Raambekleding Kiep-Kantelraam

05-10-2009 09:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers, heb jullie hulp nodig.



Ik heb boven in de slaapkamers kunststof Kiep-Kantelramen. In mijn eigen kamer heb ik gordijnen hangen en dat gaat prima. Eigenlijk wilde ik straks in de 'babykamer' lichte gordijnen, maar dan zou een rolgordijn of andere manier van verduistering wel fijn zijn. Maar ja..... die kiep-kantel ramen kiepen en kantelen dus naar binnen.... Zo niet handig met rolgordijnen, want als ik dan het raam half open wil zetten, wappert dat rolgordijn overal heen..



Bestaan hier eigenlijk oplossingen voor? Op het raam zelf?



Misschien creatieve forummers die een oplossing weten.



Ik kan natuurlijk ook altijd voor donkere gordijnen gaan en de andere dingen vergeten.... dat kan..... maar wil gewoon eerst weten of iemand iets weet.



Overigens wil ik geen rolluiken aan de buitenkant van het huis, dat vind ik zelf niet zo mooi.



Alvast bedankt voor het meedenken!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even met je mee, want ik heb ook in de badkamer en in de slaapkamer van mijn kids draai kiep ramen.

Ik zag op de site van de Hema wat staan, maar weet niet zeker of het ook geschikt is voor dk ramen.
Alle reacties Link kopieren
Ojee, ik weet niet eens het verschil tussen 'kiep-kantel' en 'draai-kiep' ramen.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon rolgordijnen en dan wat verder van het raam afgehangen.

Het wappert wel als het waait maar daar heb ik deurstoppers voor/tegen op de vensterbank gezet.

En als het heel hard waait heb ik de ramen sowieso dicht als de rolgordijnen naar beneden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet eens gezien, dat jij geen draaikiep had staan.:-$

Maar mijn ramen kunnen op kiep-stand, maar ik kan ze ook gewoon helemaal open zetten.
Alle reacties Link kopieren
deurstoppers zijn deze dingen dus:



anoniem_15696 wijzigde dit bericht op 05-10-2009 10:03
Reden: herkansing met plaatje...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je voldoende ruimte in je kozijn hebt, dus als je muren dik genoeg zijn, kun je shutters overwegen. Erg mooi vind ik, zeker ook in slaapkamers.
Clowns to the left of me..
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb ook van die ramen, maar bij mij zit er boven een redelijk groot stuk "dicht". Ik heb de rolgordijnen gewoon wat verder van het raam gehangen, dan kan ik zonder problemen op de kiep-stand. Als ik het raam helemaal open wil maken, dan rol ik het rolgordijn helemaal omhoog en gaat het raam daaronder open. Beetje lastig uit te leggen, maar zou dat bij jou niet werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:JustJuice schreef op 05 oktober 2009 @ 10:03:

Als je voldoende ruimte in je kozijn hebt, dus als je muren dik genoeg zijn, kun je shutters overwegen. Erg mooi vind ik, zeker ook in slaapkamers.Maar het raam draait naar binnen open en het kiept zo'n 15 cm uit het kozijn, dan kunnen shutters toch niet??
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Marieg, hoe hang je het rolgordijn dan verder van het raam' geloof niet dat ik dat snap
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Kiep kantel is wellicht hetzelfde als Draai Kiep?



Ik kan ze kantelen en dan gaat de bovenkant naar binnen.

En als ik ze helemaal open wil zetten gaan ze ook naar binnen open en niet naar buiten.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 05 oktober 2009 @ 10:13:

[...]





Maar het raam draait naar binnen open en het kiept zo'n 15 cm uit het kozijn, dan kunnen shutters toch niet??Nouja, shutters klappen ook weg, dus je raam kan je nog steeds naar binnen toe opendraaien, maar je kan het inderdaad niet verduisteren als je je raam naar binnentoe opendraait. Als je het raam kiept zou het wel kunnen lukken als je kozijn diep genoeg is.
Clowns to the left of me..
Alle reacties Link kopieren
owwwww



Dan ga ik eens nadenken over shutters want die vind ik echt leuk! De ex bewoner van mijn huis (goede vriend van mij) heeft volgens mij zelf ook shutters omdat hij dat via zijn werk heeft geregeld, kan hem natuurlijk eens vragen of dat ook op mijn raam kan!?



Ik ben benieuwd!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de oplossing, wij hebben het rolgordijn op het raam met aan weerszijden een dun draadje van boven naar beneden waar het rolgordijn aan vastzit. Je kunt het raam dus kiepen terwijl het gordijn netjes tegen je raam blijft zitten, zowel open als dicht.

Ik vind het een fijn systeem, het was wel duurder maar ik weet niet meer precies hoeveel, we hebben dit een keer gekocht met flinke korting.

Bij een gordijnenwinkel oid zullen ze dit systeem wel kennen.
Alle reacties Link kopieren
oww dat klinkt ook goed Pezuls, dan zit het dus op het raam.. is jullie raam ook van kunststof??
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Googlen op een veluxrolgordijn zo iets?

Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelezen op internet, dat je ook shutters op je raam kan monteren.

Ik zou dat nl graag willen in mijn badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ow oeps, nee van hout eigenlijk. Misschien kan t ook wel op een kunststofraam.
Alle reacties Link kopieren
Shutters in de badkamer zou ik ook wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kozijnen zijn ook van hout.

Met kunststof is het misschien wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk van de week eerst bij de Hema gaan informeren voor jaloezieën.

Die je op je raam kozijn monteerd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

zit nu met hetzelfde probleem. Helaas kan ik er geen voorstelling van maken hoe jij dit gedaan hebt. Is het dan gewoon een standaard rolgordijn of zijn dit speciale gordijnen. kan je misschien een foto hiervan maken zodat ik misschien een beeld hierbij hebt.

Alvast bedankt, Gingerquote:pezuls schreef op 05 oktober 2009 @ 10:43:

Ik heb de oplossing, wij hebben het rolgordijn op het raam met aan weerszijden een dun draadje van boven naar beneden waar het rolgordijn aan vastzit. Je kunt het raam dus kiepen terwijl het gordijn netjes tegen je raam blijft zitten, zowel open als dicht.

Ik vind het een fijn systeem, het was wel duurder maar ik weet niet meer precies hoeveel, we hebben dit een keer gekocht met flinke korting.

Bij een gordijnenwinkel oid zullen ze dit systeem wel kennen.
Het zijn rolgordijnen met zijgeleiding die met klemmen op je ramen gemonteerd worden. Bij woninginrichters verkopen ze dit. Ik geloof niet dat je dat zelf kunt maken. Wij bestellen ze zo bij de fabriek. Kijk anders eens op deze website http://www.bece.com/deuren-tuimelramen

Zo kun je zien hoe het eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ook velux kantelramen gehad van hout en ik had jaloezieen die via een geleiding in de zijkant van het raam vast zaten.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kantel/kiep raam in de baby kamer. Het kozijn is echt zo diep, dat ik een donker rolgordijn van de Ikea kon ophangen, dat helemaal over het kozijn dicht kan. Het raam kan dan ook nog open. Ik vind het wel een uitkomst, zoveel verduistering, want zonder is mijn dochter (bijna 2) wakker zodra het licht wordt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven