Oorbellen kind, vanaf welke leeftijd en hoe aanpakken?

19-04-2017 18:45 166 berichten
Kind is 5.

Ik zou oorbelletjes leuk vinden. Laatst terloops gevraagd en kind gaf aan het ook leuk te vinden. Net zoals mamaaaaaaa.

Mama draagt grote zilveren oorringen, dus uitgelegd dat het dat niet gaat worden. Echter dat kind zelf mooie knopjes mag uitzoeken.



Echterrrrrrrr.........is 5 te jong? Tuurlijk mag het op alle leeftijden. Ikzelf echter vind een te jong kind niet geschikt. Vind het al snel ordi cq tokkie uitzien. (Sorry, ik schrijf hoe ik er zelf over denk. Een ander mag zijn eigen visie daar op hebben).

En hoe bereid je dit voor? Voel er weinig voor om met een kind met 1 oorbel de zaak uit te moeten rennen, omdat de angst cq pijn te groot zijn na het plaatsen van 1 oorbel.



Iemand advies voor me, liefst nav eigen ervaring?
Ontzéttend lower class.



quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 12:36:

[...]





Dus dan kan een kind ineens wel een afgewogen beslissing nemen, maar als het om oorbellen gaat niet? Bijzonder.Je begrijpt me niet helemaal of wel/verwart me met ander? Waar zeg ik dat een kind van 7 geen oorbellen zou mogen nemen? Het gaat mij erom dat het het zelf moet willen.
Nog een tokkie!



En dus niet dat een moeder voor haar 6 dagen oude baby beslist dat het gaatjes moet hebben omdat ze dat zelf zo mooi vind.
quote:VanilleNoire schreef op 21 april 2017 @ 12:42:

[...]



Je begrijpt me niet helemaal of wel/verwart me met ander? Waar zeg ik dat een kind van 7 geen oorbellen zou mogen nemen? Het gaat mij erom dat het het zelf moet willen.



Nee hoor, was ook niet direct aan jou. Meer in het algemeen, hier werd gezegd dat een kind van die leeftijd de gevolgen nog niet kan overzien.



LV heeft overigens nog gevraagd welke gevolgen.
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 12:44:

[...]





Nee hoor, was ook niet direct aan jou. Meer in het algemeen, hier werd gezegd dat een kind van die leeftijd de gevolgen nog niet kan overzien.



LV heeft overigens nog gevraagd welke gevolgen.Aah zo. Ik denk dat je er niet echt een leeftijd op kan plakken, ieder kind is daarin anders. Er zijn kinderen van 6 die snappen dat dat gat blijft zitten, dat je het schoon moet houden en er niet met vieze tengels aan moet zitten. Er zijn ook kinderen van 10 die dat niet snappen. Dat kan je als ouders zelf het beste inschatten. En als je denkt dat je 6 jarige er klaar voor is en er verantwoordelijk mee om kan gaan, zie ik er niks tokkie-achtigs aan.
quote:VanilleNoire schreef op 21 april 2017 @ 12:50:

[...]

Aah zo. Ik denk dat je er niet echt een leeftijd op kan plakken, ieder kind is daarin anders. Er zijn kinderen van 6 die snappen dat dat gat blijft zitten, dat je het schoon moet houden en er niet met vieze tengels aan moet zitten. Er zijn ook kinderen van 10 die dat niet snappen. Dat kan je als ouders zelf het beste inschatten. En als je denkt dat je 6 jarige er klaar voor is en er verantwoordelijk mee om kan gaan, zie ik er niks tokkie-achtigs aan.Eens dan
Ik heb vanaf mijn vierde al oorbellen.
Ik was een jaar of 10 overigens, en heb nu 7 piercings, met nog 6 in de planning. Oeps.
quote:VanilleNoire schreef op 21 april 2017 @ 13:03:

Ik was een jaar of 10 overigens, en heb nu 7 piercings, met nog 6 in de planning. Oeps.Ik heb alleen maar 2 gaatjes in mijn oren nu wil ik nog meer gaatjes in mijn oor zoals dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 12:00:

[...]



Oh Star....dit is helemaal waar.



En wie bepaald of iemand tokkie, ordinair of anderszinds is. We hebben het hier over zeer subjectieve begrippen.



Dt-fouten vallen globaal genomen niet onder 'slim' iig.



Anders eens de Friends-aflevering bekijken waarin de zus van Rachel baby Emma's oren laat piercen? Ga er gerust van uit dat de reactie van Ross en Rachel zowat de 'middenklasse' consensus is.
Alle reacties Link kopieren
Ik tokkie, met dochter van 2 met oorbellen. Ze vroeg erom, we gingen naar lucardi 1 voor 1 laten schieten. Dochter zei zo au he. Keek in spiegel Wauw mooi. Zei dankjewel tegen de winkelmedewerkster. We betaalden en klaar.



Met 5 gewoon lekker gaan dus.
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 12:38:

Ontzéttend lower class.



[img]https://fellowshipofminds.files.wordpre ... =500&h=378[/img]Wat een mooie kinderen!
quote:tove82 schreef op 21 april 2017 @ 16:50:

[...]





Dt-fouten vallen globaal genomen niet onder 'slim' iig.



Anders eens de Friends-aflevering bekijken waarin de zus van Rachel baby Emma's oren laat piercen? Ga er gerust van uit dat de reactie van Ross en Rachel zowat de 'middenklasse' consensus is.

Nee toch. Je schaart mij nu zelfs onder de categorie niet slim?

Waar gaat dit heen?
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 13:08:

[...]





Ik heb alleen maar 2 gaatjes in mijn oren nu wil ik nog meer gaatjes in mijn oor zoals dit. [afbeelding]Die aan de voorkant is een tragus, het ringetje heet een helix.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 17:05:

[...]



Nee toch. Je schaart mij nu zelfs onder de categorie niet slim?

Waar gaat dit heen?Reminder: jij schrijft in een van je posts het roerend eens te zijn met de reactie van ene Star, die mijn comment als dom betitelt. Maar in die post - waarin je mij dan ook dom noemt - maak je een knoert van een dt-fout. Ik kan niet anders dan dit ironisch en grappig te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven