nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ff een slinger aan dit topic geven



De oplevering is nu ruim een week geleden en het gaat allemaal voortvarend. De oplevering was in een uur klaar, 7 puntjes die meteen werden verholpen. Komt weinig voor dat ren huis in zo'n exceleente staat is opgeleverd.



Wel gisteren een lekkage aan de verdeler gehad maar dat is verholpen (hoop ik) en cv ketel hebben we al moeten bijvullen. Ook een puntje om dat even in de gaten te houden.



Boven is alles behangen, nu laminaat boven en dan is 1e verdieping klaar. Zolderkamer is ook gemaakt, nu alles beverven en vinyl leggen.



Helaas kan de tegelboer echt niet eerder dan 11 mei.



Itismee hoe is het met je offerte afgelopen.



Zizo gelukt met alle extra opties
Alle reacties Link kopieren
Dat doe je snel pat!!



Wel balen van de tegelzetter.



Wij gaan as dinsdag verhuizen.....op wat plinten na, mat bij voordeur en raamdecoratie beneden ook echt klaar.



Ow ja kapstokken nog haha...

Die kleine dingen hé.

Eerst maar hard werken aan 't verder inpakken...



Blij als we over zijn straks..

Pot is ook leeg maar in mei / juni gelukk8g weer aangevuld met oa belasting teruggave, vakantiegeld enzo
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu ook tussen 2 huizen in. Groot deel al over, nog wat kleinere dingen in oude huis, maar we wachten nog heel even met de laatste dingen verhuizen (incl. het bed) tot de badkamer in ieder geval begaanbaar is. Die moet nog afgekit worden en dan kunnen de spullen erin.. en dan nog 5 weken wachten op de douchewand.. Daar is echt vanalles mis gegaan met bestellen enzo, beetje jammer..
Alle reacties Link kopieren
Wow, succes met jullie verhuizingen! Dat het maar spoedig als een thuis mag voelen .



Hier zijn we vooral druk bezig met keuzes maken. De bouwer lijkt werkelijk de kleinste details al te willen weten voor ze zelfs maar met de fundering willen beginnen. Nu zijn die deadlines wel iets verzet, hebben we gehoord, maar ze gaven aan om op de projectwebsite te kijken voor de huidige deadlines. Daar staan echter alleen links naar pagina's die over een compleet ander project gaan.

Dat voelt voor mij helemaal niet prettig. Ook "we nemen binnen een week contact op" door de kopersbegeleiding lijkt met een flinke korrel (maand) zou te moeten worden genomen, en bij zelf contact opnemen zijn ze steevast onbereikbaar. Maar voordat we dat gesprek hebben, mogen we geen keuzes doorgeven, en kunnen we geen EPC-verklaring krijgen. En die hebben we weer nodig voor de hypotheek.



Het zal vast allemaal in orde komen , maar ik raak wel wat gefrustreerd hiervan.
Alle reacties Link kopieren
@Pat wat fijn dat het zo snel gaat bij jullie!



De bank wil helaas op geen enkele manier meewerken. We hebben gister nogmaals een (boze) email gestuurd naar de verkoper, omdat we door hen toch echt verkeerd zijn ingelicht naar onze mening.

Zij gaan nu contact met de bank opnemen. Hopelijk krijgen zij nog iets gedaan....het gaat echt maar om een week dat de offerte zal verlopen....
Alle reacties Link kopieren
Even uppen.



Hoe zijn de verhuizingen gegaan? Erg stressvolle periode lijkt me.

Itismee is het opgelost met de offerte?



We hebben de keuken eindelijk uitgezocht en gekocht. Bij een lokale keukenzaak erg vriendelijk en goed geholpen. De keuken kunnen we dus afstrepen.

Ook hebben we de hypotheekaanvraag rond. Offerte is getekend, dus dat loopt.

Ze beginnen met de bouw in juli. Binnenkort dus naar de notaris. Zin in! Ben zo benieuwd wie de buren zijn, dus dat gaan we zien bij de start bouw.

We willen binnenkort een badkamer en toilet uitzoeken. En een pvc-vloer.

Ik heb er zo'n zin in!



Ik ben wel benieuwd hoe de mensen waarvan het huis is opgeleverd nu terugkijken op het proces. Hebben jullie dingen onderschat? Wat viel mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zizo dat er schot in zit!



Hier verhuisd zo'n 1 1/2 week geleden....en wordt langzaam aan steeds meer ons huis.

Blij met veel keuzes die we hebben gemaakt.



Wat ik onderschat had? Toch alle kleine dingen qau kosten. We hadden hele goede begroting en ons daar ook aan gehouden maar sommige dingen vielen tegen bv in het zelf doen en daar toch het iemand voor ingeschakeld, toch al dingen in de tuin ( bestraten en zonnescherm) maar ook van die kleine dingen als contactdozen voor de loze leidingen, planken etc etc wat aantikt



Verder viel alles mij reuze mee...behalve hoe smerig een nieuwbouwwoning is...wat een stof en hoop schoon te maken...en nog

Haha
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Wij verhuizen na de zomer naar onze nieuwbouwwoning. Ergens komende weken gaat het dak er eindelijk op. Leuk om het hele proces te volgen maar wat duurt het soms lang.



Deze week is onze huidige woning in de verkoop gegaan dus we duimen voor veel kijkers (of liever nog, snelle kopers).



We zijn nu druk met uitzoeken van de vloeren, kleuren voor de muur, indeling van de tuin enz. We krijgen een warmte-koude pomp dus dat beperkt de keuze voor de vloeren. Hoogst waarschijnlijk wordt het pvc. De tuin is nog een uitdaging want die ligt op het Noorden en ik heb geen verstand van tuinieren...
Alle reacties Link kopieren
Jua wat fijn dat je in je nieuwe huis woont. En dat stof, dat kan nog tijden lang neerslaan. Irritant dat je dan zoveel moet poetsen.

Ik weet dat er veel kosten komen met die kleine dingen, maar toch is dat lastig begroten. We hebben een hele uitgebreide begroting gemaakt, maar desondanks lopen we nu al tegen veel extra kosten aan in leidingwerk etc.



Nikky welkom! Bij jullie schiet het ook al op! Wij hebben ook een tuin op het noorden. Ik wil een terras direct acht de woning en een terras achter in de tuin. Daartussen gras. Dat wordt wel veel maaien, maar dan heb je wel goede drainage. En langs de kanten her en der borders met wat planten.

En vloeren uitzoeken. Ik vind pvc erg mooi. Maar dat gaat bij ons ook nog een projectje worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Zizo! Bij ons wordt het waarschijnlijk ook pvc. We hebben een prachte visgraat vloer gezien. Heel duur om te leggen maar zo mooi



Mijn ideaalplaatje voor de tuin bevat ook een mooie werkplek (had ik de term she-shed op Pinterest maar nooit ontdekt) en iets van een veranda met een houtkachel. Lijkt me heerlijk op dagen zoals vandaag. Gewoon nog net te fris in de avond...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Hier zijn 3 van de opschortende voorwaarden vervuld. Nu wachten op de bouwvergunning.

En dan de start!

Ik vind de kosten ook tegenvallen. Ik had voor mijn gevoel ruim begroot en geen gekke dingen maar badkamer en keuken vielen duurder uit en daar wilde ik niet op bezuinigen want je kijkt er toch meer dsn 10 jaar tegenaan. Gelukkig wel spaargeld maar straks met (deels) dubbele lasten moet ik wel voorzichtig zijn



Vloer etc ga ik volgend jaar bekijken.

Zou pvc vloer goedkoper zijn dan gietvloer?
Alle reacties Link kopieren
Op een ander topic las ik over keramisch parket. Wat is daar de prijs van per m2. En waar koop je het of vind ik een goede legger / tegelbedrijf
Alle reacties Link kopieren
quote:strandjutter2 schreef op 08 mei 2017 @ 21:15:

Op een ander topic las ik over keramisch parket. Wat is daar de prijs van per m2. En waar koop je het of vind ik een goede legger / tegelbedrijf



Dat is heel afhankelijk van het keramisch parket. Je hebt goedkoop tot duur.

Die van ons is normaal zo'n rond 55/60 m2 maar online deal gemaakt voor 39,00 m2

Is volgens tegelzetter ook echt heel goede kwaliteit.



We hebben heel veel soorten gezien. Sommige ( goedkope) vielen dood ( qau vlakheid bv.. en leven) andere waren wel heel tegelachtig qau glans en structuur.

Veel verschil in.



Tegelzetter via via is fijn natuurlijk maar kwamen wij dus niet aan. Heb verschillende offertes aangevraagd en deze voelde het beste.

Ook heel tevreden over.



Wij zijn ok zeer blij met onze vloer. Nog mooier dan gehoopt
Alle reacties Link kopieren
Oh qua vierkante meter niet super duur. Als ik het vergelijk met gietvloer dan is gietvloer duurder. Maar leggen komt er dan nog wel bij.

Lastig. Ik vind het er wel mooi uitzien.



Kan je het kopen bij een tegelbedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Gietvloer is erg duur geloof ik ja.



Voor leggen moet je geloof ik bijna zelfde bedrag rekenen. Bij ons dacht ik rond de 25 ,00 exc btw maar daar kwam nog lijm , schuren es boven op. Zal totaal wel rond 35,00 m2 zijn geweest.

Andere offertes waren nog stuk hoger.

Je kunt de tegels ook via tegelbedrijf kopen.

Die wij hebben waren daar dus veel duurder vandaar online gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Overig zijn onze tegels extra lang ( 1.60) wat stuk duurder is.

De standaard van 30x120 zijn goedkoper.

( hoe langer en groter hoe duurder)
Alle reacties Link kopieren
Thanks jua. Ik ga tzt eens kijken. Hoe zit het met scheuren ivm werken van de cement dekvloer.

Gietvloer heb ik hiervoor gehad. Was toen €5000 voor flinke oppervlakte
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vanalles over vloeren. Inmiddels ben ik er wel uit dat het pvc moet worden (nu nog vriend overtuigen, haha).
Wat ik lastig vind, is het vinden van goede klussers zoals een stucadoor, tegelzetter etc. Als een muur niet mooi gestuct wordt, ziet direct de woonkamer er niet uit. Zo ook met tegels in badkamer en wc. Wij zijn zelf geen klussers en in onze vriendenkring ook niet. Hoe weet ik dat degene echt goed in zijn werk is?
Inmiddels weten we dat in juli de bouw van onze woning start. De hypotheekaanvraag is een paar weken geleden de deur uitgegaan (we hadden al een offerte). Afgelopen week meerdere keren de aanvraag teruggekregen omdat er onbenulligheden waren, maar we die dingen wel moesten aanvullen etc. Vandaag bericht dat onze aanvraag compleet is en dus in behandeling is genomen. Nu hoop ik dat het niet al te lang duurt om het definitief rond te hebben.
Bij ons wordt de start van de bouw gevierd met een borrel. Dat wordt het eerste moment dat wij de buren zien. Dat lijkt me erg leuk. Ik ben zo benieuwd naar wie onze buren zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vanalles over vloeren. Inmiddels ben ik er wel uit dat het pvc moet worden (nu nog vriend overtuigen, haha).
Wat ik lastig vind, is het vinden van goede klussers zoals een stucadoor, tegelzetter etc. Als een muur niet mooi gestuct wordt, ziet direct de woonkamer er niet uit. Zo ook met tegels in badkamer en wc. Wij zijn zelf geen klussers en in onze vriendenkring ook niet. Hoe weet ik dat degene echt goed in zijn werk is?
Inmiddels weten we dat in juli de bouw van onze woning start. De hypotheekaanvraag is een paar weken geleden de deur uitgegaan (we hadden al een offerte). Afgelopen week meerdere keren de aanvraag teruggekregen omdat er onbenulligheden waren, maar we die dingen wel moesten aanvullen etc. Vandaag bericht dat onze aanvraag compleet is en dus in behandeling is genomen. Nu hoop ik dat het niet al te lang duurt om het definitief rond te hebben.
Bij ons wordt de start van de bouw gevierd met een borrel. Dat wordt het eerste moment dat wij de buren zien. Dat lijkt me erg leuk. Ik ben zo benieuwd naar wie onze buren zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ Zizo & strandjutter & Jua:
Ik lees jullie vloerenonderzoek met belangstelling, hoewel ik nog een flinke tijd heb om daar over na te denken.. Liefst zou ik zelf voor hout gaat, maar met vloerverwarming is dat misschien niet de meest handige optie. Keramisch parket? PVC? Toch hout omdat het nu eenmaal zo mooi is?

Hier begint het maken van de koperskeuzes eindelijk op te schieten :). Keuken is uitgezocht, en na weken gezeur zijn ook de leidingaanpassingen en electra aanpassingen daarvoor nu akkoord (heel handig overleggen met een kopersbegeleider die niet lijkt te weten wat een 3-fase aansluiting is, en alleen een standaard-keuken-meerwerklijst heeft die van een totaal andere basis-situatie uitgaat), en voor de andere electra hebben we de offerte ook binnen.
Nu is de badkamer aan de beurt, waarbij ik de projectleverancier wel heel erg saai vind ("Zou je dat nu wel doen, een derde kleur aanbrengen naast egaal wit (muur) en antraciet (vloer)? Dat wordt toch wel heel druk dan."). Nu hoop ik dat ze bereid zijn 1 muur gewoon niet te betegelen zodat ik die later door een ander kan laten doen met tegels naar wens (kleur!). Zou toch moeten kunnen denk ik?

Hierna alleen nog deuren, en dan zijn de keuzes via de bouwer in elk geval gemaakt :).

Verder nog bericht dat het beloofde hypotheekadviesrapport er volgende week aankomt. Dat is maar een maand later dan oorspronkelijk aangegeven, dus vergeleken met sommige verhalen die ik hier las valt dat nog meer geloof ik. Toch begin ik het wel een beetje eng te vinden want de tijd gaat zo wel dringen.

@ zizo: Ik hoop dat je leuke buren hebt!
Alle reacties Link kopieren
@elli: in mijn vorige huis had ik ook een gietvloer in combinatie met vloerverwarming. Erg mooi en praktisch. Enige is dat er dus door het werken van de cementdekvloer scheuren in kwamen wn die zichtbaar waren.

Ik zit te dubben over wanneer ik hypotheek offerte moet aanvragen. Er is. Kg geen duidelijkheid ober start van. De bouw en wil extra kosten voorkomen
Elli wij krijgen dus wel een houte vloer op onze vloerverwarming. Deze moet echter wel gelijmd worden op de vloer zodat de warmte overdracht goed is. De warmte overdracht is nagenoeg op deze manier gelijk aan tegels. Wel ben ik na onze er achter dat je vooral een eiken vloer moet nemen. We hebben nu een vloer 5 jaar garantie op zit. Mocht die gaan scheuren krijgen we nieuwe plakken.

Verder gaat hier het aankleden gestaagd. De garage zit nu voor de helft bij de woonkamer. De kozijnen worden geverfd. Volgende 2 weken wordt alles met Renovlies behangen en geverfd. Week erna de keuken en dan de vloer beneden. In de tussentijd de vloeren boven leggen. Een week spelling en dan de maandag komt de verhuizer.
Wel hebben we een tegenslag de oprit en schuttingen zou voor de verhuizing betegeld worden en dat gaat nu pas later. De tuin zal wel al gras worden gelegd.
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje aan het mee lezen. Erg leuk!
Afgelopen augustus getekend voor een huis en eind vorig jaar bij de notaris. Nu is de fundering gestort en zijn ze met de eerste muurtjes (kruipruimte).

Nu kwam van de week de aannemer met een extra optie, platen op zolder wit uitvoeren in plaats van onbewerkt (lees: groen). Kosten >€1000.
Een kennis van ons kan het na oplevering ook spuiten €500-600.

Iemand ervaring met volgens de aannemer hetzelfde materiaal beplating maar dan voorzien van een witte verflaag?
Hoe werd/wordt het bij jullie opgeleverd?
Alle reacties Link kopieren
@zizo helaas is het niet geluk met de hypotheekofferte....we moeten de boete gewoon gaan betalen....echt balen hoor!

Gelukkig zijn we inmiddels ook met de leuke dingen bezig.

De keuken is al zo goed als uitgezocht.
Voor de badkamer hebben we binnenkort afspraken staan. We waren eerst van plan de badkamer casco te laten opleveren, maar willen nu toch wel een offerte gaan opvragen. We willen toch wel gaan vergelijken. Zelf zijn we niet handig en kennen ook niemand die de badkamer kan installeren....We gaan nu o.a. naar Wooning en Brugman.
Waar hebben jullie de badkamer gekocht?

Ook de vloer zijn we eigenlijk ook al uit. We nemen door het hele huis een pvc vloer. Echt een hele mooie gezien. Lijkt net hout!
Alle reacties Link kopieren
@ strandjutter: Gietvloer heb ik nog helemaal niet naar gekeken. Misschien moet ik dat inderdaad ook eens doen!

@ Leoni: Eiken heb ik nu in mijn huidige appartement. Echt prachtig. Als ze die inderdaad met lange garantie bij vloerverwarming hebben, moet ik dat zeker bekijken. :).
Succes met het aankleden van je huis. Lijkt me ontzettend leuk om je huis een thuis te zien worden.

@ itsmee: Oei wat zonde met die hypotheek :(.
Ik lees met je mee over badkamers. Onze projectleverancier blijkt namelijk niet bereid te zijn 1 muur niet te betegelen (zoals ik in mijn vorige bericht hoopte). Het is alles of niets, en bij dat "alles" kun je dus niet echt je eigen keuzes maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven