maden in groene kliko

19-08-2009 13:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben meer mensen er nu last van met dit warme weer maden in (groene) kliko

heeft er iemand tips om dit ongedierte te bestrijden. Wordt er helemaal kregelig van.

Zolang ze in de kliko blijven vind ik het ook niet erg maar zit je met dit lekkere weer lekker buiten en kruipen ze ook over de grond

JAKKES!
Ik heb nog nooit maden in de groene gehad. Juist in de andere. Maar hier bleven ze er netjes in gelukkig, totdat ie geleegd werd. Tip voor de volgende keer; geen gekookte resten (eten bijvoorbeeld) of rauwe dingen (visafval) in je groene kliko mikken.



Sommigen zetten de bak open, zodat vogels de maden kunnen opeten, maar hier was dat geen optie ivm de stank :puke:
Alle reacties Link kopieren
tuinslang of hogedrukspuit erop met allesreiniger of iets heeft bij ons geholpen. We hebben vooral fruitvliegjes...grr..... iedereen succes!
Alle reacties Link kopieren
getver! maarre het worden vanzelf vliegen... schrale troost
Alle reacties Link kopieren
Als wij de groene bak opendoen zit je gelijk 5 minuten vliegjes te happen :P
Gewoon je afval in vuilniszakken in de grijze bak gooien, dan heb je nergens last van. Als je 'n aparte groencontainer hebt deze enkel en alleen voor je tuinafval (gras, snoeiafval e.d.) gebruiken. Daar komt minder ongedierte op af.
Alle reacties Link kopieren
Met dit warme weer bewaar ik bederfelijk spul zo lang mogelijk in de koelkast, of stop het in de vriezer. Op de ochtend dat ze de kliko komen legen, kieper ik dat daarin.



Ik heb één keer een leger maden in slagorde vanuit de kliko richting mijn huisdeur zien lopen en dat wil ik never nooooit meer!
Alle reacties Link kopieren
@loomii

Dat gebeurde gisterenavond dus bij mij thuis ook en dat wil ik hierna ook never nooit meer



Bedankt voor jullie berichten tot nu toe...

Zal hem straks nog verder wegzetten en open zetten en hopen dat de vogels in de buurt nog niet gegeten hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een klikozak + geur/mottenballen en heb nooit last van maden.
maden aub in potjes opsturen naar mij!! Mijn huisdieren vinden die jammie en ik heb geen kliko of container (alleen een stortkoker )
Alle reacties Link kopieren
Frontline spray (die tegen vlooien te koop in de dierenwinkel) is de ultieme maden killer. 1 keer goed sprayen en ze zijn allemaal dood.
Hahahaha Kaatje, volgende keer mag je ze op komen halen hier, oke?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de kliko schoongemaakt omdat het wemelde van de maaden. 1,5 week geleden opgelopen en nu werd ie pas geleegd :(

Maar goed wat heb ik gedaan:

Naar de Welkoop gegaan en daar heb ik een bus plantaardige insecticide gekocht, de hoeveelheid verviervoudigd en 10 minuten later kronkelde er nog maar een paar. Dag erna weer gespoten en toen waren ze allemaal wel dood, die krengen kruipen alleen naar boven zodra ze aan het doodgaan zijn, dus de rand van de deksel was echt ubersmerig. En tot overmaat van ramp vielen ze vanochtend toen ik de container aan de wegzetten een boel dooie op mijn blote voeten



Anyway succes ermee!
quote:loomii schreef op 19 augustus 2009 @ 13:58:

Met dit warme weer bewaar ik bederfelijk spul zo lang mogelijk in de koelkast, of stop het in de vriezer. Op de ochtend dat ze de kliko komen legen, kieper ik dat daarin.Hier valt mijn bek van open! Je gaat je afval toch niet in de koelkast bewaren als je het ook gewoon in vuilniszakken kunt afvoeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2009 @ 14:18:

[...]



Hier valt mijn bek van open! Pas maar op, straks vliegt er nog wat in!
quote:loomii schreef op 19 augustus 2009 @ 14:20:

[...]





Pas maar op, straks vliegt er nog wat in!
Alle reacties Link kopieren
kokend water erop wil ook wel eens helpen. Of wat chloor erbij. Maar das niet zo goed voor het milieu natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Brrrr gelukkig hebben wij geen kliko's.



...
Alle reacties Link kopieren
Kokend water op gooien
"ik ben het, Barbabelladingdong"
oooh is er dan niemand die een jampotje even vol wil scheppen met maden voor me?
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 19 augustus 2009 @ 13:58:

Met dit warme weer bewaar ik bederfelijk spul zo lang mogelijk in de koelkast, of stop het in de vriezer. Op de ochtend dat ze de kliko komen legen, kieper ik dat daarin.Ik doe het ook zo
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook strooibussen met een of ander poeder dat vocht vasthoudt en de geur neutraliseert. Speciaal voor de groene kliko.

Ik heb ontdekt dat maden daar ook heel slecht tegen kunnen

(die houden juist van een vochtige omgeving).

Beetje in de kliko zelf strooien en ook een beetje op de rand waar het deksel overheen valt. Daar verzamelt zich op warme dagen snel condensvocht en dat wordt dan mooi geabsorbeerd.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:kaatje_85 schreef op 19 augustus 2009 @ 14:27:

oooh is er dan niemand die een jampotje even vol wil scheppen met maden voor me?Je moet er natuurlijk wel wat voor doen he
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2009 @ 14:18:

[...]



Hier valt mijn bek van open! Je gaat je afval toch niet in de koelkast bewaren als je het ook gewoon in vuilniszakken kunt afvoeren?Nee, je afval niet scheiden is pas lekker voor het milieu
quote:Sarah Scott schreef op 19 augustus 2009 @ 14:30:

[...]



Je moet er natuurlijk wel wat voor doen he



Kan ik met schepje en emmer even langskomen?

Of zal ik mijn ratjes en hammie gewoon meenemen, kunnen ze uit de kliko eten. Vinden ze vast niet erg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven