Belachelijke traktaties

20-04-2017 17:34 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn belachelijke traktaties die jouw kinderen gehad hebben?
Alle reacties Link kopieren
Het is idd nooit goed, chips is niet goed in de ogen van de een, fruit is niet goed in de ogen van een ander.. en als er een kleinigheidje bij zit heb je er vaak niks aan dus wordt weggegooid dussss discussies van niks, want wat is er mis met een mandarijntje of banaan waar een gezicht op getekend is?



Vroeger kregen we een stuk fruit of een zakje chips in een versierde mand.. nu moet er van alles bij gekocht worden of gedaan worden wat belachelijk veel kost voor een kleine traktatie gaat helemaal nergens over
quote:Labalade schreef op 21 april 2017 @ 15:15:

Ach ja, mijn kind is al vijf dus ik heb die hetze een beetje gemist vrees ik.. Wij kregen juist het Rapley advies bij het cb. Dan stop je babies van zes maanden al hele bessen in hun mond. Ik geef toe dat ik daar dan weer niet aan meedeed. En Ik sneed wel druiven door maar vooral vanwege de pitjes Hihi klopt, bij mijn oudste 2 wist ik het ook nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 20 april 2017 @ 17:37:

Bootje met fotohahahahahahahaha!!!!!!!!!
quote:koekiemonster00 schreef op 20 april 2017 @ 20:59:

een pond zak snoep per kind.( ouders hadden een snoepwinkel )Kinderen wilden zeker ook daar erg graag spelen
Belachelijke traktaties hebben mijn zoons nooit gehad.

Maar de leerkrachten basisschool trakteerden op hun verjaardag de hele dag

Zoons hadden mazzel want 2 vaste leerkrachten hele jaar door in duobaan dus dubbel pret.

De ene ging eens schaatsen met de klas in de Scheg in Deventer waar ze patat met wat erbij,drinken en ijsje aten.

De ander had een chalet met speeltuin om de hoek,pannekoeken eten etc die leerkracht hield haar verjaardag altijd de hele dag daar.
Mijn dochter van 4 kwam vorge week thuis met een zakje. 2 zakjes snoep, een dubbele koek en een hele zak spekjes.

Sorry maar ik vind dat echt belachelijk.
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 april 2017 @ 10:42:

Mijn dochter van 4 kwam vorge week thuis met een zakje. 2 zakjes snoep, een dubbele koek en een hele zak spekjes.

Sorry maar ik vind dat echt belachelijk.Ben dan ook wel benieuwd wat voor kinderfeestje ze geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 22 april 2017 @ 10:33:

[...]



Kinderen wilden zeker ook daar erg graag spelen klopt
Alle reacties Link kopieren
quote:linniej schreef op 21 april 2017 @ 15:43:

Het is idd nooit goed, chips is niet goed in de ogen van de een, fruit is niet goed in de ogen van een ander.. en als er een kleinigheidje bij zit heb je er vaak niks aan dus wordt weggegooid dussss discussies van niks, want wat is er mis met een mandarijntje of banaan waar een gezicht op getekend is?



Vroeger kregen we een stuk fruit of een zakje chips in een versierde mand.. nu moet er van alles bij gekocht worden of gedaan worden wat belachelijk veel kost voor een kleine traktatie gaat helemaal nergens overJe hebt gelijk en dat komt door het materialisme. Kinderen van tegenwoordig zijn niet meer blij als de jarige de koektrommel rond gaat of als de jarige een schaal met heel lekker fruit bij zich heeft. Kinderen die niet willen trakteren worden zelfs uitgesloten. Echt zonde en ik hoop echt dat de maatschappij gaat veranderen...
quote:gizzmo-returns schreef op 20 april 2017 @ 19:17:

To begint toch?Deze reactie begint mij dus gigantisch uit de keel te hangen. Wat een gezeuzel zeg. En dat in bijna elk topic waarin een vraag wordt gesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief_je schreef op 22 april 2017 @ 13:14:

[...]



Deze reactie begint mij dus gigantisch uit de keel te hangen. Wat een gezeuzel zeg. En dat in bijna elk topic waarin een vraag wordt gesteld.Kan je niet reporten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 22 april 2017 @ 10:39:

Belachelijke traktaties hebben mijn zoons nooit gehad.

Maar de leerkrachten basisschool trakteerden op hun verjaardag de hele dag

Zoons hadden mazzel want 2 vaste leerkrachten hele jaar door in duobaan dus dubbel pret.

De ene ging eens schaatsen met de klas in de Scheg in Deventer waar ze patat met wat erbij,drinken en ijsje aten.

De ander had een chalet met speeltuin om de hoek,pannekoeken eten etc die leerkracht hield haar verjaardag altijd de hele dag daar.Superleuk toch? Mijn oudste is onlangs met zijn hele klas wezen zwemmen op kosten van de meester. Ook voor meester zijn verjaardag.
quote:Ana_Isabel_ schreef op 22 april 2017 @ 13:21:

[...]





Superleuk toch? Mijn oudste is onlangs met zijn hele klas wezen zwemmen op kosten van de meester. Ook voor meester zijn verjaardag.Ja hartstikke leuk! Maar als ik zo lees over verjaardagen en traktaties ed dacht ik dat het flink overdone zal worden gezien door vele Viva forummers
quote:Hugh-Jazz schreef op 20 april 2017 @ 18:09:

Koude spruiten met appelmoes in een plastic boterhamzakje. Denk dat de moeder vergeten had iets te kopen.Toch jammer dat alleen de moeder de schuld krijgt. Of had t kind geen vader?
quote:Habbekratz schreef op 22 april 2017 @ 10:45:

[...]



Ben dan ook wel benieuwd wat voor kinderfeestje ze geven? Volgens mij valt dat nog wel mee met de kleuters van 4. Geen feestjes zover gezien of kinderen over gehoord.
Dat zwemmen met de meester is supertof.



Ik had vroeger een juf die alle kinderen bij haar liet lunchen op woensdagmiddag. Ook erg leuk!
Belachelijke traktaties? Geen idee eigenlijk. Tot op heden vond ik nog alles erg leuk zowel de creatieve ideeën van ouders die zich enorm hadden uitgesloofd als de eenvoudige ideeën zoals een grote zak chips waarin ieder kinderhandje even mocht grabbelen alswel een rol koek met voor ieder kind een exemplaar.



Ik ben zelf heel gemakkelijk daarin.



Ooit 1 jaar heel creatief en langdurig bezig geweest. Toen ik zag hoe die traktatie werd ontvangen was ik blij en toen ik zag hoe die traktatie uit elkaar werd getrokken werd die blijdschap op slag minder.

Sindsdien ga ik echt niet meer in de originele, creatieve en ludieke stand staan voor traktaties of bijdrages aan bijvoorbeeld kerstdiner etc.

Hoe eenvoudiger hoe gewilder is mijn ervaring.
Leuk, bij de juf thuis lunchen. Leuk idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven