Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Circe, bij die eerste zou ik een zo laag mogelijk bedrag terugstorten en als mededeling om adres vragen. Als er dan geen reactie komt zou ik na 10 dagen het hele bedrag terugstorten.



Voor je nerveuze koper zou ik 1x reageren dat je je telefoonnummer niet geeft, maar dat je morgen laat weten of de betaling ontvangen is en zult bevestigen wanneer het pakketje verzonden is. Verder niet op berichten reageren. Vermoeiend zo'n koper.
quote:Mepi schreef op 18 april 2017 @ 21:18:

[...]





Ik heb het erger gehad. Ik betaalde 6,95 voor degelijke verzending, verkoper heeft het nog net in een envelop weten te proppen. En niet eens een bubbel-envelop, maar gewoon een voor een brief. Toen was ik toch best pissig!





Ik heb het omgekeerde ook gehad, ik sprak af dat ze het in een bubbeltjesenvelop zou sturen, maar zij had d'r moeder op pad gestuurd en die had er een pakket van gemaakt. Of ik nog effe vijf euro kon bijbetalen. Nou nee dus, ik ben niet verantwoordelijk voor de slechte afspraken die jij maakt.
Ik heb mn iphone te koop gezet en gezegt dat ik aankomend weekend wegdoe, dus tot dan mag men bieden.

Meerdere mails krijg ik met mededelingen als ik kom hem vandaag ophalen enz.

Ook wordt ik regelmatig gebeld door 06 nummers die ik niet ken, ik neem dan gewoon niet op.

Wat is er moeilijk aan tot het weekend bieden, daarna mag de hoogste bieder de iphone kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit mijn iPhone te koop gezet maar dat doe ik nooit meer. Kreeg de meest opdringerige mails en berichten, sommige zelfs met agressieve ondertoon. Heb m toen van MP afgehaald en aan een of andere site verkocht (die telefoons inkopen). Mezelf voorgenomen om nooit meer apparatuur op MP te zetten maar het te houden bij kinderkleding en af en toe wat kleding van mezelf. Trekt over t algemeen toch een heel ander publiek haha!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Geboden op een artikel.

Wat onder de vraagprijs.

Gisteren ( 2 dagen later) pas een bericht terug.

Voor X mocht ik hem hebben.

Ok prima. Dat bedrag zit tussen mijn bod en de vraagprijs in en had ik wel verwacht op uit te komen.

Ik stuur binnen een half uur terug dat het akkoord is en wanneer ophalen.

Dat was gistermiddag.



Krijg ik gisteravond om 23.30 een bericht dat hij hem net vanavond verkocht heeft.

Echt wtf? Ik stuur je binnen een half uur akkoord, advertentie stond er al 2 weken op en ik moest eerst 2 dagen op jou wachten.



Heb terug gestuurd dat ik dit niet netjes vind aangezien ik binnen een half uur akkoord had gegeven.



Waarschijnlijk iemand die bericht had gestuurd dat die de vraagprijs van €5 hoger wilde betalen. Tja als je zo sneu wil doen voor die €5.

Had dan gewoon gezegd dat je er €5 meer voor wil hebben.
quote:Ikje86 schreef op 19 april 2017 @ 07:03:

Ik heb mn iphone te koop gezet en gezegt dat ik aankomend weekend wegdoe, dus tot dan mag men bieden.

Meerdere mails krijg ik met mededelingen als ik kom hem vandaag ophalen enz.

Ook wordt ik regelmatig gebeld door 06 nummers die ik niet ken, ik neem dan gewoon niet op.

Wat is er moeilijk aan tot het weekend bieden, daarna mag de hoogste bieder de iphone kopen?



Sowieso niet handig om je nummer op mp te zetten.

Het stikt er van de idioten die zelfs middernacht gaan bellen. Echt voor je eigen rust gewoon laten mailen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 17 april 2017 @ 08:21:

Gisteravond heb ik overeenstemming bereikt over de verkoop van een blurayspeler die ik aanbood. Ik heb m'n bankgegevens doorgegeven, hij z'n adres, want het apparaat zou opgestuurd worden. Krijg ik vijf minuten later een berichtje dat hij het morgen ook wel wil komen ophalen als ik dat makkelijker vind, hij heeft het bedrag al overgemaakt. Ik had al half getypt dat het goed is, tot ik me realiseerde dat de banken vandaag niet werken en ik dus niet kan controleren of hij het geld echt heeft overgemaakt. Ik ben al eens opgelicht voor een tientje "o, te weinig geld bij me, zal ik het morgen af komen geven?" en dan natuurlijk nooit meer iets horen. Dit kan best een eerlijke koper zijn, maar ik neem het risico niet en vind dat tegelijk niet zo aardig van mezelf want zo zou ik zelf niet behandeld willen worden

Toch vind ik dat je gelijk hebt. Wij hebben zo ooit eens voorgehad dat we iets verkochten (niet via MP) en er zou in schijven betaald worden. Kregen bewijs van opdracht mee voor de volgende maand. Drie keer raden ... Juist ja, niks op de rekening maand later, blijkbaar hadden ze de opdracht achter onze rug geannuleerd.



Nu weet ik niet of je een betaling die meteen mag uitgevoerd worden nog kan annuleren maar ik zou het risico niet lopen. Erg hé eigenlijk, dat je zo wantrouwig moet zijn.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Pfffff... van die mensen die allemaal extra maten vragen en extra foto's, die je dan netjes opmeet, maakt en verstuurt binnen een kwartier. En dan.... helemaal niks meer. Er kan niet eens een bedankje van af.

Zó aso!
Alle reacties Link kopieren
Kinderkleding erop gezet van de kids voor allemaal kleine prijsjes. Jurk van mn dochter zo goed als nieuw bood iemand 5 euro op. Prima. Kom maar halen. Nee of ik wil verzenden, goed vooruit dan maar want mevrouw wilde het zoooooo graag. Krijg ik gisteren een bericht, jurkje is verkleurd en of ik even het totaalbedrag wil vergoeden incl verzenden "dan stuurt ze het wel retour".



Ik vertrouw dit niet zo...krijg het idee dat ze gratis wil shoppen.
Het iphone hoofstuk is nog niet voorbij.

2 bieders 1 van €175,- vandaag niet gekomen ondanks afspraak en vele berichten die we naar elkaar gestuurd hebben.

dan maar aan bieder 2 van €170,- gevraagd of hij wilt kopen.

Iemand anders die heel opdringerig de iphone nu wilde komen ophalen voor €130,- en dat die andere bieders waarschijnlijk toch niet te vertrouwen zijn en toen ik zei ik vind 130 wat weinig, dan vraagt hij waarom zet je hem dan te koop voor €120,-? dus ik maar terug geantwoord, waarom voor €130 verkopen als ik er meer voor kan krijgen? En gelijk zijn nr geblokkeerd. Ook mn tel nr maar van markplaats afgehaald.
Ik heb nu een bieder die zegt dat als ik toevallig langs haar woonplaats kom (andere kant van de provincie) ik het ook bij haar mag brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleurplaat schreef op 21 april 2017 @ 07:41:

Ik heb nu een bieder die zegt dat als ik toevallig langs haar woonplaats kom (andere kant van de provincie) ik het ook bij haar mag brengen. Nou ja, het is volgens mij in sommige plaatsen bijna vakantie, dus het had gekund.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 20 april 2017 @ 21:41:

Kinderkleding erop gezet van de kids voor allemaal kleine prijsjes. Jurk van mn dochter zo goed als nieuw bood iemand 5 euro op. Prima. Kom maar halen. Nee of ik wil verzenden, goed vooruit dan maar want mevrouw wilde het zoooooo graag. Krijg ik gisteren een bericht, jurkje is verkleurd en of ik even het totaalbedrag wil vergoeden incl verzenden "dan stuurt ze het wel retour".



Ik vertrouw dit niet zo...krijg het idee dat ze gratis wil shoppen.Marktplaats is garantie tot aan de deur, tenzij je weet dat je of meuk hebt verstuurd of een afspraak hebt gemaakt over terugsturen. Heb je de foto's nog van dat jurkje, als 'tegenbewijs'. In ieder geval aangeven, dat het jurkje niet verkleurd is en dat zij het risico heeft genomen door het te laten opsturen ipv ophalen. Heel vervelend, maar daar kun jij verder niets aan doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Ikje86 schreef op 20 april 2017 @ 21:48:

Het iphone hoofstuk is nog niet voorbij.

2 bieders 1 van €175,- vandaag niet gekomen ondanks afspraak en vele berichten die we naar elkaar gestuurd hebben.

dan maar aan bieder 2 van €170,- gevraagd of hij wilt kopen.

Iemand anders die heel opdringerig de iphone nu wilde komen ophalen voor €130,- en dat die andere bieders waarschijnlijk toch niet te vertrouwen zijn en toen ik zei ik vind 130 wat weinig, dan vraagt hij waarom zet je hem dan te koop voor €120,-? dus ik maar terug geantwoord, waarom voor €130 verkopen als ik er meer voor kan krijgen? En gelijk zijn nr geblokkeerd. Ook mn tel nr maar van markplaats afgehaald.Ik heb een tijdje geleden twee iPhones verkocht aan een 'opkoper', die ze vervolgens weer doorverkoopt. Ook via marktplaats. Hij kwam ze netjes bij ons ophalen voor een heel goede prijs, aardige vent. Toen ik de telefoons op marktplaats had staan werd ik ook zo ongeveer gestalkt met de vreemdste aanbiedingen (mensen die een van de telefoons wel voor 20 euro wilden komen halen, terwijl ik er uiteindelijk iets van 250 voor heb gekregen). Mijn telefoonnummer heb ik heel lang geleden al verwijderd. Er zitten echt vreemde mensen op Mp.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 08:31:

[...]

Ik heb een tijdje geleden twee iPhones verkocht aan een 'opkoper', die ze vervolgens weer doorverkoopt. Ook via marktplaats. Hij kwam ze netjes bij ons ophalen voor een heel goede prijs, aardige vent. Toen ik de telefoons op marktplaats had staan werd ik ook zo ongeveer gestalkt met de vreemdste aanbiedingen (mensen die een van de telefoons wel voor 20 euro wilden komen halen, terwijl ik er uiteindelijk iets van 250 voor heb gekregen). Mijn telefoonnummer heb ik heel lang geleden al verwijderd. Er zitten echt vreemde mensen op Mp.Je gaat er vanuit dat de meeste mensen normaal zijn (net als jijzelf), totdat je eens iets op MP of FB zet... Dat was best een eyeopener.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 21 april 2017 @ 08:14:

[...]



Marktplaats is garantie tot aan de deur, tenzij je weet dat je of meuk hebt verstuurd of een afspraak hebt gemaakt over terugsturen. Heb je de foto's nog van dat jurkje, als 'tegenbewijs'. In ieder geval aangeven, dat het jurkje niet verkleurd is en dat zij het risico heeft genomen door het te laten opsturen ipv ophalen. Heel vervelend, maar daar kun jij verder niets aan doen.



Ik had een keer via fb marktplaats dvd s verkocht.Eerst stond dat mens s morgens voor de deur om 6 uur ipv s avonds.Uiteraard niet open gedaan zo vroeg.Toen stond ze bij de buren aan te bellen s avonds om 6 uur.

Later kreeg ik via messenger een hele scheldpartij over me heen dat ik lege dvd s hoesjes had meegegeven en gekopieerde dvd s .Ik had de avond van te voor nog alles nagekeken.

Maar ik werd het zooo zat en zei dat ze het per direct terug kon komen brengen en haar geld terug kon krijgen.Wou ook wel even zien of ze net zo bijdehand zou doen in het echt als op messenger..(had ik er niet bijgezet)

Maar ze wou ze niet terug komen brengen.Toen kreeg ik het antwoord; laat maar.

Was ook echt complete onzin.



Ik zou er geneens meer op reageren als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 21 april 2017 @ 08:14:

[...]



Marktplaats is garantie tot aan de deur, tenzij je weet dat je of meuk hebt verstuurd of een afspraak hebt gemaakt over terugsturen. Heb je de foto's nog van dat jurkje, als 'tegenbewijs'. In ieder geval aangeven, dat het jurkje niet verkleurd is en dat zij het risico heeft genomen door het te laten opsturen ipv ophalen. Heel vervelend, maar daar kun jij verder niets aan doen.Het jurkje was echt blinkend en ik geloof maar 1 of misschien 2 x aangehad. Ik twijfelde nog of ik het wel zou verkopen voor zo'n laag bedrag, maar in het kader van "dan ruimt het op" toch maar erop gezet en snel verkocht. Foto's heb ik na verkoop allemaal verwijderd. Bij mij is nieuw echt nieuw met kaartje, zo goed als nieuw kaartje eraf maar niet gebruikt, gebruikt de rest. Alles wat vies is met gaten etc gooi ik weg. Als iets "nog een ronde meekan" dan geef ik het gratis weg op de facebookgroepen. Ik geloof het gewoon ook echt niet. Vooral omdat deze persoon niet tot een oplossing wil komen maar dreigt met juridische stappen. Ergens heb ik de neiging om dan te mailen "succes ermee" :P
En waarom zijn ze allemaal zo kortaf? Lijkt wel of niemand op Mp nog in hele zinnen kan communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Ook een leuke, ik heb iemand die een item van mij wil kopen. Zegt dat ze in de woonplaats woont waar mijn man werkt. Dus ik zeg: goh hij werkt daar, hij zou (paar oorbellen, klein product maar ivm aangetekend verzenden wel hoge verzendkosten) het eventueel kunnen meenemen en dan kunt u het ook In persoon zien bij het ophalen bij zijn werk . Dit scheelt koper ook weer bijna een 10 euro. Krijg ik reactie terug "Goed idee. Hij mag het dan ook wel langsbrengen. En als ik er niet ben dan mag hij het naar <ander adres> brengen. Of naar mijn dochter op <weer ander adres> . Ik maak het geld dan na ontvangst wel over"

Heb maar gereageerd dat ze de optie is: Ophalen bij mij thuis (betalen bij het ophalen), ophalen bij manlief werk (betalen bij ophalen), verzenden op kosten en risico koper (vooraf betalen).

Reactie zojuist "oh, ik wil ze wel eerst zien voordat ik ze koop. Ik vind het ook gek dat ik moet betalen voordat je het opstuurt"



Zal ik terugsturen: Ik ben geen winkel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 21 april 2017 @ 08:59:

[...]





Ik had een keer via fb marktplaats dvd s verkocht.Eerst stond dat mens s morgens voor de deur om 6 uur ipv s avonds.Uiteraard niet open gedaan zo vroeg.Toen stond ze bij de buren aan te bellen s avonds om 6 uur.

Later kreeg ik via messenger een hele scheldpartij over me heen dat ik lege dvd s hoesjes had meegegeven en gekopieerde dvd s .Ik had de avond van te voor nog alles nagekeken.

Maar ik werd het zooo zat en zei dat ze het per direct terug kon komen brengen en haar geld terug kon krijgen.Wou ook wel even zien of ze net zo bijdehand zou doen in het echt als op messenger..(had ik er niet bijgezet)

Maar ze wou ze niet terug komen brengen.Toen kreeg ik het antwoord; laat maar.

Was ook echt complete onzin.



Ik zou er geneens meer op reageren als ik jou was.



Wow.... wat een 'bijzonder' persoon moet dat geweest zijn.



Om 6 uur heb ik gelukkig nog nooit iemand aan de deur gehad. Wel ene keer - vroeger in de oude marktplaats tijd - iemand die opeens voor de deur stond zonder enige afspraak, zonder ooit geboden te hebben met "ik kom voor het boek van marktplaats"
quote:latulipe schreef op 21 april 2017 @ 13:04:

Ook een leuke, ik heb iemand die een item van mij wil kopen. Zegt dat ze in de woonplaats woont waar mijn man werkt. Dus ik zeg: goh hij werkt daar, hij zou (paar oorbellen, klein product maar ivm aangetekend verzenden wel hoge verzendkosten) het eventueel kunnen meenemen en dan kunt u het ook In persoon zien bij het ophalen bij zijn werk . Dit scheelt koper ook weer bijna een 10 euro. Krijg ik reactie terug "Goed idee. Hij mag het dan ook wel langsbrengen. En als ik er niet ben dan mag hij het naar <ander adres> brengen. Of naar mijn dochter op <weer ander adres> . Ik maak het geld dan na ontvangst wel over"

Heb maar gereageerd dat ze de optie is: Ophalen bij mij thuis (betalen bij het ophalen), ophalen bij manlief werk (betalen bij ophalen), verzenden op kosten en risico koper (vooraf betalen).

Reactie zojuist "oh, ik wil ze wel eerst zien voordat ik ze koop. Ik vind het ook gek dat ik moet betalen voordat je het opstuurt"



Zal ik terugsturen: Ik ben geen winkel?



Koekkoek.

Nou idd. Die heeft zeker nog nooit eerder op mp gekocht.

Je geeft dr 1 vinger en er word meteen misbruik gemaakt.

Straks wil ze ook nog ruilen.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 21 april 2017 @ 13:04:

Ook een leuke, ik heb iemand die een item van mij wil kopen. Zegt dat ze in de woonplaats woont waar mijn man werkt. Dus ik zeg: goh hij werkt daar, hij zou (paar oorbellen, klein product maar ivm aangetekend verzenden wel hoge verzendkosten) het eventueel kunnen meenemen en dan kunt u het ook In persoon zien bij het ophalen bij zijn werk . Dit scheelt koper ook weer bijna een 10 euro. Krijg ik reactie terug "Goed idee. Hij mag het dan ook wel langsbrengen. En als ik er niet ben dan mag hij het naar <ander adres> brengen. Of naar mijn dochter op <weer ander adres> . Ik maak het geld dan na ontvangst wel over"

Heb maar gereageerd dat ze de optie is: Ophalen bij mij thuis (betalen bij het ophalen), ophalen bij manlief werk (betalen bij ophalen), verzenden op kosten en risico koper (vooraf betalen).

Reactie zojuist "oh, ik wil ze wel eerst zien voordat ik ze koop. Ik vind het ook gek dat ik moet betalen voordat je het opstuurt"



Zal ik terugsturen: Ik ben geen winkel?Dat is denk ik wel verleidelijk om het te sturen. Ik zou het houden bij; je hoeft ook niet vooraf te betalen als je ze komt ophalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Pffff......................ik stuur iemand de barcode van het pakket en krijg een pissig mailtje dat ik het pakket verkeerd heb opgestuurd, blijkt ze zelf de barcode verkeerd ingevoerd te hebben

En een ander: ik maak het bedrag echt vanavond over...........het is er nu, een paar dagen later, nog niet.
quote:latulipe schreef op 21 april 2017 @ 12:57:

[...]





Het jurkje was echt blinkend en ik geloof maar 1 of misschien 2 x aangehad. Ik twijfelde nog of ik het wel zou verkopen voor zo'n laag bedrag, maar in het kader van "dan ruimt het op" toch maar erop gezet en snel verkocht. Foto's heb ik na verkoop allemaal verwijderd. Bij mij is nieuw echt nieuw met kaartje, zo goed als nieuw kaartje eraf maar niet gebruikt, gebruikt de rest. Alles wat vies is met gaten etc gooi ik weg. Als iets "nog een ronde meekan" dan geef ik het gratis weg op de facebookgroepen. Ik geloof het gewoon ook echt niet. Vooral omdat deze persoon niet tot een oplossing wil komen maar dreigt met juridische stappen. Ergens heb ik de neiging om dan te mailen "succes ermee" :PJuridische stappen voor een jurkje via marktplaats Die heeft het te hoog in der bolletje.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 21 april 2017 @ 13:04:

Ook een leuke, ik heb iemand die een item van mij wil kopen. Zegt dat ze in de woonplaats woont waar mijn man werkt. Dus ik zeg: goh hij werkt daar, hij zou (paar oorbellen, klein product maar ivm aangetekend verzenden wel hoge verzendkosten) het eventueel kunnen meenemen en dan kunt u het ook In persoon zien bij het ophalen bij zijn werk . Dit scheelt koper ook weer bijna een 10 euro. Krijg ik reactie terug "Goed idee. Hij mag het dan ook wel langsbrengen. En als ik er niet ben dan mag hij het naar <ander adres> brengen. Of naar mijn dochter op <weer ander adres> . Ik maak het geld dan na ontvangst wel over"

Heb maar gereageerd dat ze de optie is: Ophalen bij mij thuis (betalen bij het ophalen), ophalen bij manlief werk (betalen bij ophalen), verzenden op kosten en risico koper (vooraf betalen).

Reactie zojuist "oh, ik wil ze wel eerst zien voordat ik ze koop. Ik vind het ook gek dat ik moet betalen voordat je het opstuurt"



Zal ik terugsturen: Ik ben geen winkel?



Wat een zijige doos. 'Heel gek dat ik het moet betalen voordat je opstuurt'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven