Wie gaat er nog op vakantie naar Turkije?

19-04-2017 11:59 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik voor het eerst op vakantie geweest naar Turkije. Het heeft me eerder nooit getrokken ondanks veel positieve ervaringen van anderen. Toch een keer geprobeerd en Ik vond het hartstikke leuk. Prachtig land, ontzettende aardige mensen en lekker eten. Wel een aparte ervaring om soldaten met geweren te zien lopen maar verder was het een bijna perfecte vakantie.



Maar nu is het wel veranderd door de Turkse premier. De beledigingen aan het Nederlandse adres gaan me echt te ver. En dat is dan gelijk ook voor mij de grootste reden om niet meer naar dat land te gaan. Ik vraag me dus af of iemand hier toch op vakantie gaat naar Turkije waar je nu voor een appel en een ei naar toe kunt. Of al gegaan is en hoe de ervaring is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Begin zomervakantie ga ik naar Turkije en eerlijk gezegt ben ik banger voor het vliegen dan een aanslag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitterbleu schreef op 19 april 2017 @ 12:16:

[...]



Ik ben heel benieuwd hoe het daar nu is. Laat je me het even weten want ik ben heel nieuwsgierig.



Hallo,



Gister aangekomen eerste indruk hier allemaal vriendelijk zoals altijd in Turkije.

Vliegveld en met de bus ook allemaal even vriendelijk

Tot nu toe was mijn buikpijn voor niks
Alle reacties Link kopieren
quote:PoasAaier schreef op 19 april 2017 @ 12:32:

Ex schoonfamilie gaat.



Ik hoop dat ze verekken daar hahahah
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop komend jaar eindelijk weer eens op vakantie te kunnen gaan en dan gaan we sowieso naar Turkije vanwege familie bezoek.

Ik houd van Turkije.
quote:Laluna85 schreef op 26 april 2017 @ 07:05:

[...]





Hallo,



Gister aangekomen eerste indruk hier allemaal vriendelijk zoals altijd in Turkije.

Vliegveld en met de bus ook allemaal even vriendelijk

Tot nu toe was mijn buikpijn voor niksFijne vakantie.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Boogschutter10 schreef op 19 april 2017 @ 16:01:

[...]





De Turken aan de westkust hebben in overgrote meerderheid tegen Erdogan gestemd, maar zijn getalsmatig overruled door hun meer conservatieve landgenoten.

Dit. Mijn man komt uit Izmir waar ongever 70% NEE heeft gestemd. De wijken waar wij komen zal het eerder 90% zijn, Cesme (badplaats waar we naar toe gaan) ook.

Ik maak me wat dat betreft geen zorgen, wij gaan ook niet naar drukke plaatsen afgezien van het vliegveld.

Maar, als we geen familie daar hadden zou ik niet gaan denk ik. Alhoewel het qua prijs verleidelijk blijft.

Wij hebben nu voor 4 personen, precies 4 weken, midden in de zomervakantie 2000 euro betaald voor vlucht (met Lufthansa),3 weken 6p huis in badplaats (Airbnb) en middeklasse huurauto (Avis).
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn we in de meivakantie naar Turkije geweest. We hebben toen genoten!

Dit jaar hadden we ook geboekt zonder twijfel! Iedereen verklaarde ons voor gek.

Ik zei waarom??? Er is niks veranderd wat betreft vorig jaar. Alleen omdat die man E zulke gekke uitspraken doet??

Door de media en reacties van mensen om je heen ga je twijfelen!

Ik zeg gewoon gaan en je hebt een heerlijke vakantie!!



Wij zijn het weekend terug gekomen. We hebben het weer super gehad!!! Wat een lieve mensen die Turken

En wij met alle Nederlanders in het resort maar lachen om alle bange Nederlanders die in de regen en kou in Nederland zaten.

En ons vliegtuig zat ook helemaal vol!!



Wat ik hiermee wil zeggen is dat je gewoon kunt gaan. Overal is wel wat. Je word alleen beinvloed door media en mensen om je heen.

Ik laat mij niet bang maken in deze gekke wereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Danielle1976 schreef op 03 mei 2017 @ 11:00:

Vorig jaar zijn we in de meivakantie naar Turkije geweest. We hebben toen genoten!

Dit jaar hadden we ook geboekt zonder twijfel! Iedereen verklaarde ons voor gek.

Ik zei waarom??? Er is niks veranderd wat betreft vorig jaar. Alleen omdat die man E zulke gekke uitspraken doet??

Door de media en reacties van mensen om je heen ga je twijfelen!

Ik zeg gewoon gaan en je hebt een heerlijke vakantie!!



Wij zijn het weekend terug gekomen. We hebben het weer super gehad!!! Wat een lieve mensen die Turken

En wij met alle Nederlanders in het resort maar lachen om alle bange Nederlanders die in de regen en kou in Nederland zaten.

En ons vliegtuig zat ook helemaal vol!!



Wat ik hiermee wil zeggen is dat je gewoon kunt gaan. Overal is wel wat. Je word alleen beinvloed door media en mensen om je heen.

Ik laat mij niet bang maken in deze gekke wereld.

Er zijn zat Nederlanders die niet gaan uit principe.

Maar fijn dat je zo hebt kunnen lachen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik lig er op dit moment heerlijk op m'n bedje aan het zwembad, niks aan de hand hier! Ook gewoon al meerdere malen met zo dolmus busje weggeweest en de sfeer hier is echt prima! Hopen dat het zo blijft natuurlijk maar heb er geen minuut buikpijn van!
Alle reacties Link kopieren
Danielle1976 schreef:
03-05-2017 11:00
Vorig jaar zijn we in de meivakantie naar Turkije geweest. We hebben toen genoten!

Dit jaar hadden we ook geboekt zonder twijfel! Iedereen verklaarde ons voor gek.

Ik zei waarom??? Er is niks veranderd wat betreft vorig jaar. Alleen omdat die man E zulke gekke uitspraken doet??

Door de media en reacties van mensen om je heen ga je twijfelen!

Ik zeg gewoon gaan en je hebt een heerlijke vakantie!!



Wij zijn het weekend terug gekomen. We hebben het weer super gehad!!! Wat een lieve mensen die Turken

En wij met alle Nederlanders in het resort maar lachen om alle bange Nederlanders die in de regen en kou in Nederland zaten.

En ons vliegtuig zat ook helemaal vol!!



Wat ik hiermee wil zeggen is dat je gewoon kunt gaan. Overal is wel wat. Je word alleen beinvloed door media en mensen om je heen.

Ik laat mij niet bang maken in deze gekke wereld.
Ik vind Turkije ook een heerlijk land, Istanbul een sprookjesachtige stad.
Zou dolgraag weer naar Istanbul gaan, maar dat doe ik toch maar niet
De kust waar ik geweest ben, Alanya, zou ik wel zo heen durven. Maar dit jaar gewoon andere plannen.

maar om nu mensen die een andere keus maken uit te lachen is wel heel puberaal..
Ook ik blijf weg uit principe...die dictator mag van mij de boom in!
Jammer dat de goeden onder de kwade lijden...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de meivakantie geweest. Hebben een appartementje in Alanya, we komen daar dan ook al 10 jaar. Wel even getwijfeld, maar we zijn toch gegaan. We hebben het heerlijk gehad. Er was geen onrust, in tegenstelling tot vorig jaar zomer, toen er pro-Erdogan bijeenkomsten werden georganiseerd en er veel militairen rondliepen. Nu geen een gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de meivakantie geweest. Hebben een appartementje in Alanya, we komen daar dan ook al 10 jaar. Wel even getwijfeld, maar we zijn toch gegaan. We hebben het heerlijk gehad. Er was geen onrust, in tegenstelling tot vorig jaar zomer, toen er pro-Erdogan bijeenkomsten werden georganiseerd en er veel militairen rondliepen. Nu geen een gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit in Turkije geweest. Wil er best een keer heen, maar nu niet. Ik ben niet bang voor aanslagen, want dat kan ook in Nederland gebeuren of op andere vakantiegebieden, maar ik boycot Turkije op het moment vanwege Erdogan en zijn achterlijke acties en uitspraken.

Ik ben niet bang voor mijn veiligheid, maar Turkije krijgt mijn geld pas als ze een normale leider hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet naar landen waar een dictator de macht heeft..... Mijn man heeft een turkse vader, en heeft ondanks dat dezelfde mening.....Van mijn schoonzussen hoor ik alleen maar : we gaan al jaren en het is lekker goedkoop..... Oh Man daar kan ik me dus echt over opwinden!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen al niet boeken omdat ik weinig voorpret er van krijg. Ik zou toch steeds denken wat als ...
Nee wij gaan dit jaar Griekenland financieel ondersteunen 😂😊
Alle reacties Link kopieren
Tis niet dat ik niet naar turkije wil, ik wil gewoon liever niet naar een land waar een dictator aan de macht is. Zie het als een principekwestie. Als ik daarom uitgelachen word, tja.. Dan is dat maar zo :-)
Alle reacties Link kopieren
-bluee- schreef:
13-05-2017 20:39
Ik ben nog nooit in Turkije geweest. Wil er best een keer heen, maar nu niet. Ik ben niet bang voor aanslagen, want dat kan ook in Nederland gebeuren of op andere vakantiegebieden, maar ik boycot Turkije op het moment vanwege Erdogan en zijn achterlijke acties en uitspraken.

Ik ben niet bang voor mijn veiligheid, maar Turkije krijgt mijn geld pas als ze een normale leider hebben.
Hier idem. Dat is ook de reden waarom ik ook niet meer ga. Puur uit principe. Ik weiger mijn zuurverdiende geld uit te geven in een land waar de leider zulke uitspraken doet over Nederlanders. :swear: Dat hiermee de goeden onder de kwaden lijden is dan ook alleen maar de schuld van die man.
Alle reacties Link kopieren
Danielle1976 schreef:
03-05-2017 11:00

En wij met alle Nederlanders in het resort maar lachen om alle bange Nederlanders die in de regen en kou in Nederland zaten.
Alsof er geen andere plekken zijn met zon in de wereld waar je heen kan.

Al zou het me niks verbazen als dit soort volk dat niet begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap prima dat mensen niet gaan om principiële redenen. Wat ik wel hypocriet vind als mensen om principiële redenen niet naar Turkije willen maar wel naar Gambia, Egypte, Dubai, Maleisië, China of Thailand gaan. Ook met die regeringen is namelijk wel wat mis.
Je kan er voor kiezen om alleen naar democratische landen op vakantie te willen waar de mensenrechten gerespecteerd worden en daar heb alle respect voor. Maar wees dan consequent.
Overigens heb ik het vermoeden dat als het rustig blijft in Turkije het komend jaar de toeristenindustrie volgend jaar weer grotendeels op sterkte is. De combinatie tussen betaalbare prijzen, veel zon en goede kwaliteit accommodatie/eten blijft toch heel aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Valia_1 schreef:
28-05-2017 16:36
Ik snap prima dat mensen niet gaan om principiële redenen. Wat ik wel hypocriet vind als mensen om principiële redenen niet naar Turkije willen maar wel naar Gambia, Egypte, Dubai, Maleisië, China of Thailand gaan. Ook met die regeringen is namelijk wel wat mis.
Je kan er voor kiezen om alleen naar democratische landen op vakantie te willen waar de mensenrechten gerespecteerd worden en daar heb alle respect voor. Maar wees dan consequent.
Overigens heb ik het vermoeden dat als het rustig blijft in Turkije het komend jaar de toeristenindustrie volgend jaar weer grotendeels op sterkte is. De combinatie tussen betaalbare prijzen, veel zon en goede kwaliteit accommodatie/eten blijft toch heel aantrekkelijk.
Ik denk dat je nu een aantal dingen door elkaar haalt. In mijn geval gaat het om Erdogan en zijn kornuiten en wat deze allemaal (hebben ge-) roepen tegen en over de Nederlanders.
http://nos.nl/artikel/2162499-erdogan-n ... tisch.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Wij zijn jarenlang, vaak 2 keer per jaar, op vakantie naar Turkije gegaan. Dit jaar gaan wij binnenkort en in het late najaar naar Griekenland. Een dictator die zo op Westerlingen en in het bijzonder Nederlanders scheldt en onjuiste kritiek afgeeft, en dan ook nog over "gaskamers" begint: die dient niet ondersteund te worden met "ons" vakantiegeld. En inderdaad, de gewone burger gaat dit merken. Echter: 1e. Heeft 51% van die burger op Erdoğan gestemd. 2e. Zal diezelfde burger, als hij/zij het in de portemonnee voelt, anders over de regerende partij gaan denken. Hopelijk gaan ze dan tegen het mogelijk komende referendum over de doodstraf "nee" stemmen. Bijzonder graag gaan wij naar Turkije terug. Wij kennen daar veel mensen en hebben allebei jaren Turks gestudeerd en schrijven bijna dagelijks met Turkse vrienden. Wij hopen dat een tijdelijke boycot op iets langere termijn naar een beter en menswaardiger Turkije voor de Turken leidt. Nu even een moeilijke periode voor hen, en straks, na een democratischer regering, een beter leefbaar land, zonder angst en met pers vrijheid. İnşallah.
Alle reacties Link kopieren
Bitterbleu schreef:
19-04-2017 11:59
Vorig jaar ben ik voor het eerst op vakantie geweest naar Turkije. Het heeft me eerder nooit getrokken ondanks veel positieve ervaringen van anderen. Toch een keer geprobeerd en Ik vond het hartstikke leuk. Prachtig land, ontzettende aardige mensen en lekker eten. Wel een aparte ervaring om soldaten met geweren te zien lopen maar verder was het een bijna perfecte vakantie.

Maar nu is het wel veranderd door de Turkse premier. De beledigingen aan het Nederlandse adres gaan me echt te ver. En dat is dan gelijk ook voor mij de grootste reden om niet meer naar dat land te gaan. Ik vraag me dus af of iemand hier toch op vakantie gaat naar Turkije waar je nu voor een appel en een ei naar toe kunt. Of al gegaan is en hoe de ervaring is geweest.
Erdogan is premier sinds 2003; onderdrukking van de koerden sinds het ontstaan van de Turkse republiek. Homophobia, onderdrukking vrouwen, schending mensenrechten, etc. etc. etc. Blijkbaar allemaal geen enkel probleem voor je om toch te gaan.
Bitterbleu schreef:
28-05-2017 15:17
Hier idem. Dat is ook de reden waarom ik ook niet meer ga. Puur uit principe. Ik weiger mijn zuurverdiende geld uit te geven in een land waar de leider zulke uitspraken doet over Nederlanders. :swear: Dat hiermee de goeden onder de kwaden lijden is dan ook alleen maar de schuld van die man.
Tja....het is ook wel heel erg hoor, die retoriek gericht tegen Nederland...
Alle reacties Link kopieren
Ben Vesin schreef:
03-06-2017 22:34
Hallo. Wij zijn jarenlang, vaak 2 keer per jaar, op vakantie naar Turkije gegaan. Dit jaar gaan wij binnenkort en in het late najaar naar Griekenland. Een dictator die zo op Westerlingen en in het bijzonder Nederlanders scheldt en onjuiste kritiek afgeeft, en dan ook nog over "gaskamers" begint: die dient niet ondersteund te worden met "ons" vakantiegeld. En inderdaad, de gewone burger gaat dit merken. Echter: 1e. Heeft 51% van die burger op Erdoğan gestemd. 2e. Zal diezelfde burger, als hij/zij het in de portemonnee voelt, anders over de regerende partij gaan denken. Hopelijk gaan ze dan tegen het mogelijk komende referendum over de doodstraf "nee" stemmen. Bijzonder graag gaan wij naar Turkije terug. Wij kennen daar veel mensen en hebben allebei jaren Turks gestudeerd en schrijven bijna dagelijks met Turkse vrienden. Wij hopen dat een tijdelijke boycot op iets langere termijn naar een beter en menswaardiger Turkije voor de Turken leidt. Nu even een moeilijke periode voor hen, en straks, na een democratischer regering, een beter leefbaar land, zonder angst en met pers vrijheid. İnşallah.
Het is natuurlijk wel zo dat de mensen in toeristische gebieden overwegend nee hebben gestemd. IK neem aan dat je niet op vakantie ging naar Konya...
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
04-06-2017 10:49
Het is natuurlijk wel zo dat de mensen in toeristische gebieden overwegend nee hebben gestemd. IK neem aan dat je niet op vakantie ging naar Konya...
Toevallig wel bij Konya in de buurt, n.l. een klein dorpje nabij Aksaray. Verder o.a. Erzincan, Hakkâri, Mersin en Finike. Niet echt een doorsnee vakantie reis, farkındayım :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven