Ziekmelden vanwege Koningsspelen

21-04-2017 14:55 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit in groep 8 en vandaag waren de Koningsspelen. Al de hele week liep mijn zoon te jammeren, omdat hij gepest wordt en vorige keer er door geen toezicht oorlog uitbrak.

Vandaag heb ik mijn kind dus gewoon ziekgemeld gezien de school niet in staat is om tijdens dit soort "feestjes" te zorgen voor een veilige omgeving.



Allereerst ben ik een uur geleden opgebeld door de school. Herhaaldelijk "ik begrijp dat uw kind niet wilde komen" Ik: Nee hij is ziek, dag.

Even later worden we weer opgebeld met dat er een melding gedaan gaat worden bij bureau leerplicht? Omdat ik mijn kind thuis houdt uit veiligheid?



Vervolgens kwam er een kwartier geleden een klasgenootje aan de deur, notabene het enige vriendinnetje van mijn zoon. Zij: Het was heel raar vandaag. Ze zeiden oke jij bent officieel ziek en heel de klas ging juichen.



Ik ben echt razend. De school dreigt met sancties, terwijl zij ten eerste geen veilige omgeving bieden tijdens evenementen voor de kinderen en ten tweede uit dat dat vriendinnetje langskwam blijkt dat de school dondersgoed moet begrijpen waarom ik mijn kind thuis houdt
Ik ga niet meer reageren..........
Alle reacties Link kopieren
Wauw...
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon mee gegaan naar de konings spelen.

Hier vroegen ze hulp ouders, bij jullie niet?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zeg dan eerlijk de reden en lieg niet dat hij ziek is.
Heeft je zoon ook de hele week op school al lopen jammeren dat hij niet wilde meedoen vandaag?
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 15:00:

Zeg dan eerlijk de reden en lieg niet dat hij ziek is.

Dit.

Prima dat je je kind wil beschermen, maar dat doe je niet door hem ziek te melden.
quote:Zij: Het was heel raar vandaag. Ze zeiden oke jij bent officieel ziek en heel de klas ging juichen.Ik zou mijn kind van deze school afhalen. Per direct.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 15:07:

[...]





Ik zou mijn kind van deze school afhalen. Per direct.+1
Alle reacties Link kopieren
Goed voorbeeldgedrag ook.

Als iets lastig is dan lieg je er gewoon over en druk je je snor ipv de situatie aan te kaarten.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 15:07:

[...]





Ik zou mijn kind van deze school afhalen. Per direct.Ik zou niet zomaar op een opmerking van een ander kind afgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen :schuif maar door die leerplichtambtenaar. En als die niet komt school bellen waar hij/zij blijft.

Moet niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk he open en eerlijk het gesprek aangaan. En makkelijk om dan te roepen dat de school niets doet. Als jouw zoon gepest wordt vind ik dat heel erg maar jij gaat er ook niet bepaald goed mee om zeg
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotschool en wat een rotkinderen. Jammer dat pesten nog steeds gebeurt en dat het nog steeds niet serieus wordt genomen door leerkrachten terwijl het nu toch wel bekend is dat pesten heel veel impact heeft op een mensenleven. En wat leert een kind nou van de Koningsspelen? Het is gewoon jammer dat een kind in zo'n situatie geen kind meer kan zijn. voor jou en je zoon TO
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalie87 schreef op 21 april 2017 @ 15:15:

Wat een rotschool en wat een rotkinderen. Jammer dat pesten nog steeds gebeurt en dat het nog steeds niet serieus wordt genomen door leerkrachten terwijl het nu toch wel bekend is dat pesten heel veel impact heeft op een mensenleven. En wat leert een kind nou van de Koningsspelen? Het is gewoon jammer dat een kind in zo'n situatie geen kind meer kan zijn. voor jou en je zoon TOJij kent leerkrachten en deze school?
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 21 april 2017 @ 14:59:

Ik had gewoon mee gegaan naar de konings spelen.

Hier vroegen ze hulp ouders, bij jullie niet?Idd. Dat was makkelijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik was met de school in gesprek gegaan, en inderdaad niet liegen over ziek zijn. Zo leer je een kind dat wanneer het even moeilijk wordt je kan weglopen van de moeilijke situatie. Uiteraard kan je wel voor je kind opkomen door de school aan te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Aan enkele reacties te lezen is er nog een ander topic en is dit topic gestart onder een nieuwe naam?
Alle reacties Link kopieren
jeetje, wat een eenzijdig verhaal!

Maar als ik het zo lees, verwacht ik eigenlijk dat de school een heel ander verhaal heeft...
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 15:07:

[...]





Ik zou mijn kind van deze school afhalen. Per direct.Hij zit in groep 8. Nog 2 maanden is hij van school af.
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 15:12:

[...]





Ik zou niet zomaar op een opmerking van een ander kind afgaan.Het maakt niet uit of het waar is. Zou het enige vriendinnetje dit verzonnen hebben, dan betekent dat dat haar zoon geen enkel normaal, gezellig kind in zijn omgeving heeft. Als de boodschap van de leerkracht waar is ('officieel ziekgemeld'), zijn ze daar intens onprofessioneel. Als het gejuich van de klas waar is, is het diep triest. Hoe dan ook geen omgeving waar ik mijn kind in zou willen hebben.
quote:Pluisi schreef op 21 april 2017 @ 15:19:

[...]





Hij zit in groep 8. Nog 2 maanden is hij van school af.Precies, kan hij nog twee maanden in een gezellige omgeving zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tis84 schreef op 21 april 2017 @ 15:17:

Ik was met de school in gesprek gegaan, en inderdaad niet liegen over ziek zijn. Zo leer je een kind dat wanneer het even moeilijk wordt je kan weglopen van de moeilijke situatie. Uiteraard kan je wel voor je kind opkomen door de school aan te spreken.





Precies. Waarschijnlijk wist je al de hele week dat hij vandaag niet zou gaan. Je had ook op school het gesprek aan kunnen gaan dat je een vervelend gevoel hebt van de vorige keer en samen naar oplossingen zoeken. Roepen dat school niets doet is erg makkelijk. Pesten is helaas een complex iets en ook de juf kan dat niet met een vingerknip laten stoppen. Mijn ervaring is dat er altijd meegedacht wordt hoor. Dat puntje van toezicht had je aan kunnen halen.

Misschien idd zelf kunnen helpen zodat je met eigen ogen kon zien hoe het er op zon dag aan toe gaat. Thuisblijven is wel de minste oplossing. Het is te hopen dat geen van de pestkoppen naar dezelfde school gaat straks
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 15:20:

[...]





Het maakt niet uit of het waar is. Zou het enige vriendinnetje dit verzonnen hebben, dan betekent dat dat haar zoon geen enkel normaal, gezellig kind in zijn omgeving heeft. Als de boodschap van de leerkracht waar is ('officieel ziekgemeld'), zijn ze daar intens onprofessioneel. Als het gejuich van de klas waar is, is het diep triest. Hoe dan ook geen omgeving waar ik mijn kind in zou willen hebben.Dan nog blijft het een vrij eenzijdig verhaal hoor. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat een leerkracht meegaat in pestgedrag?!
quote:Griogeo schreef op 21 april 2017 @ 15:25:

[...]





Dan nog blijft het een vrij eenzijdig verhaal hoor. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat een leerkracht meegaat in pestgedrag?!Leerkrachten zijn vaak de oorzaak van pestgedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven