Ingewikkelde pijnlijke situatie

20-04-2017 21:43 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik zit heel erg vast in een ingewikkelde situatie waar veel emoties bij komen kijken. Ik merk dat ik echt even behoefte heb aan een 'objectievere' blik van een buitenstaander.



In december heb ik een jongen leren kennen. Sindsdien hebben wij elke dag contact gehad en ontzettend leuke dates gehad. Ik heb echt een klik met hem en begin steeds meer voor hem te voelen. Tot sinds begin april er wat dingen veranderen. Zijn ouders zijn egyptenaren en hijzelf is hier in Nederland geboren en is moslim. Daarnaast heeft zijn moeder MS, waarvoor hij vrijwel de gehele zorg op zich neemt naast zijn full-time baan. Hij heeft zelf altijd aangegeven dit niet zo zwaar te vinden en het allemaal wel te doen is voor hem als hij maar goed zijn tijd in deelt. Wat ik wel jammer vond is dat hij niet echt spontaan kon afspreken of wat langer blijven, omdat zij anders haar medicijnen mist. Maar ik kon dat wel begrijpen.



Begin maart begonnen wij met seks, ondanks hij moslim is. Daarvoor vroeg ik hem wel of dat wel oke is. Ik ging ervan uit dat we dat niet (iig niet zo snel) gingen doen. Na enkele weken zei hij dat hij zich daar toch niet goed over voelde en geen seks meer wilde. Dat vond ik wel lastig, maar ook daarvoor had ik wel begrip. Later kwam hij met een verhaal dat wij misschien ook niet meer kunnen afspreken, want zijn ouders geven hem signalen dat hij alleen met een moslim meisje mag zijn. Toen vond ik het allemaal wel vreemd worden en heb toen aangegeven dat ik het hele verhaal wil horen, ook over hoe hij over ons denkt. Hij gaf aan dat hij tijd nodig had om na te denken over hoe dat op te lossen. Wel gaf hij aan mij wel echt leuk te vinden. Daarnaast ervoer hij ook een schuldgevoel; dat hij niet goed bezig was omtrent zijn geloof. Intussen kwam ik erachter dat ik zwanger bleek te zijn. Dit kwam als een enorme schok voor ons beiden. Hij zei; 'dit kan je mij niet aan doen'. Wat ik echt een kutopmerking vond. Hetzelfde moment gingen zijn ouders scheiden, en kwam de zorg voor zijn moeder volledig op hem aan, waardoor hij niet eens naar zijn werk kon. In de tussentijd hadden we wel contact wat te doen met deze zwangerschap; we hebben ervoor gekozen om een abortus te laten uitvoeren. Dit was vooral een erg rationele beslissing en probeerde er niet zoveel bij te voelen. Ik ben toen alleen naar die afspraken gegaan en we belden en appten er wel over. Afgelopen vrijdag heb ik het weg laten halen. Ik werd daarna erg emotioneel en had veel behoefte aan dat hij bij me was. Hij was zaterdagavond en zondag ochtend langsgekomen. De nacht van zondag op maandag, werd zijn situatie nog heftiger; zijn moeder belandde in het ziekenhuis. Hij heeft mij maandag ook een lang sms bericht gestuurd waarin hij aangaf afstand te willen nemen om zijn situatie een beetje op orde te krijgen. Hij voelde zich ook erg schuldig over dat hij mij zo 'alleen' liet hierin en me niet goed kan steunen. Wel zei hij dat wanneer hij deze situatie thuis niet had, wij een stap verder konden zetten en dat het wat betreft het geloof wel goed gaat komen. Hij gaf aan later weer contact op te nemen om te kijken hoe het gaat en om het allemaal face to face uit te leggen.



Aan de ene kant snap ik heel goed dat hij nu zoveel te verwerken en op te lossen heeft dat hij weinig ruimte heeft voor mij. Maar aan de andere kant voel ik mij ook in de steek gelaten en boos. Ik zit nog heel erg met die abortus en durf het ook niet echt te delen met anderen. Hij gaf zelf ook aan dat hij liever wil dat het tussen ons blijft. Ik vind hem heel erg leuk en wil graag met hem verder later. Dus ik wil heel graag wachten, al weet ik niet wanneer hij weer contact met mij op zal nemen. Nu ik er zo in zit, vind ik het wel lastig om te bedenken of het wel oke is dat hij zo het contact verbreekt drie dagen na die abortus. Vandaar ben ik benieuwd hoe jullie tegen deze situatie aankijken en wat jullie zouden doen.



In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en de reacties.
Alle reacties Link kopieren
En het leek je een goed idee om binnen een maand of 2-3 met hem het bed in te duiken en hem als "relatie" te betitelen, omdat?



Waarom niet gewoon langer daten, elkaar als mens leren kennen, alvorens je hals over kop in iets te storten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het zal nooit iets worden, je bent geen moslim.
Alle reacties Link kopieren




Zo leuk klinkt hij niet.... ik vind het een hufter hoe hij gereageerd heeft op je zwangerschap en abortus.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Hij kiest er nu even voor om te doen wat goed voor hem is, namelijk afstand nemen om alles op een rijtje te zetten. Dat zou jij ook moeten doen. Heb je er behoefte aan om over de abortus te praten met een vriendin of familie? Doe dat dan.



Jullie zitten in een hele lastige situatie en het is nog maar de vraag of het allemaal goed gaat komen. Je hoeft dit niet allemaal in je eentje te doen, je hebt vast vrienden en familie die je graag willen steunen als het moeilijk is. Laat ze dat dan ook doen.



Zorg goed voor jezelf, wees lief voor jezelf.
Wat eten we vanavond?
Wat een vreselijke situatie.



Ik denk dat je het allemaal niet verwerken en er wel over niet praten met iedereen waar je mee wil praten.

Ik denk dat hij zeker wilde weten dat je het kind weg liet halen.

En al van plan was niet sereus met je te zijn.



Verwerk je abortus en verwerk hem ook.

Hij geeft je alleen maar ellende.
Alle reacties Link kopieren
Abortus en scheiden en buitenechtelijke seks. Zo nauw nemen ze het niet met hun geloof.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik las 'dit kan je mij niet aandoen' wist ik: dit is niks en wordt niks.

Deze jongen wil wel de lusten, maar niet de lasten. Waar is jouw gevoel van eigenwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel zeker dat het verhaal over zijn moeder en de scheiding van zijn ouders klopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 20 april 2017 @ 21:53:

Weet je wel zeker dat het verhaal over zijn moeder en de scheiding van zijn ouders klopt?Misschien komt hij ook wel helemaal niet uit Egypte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2017 @ 21:52:

Abortus en scheiden en buitenechtelijke seks. Zo nauw nemen ze het niet met hun geloof.Dat dacht ik precies zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat een vreselijk egoistische opmerking. Zegt heel veel over degene die dit zegt.quote:Joyce48 schreef op 20 april 2017 @ 21:52:

Toen ik las 'dit kan je mij niet aandoen' wist ik: dit is niks en wordt niks.

Deze jongen wil wel de lusten, maar niet de lasten. Waar is jouw gevoel van eigenwaarde?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2017 @ 21:55:

[...]



Misschien komt hij ook wel helemaal niet uit Egypte.

En misschien is het geen man.



Maar even serieus: ik denk wel dat je met vriendin of familie over die abortus moet praten. Zoiets moet je niet alleen doen, en hij kan er nu niet voor je xijn, om welke reden dan ook.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Deze jongen is jou niet waard; hij kiest niet voor jou, nu niet en nooit niet. Hij doet dingen die van zijn geloof niet mogen en laat jou daar de dupe van worden. Pak je leven weer op en maak er wat van.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je een tijdje gebruikt denk ik. Is zijn moeder wel ziek? Heb je haar wel eens gezien?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Neem afstand. Deze jongen zit duidelijk in de knoop met zichzelf. Of hij nou liegt over bepaalde dingen of niet. Als je echt gek op iemand bent dan neem je niet zo nu en dan even pauze van diegene als je andere dingen aan je hoofd hebt of het even niet meer weet. Dan ga je problemen samen aan lijkt mij. Dit gaat je alleen maar een hoop drama opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Eens met hierboven en ik zou gewoon praten met anderen. Verrek hem. Jij zit er mee...
Bam!!!!
Dit gaat hem niet worden. Nooit. Je bent leuk voor tussendoor, maar zodra hij echt serieus wordt zal hij een moslimmeisje kiezen. Nederlandse meisjes zijn blijkbaar leuk genoeg voor de seks, maar that's it. Lekker hypocriet ook.



Praat met je familie of met een vriendin, maar hou het niet voor jezelf. Ga desnoods naar een therapeute. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent ongeveer van de eerste keer seks zwanger geworden, en binnen een week na het ontdekken van die zwangerschap heb je al een abortus ondergaan, terwijl zijn ouders in diezelfde week ineens besloten te scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Begin maart voor het eerst seks en na enkele weken wil hij dat toch niet meer. En nu al zwanger geweest en een abortus.



Poeh.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 22:15:

Dus je bent ongeveer van de eerste keer seks zwanger geworden, en binnen een week na het ontdekken van die zwangerschap heb je al een abortus ondergaan, terwijl zijn ouders in diezelfde week ineens besloten te scheiden?Kan heel goed hoor, niet zo achterdochtig
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lolly-pop schreef op 20 april 2017 @ 22:13:

Dit gaat hem niet worden. Nooit. Je bent leuk voor tussendoor, maar zodra hij echt serieus wordt zal hij een moslimmeisje kiezen. Nederlandse meisjes zijn blijkbaar leuk genoeg voor de seks, maar that's it. Lekker hypocriet ook.



Praat met je familie of met een vriendin, maar hou het niet voor jezelf. Ga desnoods naar een therapeute. Sterkte!

Wat een onzin!!!! Ik ken tig gemengde stelletjes. Genoeg moslims die uiteindelijk met Nederlanders trouwen! Waarvan sommige inderdaad moslim zijn, maar genoeg ook niet.



Maar goed volgens mij hebben ook Nederlandse mannen wel vaker tig vriendinnetjes voordat ze hun vrouw/vaste partner ontmoeten. Heeft weinig met hypocrisie te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 20 april 2017 @ 22:16:

Begin maart voor het eerst seks en na enkele weken wil hij dat toch niet meer. En nu al zwanger geweest en een abortus.



Poeh.Vergeet de ziekenhuisopname en scheiding niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 22:15:

Dus je bent ongeveer van de eerste keer seks zwanger geworden, en binnen een week na het ontdekken van die zwangerschap heb je al een abortus ondergaan, terwijl zijn ouders in diezelfde week ineens besloten te scheiden?En zijn ouders zijn ook meteen uit elkaar gegaan want hij moest voor zijn moeder zorgen en op tijd haar medicatie geven en kon daardoor niet meer werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 20 april 2017 @ 22:16:

[...]

Kan heel goed hoor, niet zo achterdochtig Door de pil heen én condoom, want je kent elkaar net dus doe je het veilig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven