Lijf & Lijn alle pijlers

No Poo

18-04-2017 13:34 46 berichten
Iemand hier op het forum vertelde dat ze No Poo deed en hoewel ik eerst dacht van die is gek ben ik eens gaan rondzoeken op internet en ben ik nu ook begonnen.

No Poo is heel simpel, je haar niet meer met shampoo wassen maar alleen met water.

Wie heeft er al ervaring mee?



Het is mijn eerste week pas en ik merk nu na enkele dagen dat mijn haar een soort van plakkerig is na het douchen..als het droog is merk ik niks, het zit nog net zo mooi in de krullen als normaal
Ik heb het een weekje gedaan en toen was mijn haar zuur, dus ik hou het op yes poo.
Ik was mijn haar hoogstens 1x per week, maar wel met shampoo (in blokvorm). Helemaal shampooloos vind ik niet handig ivm vuil dat erin komt van kinderhandjes, fijnstof etc.
quote:Cateautje schreef op 18 april 2017 @ 13:40:

Ik heb het een weekje gedaan en toen was mijn haar zuur, dus ik hou het op yes poo.Eet je je haar dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee voor tips om je haar fris te houden. Ik heb eczeem op mijn hoofdhuid en heb vanmorgen een speciale shampoo opgehaald en mag nog maar 1X in de week daarmee wassen en nu was ik om de dag en soms elke dag omdat mijn haar snel vet is..
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet bewust maar tijdens mijn zwangerschappen hoefde ik mijn haar zelden te wassen met shampoo, het werd gewoon niet vet. Een week na de bevalling moest ik het gewoon weer om de dag wassen anders was het slak vet. Ik vraag me dus af in hoeverre je hoofdhuid eraan went en het haar zelf schoon kan houden. Bij mij dus niet in 9 maanden tijd (met natuurlijk wel de nodige hormoomschommelingen.)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu al een jaar of 5 geen shampoo en ik mis het ook niet.
Het ligt volgens mij aan je haar of het werkt of niet. Ik heb het opgegeven. Heb het maanden gewassen met baking soda en appelazijn. En inderdaad, ik hoefde m'n haar nog maar 1x per week te doen ipv om de dag. Maar ik merkte na verloop van tijd dat m'n haar een soort touw begon te worden. Ook niet fijn. Dus overgegaan op enkel water. En ja, je moet dan even door zo'n rotperiode heen van constant vet haar, zegt men dan. Maar echt, dat gaat over en dan is je haar prachtig! Nou nee dus. Heb het lang volgehouden, maar het hield niet op. Het werkt voor mij niet.



Een vriend van me met lang haar en krullen doet het sinds een jaar of zo ook zonder shampoo en alleen met water en zijn haar zit nog net zo prachtig als altijd. Bij hem werkt het wel. Ik denk dat het bij krulhaar beter werkt omdat dat anders van structuur is.



Ik was m'n haar nu gewoon met shampoo zonder sls en siliconen en zo, één keer in de drie dagen. Kan niet zeggen dat dat fijner wast dan 'gewone' shampoo maar het doet z'n werk.
quote:peach1990 schreef op 18 april 2017 @ 13:49:

Ik lees mee voor tips om je haar fris te houden. Ik heb eczeem op mijn hoofdhuid en heb vanmorgen een speciale shampoo opgehaald en mag nog maar 1X in de week daarmee wassen en nu was ik om de dag en soms elke dag omdat mijn haar snel vet is..



Mijn haar was eerst ook elke dag vet. Ik heb het maanden in vlechten en knotjes gehad en droogshampoo van Lush gebruikt voordat het normaliseerde. Nu wordt mijn haar niet meer snel vet en kan ik dus zo een week zonder wassen.



Heb trouwens fijn, recht haar.



Niet teveel borstelen, dat helpt ook.
quote:Annelleke schreef op 18 april 2017 @ 13:50:

Ik gebruik nu al een jaar of 5 geen shampoo en ik mis het ook niet.Misschien je omgeving wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 18 april 2017 @ 15:52:

[...]



Misschien je omgeving wel.Nee. Mijn haar zit beter en het ruikt niet en is ook niet vet en ook niet droog. Geen shampoo gebruiken staat niet gelijk aan slechte hygiëne.
Alle reacties Link kopieren
Heeej leuk dat je het probeert



Als je haar echt heel vettig wordt kan je het met klei wassen of met bakingsoda alleen ben ik zelf geen voorstander van bakingsoda, je moet er trouwens wel echt even doorheen kan nog wel een paar weken duren voor het haar zijn natuurlijke talgproductie heeft.



Ik heb trouwens ook wel krullen wellicht gaat het met krullend haar gemakkelijker gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 18 april 2017 @ 15:52:

[...]



Misschien je omgeving wel.Nee hoor mijn haar ruikt niet vies, zit heel mooi en heeft er nog nooit zo gezond uitgezien
quote:Ginerva schreef op 18 april 2017 @ 16:04:

Heeej leuk dat je het probeert



Aha, dus jij was het die het vertelde :-) Ik ga zien hoe lang het goed gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Uomo schreef op 18 april 2017 @ 16:57:

[...]





Aha, dus jij was het die het vertelde :-) Ik ga zien hoe lang het goed gaatJa ik was het, en kom er nu achter dat je mij gek vind
quote:Ginerva schreef op 18 april 2017 @ 16:59:

[...]





Ja ik was het, en kom er nu achter dat je mij gek vind



Geen Shampoo gebruiken vond ik gek..tot ik erover nadacht en wat dingen las... eigenlijk stom dat we allemaal shampoo gebruiken zonder logische reden..



Jou vind ik overwegend "te gek"
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu al jaren. Het iis mijn haaruitval erg tegen gegaan en ik heb minder droog/kapot haar. Ik gebruik wel conditioner en dan die goedkope van de action met olijf. Pas geleden ook eens met wasnoten mijn haar gewassen werkte ook erg goed, die mag je zover ik weet ook gebruiken als shampoo. Als je dan glans terug wil in je haar moet je naspoelen met appel cider.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Uomo schreef op 18 april 2017 @ 17:02:

[...]





Geen Shampoo gebruiken vond ik gek..tot ik erover nadacht en wat dingen las... eigenlijk stom dat we allemaal shampoo gebruiken zonder logische reden..



Jou vind ik overwegend "te gek"
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook geen shampoo en het bevalt me prima. Kapper weet het en vindt mijn haar er beter van geworden. Duurt trouwens wel vijf weken na de laatste keer shampoo/azijn/droogshampoo/whatever voor je haar zijn balans heeft gevonden.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik begonnen met mijn haar minder wassen, ik was het nu nog twee keer per week. Daarna ging ik over op een natuurlijkere shampoo met minder troep, maar na een tijd merkte ik dat mijn haar daar echt stugger van werd (op een negatieve manier). Dus nu gebruik ik weer ''normale'' shampoo. Helemaal zonder wassen moet ik eerlijk gezegd niet aan denken, dan gaat het bij mij volgens mij echt niet leuk zitten.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
yes, ik was ook mijn haar niet meer met shampoo.

Wel heb ik een goede borstel aangeschaft met zwijnenhaar.

Dus af en toe goed doorborstelen, zodat het talg een beetje wordt verdeeld.

Verder is met heet water uitspoelen voor mijn haar voldoende.

Maar ik heb dan ook droog en poreus haar van mezelf, en gebruik daarnaast zelfs nog af en toe een (siliconenvrije) conditioner en jojoba-olie
Ik zit nu rond 1 week en ik ben duidelijk in het "plakkerige" stadium

Droog is er niks aan de hand maar na het douchen als mijn haar nat is dan kleeft het echt, lijkt wel iets van hars van een boom ofzo..ZIt verder nog prima in model, voelt wel wat dikker aan maar ik heb van mezelf al redelijk dik haar en het krult dus ja..zoveel kan er eigenljik niet mis gaan..zolang mijn haar geen Bob Ross doet houd ik vol
quote:Ginerva schreef op 18 april 2017 @ 18:58:

[...]





Maar die avatar nog steeds niet
Alle reacties Link kopieren
hahaha nee Bob Ross haar is niet wenselijk



Je hoofdhuid is gewend veel talg te produceren vanwege de shampoo ie je gebruikte, de talgproductie wordt als het goed is uiteindelijk minder.

Je kan als het te erg wordt je haar een keer wassen met klei, die klei kan je in de bio winkel kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:Uomo schreef op 21 april 2017 @ 09:46:

[...]





Maar die avatar nog steeds niet Haha nee sorry, hou het nog even bij deze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven