Vliegtuig Air France * Vermist *

01-06-2009 12:46 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
PARIJS - Een Frans verkeersvliegtuig van de maatschappij Air France wordt sinds maandagochtend vermist.

afbeelding vergroten Een Airbus A330 van Air France. FOTO PBASE.COM

Het toestel met 215 mensen aan boord is maandag boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen, aldus de luchthavenautoriteiten in Parijs.



Het was onderweg van Rio de Janeiro naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle, waar het om 11.00 uur aan had moeten komen.



De autoriteiten zijn naar eigen zeggen ,,erg bezorgd'' omdat het toestel al uren weg is. Er is een crisiscentrum opgezet.



Het zou een communicatieprobleem kunnen zijn, maar dat komt uiterst zelden voor, aldus een functionaris van het vliegveld. Het vliegtuig is een Airbus A330.
Alle reacties Link kopieren
PERNAMBUCO/RIO DE JANEIRO - Braziliaanse luchtmacht is begonnen naar een verdwenen Frans verkeersvliegtuig te zoeken. De Airbus A330-200 van Air France verdween volgens sommige Brazilaanse media al voor het toestel halverwege was.



De radars op het eilandje Ilha do Sal, ongeveer halverwege de route van Rio de Janeiro naar Parijs, zouden het vliegtuig niet hebben waargenomen. Het heeft 216 passagiers en twaalf bemanningsleden aan boord en had om 11.10 uur in Parijs moeten landen.



De zoekoperatie is gestart op het Braziliaanse eiland Fernando de Noronha voor de noordoostkust. Het is echter onduidelijk waar in het uitgestrekte gebied moeten worden gezocht.



Brazilië heeft op grond van internationale verdragen en zijn lange kust een erg groot deel van de zuidelijke Atlatische Oceaan onder zijn verantwoordelijkheid bij dergelijke zoekacties.



(telegraaf)
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dat wordt ook nog een politiek spel. De Fransen zullen het ook zelf willen onderzoeken, lijkt me. Hopelijk wordt het gevonden, voor closure voor de familieleden. Want je naasten verliezen is 1 ding, maar dan ook geen stoffelijk overschot hebben om te begraven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Vleermuis28 schreef op 01 juni 2009 @ 13:19:

Ik vlieg t allerliefst met KLM of Air France



KLM heeft volgens mij de allerbeste piloten en piloten opleidingen





Hmm, ik herinner me zo een crash op Tenerife. Grootste crash ooit, waarbij een belangrijke fout gemaakt werd door een KLM-piloot. Opleiding en reputatie hebben allebei 1 groot maar; de piloot is een persoon en geen computer. En mens zijn maakt ons allemaal vatbaar voor het maken van fouten.





KLM is mij te duur en te mwah qua service. Maar goed, ik heb dan ook vertrouwen in het feit dat er geen Gekke Henkie achter de knoppen wordt gezet bij een gemiddelde airline die geen reputatie heeft van flikker-uit-de-lucht.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Ja in de jaren 70 toch RV? KLM en PanAm? Twee vliegtuigen stegen zo op en botsten tegen elkaar, meer dan 500 doden...



Het gebeurt nu eenmaal. Als je trouwens gek bent op die docu's RV dan heb je ook gezien dat piloten in Amerika bijna allemaal liever door gevaarlijk weer vliegen dan 2 uur omvliegen. Zijn ze eerder thuis....Opleiding en hoog salaris maken piloten nog geen onfeilbare wezens...(maar wel aantrekkelijk, oef )
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant denk ik ook elke keer 'die piloot wil ook niet dood', het gaat niet alleen om mijn leven (zoals bv. bij een chirurg) maar ook om zijn eigen leven!!!! Dus hij zal wel voorzichtig doen neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:annie2 schreef op 01 juni 2009 @ 13:03:

Vraag me af. Als dat ding in zee is gestort, is er dan niks dat nog een signaal van dat ding oppikt?



Ja.

IPERB.



International Personal Emergency Radio Baken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
hoe je het ook wendt of keert, ook piloten blijven mensen en kunnen fouten maken. Bovendien kijk ik ook geregeld naar air crash investigation en dan zie je dat soms een heel klein schroefje voor een heel groot drama kan zorgen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Klopt, Dig. De PanAm was nog over de landingsbaan aan het taxiën, toen de KLM zonder toestemming besloot van diezelfde landingsbaan op te gaan stijgen.



En ja, dat weet ik ook. Niet dat ik het daarom laat om in een vliegtuig te stappen. Vliegen is niet 100% veilig, simpel. Het is een stuk veiliger dan veel andere dingen die ik in het leven doe, dus ach.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Precies Roosvrouw. Het is wel iets wat ik niet wens mee te maken (haat controle uit handen geven...). Maar God wat verlang ik weer naar een vlucht...hehe.



Schroefjes, oververhitte kabels...het kan allemaal.
Alle reacties Link kopieren
PARIJS - Het verkeersvliegtuig van Air France dat maandag verdween op een reis van Rio de Janeiro naar Parijs, zou inmiddels geen brandstof meer hebben. Dit zei de Franse minister Jean-Louis Borloo aan het begin van de middag tegen de Franse radiozender France Info.





We moeten het meest tragische scenario tegemoet zien aldus de bewindsman. Het vliegtuig met 216 passagiers en twaalf bemanningsleden aan boord is van radars van de burgerlijke luchtvaartautoriteiten en die van militaire instellingen verdwenen, zei hij. Het leek hem uitgesloten dat het vliegtuig is gekaapt. Het is waarschijnlijk een ongeluk, aldus Borloo.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs iets simpels als de AVOD kan je al de shit in helpen. Kijk, mijn hobby is crashen niet, maar bezig houden doet het me tijdens een vlucht niet.



Maar goed, vingers gekruisd dat ze snel meer duidelijkheid hebben omtrent dit toestel. Dat, en dat de meesten uit de omgeving van de passagiers dit niet uit het nieuws hebben hoeven vernemen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Vlucht 447 van Air France is boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen. Air France heeft op een persconferentie laten weten dat er om 04.15 uur Nederlandse tijd een melding van kortsluiting binnenkwam. Een kwartier daarvoor was er turbulentie geweest.



De Airbus A330-200 met 216 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs.



De Airbus was middernacht Nederlandse tijd vertrokken en zou om 11.15 uur in Parijs aankomen. Drie uur na de start verdween het toestel van de radar en sindsdien was er geen radiocontact meer. Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet.



De Franse president Nicolas Sarkozy heeft zijn bezorgdheid over het lot van de inzittenden uitgesproken.



Zoekactie

Vlakbij het eiland Fernando de Noronha is een zoekactie naar het verdwenen toestel gestart.



Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. Of er Nederlanders aan boord waren, is nog niet bekend. Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting lijkt me niet goed
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
NOS journaal heeft een extra uitzending als er meer nieuws is, hoor ik net.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van het type vliegtuig, heeft een beetje wide-body toestel, na uitval van alle motoren, nog de mogelijkheid om zo'n dikke 300 km verder te 'zweven'. Maar gezien het feit dat er melding is gemaakt van kortsluiting, vrees ik ook het ergste. Kortsluiting veroorzaakt meestal brand, en als je dan op 10 km hoogte vliegt, dan word/ben je niet blij. Daarna is er niets meer vernomen van het toestel en als het dan opeens van de radar verdwijnt... Dat gebeurt niet zomaar, dan is er echt wel iets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
He jek wat een rotbericht (kom net uit bed vallen maar ben nu meteen klaarwakker). Ik vrees echt het ergste nu. Morgen vlieg ik zelf van Zuid-Amerika naar Europa en word nu ineens weer met de neus op het feit gedrukt dat het af en toe gewoon hartstikke misgaat. Brrrrr!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Persconferentie nu op 1
Alle reacties Link kopieren
Aan boord zaten 126 mannen, 82 vrouwen en 8 kinderen, nationaliteiten nog niet bekend.



Jakkesjakkesjakkes...
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Hoogstwaarschijnlijk is het door een blikseminslag getroffen.
Alle reacties Link kopieren
Statistisch gezien verongelukken er nog steeds meer mensen in auto's dan in vliegtuigen.



Het is nog steeds de veiligste manier van reizen.



Omdat er tijdens een vliegongeluk zoveel mensen tegelijk sterven, is het allemaal erg vreselijk en roepen mensen dat ze niet meer durven te vliegen.

Desondanks stappen ze wel in de auto, alwaar een ongeluk in een veel kleiner hoekje zit dan in een vliegtuig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dat wist ik dus niet; dat er gedurende zo'n vlucht überhaupt maar beperkt radarcontact is.

Klaarblijkelijk is het heel normaal als er maar 1x in de anderhalf uur contact is.



Eigenlijk wel logisch, maar een heel vreemd idee.

Ik dacht dat dit een continue verbinding was.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Goh.. ik tussen de scriptie door naar NL 1 kijken, dat duurde ook maar 3 minuten..
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn, ik denk dat dat ook komt doordat je in een auto in principe zelf de controle over het vervoersmiddel hebt. Natuurlijk ben je afhankelijk van wat je medeweggebruikers doen, maar je bestuurt tenminste nog zelf, kunt zelf (proberen) in te grijpen. Dat geeft misschien een zekerder gevoel dan wanneer je afhankelijk bent van de piloot en zijn bemanning en niet kunt overzien wat er mis gaat, als er iets mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
De tv staat hier aan en ik volg alles wat ze zeggen. Op dit moment zijn ze aan het speculeren naar mogelijke oorzaken. Het schijnt dat er aan de Afrikaanse kust een hevige onweersbui was waar het vliegtuig doorheen vloog. Kort daarna kreeg het vliegveld van Rio en die van Parijs een automatisch bericht over een storing in het electriciteitsnet van het vliegtuig. Daarna volgden er berichten over de uitval van nog andere systemen.



Mijn vriend is helemaal van de wap af. Hij werkt voor Airbus!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat er zoveel bereik is boven de Atlantische oceaan.

** Voor mobiels, ben een beetje mosterd zo te zien.



Ik hoop echt dat er niks erg is gebeurd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven