Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 21 april 2017 @ 08:27:

Weet je wat ik niet snap? Ik was laatst bij een lunchroom en ik hoorde iemand iets bestellen waarin tomaat zat. Zegt de serveerster: ,,dat kan ik niet serveren, want de tomaten zijn op.'' Die zaak zit naast de Albert Heijn! Het grappige is: later zat ik bij de Bagels&Beans, een paar deuren verderop, dus ook vlak bij de AH. Ik bestel wortelsap, maar je raadt het al: wortels op! Mogen of kunnen die mensen niet even naar de AH? Hoe zit dat? Eigenlijk had ik het moeten vragen Heb ik ook eens meegemaakt, tijdens de weekmarkt groenten en fruit op de markt zitten. Vers sinaasappelsap bestellen, maar dat was er niet. Sinaasappels waren op. Ik zat zo ongeveer met mijn voeten in de kist sinaasappelen van de marktman. En ik was net terug van een vakantie in Mexico, waar je alles kon bestellen, zag je een knulletje naar de winkel lopen om een paar flesjes bier te kopen omdat jij daar zin in had.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 21 april 2017 @ 10:59:

[...]

Heb ik ook eens meegemaakt, tijdens de weekmarkt groenten en fruit op de markt zitten. Vers sinaasappelsap bestellen, maar dat was er niet. Sinaasappels waren op. Ik zat zo ongeveer met mijn voeten in de kist sinaasappelen van de marktman. En ik was net terug van een vakantie in Mexico, waar je alles kon bestellen, zag je een knulletje naar de winkel lopen om een paar flesjes bier te kopen omdat jij daar zin in had.Dat was dan effe een cultuurshock toen je weer terug was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 21 april 2017 @ 09:54:

[...]



Nu gaat het bij mij niet om een lunchroom maar om een kroeg maar als daar iets op was mochten we dat niet bij de slijter gaan halen. Staan hoge boetes op als we het niet bij de groothandel haalden.Dit. Albert Heijn is ongelooflijk duur als je prijsafspraken hebt met een ander of het bij een groothandel haalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 21 april 2017 @ 11:03:

[...]



Dat was dan effe een cultuurshock toen je weer terug was. Nogal ja
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 21 april 2017 @ 10:59:

En ik was net terug van een vakantie in Mexico, waar je alles kon bestellen, zag je een knulletje naar de winkel lopen om een paar flesjes bier te kopen omdat jij daar zin in had.Destijds aten ex en ik 's avonds altijd in Amsterdam, Frans restaurantje. Weinig klandizie. Bestelden we bv twee entrecotes, liep de serveester even de deur uit en kwam dan terug met een pakje vlees. Nice.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 21 april 2017 @ 11:20:

[...]

Nogal ja Misschien waren dat niet de goede sinaasappels, dat had nog de reden kunnen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Fluithaas schreef op 19 april 2017 @ 14:24:

Laatst kochten man en ik samen kaas bij de kaasboer. Ik pakte een stukje van een speciale kaas waar ik wel van houd, maar man niet. Dus hij zei er iets over, dat die kaas dan speciaal voor mij was want dat hij er niet zo dol op was oid.

Gaat die kaasboer helemaal los, over dat die kaas zo overschat en niet lekker was, en dat hij niet snapt wat mensen er lekker aan vinden....

Tja, smaken verschillen natuurlijk, maar om de smaak van een klant die op het punt staat iets te kopen zo af te kraken, vond ik toch een beetje bijzonder.....In de winkelstraat vlak bij mij zit een schoenmaker waar ik een hele enkele keer kom om schoenen te laten repareren of op te laten rekken of zo. De man is erg kundig, maar ik kan mijn schoenen er altijd pas achterlaten nadat hij eerst een heel betoog heeft afgestoken over van wat een slechte kwaliteit ze zijn, wat een onmogelijke dingen ik vraag, enzovoort. Echt bizar. Het is dat hij dichtbij zit en goed is....
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 21 april 2017 @ 11:22:

[...]



Misschien waren dat niet de goede sinaasappels, dat had nog de reden kunnen zijn. bordje erbij: perssinaasappelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Awina schreef op 21 april 2017 @ 11:19:

Dit. Albert Heijn is ongelooflijk duur als je prijsafspraken hebt met een ander of het bij een groothandel haalt.

Je hebt gelijk.

Je kunt beter klanten hebben die nooit meer terug komen dan dat je iets meer voor een tomaat betaald en nog steeds winst maakt op dat broodje.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Robinson schreef op 21 april 2017 @ 08:33:

Ohja apotheken.

Als ik daar kwam voor herhaalrecept anti conceptiepil hadden ze nooit. Vind dat zo slecht, zeker dat moet toch gewoon op voorraad zijn?

Is bij mijn apotheek ook zo inderdaad. Mijn anti conceptiepil is werkelijk nooit op voorraad.

De laatste keer dat ik er was voor de pil, zei ze tegen mij dat ik in het vervolg beter even een dag van te voren mijn herhaal recept kon mailen, zodat ze konden het konden bestellen en zorgen dat het op voorraad was.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 21 april 2017 @ 11:51:

[...]

bordje erbij: perssinaasappelen

Oké, ik geef het op.

Duidelijk geval van weinig inzicht. Want misschien kosten ze iets meer, je hebt wel een klant die iets koopt en waarschijnlijk terugkomt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 21 april 2017 @ 11:54:

[...]



Je hebt gelijk.

Je kunt beter klanten hebben die nooit meer terug komen dan dat je iets meer voor een tomaat betaald en nog steeds winst maakt op dat broodje.



Ik snap wat je zegt alleen ik denk dat je je vergist als je ziet wat er van die winstmarge betaald moet worden: salaris, huur pand, servicekosten pand, licht, water, ...



Tja dan is het misschien niet winstgevend genoeg in de ogen van een ondernemer voor dat ene broodje om die tomaten bij de Ah te halen, terwijl hij een prima alternatief misschien kan aanbieden voor dat ene broodje (komkommer, ei... of in het voorbeeld van de tomatensap: jus d'orange, appelsap...). Misschien dat de tomatenlevering een dag verlaat is door de leverancier, weet jij veel. Het kan toch sporadisch voorkomen bij een cafetaria? Ik zou daar als klant niet al te moeilijk om doen en niet meteen voorgoed wegblijven nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarnet me gelijk ingeschreven bij een andere apotheek. Ik was niet de eerste die deze week overgestapt was. Gelijk langs de huisarts om m'n herhaalreceptje door te laten faxen en het daar ook om te zetten. Assistente vertelde me dat ik m'n oude apotheek nog moest bellen want zij moeten een bepaalde code om zetten.

Ik bel dus naar m'n oude apotheek, proberen ze me over te halen om te blijven. No way!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 21 april 2017 @ 11:45:

[...]





In de winkelstraat vlak bij mij zit een schoenmaker waar ik een hele enkele keer kom om schoenen te laten repareren of op te laten rekken of zo. De man is erg kundig, maar ik kan mijn schoenen er altijd pas achterlaten nadat hij eerst een heel betoog heeft afgestoken over van wat een slechte kwaliteit ze zijn, wat een onmogelijke dingen ik vraag, enzovoort. Echt bizar. Het is dat hij dichtbij zit en goed is....



Ik heb dat ook ooit bij een schoenmaker gehad. Goedkope laarsjes maar ze zaten zo ongelooflijk lekker en ik vond ze fantastisch. Vond de schoenmaker het geldverspilling om die te laten maken want ze waren het niet waard

Dat lijkt me toch echt mijn eigen beslissing....
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Zo was ik eens de stad in, en gingen we een broodje eten bij bakker Bart. Ik bestelde een broodje bij (neem ik aan) de bedrijfsleider, en zei zoiets van doe mij maar een broodje die niet te dicht bij de walnoten ligt. Waarop hij vraagt, heb je een allergie dan?? Dus ik zei dat dit idd het geval is. Zegt hij vervolgens, nou dan verkoop ik hier niks aan jou, volgende! En hij ging door naar de volgende klant. Ik stond werkelijk een beetje perplex... is toch mijn eigen verantwoordelijkheid
Alle reacties Link kopieren
quote:HelloSunshine87 schreef op 21 april 2017 @ 12:29:

Zo was ik eens de stad in, en gingen we een broodje eten bij bakker Bart. Ik bestelde een broodje bij (neem ik aan) de bedrijfsleider, en zei zoiets van doe mij maar een broodje die niet te dicht bij de walnoten ligt. Waarop hij vraagt, heb je een allergie dan?? Dus ik zei dat dit idd het geval is. Zegt hij vervolgens, nou dan verkoop ik hier niks aan jou, volgende! En hij ging door naar de volgende klant. Ik stond werkelijk een beetje perplex... is toch mijn eigen verantwoordelijkheid Ik snap dat je zegt dat het je eigen verantwoordelijk is, maar zoiets kan een restaurant echt killen. Als het dan mis gaat, zou jij het restaurant kunnen aanklagen en kunnen zij hun deuren wel sluiten. Diegene had het iets vriendelijker kunnen zeggen, maar ik snap dat hij hierom niets aan je wilde verkopen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 21 april 2017 @ 09:54:

[...]



Nu gaat het bij mij niet om een lunchroom maar om een kroeg maar als daar iets op was mochten we dat niet bij de slijter gaan halen. Staan hoge boetes op als we het niet bij de groothandel haalden.Oh echt...boetes?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik belde gisteren naar de HA voor een afspraak voor een doorverwijzing, hoefde niet te komen ik kon de verwijzing vandaag gewoon zo ophalen. Verder niks gemeld over sluitingstijden of zo.



Kom ik daar net, ik denk dat het precies 1 uur was. Ha zit in een apotheek dus de voordeur is altijd open. Ik doe de deur van de HA open, lichten uit. Huh.. ik kon mijn brief toch vandaag ophalen? Komt er een vrouw aangelopen, ze gaf me al meteen en verwonderd gezicht zovan "wat doe jij hier". Dus ik zeg dat ik een verwijsbrief kom ophalen, krijg ik de reactie "oh nou wij zitten nu met lunchpauze hoor? Wij zijn dus dicht nu! ". Ik: "oh sorry dat wist ik niet".



Ze was overigens niet aan het lunchen, ze was een plastic beschermverpakking uit een verzenddoos aan het leegprikken. Maar goed, zo reageer je toch niet.. er kon niet eens een "tot ziens" vanaf.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een jaarlijks groepsuitje met het korfbalteam (16 man) en netjes gereserveerd bij een niet al te dure tent. Nog nooit zo iets absurds meegemaakt. Ik vermoed dat de manager behoorlijk overspannen was.



De tafel die ze voor ons hadden vrijgehouden was maar voor 15 man kwamen we achter bij het aanschuiven. Een stel naast ons zat aan een tafel voor 4 dus Jan uit de groep had netjes aan hun gevraagd of hij een stoel mocht meenemen zodat hij ook bij ons kon aanschuiven.

Serveerster komt en neemt de bestelling op.



Komt de manager er letterlijk schreeuwend aan 'Dat dit niet de bedoeling is!!!!' Jan werd gesommeerd om maar bij dat stelletje aan tafel te gaan zitten. Jan heel beduusd daar bij gaan zitten, heel awkward 'hoi' en 'sorry dat ik jullie etentje verstoor, maar ik moet verplicht bij jullie zitten?? =/ 'tegen dat stelletje zeggen, en de hele zaak had een gezicht van 'wat gebeurd hier nou in hemelsnaam 0_0', iedereen totaal beduusd.



Ons eten kwam aan dus we hadden maar besloten om dat snel op te eten en het toetje ergens anders te doen...

Michelle had echter niet haar eten gekregen. 3 keer gevraagd/aangegeven bij de serveerders. Wij waren allemaal klaar en ze had nog steeds niks een uur later.... Dus we zijn maar gaan afrekenen voor onze 15 maaltijden, Michelle at wel een frietje uit de muur. We waren bijna over de drempel komt die manager er weer schreeuwend aan! Michelle mocht niet weg ze moest eerst betalen. Michelle zegt uiteraard 'Ja maar ik heb niks gekregen en gegeten...=/ ' 'Ja maar je hebt besteld dus je betaald!' De manager ging letterlijk met zijn armen in de deur ons de uitgang blokkeren en 'zou de politie bellen vanwege diefstal zodat Michelle nooit meer een tent in deze stad in kon!'



We hebben uiteraard de manager aan de kant geduwd en gezegd; bel maar, succes. En een zéér positieve review achter gelaten :')
Wauw snoekbaars... bizar
Neeee snoekbaars haha.Wat asociaal!!Ik heb er wel om zitten lachen hoor.Jan moest even bij een onbekend stelletje gaan zitten whaha.Hoe verzin je het
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 21 april 2017 @ 14:20:

Neeee snoekbaars haha.Wat asociaal!!Ik heb er wel om zitten lachen hoor.Jan moest even bij een onbekend stelletje gaan zitten whaha.Hoe verzin je het Zal je maar een romantisch etentje in petto hebben met je vriendin. Ring in de binnenzak voor het aanzoek bij het dessert, komt er zo'n vreemde snuiter bij zitten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 22:16:

Over apotheken gesproken, mijn man/ex/whatever had toen aambeien en vertikte het om er zelf iets voor te gaan kopen. Dus ik naar de apotheek terwijl ik 40 weken zwanger was en vroeg naar aambeiencreme. Er werden mij wat vragen erover gesteld dus ik zeg dat weet ik niet, ik heb zelf geen aambeien. Lachen joh die krengen daar want ik hoefde mij echt te schamen en alle klanten gezellig meelachen want meid je kan heus wel over je aambeien vertellen want als je zwanger bent heb je dat nou eenmaal. Uiteindelijk pissig de apotheek uitgelopen. Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat ik echt geen aambeien had?



Oh dit... wat enorm irritant.. *facepalm*



Ik had zo'n huisarts.



Ik kwam daar voor een lichamelijke klacht. Ik had al weken enorm grote spontane blauwe plekken op mijn lichaam terwijl ik niet gevallen was/me gestoten had, en nooit snel blauwe plekken kreeg.



'slaat je man je?'

Ik: Nee.

'Ja maar echt niet?'

Ik: uuh.. nee? (dat zeg ik toch net?)

'ik denk dat hij je mishandelt'.

Ik: dat doet hij niet? Alles gaat prima?

'je zegt dat gewoon tegen jezelf omdat je niet onder ogen wilt zien dat je mishandelt wordt'

Ik: uuh... maar hij doet dat niet? =/

'ja dat kun je wel zeggen, maar dan lieg je tegen mij en jezelf'.

Ik: maar ik lieg niet, hij mishandelt me niet =/

'ja blijf dat maar volhouden en weglopen'

Ik: maar... ik loop niet weg? Ik heb een prima relatie met mijn man waarbij hij mij niet mishandelt?????

'Weet je, ik verwijs je wel door naar een stichting zodat je het probleem kan aanpakken waarvan we beiden stiekem wel weten dat je het hebt'

OMFGRRRMBL!!!!!!!!!!



Zien ze zelf niet in dat ze je dwingen om met hen mee te gaan? Want je kunt geen ander antwoord geven uiteindelijk dan *zuuuuuucht* jij je zin; ik wordt mishandelt en ja ik heb aambeien. Schiet nou maar op met je aambeiencrème achterlijke muts.



Overigens heb ik een week later een excuusbrief ontvangen. Ik had er zelf niet eens trammelant van gemaakt, maar zij zag zelf al kennelijk in dat dit niet juist was gegaan. Dat was wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 21 april 2017 @ 14:20:

Neeee snoekbaars haha.Wat asociaal!!Ik heb er wel om zitten lachen hoor.Jan moest even bij een onbekend stelletje gaan zitten whaha.Hoe verzin je het Ik zit ook écht nog te wachten tot Gordon Ramsey eens Nederlandse tenten komt 'redden', want dan was dit een hilarische aflevering geweest :')
Alle reacties Link kopieren
Oh de huisarts en de apotheek hier inderdaad. Als ik een herhaalrecept voor tabletten en oogdruppels voor de hooikoorts aanvraag voor 3 maanden, zodat ik niet elke keer naar de apotheek moet (dus 90 tabletten en 3 flesjes oogdruppels, aangezien je die maar 1 maand mag gebruiken) krijg ik steevast wel 90 tabletten mee, maar 1 flesje oogdruppels is blijkbaar genoeg volgens de zorgverzekering en/ of de huisarts. (Zeggen ze tenminste bij de apotheek als ik vraag waarom ik maar 1 flesje krijg). Waar bemoeit die zorgverzekering zich mee? Ik moet die oogdruppels tenslotte toch zelf betalen, worden niet vergoed. Het is dat ze ze niet op voorraad hebben bij deze apotheek, want anders ging ik ze wel zonder voorschrift halen (was geen probleem volgens de apothekersassistente). Maar bij de andere apotheek in het dorp hebben ze ze wel op voorraad, maar krijg ik ze dan weer niet mee zonder voorschrift. Ik snap het echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven