Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
quote:hondenmens schreef op 20 april 2017 @ 22:02:

[...]





http://www.specialpink.nl/driepersoons- ... h.htmlDank je wel!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en een omafiets, kreeg ik op een gegeven moment ook. Wat was ik daar blij mee! Ook elke keer als ik erop fietste. Nu vind ik het maar rotfietsen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik wilde altijd het verjaardagscadeau dat ik wilde, dat ik aanwees in een krantje, nog nooit gekregen daarom reageerde ik bij elk cadeau ondankbaar en dat heb ik altijd moeten horen en ik wilde verjaardag partijtjes, ook nooit gekregen ik denk expres.

Maar nu ben ik weer met terugwerkende kracht blij voor mijn dochter die wel de dingen krijgt die ze wenst en ze heeft heel coole verjaardagsfeestjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 20 april 2017 @ 22:10:

Oh ja en een omafiets, kreeg ik op een gegeven moment ook. Wat was ik daar blij mee! Ook elke keer als ik erop fietste. Nu vind ik het maar rotfietsen.



Ik vind het nog steeds de fijnste fietsen

Maar ik kan dan ook niet overweg met handremmen
Alle reacties Link kopieren
2 minuten gratis winkelen in een speelgoedwinkel. Ik lag in bed de "ideale route" te perfectioneren.



En blauw/gele rollerskates. Van mijn moeder mocht ik alleen van die rolschaatsen die je moest onderbinden. In grootte verstelbaar en mijn voeten groeiden maar door.
Alle reacties Link kopieren
O ja,



Een My little pony. Nooit gekregen, was ik te groot voor.



En lang haar. Ik deed een bruine onderrok over mijn hoofd om te spelen dat ik lang haar had.
Alle reacties Link kopieren
Droomtelefoon!

Beugel, gebroken arm. Wilde heeeel graag naar concert Spice Girls. Vonden mijn ouders onzin. Barbiehuis, kan me ook nog vriendinnen herinneren die prachtige Barbie spullen hadden. Vond mezelf erg zielig dat ik dat dan niet had. Maar ik was alles behalve zielig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde heel graag het Dufty huis. Een vriendinnetje had dat maar toen ik het wilde was het nergens meer te koop. Ik vond de Dufties zooo lekker ruiken!

Het parfum Insolence doet me eraan denken :-)



Verder wilde ik heel graag van die rolschaatsen in het zwart met neon roze en paars. Maar ik kreeg groene met neon geel. Toen kon ik echt niet verbergen voor mijn ouders dat ik ze niet mooi vond. Maar ik heb ze uiteindelijk wel gebruikt.
Lakschoenen, krukken, beugel, hoge zwarte stoere veterschoenen, vruchtenhagel, australian trainingspak, allemaal niet gehad
Alle reacties Link kopieren
LA Gear schoenen, met van die gedraaide dingetjes. Zo iets (al kan ik me die dubbele veters niet herinneren)





O, en in één keer een hele rol mentos in je mond. Dat heb ik een keer gedaan. Of misschien was het een halve. Maar het was lang niet zo gaaf als ik me had voorgesteld.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
ik wilde een opmaakpop . Leek me geweldig nou toen ik hem had was er weinig aan paar keer het haar gedaan en toen ging het klitten en de make up kreeg ik er niet meer af. Het was een monster. Mijn vader heeft hem nog proberen schoon te maken met terpentine daar werd ze ook niet mooier van.

Het haar afgeknipt tot een hanenkam omdat er geen kam meer doorheen ging. Nee ben er niet gelukkiger van geworden.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyntje schreef op 20 april 2017 @ 23:03:

Ik wilde heel graag het Dufty huis. Een vriendinnetje had dat maar toen ik het wilde was het nergens meer te koop. Ik vond de Dufties zooo lekker ruiken!

Het parfum Insolence doet me eraan denken :-)



Verder wilde ik heel graag van die rolschaatsen in het zwart met neon roze en paars. Maar ik kreeg groene met neon geel. Toen kon ik echt niet verbergen voor mijn ouders dat ik ze niet mooi vond. Maar ik heb ze uiteindelijk wel gebruikt.



Jaaa ik had een dufty huis haha! Ik vond de hond (Bello) het leukst. Oh en kuifstaartjes had ik!

En ik wilde graag een glijbaan vanuit het zolderraam de tuin in... of in de school wonen (zonder de kinderen en meesters en juffen dan). Allebei nooit gelukt
Een boomhut.
Alle reacties Link kopieren
Een televisie, om Belle en het Beest (de serie) te kijken. Toen ik een jaar of 11 was liep ik mijn stuk van de folderwijk expres rond 17.00 uur, dan keek ik bij diverse huizen zo de woonkamer in en met de televisie mee. (Achteraf best bezopen, staat er zo'n groot kind vanaf buiten mee te kijken..)



Natuuuuurlijk ben ik recent naar de nieuwste film geweest in de bios. Draai ook nog heel vaak de liedjes via YouTube. Vind het zo jammer dat ik het niet met de kinderlijke magie heb beleefd.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 20 april 2017 @ 13:58:

Weekend



Lakschoenen wilde ik ook. En een echte omafiets met klapstandaard. Een ouder buurmeisje had er 1, een mintgroene. En wij jongere buurmeisjes altijd ruzie maken om wie de standaard omhoog en omlaag mocht doen Uiteindelijk kreeg ik er ook een. Een roze en dat vergeet ik nooit meer, heb er zelfs nog een foto van. Ik was zo blij. Daarna jarenlang een zwarte variant gehad, een Pointer.



Ook wilde ik dolgraag een kat. Vanaf kleins af aan zijn ze al mijn lievelingsdieren, had plakboeken vol plaatjes en foto's. Maar moeder allergisch en vader een vijver vol vissen. Nu als volwassene heb ik een kat



Ik wilde ook een omafiets, kreeg hem uiteindelijk viavia toen ik 18 was en op kamers ging. Helaas werd hij gejat en heb ik 'm nooit meer gezien



Een kat wilde ik ook, maar mijn moeder is bang voor katten. Ik riep altijd dat ik later 2 katten zou nemen, maar mijn man is allergisch...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vroeger leggings met prints van disney. Nooit gekregen, achteraf gelukkig maar. Als ik terug kijk was ik altijd erg leuk gekleed maar heb tijden gezeurd om zo'n legging.

Als ik daar nu aan denk ben ik blij, ik vind ze namelijk echt verschrikkelijk en hou nog niet van kinderkleding met disney (of andere opzichtige prints)
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa1984 schreef op 20 april 2017 @ 23:08:

Lakschoenen, krukken, beugel, hoge zwarte stoere veterschoenen, vruchtenhagel, australian trainingspak, allemaal niet gehadJammer dat zoiets simpels niet te realiseren was....
Een beugel. Nooit gekregen, helaas.



En Magic Girl parfum. Wel gekregen, uiteindelijk
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:38:

Heeft 1 van jullie die dingen gekocht later die je vroeger niet kreeg? En dan bedoel ik qua speelgoed. Want ik zag vandaag bij de kruidvat een opmaak pop en mijn hart maakte een sprongetje...



Mijn kinderen geef ik wel wat ik vroeger niet mocht zoals een zandbak en glijbaan en schommel in de tuin.



Mijn moeder heeft me toen ik rond de 20 was een keer een hysterische barbie gegeven.

Omdat ze het toentertijd niet kon betalen. Zo lief en ik was er echt heel blij mee.

Het was toen helemaal in om speelgoed voor jezelf te kopen, ik had toen een gameboy en allerlei tamagotchis enzo ter decoratie in mijn huis.
quote:alinea schreef op 20 april 2017 @ 22:22:

Ik wilde altijd het verjaardagscadeau dat ik wilde, dat ik aanwees in een krantje, nog nooit gekregen daarom reageerde ik bij elk cadeau ondankbaar en dat heb ik altijd moeten horen en ik wilde verjaardag partijtjes, ook nooit gekregen ik denk expres.

Maar nu ben ik weer met terugwerkende kracht blij voor mijn dochter die wel de dingen krijgt die ze wenst en ze heeft heel coole verjaardagsfeestjes!



Good for you!!!

En een virtuele:





Zoek maar wat uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyntje schreef op 20 april 2017 @ 23:03:

Ik wilde heel graag het Dufty huis. Een vriendinnetje had dat maar toen ik het wilde was het nergens meer te koop. Ik vond de Dufties zooo lekker ruiken!

Het parfum Insolence doet me eraan denken :-)



Verder wilde ik heel graag van die rolschaatsen in het zwart met neon roze en paars. Maar ik kreeg groene met neon geel. Toen kon ik echt niet verbergen voor mijn ouders dat ik ze niet mooi vond. Maar ik heb ze uiteindelijk wel gebruikt.Ik had er 1!! En heb hem altijd bewaard. Pas van zolder gehaald en zoon speelt er nu mee. Ze ruiken nog steeds!!!
Ik wilde heeeeeeel graag een houten treinbaan. Nooit durven vragen want zoiets moois zou vast ver buiten bereik zijn. Toen ik dat -eenmaal volwassen- eens aan mijn moeder vertelde vond ze dat zo erg, ik had best een houten trein gemogen maar ik heb nooit laten weten dat ik die graag wilde. Inmiddels heb ik, uhhhh heeft mijn zoon , de coolste houten treinbaan ever. Met een containeroverslag. En een ophaalbrug

.



Ik wilde ook heel graag een poes. Die heb ik ook gekregen na lang zeuren. Een boerderijpoes, van kennissen overgenomen. Wij woonden echter op een flatje en het arme beestje werd knettergek. Klom bovenin de gordijnen en de luxaflex, gooide alle servies van de tafel, en blies en krabde naar iedereen die in de buurt kwam. Dus die moest na twee maanden naar het asiel . Ik was enorm verdrietig en wilde zo graag een huisdier. Toen kreeg ik van mijn moeder twee wandelende takken. Dat was eigenlijk niet helemaal wat ik bedoelde qua knuffelgehalte... Eenmaal op mezelf zijn er meteen hamsters en cavia's gekomen en toen we meer ruimte hadden ook konijnen





En ik heb altijd graag van die sliertjes aan de handvatten van mijn fiets gewild.





Mijn lievelingsboek was Afke's tiental, over een groot gezin. Ik zwijmelde helemaal weg bij dat boek, en bij de omslag: een heel leuk boerderijtje met schattige kleine raampjes enzo. Nooit meer bij stilgestaan, laatst dat boek weer gevonden, ik keek naar de omslag en mijn hart maakte even een huppeltje: dat boerderijtje op de omslag waar ik zo vaak bij wegdroomde, dat is eigenlijk precies het huis waar we nu wonen!
quote:alinea schreef op 20 april 2017 @ 22:22:

Ik wilde altijd het verjaardagscadeau dat ik wilde, dat ik aanwees in een krantje, nog nooit gekregen daarom reageerde ik bij elk cadeau ondankbaar en dat heb ik altijd moeten horen

Wat sneu



Mijn man kreeg ook nooit wat hij wilde. Niet uit geldgebrek ofzo (zeer welvarend gezin en aan speelgoed geen gebrek) maar vanuit pedagogisch oogpunt. Wilde hij een piratenbootje van de lego, dan kreeg hij een ridderset. Wilde hij de brandweerauto dan kreeg hij de politieauto. Want je moet kinderen niet geven wat ze willen, daar worden ze maar verwend van . Nou ben ik het er helemaal me eens dat je niet in alle wensen mee hoeft te gaan, maar die blije gezichtjes als er een hartewens in vervulling gaat, dat wil je je kind toch niet ontnemen?!
quote:appeltjesgroen schreef op 21 april 2017 @ 11:02:

[...]



Mijn man kreeg ook nooit wat hij wilde. Niet uit geldgebrek ofzo (zeer welvarend gezin en aan speelgoed geen gebrek) maar vanuit pedagogisch oogpunt. Wilde hij een piratenbootje van de lego, dan kreeg hij een ridderset. Wilde hij de brandweerauto dan kreeg hij de politieauto. Want je moet kinderen niet geven wat ze willen, daar worden ze maar verwend van [...] Dan bedenk je op den duur toch als kind dat je iets moet vragen dat je niet wil en afgeven op wat je wel wil in de hoop dat je juist dat krijgt waar je je stiekem op verheugt. Als je je dan zo ontwikkelt, wat is dan het pedagogische idee daarachter?
Een beugel en een bril.



Tja, en toen kreeg ik ze, allebei. En toen was ik er ineens toch niet zo blij mee. Maar, de beugel is er intussen al lang uit en draag toch weer een bril and I love it. Happy ending.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven