De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Oh, ik vind de muziek nu juist weer wat beter worden, na jaren van droeve ellende. Singer-songwriters vind ik wel goed. Ed Sheeran en zo. In ieder geval wordt de muziek weer wat natuurlijker, zonder honderdduizend special effects.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel singer-songwriters juist een eenheidsworst. En dan een saaie ook nog. Verzin een tekst en pingel wat halfslachtig op een gitaar.

Ok ik overdrijf maar meestal vind ik het niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd gek geweest van muziek uit de jaren 60/70 en begin jaren 80. Daarna was het op een uitzondering na wel over. Beatles, Stones, the Kinks, the Hollies...Led Zeppelin( gruizige dromen van Robert Plant en Jimmy Page ) maar uit de jaren 80 Duran Duran, OMD ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik echt de pest aan heb...Nederlands talig...

Maar eerder kon ik Doe Maar of Toontje Lager en nog een paar 80's bands nog wel waarderen.

In de 60/70's had Nederland top bands..the Motions, Sandy Coast, Q65, Earth& Fire en ga zo maar door...
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van the Stones , the Who, REM, Coldplay maar ook van James Taylor, Joe Jackson en Billy Joel.

Ik haat "jankerige" R&B van artiesten die met hun neus zingen zoals Rihanna. En rap en hiphop met die grove vrouwonvriendelijke teksten.
quote:dolfje schreef op 21 april 2017 @ 12:00:

Ik vind veel singer-songwriters juist een eenheidsworst. En dan een saaie ook nog. Verzin een tekst en pingel wat halfslachtig op een gitaar.

Ok ik overdrijf maar meestal vind ik het niks.ik schiet spontaan in de lach. Ja, het is wel zo. Maar ik vind het nou eenmaal leuk
Alle reacties Link kopieren
Ja moet ook niks hebben van jankerige R&B..

Maar ik vraag me toch af...waar is het ooit misgegaan in de Nederlandse muziek? In de jaren 60/70 hadden we hier heel wat te bieden..en nu...gruwel..
quote:amarna schreef op 21 april 2017 @ 13:09:

En rap en hiphop met die grove vrouwonvriendelijke teksten.



Dit.

Verschríkkelijk.

Dat geklaag van rappers over bitches die vreemdgaan en in hetzelfde nummer opscheppen over de vrouwen die hij in bed heeft gehad.



Er zijn nu hele goede rappers met prachtige teksten, ik weet het, sterker nog, ik hoor het veel vaker dan me lief is want mijn vriend is groot fan, maar de muziekstijl op zich staat me tegen. Ik word er driftig van. Niet fijn om naar te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is een echte hiphop fan geweest in de beginjaren van de rap. De rauwe Amerikaanse soort dus. Vind het allemaal niet echt wat, maar ja...hier wordt het nog wel gedraaid. Het is geven en nemen in een huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar de schat gaat wel met me naar Retropop in Emmen.
Alle reacties Link kopieren
Mogge meisjes,



IK heb altijd radio 10 gold opstaan, ook omdat ik de hedendaagse muziek niet echt tof vind.

Heb niets met rapp. Vind flashmops leuk en "world of change" Mijn favo is pinkfloyd en heb ook Gerry Rafferty, the Stones, the

Beatles, Dire strait en eric clapton dat soort muziek. Houd ook van blues muziek.

en van de hedendaagse muziek vind ik Robbie Williams goed. Met die Ed sheeran heb ik niets, vind ht wel een gezellige gozer.

Maar ja dat vind ik ook van Ali B.

IK kijk graag naar The Voice.
quote:RockOla schreef op 21 april 2017 @ 13:52:

Maar de schat gaat wel met me naar Retropop in Emmen.



Daar woon ik naast, naast Emmen.

Maar ik ga nooit naar retropop.

Dat dan weer niet.
I Ed Sheeran!

Wat een geweldige artiest en mens vind ik dat.

Zoals hij laatst die kindertjes in Liberia redde.....

Fantastisch.

Mijn vriend en ik hebben een erg verschillende muzieksmaak maar zowel Hozier als Ed Sheeran kunnen we beiden enorm waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Retropop is echt leuk. Tom Jones gezien 2 jaar geleden! Wow wat een beest is dat...een oud beest, maar toch En ABC en OMD was ook hartstikke leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 21 april 2017 @ 16:19:

Mogge meisjes,



IK heb altijd radio 10 gold opstaan, ook omdat ik de hedendaagse muziek niet echt tof vind.

Heb niets met rapp. Vind flashmops leuk en "world of change" Mijn favo is pinkfloyd en heb ook Gerry Rafferty, the Stones, the

Beatles, Dire strait en eric clapton dat soort muziek. Houd ook van blues muziek.

en van de hedendaagse muziek vind ik Robbie Williams goed. Met die Ed sheeran heb ik niets, vind ht wel een gezellige gozer.

Maar ja dat vind ik ook van Ali B.

IK kijk graag naar The Voice. Helemaal toffe muzieksmaak!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een radio 10 luisteraar.

Iemand zei dat vroeger betere Nederlandse muziek werd gemaakt. Mijn theorie is dat er vroeger meer gemusiceerd werd. Bijna iedereen had wel tenminste een gitaar en vooral jongens wilden de nummers van hun helden naspelen en van daaruit ontwikkelden de getalenteerden een eigen stijl. In feite gebeurt dat nu nog, maar dat is vooral dance muziek. Van wat ik begrijp staan Nederlandse DJ's juist hoog aangeschreven, al is het dan misschien niet helemaal onze smaak.



De beste hiphopplaat ooit gemaakt is Blue Lines van Massive Attack. Wat een meesterwerk, de nummers staan op zichzelf al als een dijk maar als je de hele cd luistert wordt je echt meegenomen op een reis van emoties, ritmes en sferen.



De "eerste" rapplaat kenden we op school uit het hoofd "Broken glass everywhere, people pissing on the stairs you know they just dont care.."
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met rap, maar realiseerde me laatst dat Dylan ook een soort rap was: Johnny's in the basement mixin' up the medicine, I'm on the pavement thinking about the government...
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:RockOla schreef op 21 april 2017 @ 19:41:

[...]



Helemaal toffe muzieksmaak!



Ik vergat Prince nog hahahah en sommige nrs. van Michael Jackson.

Of Whitny houston. (ook niet alles van haar.)



ZO kan ik ook zo lekker mee brullen met de musical, Hair, Jezus Christ SuperStar en mijn favo Les Miserable.

Heb van de laatste de 10th Anniversary gezien met alle spelers over de wereld.

Voor mij kippenvel.



Ik werd vroegah meegesleept naar de opera . Toen niet zo mijn ding. Mijn vader vond dat dit bij mijn opvoeding hoorde. Op zondag werd veel Opera gedraaid. Mijn ma en ik zeiden toen: 'Ojé Hellup, gillende keukenmeiden muziek. hahahahha.



Nu tig jaar later vind ik sommige stukken uit bekende Opera's wel mooi.



Ennnnnnnnn Oja !! ik kijk en luister ook altijd naar huppeldepup Agogo, dat programma met Leo blokhuis en Mathijs van Nieuwkerk rond de jaarwisseling.

De muziek geschiedenis ervan vind ik het leukst.

Van mij mag dat vaker op TV. ipv temtation eiland. Of boer zoekt vrouw ,utopia en nog meer van dit soort ( voor mij) diarree programma's.
Alle reacties Link kopieren
Meisjes

Fijn week-end

ik ga slapen, heb net mn laatste drukke nachtdienst achter de rug.

OOk voor mij week-end nu.
Goedemorgen soosers, ik ga zo jagen en verzamelen in de Jumbo.

Daar had ik al moeten zijn om de drukte te ontlopen maar mijn puberdochter slaapt nog.



Is wennen voor me, een uitslapend kind.

Ze is tot heel lang om zes uur wakker geweest. Was dan beneden als ik in het weekend eens beneden kwam om acht uur



Leclair, slaap ze!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik moet straks gaan werken dus voor mij vandaag geen jagen en verzamelen

Ik zat van de week nog te denken dat ik vroeger heel vaak nog net voor 18.00 naar de winkel moest racen als mijn moeder weer eens wat vergeten was. Hoe makkelijk is het nu dat ze ( hier in elk geval) elke avond open zijn..
We hebben allemaal onze pleasures en de mijne is reality tv.

Misschien omdat ik vroeger zo weinig mocht kijken, geen idee maar ik ben sowieso dól op tv (ik werk er niet voor niks graag voor) en ik vind hele lelijke reality vaak geweldig.

The Real Housewives of New York en zo.

Zalig.



Qua muziek hou ik van van alles.

Free jazz en abstract klassiek spreekt me niet aan maar verder vind ik van alles leuk. En heel graag de zogenaamde volksmuziek.

Van Balkan tot Ierse, Schotse, Franse, Russische muziek, allemaal prachtig.

Ik heb een Irakese vriend met veel Turkse familie en samen luisteren we Turkse muziek, zowel traditioneel als modern.



Op rap, horrorrock en dertien in een dozijn pophitjes na lust ik ook in het popgebeuren vele genres.

Van boze meisjesmuziek (Tori Amos, Pink, Alanis) tot hardrock (Metallica, Nightwish, Apocalyptica), alles door elkaar.



En Leo Blokhuis is een held.
Alle reacties Link kopieren
Goed weekend allemaal!

Over muziek gesproken, Johan Derksen kan hier ook zo heerlijk over vertellen. Had een tijdje terug ook een programma over Nederlandse bands uit de jaren 60/70. Ik vind Derksen altijd grappig, ik houd wel van mensen die lekker hun mening geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 22 april 2017 @ 08:48:

[...]





Ik vergat Prince nog hahahah en sommige nrs. van Michael Jackson.

Of Whitny houston. (ook niet alles van haar.)



ZO kan ik ook zo lekker mee brullen met de musical, Hair, Jezus Christ SuperStar en mijn favo Les Miserable.

Heb van de laatste de 10th Anniversary gezien met alle spelers over de wereld.

Voor mij kippenvel.



Ik werd vroegah meegesleept naar de opera . Toen niet zo mijn ding. Mijn vader vond dat dit bij mijn opvoeding hoorde. Op zondag werd veel Opera gedraaid. Mijn ma en ik zeiden toen: 'Ojé Hellup, gillende keukenmeiden muziek. hahahahha.



Nu tig jaar later vind ik sommige stukken uit bekende Opera's wel mooi.



Ennnnnnnnn Oja !! ik kijk en luister ook altijd naar huppeldepup Agogo, dat programma met Leo blokhuis en Mathijs van Nieuwkerk rond de jaarwisseling.

De muziek geschiedenis ervan vind ik het leukst.

Van mij mag dat vaker op TV. ipv temtation eiland. Of boer zoekt vrouw ,utopia en nog meer van dit soort ( voor mij) diarree programma's.

O ja! Prince helemaal vergeten te noemen. En Queen, Genesis, Supertramp en Eagles.



Ik houd ook van musicals. Jaarlijks in London zien er er een. En ook in NL soms. Al zie ik liever de originele. Absolute favoriet Les Mis. 2x in londen gezien. De tweede keer met Alfie Boe, nu een beroemde bariron. Ik heb maar liefst 2 uitvoeringen op CD en 2 andere op DVD. Heb zelf met mn koor een medley gezongen. Kan er niet genoeg van krijgen!
Alle reacties Link kopieren
oh mijn favoriete onderwerp, muziek!

Waar ik van houd zal gezien mijn pic geen verrassing zijn.

heb mijn held voor het eerst live zien optreden in 1986. Voor het laatst in 2015. En nog 22 x daartussen.



Muziek van tegenwoordig is mwah. Hou van Es Sheeran en Bruno Mars.



Puberdochter is wild van 21 Pilots en daar kan ik ook goed naar luisteren. Maar voor mij geen R&B, rap en dance.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven