Lijf & Lijn alle pijlers

De verleiding naar zoet.....

15-04-2017 13:29 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vele dieeten geprobeerd en dat gaat heel even goed en dan.....de fout in

De grootste verleiding is zoet voornamelijk koek of gebak....iemand tips om dit te weerstaan
Bij mij heeft het stoppen met suiker eten (en dus snoep, ijs, chocolade, drop enz.) geholpen. Het was wel even afkicken, maar na twee weken was de drang tot snoepen, snaaien en vreten weg.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties......ik kan er wel wat mee
Alle reacties Link kopieren
Niet het zoet maar jouw mateloosheid kan je het beste aanpakken. Is het voor de rest ook rennen of stilstaan, duivel of engel met jou? Dan maak je het jezelf wel moeilijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 16 april 2017 @ 09:02:

Niet het zoet maar jouw mateloosheid kan je het beste aanpakken.Volgens mij is dat een misverstand. Suiker en lege koolhydraten (zoals die in witbrood en witte pasta) laten je bloedsuikerspiegel snel stijgen. Daarna daalt je bloedsuikerspiegel ook weer snel, wat een hongergevoel doet ontstaan. Daardoor ga je snoepen, snaaien, vreten. Zo ontstaat die mateloosheid. Als je de suikers en lege koolhydraten laat staan en bijvoorbeeld een ei, een schaaltje kwark, een handje ongebrande noten of een tartaartje eet krijg je die snelle schommelingen in je bloedsuikerspiegel en het bijbehorende hongergevoel niet, dus is er ook minder mateloosheid.
Alle reacties Link kopieren
chroom tabletten gekocht en op snoepen letten.....maar ben wel moe...suikerafkick?
quote:bibi70 schreef op 19 april 2017 @ 17:34:

ben wel moe...suikerafkick?Dat is mogelijk. Houd vol! Het wordt vanzelf beter! Verwen jezelf met een stukje brie of wat ongezouten nootjes!
Alle reacties Link kopieren
Kan ook een gebrek zijn aan magnesium. Ik was ook 's avonds erg moe. Nu slik ik magnesium/calcium/zink en voel me 's fitter. Schijnt goed te zijn voor de spieren. Sowieso handig om eens te kijken naar de vitamines/mineralen in je voeding. Zijn veel apps en sites voor.
quote:elske1975 schreef op 19 april 2017 @ 18:33:

[...]





Dat is mogelijk. Houd vol! Het wordt vanzelf beter! Verwen jezelf met een stukje brie of wat ongezouten nootjes!

Misschien een gekke opmerking maar beide bevatten erg veel vet!! Das niet zo handig met afvallen.



Eet gewoon iets gezonds, een banaan of zo. Knap je meer van op dan van een stuk brie.



Maar hé dit is slechts een mening hoor, zo doe ik het.
quote:Tessa44- schreef op 23 april 2017 @ 13:16:

[...]

Misschien een gekke opmerking maar beide bevatten erg veel vet!!Vet is niet het probleem als je wilt afvallen. Zeker als je van suikercravings af wilt is meer vet eten aan te bevelen.
Alle reacties Link kopieren
Vetten zijn een probleem wanneer het verzadigde vetzuren zijn. Dat is net als snelle suikers schadelijk voor je gezondheid. Zolang je b.v. noten eet en volkoren producten eet je gezond.

Wel is het goed je te realiseren dat 1 gram vet 9 kcal oplevert en 1 gram koolhydraten 'slechts' 4 kcal. Je zit dus eerder aan je dagelijkse caloriebehoefte wanneer je vetten eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven