Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Succes sunflower!



Ik ben net na een maand de drang niet te hebben gehad, de koekenkast ingevlogen. Nu, vergeleken met vorige vreetbuien viel het echt wel mee, maar nu zit ik me weer schuldig te voelen van die suikerwafel/paasei/minizakje snoep. Vroeger was het het driedubbel als ik een vreetbui had, maar toch. Ik ben er dus duidelijk nog niet vanaf als ik vermoeid/gestresst ben.



Klein voordeel: ik had al mijn (weight watchers) extra weegpunten nog van deze week, dus die heb ik er dan ruimschoots doorgejaagd, maar het beperkt de schade ook wel dat de rest van de week dus braaf is geweest.



En nu herpakken en weer door, dan trekt het vast bij tegen de volgende weegdag volgende week.
Ik had afgelopen maandag ook een vreetbui aspirientje. Terwijl ik die dag ook mijn laagste gewicht sinds tijden heb gezien.

Even zo'n "fuck it nu kan het even gevoel" blijkbaar. Ik heb toen een halve zak hamka's gegeten, 1/4de zak lays naturel. 4 kleine paaseitjes en 3 glazen witte wijn.



Maarrr het belangrijkste: ik heb me daarna herpakt, heb me er niet schuldig en slecht over gevoeld en ben gewoon weer door gegaan. Ook heb ik de dagen daarna wat extra bewogen. Dus ik denk dat het zo wel weer bij trekt.



Ik vind het stiekem ook wel leuk om af en toe eens lekker zonder nadenken te schransen. Ik heb een periode heel veel aan emo eten gedaan. Ik ben herstellende van een burn out en had in de winter wel 2-3 keer per week van die eetbuien. Zo zijn die extra kilo's er ook aan gekomen. Dat was niet goed en daar wil ik ook niet weer heen. Maar af en toe even een keer de bocht uitvliegen moet kunnen wat mij betreft.
Wat herkenbaar wat je schrijft!

Inderdaad zo een 'fuck it' gevoel na die 70 weg te hebben, terwijl je zou denken dat het net zou moeten helpen om niet te snoepen. Maar ik kom inderdaad ook van meerdere keren per week emo-(vr)eten dus dan is die ene keer na een maand te relativeren. En het was minder dan anders. Maar toch...



Achja. Nu weer door op de goeie weg. Morgen een extra toertje lopen en net al grondig de badkamer gekuist. Alles is beter dan nu 'foert' zeggen en in de zetel ploffen.
Ben je Belgische aspirientje? "toertje lopen, gekuist en foert?



(Ik ben van oorsprong (ook) Belgische hoor, maar inmiddels nogal vernederlandst.)
Oeps. ja
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend voelde m'n buik wr rustig. De weegschaal gaf 60,9 aan. 0,4 eraf en 9,5 in totaal. De 10 kilo eraf komt in zicht! Toch een soort mijlpaal hihi.



Ik ben trouwens 1.60m, wel leuk dat ik hier een aantal mede-ukkies lees!



Vreetbuien heb ik gelukkig nooit echt gehad. Wel overeten uit vermoeidheid en stress. "Gedachteloos schransen" klinkt verleidelijk maar lukt me eigenlijk niet meer. Ook op dagen dag ik het van mezelf mag blijf ik bezig met aantal kcal etc. Soms wel vermoeiend. We gaan zo een weekje op vakantie. Dan wil ik niet alle remmen los gooien maar wel van wat extraatjes genieten. Eigenlijk zoals ik denk dat de meeste mensen met een gezond gewicht dat zouden doen..



Succes allemaal deze week!
Wauw zsa zsa wat een topresultaat al!



Hier heb ik me na vier mindere dagen weer herpakt. Overdag at ik goed maar in de avond zat ik te schransen op de bank. De oorzaak weet ik wel, iets met stress, verdriet en vermoeidheid. Maar als honger niet het probleem is, is eten nooit de oplossing zoals het geheim van slanke mensen zo mooi stelt.



Maar hoe gaat het met jullie? Nog zin om elkaar hier te motiveren, moed in te praten. Goede en mindere momenten te delen? Of is dit topic stilletjes dood aan het bloeden?
Goed dat je je herpakt mevrouwstippel. Ik begrijp het hoor, comfort food heet zo voor een reden.



Mij helpt dit topic wel, om te wegen en af en toe wat te delen. Maar ik moet ook nog wel een aantal kilo's natuurlijk. Geen idee hoe dat bij de rest nog zit.
Hoi dames,



Sorry, ik heb het erg druk en kom er dan niet altijd aan toe om de tabel aan te passen. Dat moet namelijk via mijn computer ipv via de telefoon. Ik ga morgen mijn best doen het te doen!



Ik vind het leuk om nog te delen. Ik merk dat ik steeds een beetje makkelijker word, omdat ik veel complimenten krijg dat ik zo ben afgevallen. Ik wil daar echt alert op zijn. Daarom goede afspraken met mijzelf gemaakt totdat er nog 4 kilo af is. Dan mag het allemaal ietsie minder streng. Herkent iemand dit?
Oh, ik ben 1.70!
Ik herken het een beetje Nav. Ik zat vorige week vrijdag eindelijk onder de 70 en heb toen zowel vrijdag als zondag eigenlijk te weinig opgelet. Op zich had ik nog (weight watchers) extra weekpunten, maar mijn nieuwe punten beginnen op zaterdag. Dus zowel op vrijdag de resterende punten van de ene week en dan de punten van de andere week zondag. Tja. Dat merkte in vanmorgen op de weegschaal helaas.



Daarom dat ik dit topic fijn vind. Straks een extra toertje lopen zodat ik hier vrijdag alsnog een getal met een zes vooraan kan doorgeven. Het geeft me wel een virtuele schop onder mijn kont.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag maar even een balansdagje inlassen.... Gisteravond was ik bij een oude tante van mij op de koffie, en ze had van alles in huis gehaald.... Omdat het bijna koningsdag is, en "ja kind, voor jezelf alleen doe je dat niet zo snel, maar als ik dan eens visite krijg...

Tja en wat doe je dan? Ik had het hart niet om te zeggen dat ik niet hoefde.... Dus oranje tompoes bij de koffie, wijntje, knabbeltje erbij...

Zal allemaal wel niet geholpen hebben. Maar goed, gelukkig hoef ik geen deadline te halen dus we gaan maar weer vrolijk verder....
Dat moet ook kunnen, toch Kitchenwitch? Zolang je inderdaad nadien even een balansdag houdt. Wanneer is het Koningsdag bij jullie? Lijkt me één groot feest



Daar hou ik me ook aan vast: het is geen ramp als ik een keertje bijkom, zolang ik weet hoe het komt en me er niet door laat ontmoedigen.



Ik heb over 2,5 week een communiefeest en dan zou ik graag in de 68 zitten. Geen ramp als dat niet zo is, maar dan heb ik iets om naartoe te werken. Ik hoop met zo een kleine doelen te stellen dat ik toch gemotiveerd blijf.
Alle reacties Link kopieren
Hier een berichtje van een vakantieganger! Eten gaat redelijk moet ik zeggen. Maar de wijntjes en biertjes hebben we het maar even niet over

Loop wel een stuk vrijer in m'n bikini rond dan vorig jaar dus ben wel gemotiveerd om over een paar dagen thuis de draad weer op te pakken! Ik mis zelfs de sportschool een beetje haha



Mooi citaat is dat mevrouwstippel uit het geheim van slanke mensen. Die ga ik onthouden! Goed dat je door blijft zetten!



Fijn dat we elkaar hier blijven motiveren!
Ik vind het hier inderdaad wel een virtuele schop onder de kont om hier te schrijven over mijn lijn ups and downs.

Dus wat mij betreft gaan we door met elkaar hier motiveren. Het leek alleen of het topic een beetje stil ging vallen.



Ik had ook een heel goed resultaat voor mijn slechte dagen kwamen. 66,9 en de 66 had ik al heel lang niet meer in beeld gehad. En daarna dagen achter elkaar op de zetel zitten schransen. Onbegrijpelijk...maar goed ik heb me herpakt.



Nav de tabel vind ik niet eens zo belangrijk. Dat lijkt me best wel tijdrovend en ik hou het zelf bij in een app. Wat fijn dat je zo veel complimentjes krijgt. Dan ben je vast al veel gewicht kwijt. Nog 4 kilo is te overzien. Zet em op.



Ik weet uit het verleden dat op gewicht blijven nog moeilijker is dan het afvallen op zich. Dus dat belooft wel.



Zsa zsa fijne vakantie. Dat zal wel fijn voelen zo in je bikini met al dat gewichtsverlies. Na je vakantie weer in het gareel en dan gaan die extra biertjes en wijntjes er ook weer af toch.
quote:kitchenwitch schreef op 26 april 2017 @ 08:47:

Vandaag maar even een balansdagje inlassen.... Gisteravond was ik bij een oude tante van mij op de koffie, en ze had van alles in huis gehaald.... Omdat het bijna koningsdag is, en "ja kind, voor jezelf alleen doe je dat niet zo snel, maar als ik dan eens visite krijg...

Tja en wat doe je dan? Ik had het hart niet om te zeggen dat ik niet hoefde.... Dus oranje tompoes bij de koffie, wijntje, knabbeltje erbij...

Zal allemaal wel niet geholpen hebben. Maar goed, gelukkig hoef ik geen deadline te halen dus we gaan maar weer vrolijk verder....Ach wat lief van je oudtante. Daar zou ik ook geen nee tegen willen zeggen. Alleen al omdat ze er zoveel moeite voor gedaan heeft.
Goed idee van de tussendoelen aspirientje. Ik heb 12 mei een feestje waar ik wel een beetje wil stralen. Mijn doel is dan de 65 in beeld te hebben en liefst echt rond 65 te zitten en niet 65,9. Ik ga er in ieder geval mijn best voor doen.



Ik ben anderhalve week op vakantie. Maar ik ga me keurig gedragen en vooral veel extra bewegen. Ik heb geen weegschaal hier dus ik kan me pas weer over anderhalve week wegen. Misschien maar goed dan heb ik even de tijd om de schrans schade weg te werken.
Ik zat vanmorgen op 69,6

Ik heb een vreselijke eetweek achter de rug. Inclusief vandaag.

Ik ga me proberen pas vrijdag weer te wegen want deze week weer elke dag en dan raak ik echt het goede spoor kwijt.

Als ik volgende week nog op dit gewicht zit zal het al heel wat zijn.
Tabel is weer aangepast, allemaal! :D
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag avond echo gehad, ben 2 dagen vooruit gezet ben vandaag 11 weken.

nieuwe weegdag voor mij wordt dus op zondag, net gewogen en weeg nu 64.5

Gek genoeg nog steeds afgevallen.. maar lees dat dat wel vaker gebeurd, en echo was helemaal goed dus maak mij geen zorgen
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat Isayez! Ik had tijdens mijn tweede zwangerschap ook een periode dat ik afviel, maar baby groeide wel gewoon goed. Hij is ook met een normaal geboortegewicht ter wereld gekomen en inmiddels is het een kerel van 1.90...

Het avondje bij mijn tante heeft geen gewichtige gevolgen gehad, afgelopen donderdag was het 60,8. Gelukkig maar, want ik schrok wel even van de hoeveelheid kcal die in zo'n tompoes zitten! Dat is bijna een maaltijd op zichzelf....
Alle reacties Link kopieren
Fijn Isayez!



Gelukkig maar Kitchenwitch! Vond het verhaal over het bezoek aan je tante stiekem wel grappig, zag het helemaal voor me



Hier terug van vakantie en terug in het gareel! Heb vandaag mijn kledingkast uitgezocht. Alles wat echt te groot is heb ik nu op zolder opgeborgen. Als het over een jaar nog steeds niet meer past gaat het weg.

Het vreemde was wel dat ik dacht dat het enorm zou motiveren maar ik werd er juist een beetje verdrietig van. Ik houd erg van kleding en mode en vond het echt moeilijk dat bijna alles in een doos verdween. Ook merk ik dat mijn zelfbeeld en het beeld in de spiegel niet klopt, al met al een verwarrende middag.



Maar goed, gezonde boodschappen zijn in huis en morgen weer de sportschool in!
Ik ben net terug van een familieweekend. Rampzalig op eetvlak maar ik ga me er niet schuldig om voelen. Dat helpt me geen stap vooruit.

Terug in het gareel nu en we zien wel wat de weegschaal vrijdag zegt. En anders is het maar zo. Terug netjes eten en bewegen en dan komt het wel. Is het niet deze week dan volgende week wel.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je je niet schuldig gaat voelen Aspirientje!



Ik heb deze week best veel etentjes en borrels. Het eten lukt me helaas niet zo gezond en mager als ik graag zou willen. Ben nu een beetje aan het balen van mezelf. Probeer mezelf maar voor te houden dat dit soort dagen erbij horen en ik ze op de andere momenten kan compenseren.. Lastig soms!
Ja lastig he. Maar anderzijds vallen dat soort dagen niet te vermijden, en moet je ze ook niet willen vermijden. Het is zoeken naar een nieuwe manier om er mee om te gaan denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven