Verliefd op beste vriendin

21-04-2017 17:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zit met een probleem en ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Sinds lange tijd vind ik m'n beste vriendin leuk. We hebben vaak gedatet en vooral de laatste tijd heb ik duidelijk geflirt. Aangezien er weinig op gebeurde, heb ik het haar maar verteld. Zoals verwacht wist ze het niet. Ze was echter niet zo bezig met de liefde, maar vindt me wel erg leuk. Een halve afwijzing dus. Toen ik uitlegde, dat ik het nu maar vertelde omdat we elkaar na de zomer misschien niet meer zien (beiden dan klaar met studie), keek ze verschrikt en vroeg ze dat we toch nog wel af zouden blijven spreken. De week die hierop volgde hebben we nog twee keer afgesproken, en naar wat ik dacht, heeft ze ook behoorlijk zelf geflirt. Kassa (?). Nu kun je je afvagen of kietelen, kusjes-emoticons sturen en vragen wanneer we samen naar allerlei bestemmingen gaan flirten is, maar als ze dat nog nooit gedaan had, is dat wel vreemd, al helemaal nu ze weet dat ik haar leuk vind.



Van de ene op de andere dag waren de leuke gesprekken ineens toch voorbij, tenminste, op de chat, waarna ik na wat dagen toch afvroeg wat er aan de hand was. Ze wilde me toch niet teleurstellen. Nu dat weer gezegd is, is het wéér ouderwets gezellig.



Nu is even door de zure appel heen bijten en het maar accepteren altijd een mogelijkheid, maar niet als je bedenkt dat ik nog nooit zo gek ben geweest op een vrouw (nou ja, meisje meer, we studeren nog), we wat betreft alles bij elkaar passen (zowel de hobby's, interesses maar ook humor), en ik eigenlijk vreselijk verliefd ben.



Als ergste plan dat ik kan bedenken is vlak voor de zomervakantie, als er echt niets veranderd is, maar vertellen hoe ik me echt voel, wat ze voor me betekent e.d. Ik vraag me alleen af wat dat gaat opleveren, het leven is geen film.

Wat ik ook nog kan doen, nu, is zeggen dat ik even een paar dagen geen contact wil hebben om e.e.a. op een rijtje te zetten, misschien dat dat wat impact heeft. Zou voor mezelf misschien ook niet slecht zijn. De reden dat ze nog niet zo met de liefde bezig was, is omdat ze, misschien, niet helemaal lekker in haar vel zit. Daar kan ik alleen maar moeilijk bij, want het blijkt nergens uit, maar een keer er écht naar vragen levert misschien wat op en in dat geval is afwachten tot ze zich weer prima voelt het beste. Ik heb er alleen wel vaak naar gevraagd (!), maar zonder echt bevredigend gesprek, behalve dat ze zo druk is dat ze gek wordt van zichzelf. Misschien is dat ook alles wel.



Verhaal kort. Verliefd op beste vriendin, die pas begint te flirten nadat ze dat weet, op een gegeven moment weer ophoudt, en er (lijkt erop) nu weer mee begint. Ik weet niet wat ik moet doen, maar wat ik wel weet, is dat ze precies de vrouw zou zijn met wie ik de rest van mijn leven zou willen delen. Dat lijkt op dit moment alleen wel erg ver weg!



Als jullie me kunnen helpen, dan graag :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 21 april 2017 @ 18:11:

[...]





Wordt het nog erger als ze straks met iemand anders een relatie krijgt en ze jou uit het oog verliest?Ja zeker weten...
Ik heb dat ook eens gehad, een vriend die verliefd op me was. Dacht ook overal iets achter. Soms zelf zo dat ik dacht: Hoe kan je daar nou ook maar in de verte flirten in zien? Maar hij zag het toch...
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 21 april 2017 @ 19:08:

Je vertelt dat het je beste vriendin is. Vervolgens vertel je dat je bang bent dat je haar niet meer ziet als het studiejaar klaar is. Hoezo beste vriendin.. Niet/nooit meer zien als niet vaker dan een paar keer per maand
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Proberen te zoenen lijkt me niet erg gepast en handig, eerlijk gezegd. Stapje terug doe ik nu zelf de laatste dagen en ik merk dat zij weer meer contact zoekt. Dit dus nog even volhouden, maar ook een eerlijk gesprek erover hebben? Is dat echt beter dan nog even afwachten en "flirten"?
Alle reacties Link kopieren
Wat Dina zegt. Daar kan een vriendschap op stuk lopen omdat het ongemakkelijk wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dina80 schreef op 21 april 2017 @ 20:38:

Hoe oud zijn jullie?23 en 21

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven