Wereld op zijn kop na 3 weken backpacken

21-04-2017 10:50 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!
anoniem_210777 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 10:58
98.47% gewijzigd
Als dat je droom is, moet je het gewoon gaan doen. Beter spijt van wat je wel hebt gedaan, dan spijt van wat je niet hebt gedaan. En geloof me; niemand denkt aan het eind van zijn leven; had ik maar meer gewerkt.
Onbetaald verlof opnemen een optie? Dan kun je een paar maanden weg en heb je je baan nog als je terugkomt.



Of heb je de mogelijkheid om extra vakantiedagen te kopen en bijvoorbeeld elk jaar wat langer (3-4-5 weken) weg te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Heb uiteindelijk gekozen om te combineren. Ik reis nog steeds veel, woon een flink deel van mijn tijd bij mijn vriend in London, heb een woning in Amsterdam, en zit minstens 2 maanden per jaar in Azie/Afrika. Maar ik ben zelfstandige, dus dat is eenvoudiger.



Wat mij vooral hielp is me te realiseren dat reizen heel leuk is als je toerist bent en je 'thuis' verdiende geld kunt uitgeven, maar een stuk ingewikkelder en minder leuk wordt als je op een of andere manier daar moet rondkomen. Mijn hele leven omgooien om te reizen leek me dus geen optie.



Maar 3 maanden Azie zou ik gewoon doen. Je bent verpleegkundige, daar is toch vraag genoeg naar? Als je nu je baan moet opzeggen (moet dat echt? Kun je daar afspraken over maken), dan heb je toch zo een nieuwe baan als je terugkomt?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op m'n 23e direct na mijn studie 2,5 jaar gegaan. Mijn situatie was dus anders dan die van jou, geen vaste baan en moest alleen een studentenkamer opzeggen.