Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 16 april 2017 @ 20:50:

Na een maand pas actie: sorry hoor maar dat slaat toch helemaal nergens op?!

Ik heb direct van de eerste keer dat hij ze niet meegaf klacht neer gelegd. En naar de advocaat geweest. Die heeft dan direct alles in gang gezet voor een kort geding aan te vragen bij de familierechtbank, wat dus nu afgelopen donderdag was. Het is niet dat als er zoiets gebeurd dat de zaak de volgende dag al kan voorkomen he, ze gaan ni ineens alle andere rechtzaken schrappen hé.

Ik heb direct alles gedaan wat ik moest doen.



En inderdaad, als ik ze van school zou gaan halen, staat hij een half uur later hier. Je kent hem niet .

En de laatste 2 weken was het idd paasvakantie.



Ik heb echt alles gedaan wat ik moest doen hoor, ik hoop dat jij nooit in deze situatie zal zitten. Het Belgisch recht is niet zoals je het wil hoor
Hoezo klacht neergelegd?

Hier doe je toch aangifte van ontvoering?
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 16 april 2017 @ 21:16:

Hoezo klacht neergelegd?

Hier doe je toch aangifte van ontvoering?Nee, de politie zegt elke keer klacht neerleggen. Ik begrijp ook niet dat de politie niet meer actie moet ondernemen. Ik heb gisteren op het commissariaat nog eens heel de uitleg gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 16 april 2017 @ 21:04:

[...]

En inderdaad, als ik ze van school zou gaan halen, staat hij een half uur later hier. Je kent hem niet .





Ja en dan? Dan gaan hij je in elkaar rossen? Hij mag de kinderen niet bij zich houden. Simpel toch. Als het jouw dagen zijn, wat gaat hij daar dan tegen doen? Als hij op de stoep staat te flippen, bel je de politie.



Wat een mat gedoe allemaal zeg. Je moet naar de politie gaan een aangifte doen van ontvoering.



Echt... je bent of een zacht dom ei of gewoon een trol.
quote:chocolol schreef op 16 april 2017 @ 21:24:

[...]





Ja en dan? Dan gaan hij je in elkaar rossen? Hij mag de kinderen niet bij zich houden. Simpel toch. Als het jouw dagen zijn, wat gaat hij daar dan tegen doen? Als hij op de stoep staat te flippen, bel je de politie.



Wat een mat gedoe allemaal zeg. Je moet naar de politie gaan een aangifte doen van ontvoering.



Echt... je bent of een zacht dom ei of gewoon een trol. Idd
quote:chocolol schreef op 16 april 2017 @ 21:24:

[...]





Ja en dan? Dan gaan hij je in elkaar rossen? Hij mag de kinderen niet bij zich houden. Simpel toch. Als het jouw dagen zijn, wat gaat hij daar dan tegen doen? Als hij op de stoep staat te flippen, bel je de politie.



Wat een mat gedoe allemaal zeg. Je moet naar de politie gaan een aangifte doen van ontvoering.



Echt... je bent of een zacht dom ei of gewoon een trol.



Aangifte van ontvoering is toch echt pas als je vermoedt dat hij zonder toestemming in 't buitenland zit met de kinderen.



Voor de rest is het hier toch echt "klacht noteren en bij 't dossier voegen".

En als je genoeg klachten hebt kan je naar de rechtbank.

Waar het blijkbaar al "verdomd snel" is gegaan, want sommige ouders zijn maanden aan 't wachten op het voorkomen van hun zaak.



België werkt op dat vlak kennelijk anders dan Nederland.
quote:TinyBel schreef op 16 april 2017 @ 21:27:

[...]





Aangifte van ontvoering is toch echt pas als je vermoedt dat hij zonder toestemming in 't buitenland zit met de kinderen.



Voor de rest is het hier toch echt "klacht noteren en bij 't dossier voegen".

En als je genoeg klachten hebt kan je naar de rechtbank.

Waar het blijkbaar al "verdomd snel" is gegaan, want sommige ouders zijn maanden aan 't wachten op het voorkomen van hun zaak.



België werkt op dat vlak kennelijk anders dan Nederland.Ze had gewoon haar kinderen uit school kunnen halen.
quote:Niceday76 schreef op 16 april 2017 @ 21:30:

[...]



Ze had gewoon haar kinderen uit school kunnen halen.



En dan staat hij daar een uur later, slaagt zijn ex ineen onder het oog van de kinderen en neemt de kinderen mee terwijl zij groggy op de grond ligt.



Het zou niet de eerste zijn die het zo flikt.

Hou je er nog es 2 getraumatiseerde kinderen aan over.



Ik snap dus wel dat opstartster het voorzichtiger probeert aan te pakken.

(Al weet ik dus niet hoe lang ik dat zelf zou aankunnen. Zeker nu met een vonnis in de hand sinds deze week.)



2 weken geleden had ze bovendien geen vonnis in de hand en was ex gewoon recht naar de politie gelopen.

"Mijn ex haalt de kinderen van school zonder afspraak".

Als ie het kwaad speelt / goed theater kan spelen - en ik heb er zo één geweten in mijn omgeving - krijgt ie nog es het volledige hoederecht van de rechtbank ...
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je toch gewoon de deur niet open en bel je meteen de politie als hij voor de deur staat......
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
quote:CleopatraVII schreef op 16 april 2017 @ 21:40:

Dan doe je toch gewoon de deur niet open en bel je meteen de politie als hij voor de deur staat......



Als het een hardhitter is, slaat ie de deur wel in of komt ie langs de achterdeur.

Kost het je nog een nieuwe voordeur ook ...



Eer de politie hier is ... ben je hier vaak zo een half uur verder.

Of je moet naast een politiecommissariaat wonen.



Vandaar dat ik - als je het al doet - de politie van tevoren zou waarschuwen.

Of gewoon de eerste 3 dagen zou onderduiken (en dan natuurlijk niet op gekende adressen zoals bij je ouders).
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop 'wat als'. Nou als zoiets gebeurt dan heb je wel meteen een dossier waardoor je erg sterk staat in de zaak die je tegen je ex gaat beginnen om zijn voogdij stop te zetten.quote:TinyBel schreef op 16 april 2017 @ 21:27:

[...]

Aangifte van ontvoering is toch echt pas als je vermoedt dat hij zonder toestemming in 't buitenland zit met de kinderen.

Kan me niet voorstellen dat dit waar is. Dan verlaten ontvoerders toch nooit het land en zijn het ineens geen ontvoerders meer, ook al zitten ze aan de andere kant van België.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 16 april 2017 @ 21:04:

[...]



Ik heb direct van de eerste keer dat hij ze niet meegaf klacht neer gelegd. En naar de advocaat geweest. Die heeft dan direct alles in gang gezet voor een kort geding aan te vragen bij de familierechtbank, wat dus nu afgelopen donderdag was. Het is niet dat als er zoiets gebeurd dat de zaak de volgende dag al kan voorkomen he, ze gaan ni ineens alle andere rechtzaken schrappen hé.

Ik heb direct alles gedaan wat ik moest doen.



En inderdaad, als ik ze van school zou gaan halen, staat hij een half uur later hier. Je kent hem niet .

En de laatste 2 weken was het idd paasvakantie.



Ik heb echt alles gedaan wat ik moest doen hoor, ik hoop dat jij nooit in deze situatie zal zitten. Het Belgisch recht is niet zoals je het wil hoor



Dan staat hij er na een half uur: prima. Laat maar komen. Wacht de politie hem op. Ook in België.

Of is dat tegenwoordig een bananenrepubliek?!



Ik zou serieus gewoon dinsdag die kinderen uit de school trekken en onderduiken in een blijf van mijn lijf huis terwijl de advocaat er mee aan de gang gaat. We hebben het niet over een uurtje te laat zijn he: een maand heeft hij ze nu van je afgepakt, een hele maand!
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 16 april 2017 @ 21:45:

[...]





Als het een hardhitter is, slaat ie de deur wel in of komt ie langs de achterdeur.

Kost het je nog een nieuwe voordeur ook ...



Eer de politie hier is ... ben je hier vaak zo een half uur verder.

Of je moet naast een politiecommissariaat wonen.



Vandaar dat ik - als je het al doet - de politie van tevoren zou waarschuwen.

Of gewoon de eerste 3 dagen zou onderduiken (en dan natuurlijk niet op gekende adressen zoals bij je ouders).Je zegt het al: onderduiken dus. Nu gaan regelen bij Vluchthuizen, die zijn vast 24/7 bereikbaar.
quote:TinyBel schreef op 16 april 2017 @ 21:36:

[...]





En dan staat hij daar een uur later, slaagt zijn ex ineen onder het oog van de kinderen en neemt de kinderen mee terwijl zij groggy op de grond ligt.



Het zou niet de eerste zijn die het zo flikt.

Hou je er nog es 2 getraumatiseerde kinderen aan over.



Ik snap dus wel dat opstartster het voorzichtiger probeert aan te pakken.

(Al weet ik dus niet hoe lang ik dat zelf zou aankunnen. Zeker nu met een vonnis in de hand sinds deze week.)



2 weken geleden had ze bovendien geen vonnis in de hand en was ex gewoon recht naar de politie gelopen.

"Mijn ex haalt de kinderen van school zonder afspraak".

Als ie het kwaad speelt / goed theater kan spelen - en ik heb er zo één geweten in mijn omgeving - krijgt ie nog es het volledige hoederecht van de rechtbank ...Er was al een bestaande omgangsregeling
Alle reacties Link kopieren
ja, er was al een vonnis van omgangsregeling. Nu is afgelopen donderdag nog eens door de rechter het vorige vonnis bevestigd, hij moet de omgangsregeling respecteren, de kinderen meegeven, en elke keer hij dat niet doet moet ik klacht neerleggen en moet hij € 1000 euro schadevergoeding betalen. F*ck die schadevergoeding, ik wil gewoon mijn kinderen zien !!!
Alle reacties Link kopieren
Dus ga je ze terug halen. Bel een vluchthuis en informeer je. Het is al een lul, ze moeten daar weg.
quote:jadema schreef op 16 april 2017 @ 22:26:

ja, er was al een vonnis van omgangsregeling. Nu is afgelopen donderdag nog eens door de rechter het vorige vonnis bevestigd, hij moet de omgangsregeling respecteren, de kinderen meegeven, en elke keer hij dat niet doet moet ik klacht neerleggen en moet hij € 1000 euro schadevergoeding betalen. F*ck die schadevergoeding, ik wil gewoon mijn kinderen zien !!!



Wie zijn week is het dinsdag?



Want als het jouw week is, zou ik dus dinsdag echt aan school staan.

En desnoods school al overdag informeren en melden dat de kinderen niet met hem worden meegegeven.
Alle reacties Link kopieren
En? Actie ondernomen vandaag?
Als je je kinderen weer hebt zou ik een nieuwe omgangsregeling gaan bespreken met je advocaat. Dat de co ouderschap stopt vanwege de laatste maanden van je ex, die kinderen weghoudt en bedreigend is. Voor co ouderschap is overleg en respect nodig, dit is er niet bij je ex. Ik zou kijken met je advocaat of hoofdverblijf bij jou kan zijn en een kleine weekend regeling met je ex. Je ex heeft al laten zien dat hij slecht met de regeling en afspraken is, afschuwelijk slecht.

En ik zou kijken wat de jeugdbescherming kan doen voor jou en je kinderen, je ex zijn houding en gedrag is niet goed voor je kinderen en je zou bescherming boven op moeten zitten om hem onder toezicht te zetten. Met als hij zo doorgaat, gezag afnemen. Verzamel ook al het bewijs , de rare teksten op facebook etc etc. Zoveel mogelijk alles zwart op wit, en overleg met je advocaat wat die aanraadt zodat deze hel nooit meer kan gebeuren!



Sterkte, afschuwelijk wat je overkomt, en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sorry dat het zo lang duurde dat ik een update schreef, maar de laptop is voor herstelling binnen geweest, en ik heb ook niet stil gezeten.



Ik ben dinsdag bij de advocaat en nog eens bij de politie geweest, woensdag bij de mevrouw die het sociale onderzoek leidt, donderdag bij de directie van hun school en het clb, en vandaag terug bij de advocaat (en ondertussen ook nog gewoon gaan werken en het huishouden ...) ik ben gewoon zo moe nu, zo verdrietig, zo op .....



Uit alles wat ik gedaan heb, is er eigenlijk niks concreet voortgekomen.

Ik heb nu het vonnis in handen dat april uitgesproken is, hij moet de kids verplicht meegeven, alle meldingen en klachten en screenshots van het hele internet gebeuren enzo zijn nu toegevoegd bij het dossier van het sociaal onderzoek, volgende week heb ik een gesprek van een uur bij het clb om te zien wat we concreet kunnen doen, en de advocaat gaat nu in gesprek met de advocaat van mijn ex, maar eigenlijk heb ik dus gewoon niks.

Iedereen vind het niet kunnen wat hij doet, het is tegen de regels, hij moet gestraft worden en het vonnis respecteren, ze snappen niet dat niemand iets aan deze situatie kan doen, maar daar koop ik niks mee hé; Ik wil mijn kids zien !!!!!!!



Er is een datum voor een nieuwe rechtzaak tegen ex, en het verslag van het sociaal onderzoek. 1 juni !!!!! 1 juni, kan je dat geloven? Tot die tijd moet ik elke zaterdag naar mijn ex gaan, de kids ophalen, en als hij er weer niet mee thuis is of ze gewoon weer weigert mee te geven, elke keer klacht gaan neerleggen.



Ik wil gewoon mijn kids, wat een rechtsysteem hebben wij hier eigenlijk ??????



Fijn weekend
Maar waarom haalde je ze niet gewoon uit school?

Daar zul je echt niet om veroordeeld worden.



Kun je dat vonnis niet laten betekenen of gaat dat niet bij omgangsregelingen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je niks behalve dingen die toch geen zoden aan de dijk zetten?

Haal die koters uit school en ga met ze naar een vluchthuis.



Maar ik type dat nu voor de tweede keer. Wat vind je er van?
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 20:09:

Maar waarom haalde je ze niet gewoon uit school?

Daar zul je echt niet om veroordeeld worden.



Kun je dat vonnis niet laten betekenen of gaat dat niet bij omgangsregelingen?



In dit apeland (qua juridische zaken) kan alles hoor ... Helaas.



Hangt ook af van de advocaat en hoe hard die het speelt.



Het zegt al genoeg dat zo'n zaak aansleept en pas voorkomt op 1 juni.

En als de advocaat van de tegenpartij wil, kan de boel nog uitgesteld worden of wil de rechter misschien wel wachten op het sociaal onderzoek voor ie uitspraak doet.

Wat dus ook weer maanden kan duren ... Met nog een zomervakantie tussenin waarin alles ook weer een eeuw lam ligt.





Als zij bijvoorbeeld onderduikt met de kinderen, kan de vader nog klacht neerleggen wegens "ontvoering".

Als ze je dan vinden ben jij de "verkeerde" en draai jij mogelijk de cel in. En ben je mogelijk je kinderen voor jaren kwijt.



En een vluchthuis ... daar kom je niet zomaar in. Chronisch plaats tekort zorgt ervoor dat dat zowat echt alleen voorbehouden is voor als je zwaar mishandeld wordt en nog samenwoont. Wat in geval van opstartster dus niet is.





Welkom in rechtstaat kromstaat België.
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je ze niet op van school? Desnoods een half uurtje eerder
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 21 april 2017 @ 20:38:

Waarom doe je niks behalve dingen die toch geen zoden aan de dijk zetten?

Haal die koters uit school en ga met ze naar een vluchthuis.



Maar ik type dat nu voor de tweede keer. Wat vind je er van?



Hoezo, ik doe alleen maar dingen die niets uithalen?

Volgens jou moet ik de kids dus gewoon uit school halen, en ermee naar een vluchthuis gaan?

De kids gaan niet weten hoe ze moeten reageren, want contact hebben met mama, en meegaan met mama mag niet van papa. En dan, ze een hele tijd maar gewoon van school houden? Want gegarandeerd dat hij ook daar zal staan. En dan, ruzie maken voor de schoolpoort? Geweldig voor de kids ….

En ermee naar huis gaan gaat ook niet, wees maar zeker dat hij daar dan ook staat. En dan, ambras of erger?

Hij heeft vorige week aan de telefoon al gezegd dat hij mij kapot maakt als ik de kinderen zou meenemen als ok ze ergen zou zien.



Ik sta gewoon met mijn rug tegen de muur. Hoe ongelooflijk graag ik mijn kids ook zou zien en bij mij zou hebben, ik kan momenteel niets doen .



Ik ben benieuwd wat jij zou doen in mijn situatie, ik hoop dat jij dit nooit moet meemaken.

Het is gemakkelijk om te roepen, ik zou dit doen, en dat en ik zou ….. Maar je moet in de eerste plaats ook denken aan de kindjes. Het is allemaal al moeilijk genoeg voor hen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven