Gezondheid alle pijlers

OPGEFOKT!! 1 week voor menstruatie $%^$*

13-10-2009 13:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan er niets aan doen, maar er hoeft maar iets verkeerd te gaan zo in de week voor mijn menstruatie of ik raak waanzinnig geïrriteerd!

Als je niet op tijd een sms terug stuurt krijg ik al de neiging om een rottige te sturen (erg he) of als er iemand voor me rijdt die te traag is dan wil ik hem/haar zowat van de weg afduwen! Haha! Zo opgefokt loop ik dan rond... Het zijn momenten.. want ik kan dezelfde middag nadat ik bij wijze van spreken die auto van de weg heb geduwd weer ontzettend lachen en is er niets aan de hand... maar er hoeft maar IETS te gebeuren en hup... opgefokt!



Ik gebruik al een jaar of 3 geen pil meer. Maar dit is pas van de laatste maanden.. Mijn beste vriend zegt altijd: Oh jee Ing moet je weer ongesteld worden... ik hoor het aan je! (grrrr denk ik dan!!)



Herkennen mensen zich hierin? Ik lijk naar mijn gevoel wel de enige die zo doet... h e l p...
Alle reacties Link kopieren
PMS
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ingrid, ik leef volledig met je mee. Ik ben ook zo hormonaal als de ziekte in die week! Alleen uit dit zich net iets anders bij mij, ik word een tikje paranoïde, en kan op de een of andere manier minder goed relativeren. Bijvoorbeeld: als mijn vriend een grapje maakt over een vrouw op televisie, waar ik normaal in meega en om moet lachen, kan ik in die week daar een klomp van in mijn maag krijgen en het me persoonlijk aantrekken. Ook als een vriendin niet snel genoeg op een sms reageert bijvoorbeeld, ben ik er heilig van overtuigd dat niemand me meer aardig vind.



Maar ik uit het nooit, omdat ik van mezelf weet waar het aan ligt. Daarnaast waarschuw ik mijn vriend altijd even dat het weer zover is. Het helpt dat ik rationeel ook precies weet waar al die verdrietige gevoelens dan door komen, daardoor gaat het relativeren ook een stuk makkelijker. En inderdaad, het lijkt wel nog steeds feit te zijn dat alles in die week altijd fout gaat



Bovenstaand verhaal klinkt allemaal heel erg, maar valt wel mee hoor! Zoals ik al zei, ik uit het eigenlijk vrijwel nooit, en als ik het uit, dan leg ik eigenlijk ook altijd uit waar het door komt.



Moraal van mijn lange en warrige verhaal: relativeren helpt. Als je je zo voelt, ga dan even na wanneer je ongesteld moet worden. Als je een week later ongesteld moet worden, probeer je nare gevoelens en reacties een weekje "op te schuiven". En in de auto: probeer je ergenis op iets anders te richten, ga bijvoorbeeld zo creatief mogelijk met een grote glimlach je voorganger uitschelden (hoort'ie toch niet).



Succes, en weet je bent zeker niet de enige
Alle reacties Link kopieren
pms idd. ik zit daar ook mee te stoeien. vraag me af of het helpt om weer aan de pil te gaan. Ik heb dan ook een afspraak gemaakt bij de dokter...

Bij mij uit het zich in depri worden. ik kan niks, heb ook echt geen energie meer, zie alles negatief en grapjes schieten bijna altijd verkeerd in die week. En dat ben ik zo zat!
Alle reacties Link kopieren
Yep,hier ook,ik wil mijn vent de deur uit kiepen,kind naar het kindertehuis,wil al mijn vriendsschappen opzeggen want niemand deugt,ben in staat een medeweggebruiker die niet doorrijdt de auto uit te trekken,wil de kassiere van de appie op dr smoel timmeren omdat ze de zegels zo langzaam uittelt.......moet ik doorgaan



Maar,ik verzet me er tegen nu,mormel zennnnnn,niet zo,n secreet als je moeder worden die scheldend het huis door ging en het werkt!

Niet altijd, maar gewoon even kalm worden van binnen,of even flink ademhalen...het is zooo vervelend voor de mensen om je heen nml
Alle reacties Link kopieren
Hmmm helaas slik ik de pil al, dus daar ligt voor mij in ieder geval niet de oplossing... Misschien voor jullie wel? Of misschien is het mogelijk om een pil te slikken die dit tegengaat, maar dat weet de huisarts ongetwijfeld beter dan ik.
terug de pil gaan slikken en kijken of dat helpt?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier herkenning.



Ik ben nu volledig vegetarisch gaan eten, maar toen ik nog wel vlees at, at ik in elk geval in die periode geen vlees en vis, dat scheelde mij best veel in heftigheid.



(Vraag me niet naar wetenschappelijke verklaringen hiervoor, ik heb het uitgevonden door naar mijn lichaam te luisteren en mezelf te observeren).



Daarnaast heb ik een BOOSschrift.

Als ik zo'n bui voel uit ik al mijn gevoelens op papier, scheelt ook veel!

Daarnaast lief zijn voor mezelf, alles net even een tandje rustiger doen, en bewust ontspan-momenten nemen.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Had ook enorme hormonale PMS. Ook enorm paranoide. Heb nu een spiraal. De eerste 3 maanden werd het juist erger maar nu is het een stuk minder. Ik merk het nog wel aan mezelf maar echt dat enorme paranoide gedrag heb ik niet meer
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, herkenbaar.

Het lijkt wel een soort transformatie, ik ben onzeker, boos, kwaad, woedend, nog meer onzeker en een tikje paranoïde.

Net als mormel zet ik het liefst man en kinderen bij het grofvuil.

Het helpt mij wel dat ik weet waar het aan ligt en dit ook te benoemen naar je omgeving.

Want net als Mormel wil ik niet net als mijn moeder tierend door het huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:wallace schreef op 13 oktober 2009 @ 13:48:

Herkenbaar, herkenbaar.

Het lijkt wel een soort transformatie, ik ben onzeker, boos, kwaad, woedend, nog meer onzeker en een tikje paranoïde.

Net als mormel zet ik het liefst man en kinderen bij het grofvuil.

Het helpt mij wel dat ik weet waar het aan ligt en dit ook te benoemen naar je omgeving.

Want net als Mormel wil ik niet net als mijn moeder tierend door het huis. in de overgang was ze nog erger,godzijdank was ik toen het huis uit
Alle reacties Link kopieren
quote:mormeltje schreef op 13 oktober 2009 @ 13:59:

[...]





in de overgang was ze nog erger,godzijdank was ik toen het huis uit Ik ben ook het huis al uit, maar nog erger... Ik overweeg emigratie.
Alle reacties Link kopieren
quote:wallace schreef op 13 oktober 2009 @ 14:01:

[...]





Ik ben ook het huis al uit, maar nog erger... Ik overweeg emigratie.



hahaha,is het zo erg?

Ik snap haar nu wel beter omdat ik zelf ineens zo,n last van heb na de zwangerschap,maar het is wel erg vervelend zo,n onvoorspelbaar iemand in huis
Alle reacties Link kopieren
quote:mormeltje schreef op 13 oktober 2009 @ 14:04:

[...]





hahaha,is het zo erg?

Ik snap haar nu wel beter omdat ik zelf ineens zo,n last van heb na de zwangerschap,maar het is wel erg vervelend zo,n onvoorspelbaar iemand in huis



Bij mij is het ook erger na de zwangerschap. Ik snap m'n moeder nu ook beter, behalve die week voor ik ongesteld moet worden, dan vind ik dat ze zeurt.

Slik jij nu wel de pil?
Ik herken dit dus helemaal niet, mijn menstruatie (zonder pil) dient zich iedere maand weer als een onaangekondigde verrassing aan . Ik heb dus blijkbaar geluk gehad.



Maar al was ik een hormonenbom die op het punt stond te exploideren dan hoeft mijn omgeving daar geen last van te hebben. Gewoon even kiezen op elkaar en tellen tot 10 als je een uitbarsting voelt opkomen?
Alle reacties Link kopieren
Met het risico dat iedereen nu over me heen valt... Probeer eens een consult bij een arts die ook Chinese Geneeskunde doet (http://www.naav.nl bijvoorbeeld) . Wat je beschrijft past erg bij een beeld van Lever Qi stagnatie en is eigenlijk vrij makkelijk met acupunctuur en/of kruiden op te lossen. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het heel erg! Na mijn zwangerschap is het weekend voor ik ongesteld moet worden, ong 7 dagen ervoor, een ramp! Ik ben snel boos op alles en iedereen, kan weinig hebben en erg chaggie naar man toe. Hij verzucht dan oh is het weer zover, waarop ik dan verbaasd zeg, ben ik echt zo erg? Hahahaha....

Maar ik dacht altijd dat PMS alleen de dagen er vlak voor was? Maar ik heb dus een week van te voren en dan is het weer een paar dagen weg tot ik ongesteld word. En voor de zwangerschap slikte ik al 3 jaar geen pil meer maar had ik het nooit zooo erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:07:

dan hoeft mijn omgeving daar geen last van te hebben. Gewoon even kiezen op elkaar

Gewoon even de kiezen op elkaar inderdaad...



....



Yeah Right
Alle reacties Link kopieren
Aan dit antwoord merk je al dat ze er geen last van heeft. Hahaha, tot 10 tellen en kiezen op elkaar!
yes! ik herken het ook...

plus dat ik erg neerslachtig word, beaamt mijn man ook volledig.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:07:

Ik herken dit dus helemaal niet, mijn menstruatie (zonder pil) dient zich iedere maand weer als een onaangekondigde verrassing aan . Ik heb dus blijkbaar geluk gehad.



Maar al was ik een hormonenbom die op het punt stond te exploideren dan hoeft mijn omgeving daar geen last van te hebben. Gewoon even kiezen op elkaar en tellen tot 10 als je een uitbarsting voelt opkomen?



En omdat je dit niet herkent, zou ik willen zeggen: praat er dan ook niet over mee.

Want echt je kunt niet eens je kiezen op elkaar zetten en tot 10 tellen, want het lijkt echt of je in die week over bent genomen door demonen!!
Alle reacties Link kopieren
oooh is het PMS dus ik wil niet echt iemand overrijden die me in mijn weg staat en niet doet wat ik willl pfieeuw dat scheelt...

IK HAAT PMS ( en alles om me heen)

zit echt al twee dagen te bedenken dat ik gewoon niks met die kleine van me doe omdat ik geen zin heb.

Ik wordt er gek van...toen ik aan de pil zat had ik nergens last van....met die verdomde spiraal wel! bljeg!
hier nog zo'n monster.

vorig weekend was het weer raak: was er van overtuigd dat de hele wereld het op mij voorzien had en dan met name mijn vriend. resultaat: ruzie, huilen en drama zonder ook maar enige aanleiding.

twee dagen later ongesteld, en dan totaal niet meer terug kunnen halen waar het me nu om ging.. maar wel het schaamrood op de kaken voor mijn ( kinderachtige) gedrag.

Ik heb het niet elke maand zo heftig maar helaas wel te vaak.

Mijn vriend zegt dat het echt een verschil van dag en nacht is in die paar dagen.Ik ervaar dat zelf ook zo, voel me vreselijk opgefokt en wat meerderen hier al schrijven: achterdochtig naar mijn omgeving.
quote:Pauline65 schreef op 13 oktober 2009 @ 16:26:

[...]





En omdat je dit niet herkent, zou ik willen zeggen: praat er dan ook niet over mee.

Want echt je kunt niet eens je kiezen op elkaar zetten en tot 10 tellen, want het lijkt echt of je in die week over bent genomen door demonen!!



Al heb ik dan zelf geen last van PMS, maar ik ben natuurlijk ook wel eens onredelijk boos enzo. Ik zeg dus niet dat het niet bestaat of dat het niet lastig is, maar alleen dat je kunt proberen hier niet aan toe te geven.



Dat maakt nu juist voor mij het verschil tussen een mens en een dier, dat wij in staat zijn om ons verstand de boventoon te laten voeren en niet onze driften (boosheid, agressie, enz.) bot te vieren op onze naaste omgeving die daar niet om gevraagd heeft. Ik vind het dus geen vrijbrief voor kwalijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. ik heb hier een tijd geleden ook een topic over geopend. Daar was toen ook behoorlijk wat respons op (dezelfde dames als nu?).



Ik wordt soms ontzettend neerslachtig en onzeker als ik ongesteld moet worden. Alles wordt negatief. Ik ben niks waard. Ben chaggereinig. Zie nergens de lol meer van in. Echt een minidepressie.



Gelukkig is het alweer een tijdje geleden dat ik die gevoelens heb gehad, realiseer ik me nu. Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven