viceminister van Buitenlandse Zaken Hang Song-Ryol mee aan de BBC.



Dreigen doet Noord-Korea alsmaar vaker en de dreigementen worden steeds grimmiger. "We zullen voortaan raketten testen op wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse basis", stelde Hang Song-Ryol. En daar voegde hij nog een nieuwe waarschuwing aan toe: "Indien de Verenigde Staten overgaan tot militaire actie, dan zal dat leiden tot een totale oorlog."



Eerder had Amerikaans vicepresident Mike Pence Noord-Korea nog aangemaand om de Verenigde Staten zeker niet te testen. Hij zei dat het "tijdperk van strategisch geduld" voorbij was. Pence maakte daarmee duidelijk dat het geduld van de VS met het stalinistische regime in Pyongyang op begint te raken.



Gisteren kwam Pence aan in Seoel. Niet toevallig besloot Noord-Korea net dan een raket te testen maar die test mislukte.



Volgens de Amerikaanse vicepresident willen de Verenigde Staten op een "vreedzame manier en via onderhandelingen" tot meer veiligheid komen. "Maar alle opties liggen op tafel en we blijven zij-aan-zij met Zuid-Korea", zo zei Pence tijdens een bezoek aan het grensdorpje Panmunjom, waar in 1953 het staakt-het-vuren werd ondertekend.



Moeten wij Noord-Korea serieus nemen of niet?
quote:Bobby-Pin schreef op 19 april 2017 @ 18:55:

Een leuk filmpje uit Noord-Korea : Traffic girl

Doen ze daar niet aan stoplichten?Inmiddels zijn er wel meer stoplichten en verkeer zag ik in recentere filmpjes maar men heeft een probleem met de stroom waardoor er op bepaalde momenten van de dag geen stroom is dus tja dan heb je weinig aan stoplichten. Heb reisvlogs gezien van toeristen en die moesten binnen een bepaalde tijd douchen en na 10 uur ging het licht uit bij het hotel.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 19 april 2017 @ 19:58:

[...]





Inmiddels zijn er wel meer stoplichten en verkeer zag ik in recentere filmpjes maar men heeft een probleem met de stroom waardoor er op bepaalde momenten van de dag geen stroom is dus tja dan heb je weinig aan stoplichten. Heb reisvlogs gezien van toeristen en die moesten binnen een bepaalde tijd douchen en na 10 uur ging het licht uit bij het hotel.Je kan daar ook als buitenlander meelopen met de marathon echter weet je nooit welke tijd je hebt gelopen gezien klokken verboden zijn tijdens de marathon.
Een artikel over hoe een vluchteling denkt over de huidige situatie: http://www.dailymail.co.u ... orth-Korean-defector.html

Bevat ook veel foto's van Noord Korea.



Heb ook haar boek gelezen en ik vond het zo schokkend en soms was het zo raar dat ik me afvroeg is dit echt?!
Alle reacties Link kopieren
Heeft Rusland nu wel of niet de VN-veroordeling van de Noord-Koreaans rakettest geblokkeerd? Daar is onduidelijkheid over, blijkbaar.



http://www.msn.com/nl-be/ ... en-geblokkeerd/ar-BBA44ah



De VN Veiligheidsraad is allang niet meer serieus te nemen. Het is verworden tot een speeltje waarbij één partij een resolutie kan blokkeren, ook al zou de meerderheid voor zijn (met alleen een paar tegenstemmen zonder een veto).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... ens-met-Noord-Korea.dhtml



Poetin stuurt troepen naar grens met Noord-Korea

Bewaar artikel

Tweet

14

Door: Luc Beernaert

20/04/17 - 16u57 Bron: Daily Mail, primedia.ru Poetin is gewaarschuwd dat, indien Trump de nucleaire installaties van Kim Jong-un aanvalt, de radioactieve wolk binnen twee uur boven de strategisch belangrijke havenstad Vladivostok hangt. © getty.



De Russische president Vladimir Poetin heeft troepen naar de 16 kilometer lange grens tussen Rusland en Noord-Korea gestuurd. China posteerde al 150.000 militairen aan haar grens met het Koreaanse schiereiland uit schrik dat de Amerikaanse president Donald Trump zijn aartsvijand Kim Jong-un zou aanvallen en zo een vluchtelingenstroom op gang zou brengen.



Rusland vreest dat de VS zich voorbereidt op een oorlog met Noord-Korea, dat met herhaalde rakettests en gespierde taal president Trump jent. Eerder deze week verklaarde Amerikaans vicepresident Mike Pence dat het geduld van Trump opraakt. Poetin van zijn kant is bang dat een gewapend conflict tussen de VS en Noord-Korea tot een massale uittocht van Noord-Koreanen zal leiden.



Eerder deze week raakte bekend dat China om dezelfde reden 150.000 militairen naar haar zuidelijke grens stuurt: Peking vreest dat Noord-Koreanen hun toevlucht zullen zoeken in China van zodra een oorlog uitbreekt.



"Preventief maar noodzakelijk"

Vanochtend doken beelden op van drie Russische treinen die, geladen met militair materieel, op weg waren naar de 16 kilometer lange landgrens tussen Rusland en Noord-Korea. Op een andere video zijn helikopters te zien die richting Noord-Koreaanse grens vliegen en er is ook sprake van militaire operaties over de weg en tankdivisies die richting de grens oprukken. Dat meldt alvast de site primemedia.ru, dat spreekt van "een preventieve, maar noodzakelijke maatregel".



Radioactief

Indien een conflict met Noord-Korea uitbreekt, vreest Rusland een humanitaire crisis met honderdduizenden vluchtelingen. Daarnaast is Poetin ook gewaarschuwd dat in het geval van een Amerikaanse aanval op de nucleaire installaties van Kim Jong-un, de radioactieve besmetting snel Rusland zal bereiken. (lees verder onder de video)

© ap.

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un heeft de VS bedreigd met een "krachtige preventieve aanval". © reuters.



De haven van Vladivostok, waar Rusland een groot militair contingent heeft, ligt op minder dan 150 kilometer van de Noord-Koreaanse grens. De Russische expert inzake Noord-Korea, Konstantin Asmolov, verklaarde: "Mochten de VS de nucleaire installaties van Noord-Korea met raketten aanvallen, dan zou de radioactieve wolk binnen twee uur boven Vladivostok hangen". Asmolov, van het Russische Instituut voor het Verre Oosten, waarschuwt dat in het geval van een oorlog "hongerige asielzoekers Rusland zullen binnenstromen".



Escalatie verhinderen

Rusland blokkeerde gisteren de veroordeling van de VN Veiligheidsraad van de jongste rakettest van Pyongyang. Zelfs China steunde de strenge veroordeling, die door de VS naar voren was geschoven. In de voorgestelde verklaring werd van Noord-Korea geëist dat het land onmiddellijk ophoudt met verdere nucleaire tests en raketlanceringen. Zondag voerde Pyongyang nog een rakettest uit, die weliswaar mislukte. Volgens diplomaten binnen de Veiligheidsraad wilde Rusland elementen uit eerdere verklaringen meenemen, waarmee wordt aangedrongen op een oplossing door overleg.



De Russische viceminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov verklaarde: "We moeten jammer genoeg toegeven dat het risico op een ernstig conflict in deze regio enorm is toegenomen." Hij roept alle betrokken partijen op hun verantwoordelijkheid te nemen om een escalatie te verhinderen.
Alle reacties Link kopieren
Maarre stel dat er een oorlog uitbreekt, gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Miskotto schreef op 20 april 2017 @ 19:18:

Maarre stel dat er een oorlog uitbreekt, gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken?Ik denk het wel. De wereld wankelt al behoorlijk, er is niet heel veel nodig. Een atoombom gooit alles omver, al was het alleen al economisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 20 april 2017 @ 19:18:

Maarre stel dat er een oorlog uitbreekt, gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken?Ik ben bang dat de overheid wel weer een bijdrage wil leveren maar ik hoop het niet. Anders merken wij het hier misschien economisch maar we hebben geen economisch belang daar.
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 19:24:

[...]





Ik ben bang dat de overheid wel weer een bijdrage wil leveren maar ik hoop het niet. Anders merken wij het hier misschien economisch maar we hebben geen economisch belang daar.Het gebrek aan gevoel van veiligheid/onrust doet echt wel veel met de economie. Bovendien krijg je een domino effect tussen Rusland en de VS. Daarnaast is Zuid Korea de vierde grootste economie in Azië en doen we wel degelijk goede zaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 20 april 2017 @ 19:28:

[...]



Het gebrek aan gevoel van veiligheid/onrust doet echt wel veel met de economie. Bovendien krijg je een domino effect tussen Rusland en de VS. Daarnaast is Zuid Korea de vierde grootste economie in Azië en doen we wel degelijk goede zaken.Maar we doen ook goede zaken met de USA en weer minder met Rusland.
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 20:43:

[...]





Maar we doen ook goede zaken met de USA en weer minder met Rusland.



Nederland is best afhankelijk van Rusland, Rotterdam functioneert bijvoorbeeld als doorvoerhaven van brandstoffen uit Rusland en

Rusland is voor 50% aandeelhouder van de boorplatforms in de Noordzee en is, als ik het niet verkeerd heb, op twee na de grootste leverancier van gas, olie, benzine en aardgas. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 20 april 2017 @ 20:58:

[...]





Nederland is best afhankelijk van Rusland, Rotterdam functioneert bijvoorbeeld als doorvoerhaven van brandstoffen uit Rusland en

Rusland is voor 50% aandeelhouder van de boorplatforms in de Noordzee en is, als ik het niet verkeerd heb, op twee na de grootste leverancier van gas, olie, benzine en aardgas. Zoiets.Interessant bron aub!
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 21:07:

[...]



Interessant bron aub!Ik denk dat je het zo kunt googlen met de trefwoorden; Rotterdam doorvoerhaven brandstoffen Rusland export
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 20 april 2017 @ 21:09:

[...]





Ik denk dat je het zo kunt googlen met de trefwoorden; Rotterdam doorvoerhaven brandstoffen Rusland exportAls ik tegen mijn docent zegt google maar dan is het ook geen argument. Dus graag bron!
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 21:33:

[...]





Als ik tegen mijn docent zegt google maar dan is het ook geen argument. Dus graag bron!Het is algemeen bekend dus ik zou je met tientallen bronnen om de oren kunnen slaan met je docent erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 20 april 2017 @ 21:51:

[...]





Het is algemeen bekend dus ik zou je met tientallen bronnen om de oren kunnen slaan met je docent erbij.Dus bronnen:.........dus is het niet moeilijk ze door te geven. Alsof ik tegen mijn docent ga zeggen zoek zelf maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 20 april 2017 @ 19:22:

[...]





Ik denk het wel. De wereld wankelt al behoorlijk, er is niet heel veel nodig. Een atoombom gooit alles omver, al was het alleen al economisch.

Kun je concreter zijn in wat je bedoelt?

'Alleen al economisch' daar kun je je wel iets bij voorstellen, maar wat denk je verder precies?
quote:permis schreef op 20 april 2017 @ 22:03:

[...]



Kun je concreter zijn in wat je bedoelt?

'Alleen al economisch' daar kun je je wel iets bij voorstellen, maar wat denk je verder precies?



Ik denk dat economisch gezien de wereld een enorme klap gaat krijgen door angst en onzekerheid. Atoom geweld is zodanig grensoverschrijdend dat de impact vele malen groter zal zijn dan 9/11. Ik denk dat het ook veel losmaakt in de samenleving, in de VS, maar ook Europa over 'dader' schap. Zuid Korea en China als grenslanden zullen wellicht last hebben van radioactiviteit, Zeker China en Rusland - ook dichtbij - zullen dit niet op prijs stellen.



Een zoveelste inmenging van de VS in de wereld is wereldwijd al niet meer heel populair. Zeker niet als Amerikaanse troepen toegang hebben - door Noord Korea - aan de grenzen van China en Rusland. China - grensland - ziet Noord Korea als buffer.



In de veiligste landen van de wereld, begint het erg onrustig te worden. Polarisatie neemt toe en de grootste zorg die ik persoonlijk heb - de oorlog bereidheid versus mentale voorbereiding bij burgers neemt toe in de veiligste landen van de wereld die al zo lang onder spanning staat door terreur, Syrie, Oekraine, Rusland, Erdogan... ik begin steeds meer te geloven dat niet alleen een beter milieu begint bij jezelf, maar oorlog ook. De aanleiding is alles wat er gebeurd over vele jaren, de bodem waar het op kan varen zijn de burgers.





Mijn gedachten hierover... slechts.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de situatie zorglijk. Ik heb mij de laatste dagen ingelezen en diverse filmpjes op YouTube bekeken.

NK heeft het idee, en dat in ieder geval met succes 'geindoctrineerd' bij de bevolking die niet in de strafkampen leeft, dat NK de USA heeft verslagen in de Koreaanse Oorlog. Daarnaast hebben ze de mensen wijs gemaakt dat ze het grootste wapen/oorlogsarsenaal hebben van de hele wereld.

Los van het feit dat NK de bevolking al jaren wijsmaakt dat het verantwoordelijk is voor diverse bijzondere uitvindingen: als het gaat om medisch, technologie etc.



Ik hoop oprecht dat de bevolking binnen korte termijn mag kennis maken over hoe de wereld - en de positie van NK - werkelijk in elkaar steekt. Maar zelfs dan denk ik dat dit zo'n enorme schok teweeg zal brengen... zoals iemand hier al zei: er zijn mensen van 'ellende' vanuit ZK, gevlucht uit NK, weer teruggegaan naar NK omdat ze niet konden omgaan met de enorme omwenteling in hun leven.



Ik vind deze situatie zo schrijnend, zo ingewikkeld. Vanuit mijn werk hebben wij met ZK te maken als het gaat om een mogendheid inzake de ontwikkeling van technologie. Ik ken derhalve de nodige vluchtelingen uit NK. En ben erg geraakt door hun verhalen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor de Noord Koreanen dat het een snelle korte oorlog word maar ben bang voor de bevolking dat ze zo zijn gedrild dat ze echt niks anders weten.

En ik heb genoeg boeken gelezen en op youtube gezien hoe het in Noord Korea aan toe gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bron: AD



Noord-Korea dreigt met aanval op konvooi VS



Noord-Korea is klaar voor het tot zinken brengen van het Amerikaanse vliegdekschip USS Carl Vinson, dat opstoomt naar de Koreaanse wateren. De Noord-Koreaanse staatskrant Rodong Sinmun vergeleek het vliegdekschip zondag met een 'lomp beest'.



Volgens Rodong Sinmun zou Noord-Korea met een aanval op het vliegdekschip kunnen laten zien hoe het bewind in Pyongyang er militair voorstaat. De Amerikaanse vicepresident Mike Pence zei zaterdag dat een konvooi met marineschepen, waaronder de USS Carl Vinson, binnen enkele dagen de wateren bij Noord-Korea zal bereiken.



Het konvooi vertrok bijna twee weken geleden uit Singapore. Het stoomde echter niet rechtstreeks op naar de wateren bij Noord-Korea, maar voer eerst de andere kant op. Naar verluidt om te oefenen met de Australische marine.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Bron: Telegraaf



Noord-Korea pakt Amerikaan op



PYONGYANG - Noord-Korea heeft een 50-jarige Koreaanse Amerikaan opgepakt. Volgens het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap gebeurde dat afgelopen vrijdag op de internationale luchthaven van Pyongyang. Vlak voordat de man op een toestel terug naar de Verenigde Staten wilde stappen, werd hij vastgezet. De reden van zijn aanhouding is niet bekendgemaakt.



Het gaat om een man met de voornaam Kim. Hij was in Noord-Korea om te praten over een programma voor hulpverlening. Noord-Korea houdt nu drie Amerikaanse staatsburgers gevangen, meldt Yonhap.



Naast Kim houdt Noord-Korea nog twee andere Amerikanen vast. In april vorig jaar veroordeelde een Noord-Koreaanse rechtbank de Koreaans-Amerikaanse zendeling Kim Dong-chul tot tien jaar dwangarbeid voor misdaden tegen de staat.



Vijftien jaar dwangarbeid

Otto Warmbier, een student uit Virginia, is tot vijftien jaar dwangarbeid veroordeeld voor poging tot diefstal van een propagandavlag met de naam van de voormalige leider Kim Jong-il.



De spanningen tussen de VS en Noord-Korea zijn onlangs verder opgelopen doordat het Aziatische land een raketproef hield. De Amerikaanse president Trump heeft laten weten dat zijn geduld met het Noord-Koreaanse nucleaire programma op is. De Republikein sluit geen enkele optie uit.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... est_VS_zal_zinken___.html



’Noord-Korea klaar om ’lomp beest’ VS te laten zinken’

1 uur geleden



PYONGYANG - Noord-Korea is klaar voor het tot zinken brengen van het Amerikaanse vliegdekschip USS Carl Vinson, dat opstoomt naar de Koreaanse wateren. De Noord-Koreaanse krant Rodong Sinmun vergeleek het vliegdekschip zondag met een ,,lomp beest''.



Volgens Rodong Sinmun zou Noord-Korea met een aanval op het vliegdekschip kunnen laten zien hoe het bewind in Pyongyang er militair voorstaat. De Amerikaanse vicepresident Mike Pence zei zaterdag dat een konvooi met marineschepen, waaronder de USS Carl Vinson, binnen enkele dagen de wateren bij Noord-Korea zal bereiken.



Het konvooi vertrok bijna twee weken geleden uit Singapore. Het stoomde echter niet rechtstreeks op naar de wateren bij Noord-Korea, maar voer eerst de andere kant op. Naar verluidt om te oefenen met de Australische marine.
Het enigste land waar de wereld zich zorgen om moet maken is de USA, en dat doet juist niemand.

De USA drijft alles op de spits, de USA is sinds WW2 in oorlog, natuurlijk niet op eigen bodem en onder allerlei vage redenen, en de hele wereld kijkt zoals gewoonlijk de andere kant op.



Het zijn geen vage redenen eigenlijk, zodra een land niet doet wat de USA wil, en de USA, of een paar superrijken daar, kan er voordeel uit halen valt de USA het binnen.



De USA is de agressor, wanneer gaat men dat nu eens inzien?
Alle reacties Link kopieren
http://www.reuters.com/ar ... a-usa-japan-idUSKBN17P01Y



North Korea said on Sunday it was ready to sink a U.S. aircraft carrier to demonstrate its military might, as two Japanese navy ships joined a U.S. carrier group for exercises in the western Pacific.



U.S. President Donald Trump ordered the USS Carl Vinson carrier strike group to sail to waters off the Korean peninsula in response to rising tension over the North's nuclear and missile tests, and its threats to attack the United States and its Asian allies.



The United States has not specified where the carrier strike group is as it approaches the area. U.S. Vice President Mike Pence said on Saturday it would arrive "within days" but gave no other details.



North Korea remained defiant.



"Our revolutionary forces are combat-ready to sink a U.S. nuclear powered aircraft carrier with a single strike," the Rodong Sinmun, the newspaper of the North's ruling Workers' Party, said in a commentary.



The paper likened the aircraft carrier to a "gross animal" and said a strike on it would be "an actual example to show our military's force".



The commentary was carried on page three of the newspaper, after a two-page feature about leader Kim Jong Un inspecting a pig farm.



North Korea will mark the 85th anniversary of the foundation of its Korean People's Army on Tuesday.



It has in the past marked important anniversaries with tests of its weapons.



North Korea has conducted five nuclear tests, two of them last year, and is working to develop nuclear-tipped missiles that can reach the United States.



It has also carried out a series of ballistic missile tests in defiance of United Nations sanctions.



North Korea's growing nuclear and missile threat is perhaps the most serious security challenge confronting Trump.



He has vowed to prevent the North from being able to hit the United States with a nuclear missile and has said all options are on the table, including a military strike.



WORRY IN JAPAN



North Korea says its nuclear program is for self-defense and has warned the United States of a nuclear attack in response to any aggression. It has also threatened to lay waste to South Korea and Japan.



U.S. Defense Secretary Jim Mattis said on Friday North Korea's recent statements were provocative but had proven to be hollow in the past and should not be trusted.



"We've all come to hear their words repeatedly, their word has not proven honest," Mattis told a news conference in Tel Aviv, before the latest threat to the aircraft carrier.



Japan's show of naval force reflects growing concern that North Korea could strike it with nuclear or chemical warheads.



Some Japanese ruling party lawmakers are urging Prime Minister Shinzo Abe to acquire strike weapons that could hit North Korean missile forces before any imminent attack.

Also In World News



France presidential poll a bellwether for Europe

North Korea detains third U.S. citizen: Yonhap



Japan's navy, which is mostly a destroyer fleet, is the second largest in Asia after China's.



The two Japanese warships, the Samidare and Ashigara, left western Japan on Friday to join the Carl Vinson and will "practice a variety of tactics" with the U.S. strike group, the Japan Maritime Self Defence Force said in a statement.



The Japanese force did not specify where the exercises were taking place but by Sunday the destroyers could have reached an area 2,500 km (1,500 miles) south of Japan, which would be waters east of the Philippines.



From there, it could take three days to reach waters off the Korean peninsula. Japan's ships would accompany the Carl Vinson north at least into the East China Sea, a source with knowledge of the plan said.



U.S. and South Korean officials have been saying for weeks that the North could soon stage another nuclear test, something the United States, China and others have warned against.



South Korea has put is forces on heightened alert.



China, North Korea's sole major ally which nevertheless opposes Pyongyang's weapons programs and belligerence, has appealed for calm. The United States has called on China to do more to help defuse the tension.



Last Thursday, Trump praised Chinese efforts to rein in "the menace of North Korea", after North Korean state media warned the United States of a "super-mighty preemptive strike".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven