drie getatoueerde puntjes op hand

24-11-2009 20:40 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie jij ze ook weleens, vooral bij mannen, drie getatoueerde puntjes op een hand, in de vorm van een driehoek onder de wijsvinger, iets boven de duim? Wie weet wat dat betekent? ik heb er namelijk precies drie moedervlekken zitten, op dezelfde plek en in dezelfde vorm. Niet dat ik nu bijgelovig ben dat dat om een reden is maar was ineens nieuwsgierig
Voor de een staat het voor hoop/geloof/liefde, maar er zijn ook mensen die dit uit racistisch oogpunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, hier ben ik ook wel benieuwd van, want ik ken hier verschillende verhalen over.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ooit laten inluisteren dat het een bajes-verleden betekent. En in veel gevallen tevens dan bajes-toekomst
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat die drie puntjes staan voor geluk, hoop en liefde. Maar heb ook wel eens van iemand gehoord dat het een soort ´statement´ tégen de politie is.
Peas on earth!
Volgens mij is dat van mannen die in de bak hebben gezeten, dus daar ben je lekker klaar mee
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Oeioei.... behalve g/h/l geloof ik dat het maar goed is dat ik niet bijgelovig ben dus....:-O
Alle reacties Link kopieren
Je ziet ze wel eens, 3 puntjes in een driehoek geplaatst op de huid tussen duim en wijsvinger. De betekenis hiervan is ‘mi vida loca‘ oftewel ‘mijn vreemde/gekke leven’.



Deze simpele tattoo is werkelijk wereldwijd in gebruik. Soms met een kruisje erin (Pachuco kruis) waardoor het een gang-tattoo wordt bij Latijns-Amerikaanse mensen. De tattoo met het Pachuco kruis is er in 2 varianten.



Deze simpele tattoo is werkelijk wereldwijd in gebruik. Soms met een kruisje erin (Pachuco kruis) waardoor het een gang-tattoo wordt bij Latijns-Amerikaanse mensen. De tattoo met het Pachuco kruis is er in 2 varianten.



Vroeger was het een protectiesymbool voor vrijmetselaars, zwervers, zeelui en veroordeelden. De puntjes staan ook bekend als hobo-dots (zwerverspuntjes) en zouden in dit geval Geloof, Hoop & Liefde betekenen.



In het Zuidoosten van Turkije werden deze stipjes vanouds gedragen door mensen die bij een stam hoorden. Dit symbool stond daar voor “Gormem, Duymam, Soylemem” wat iets betekent als ‘ik hoor niets, ik zie niets en ik zeg niets’. Het dragen van dit teken werd gezien als een eed. Het vergde een grote verantwoordelijkheid. Er werd van de drager verwacht dat deze zich zou opofferen ter wille van zijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook dat het betekende dat je ooit in de gevangenis hebt gezeten. Iemand die ons uitsluitsel kan geven?
Alle reacties Link kopieren
Stoere stipjes



De Achterpagina is deze zomer op zoek naar extremen. Vandaag de kleinste tatoeage.

Door Katinka Baehr





Tatoeages zijn niet stoer. Allang niet meer. Het ging voorbij toen de eerste vijftienjarige meisjes een dolfijntje op hun hiel lieten zetten om erbij te horen. De tatoeages van zeebonken en onderwereldfiguren verbleekten er een beetje door.



Maar er zijn tatoeages die je niet snel op de huid van een hockeymeisje of een boekhouder vindt. Tatoeages die nog altijd iets zeggen over de rauwheid van de eigenaar. Het patroon van drie groene stipjes tussen duim en wijsvinger bijvoorbeeld. Deze kleinste gangbare tatoeage is simpel, makkelijk zelf te zetten, en een teken van stoerte. Maar betekenen die stipjes ook nog iets?



Herman van de Berg is hulpverlener in Utrecht, hij geeft computercursussen aan daklozen. Hij komt de stipjestatoeage regelmatig tegen. ,,Je ziet het bij drugsgebruikers. Die gebruiken de tatoeage als ze heroïne kopen.'' Volgens Van de Berg laat een gebruiker de stipjes aan een dealer zien bij wijze van bestelling: ,,Doe mij maar heroïne.'' Dat is onopvallender dan mondeling bestellen.



,,Klopt niets van'', zegt heroïnegebruiker Rinco. Hij heeft zijn tatoeage met vrienden gezet toen hij jong was en op een streng internaat zat. Ze prikten met een naald drie gaatjes en druppelden de inkt erin. ,,Gewoon, om stoer te doen, omdat het niet mocht.'' Met drugs heeft het volgens Rinco helemaal niets te maken: ,,Die vrienden van toen zouden me alsnog in elkaar slaan als ze wisten dat ik aan de heroïne was.'' Maar wat betekenen de stipjes dan wel? Volgens Rinco is het een Oudhollands zeemansgebruik. ,,Dat heb ik tenminste altijd gedacht. Maar wat het betekent weet ik niet.''



In de gevangenis, verzamelplaats van rauwe mannen, zie je de stipjestatoeage ook nogal eens. Faizel werkt in jeugdinrichting 't Nieuwe Lloyd in Amsterdam Zuidoost. De stipjes staan volgens hem voor 'Love, peace and happiness'. Zelf wilde hij die tatoeage ook ooit, maar uiteindelijk koos hij voor vier letters op zijn vingers: de L, de O, de V en de E. Dat je juist in gevangenissen die stipjes tegenkomt, ligt er volgens Faizel aan dat mensen zich daar nou eenmaal vaak vervelen en uit landerigheid een tatoeage zetten. En die stipjes zijn gemakkelijk zelf te prikken.



Rinco, die weliswaar in de gevangenis heeft gezeten, maar pas lang nadat hij de stipjes op zijn hand had getatoeëerd, is het met Faizel eens dat de tatoeage niets met het gevang te maken heeft. Een andere wel: ,,Vier stipjes met één in het midden, als de vijf op een dobbelsteen. Dat stipje in het midden is degene in de gevangenis. En een vierkantje met een stipje ernaast staat voor een uitbraak.''



Onzin, zegt Molly van tattoostudio Hanky Panky in Amsterdam. ,,Ten eerste zijn die stipjes niet groen, maar zwart. Omdat er huid overheen komt, krijg je die groenige of soms blauwige kleur.'' En dat van love, peace and happiness is volgens hem evenmin waar. ,,Die stipjes staan voor haat tegen de politie.''



Molly zette zijn tatoeage toen hij een jaar of 13 was. Net als Rinco, uit balorigheid. Maar waarom heeft hij de stipjes weggehaald? ,,Ik kom nogal eens in Frankrijk, en als je daar in aanraking met de politie komt, en ze zien die stipjes, dan slaan ze je verrot.'' De meeste mensen zetten die stipjes zelf, zegt Molly. Al komen ze wel eens naar de winkel om ze bij te laten werken. Om ze mooier en ronder te laten maken. Maar hoe kan het nou dat er zoveel verschillende betekenissen aan worden gegeven? ,,Ach'', zegt Molly, ,,mensen weten zelf vaak niet wat hun eigen tatoeage betekent. Dat zie je ook met zwarte panter tatoeages. Mensen met zo'n tatoeage weten soms niet eens dat dat voor Black Power staat. Ze willen gewoon stoer doen en erbij horen.''



Misschien lijken stoere mannen en vijftienjarige meisjes meer op elkaar dan ze zelf denken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens een nieuwe vriend met een getatoueerde traan. Staat heel lief, hij lijkt net een pierrot. Ik hoop dan ook dat het iets poëtisch en ontroerends betekent.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ben alweer mosterd zie ik
Alle reacties Link kopieren
Hmmm hoop geloof en liefde en lak aan de gevestigde orde onthou ik dan maar



Keeltjuh zo das uitgebreid, thanx. Ik zie mezelf niet als bereid me op te offeren ter wille van mijn omgeving trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Code des points sur les mains :



- 1 point: "seul contre tous"

- 3 points: "mort aux vaches"

- 5 points: "seul entre quatre murs"

- un point à la base de chaque doigt: "j'emmerde la justice jusqu'au bout des cinq doigts"
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 24 november 2009 @ 20:46:

Ik heb overigens een nieuwe vriend met een getatoueerde traan. Staat heel lief, hij lijkt net een pierrot. Ik hoop dan ook dat het iets poëtisch en ontroerends betekent. Dát is nou een echte bajestattoo
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In het gevangeniswezen is de tatoeage van één of meerdere traantjes al enige decennia een begrip. En tegenwoordig zijn ze ook 'hot' bij rappers als Lil' Wayne en The Game. De rage begon in Amerikaanse staatsgevangenissen als Folsom Prison in de jaren zeventig. De eerste tranentattoos werden gedragen door gevangenen die daarmee wilden aangeven dat ze iemand hadden vermoord. Een variant doet zich voor in sommige Australische gevangenissen, waar het gebruik is om zedendelinquenten met geweld een tranentattoo op te dringen. Zedendelinquenten staan het allerlaagst in de pikorde in de gevangenissen.



De laatste jaren worden de tattoos ook aangebracht door de gedetineerden die een familielid of medebendelid hebben verloren. Onder Amerikaanse en Nederlandse criminelen wordt de tattoo ook nog wel eens gebruikt om aan te geven hoeveel jaar je hebt moeten zitten.

De laatste categorie bestaat uit bedroefde burgers die permanent uiting willen geven aan hun onuitputtelijke verdriet. Op de begrafenis van hazes waren een aantal hardcore fans die een traan tattoo op hun wang hadden.

Ook zijn er mensen die geen zware crimineel zijn, maar die zo'n tattoor laten zetten uit stoerheid. Wannabees dus.



Met de traantattoo wil men zeggen: je mag zien dat ik iets heb meegemaakt dat mij verschrikkelijk verdriet doet, maar wat dat is houdt ik liever voor mezelf. Wel naar kijken dus, maar niet naar vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vind die puntjes niks, maar mensen die love en hate op hun knokkels laten zetten vind ik ook heel eng.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dus als drugsdealers, Franse politie of criminelen mij ineens aanspreken weet ik in ieder geval waar dat aan ligt... *overweegt lasertherapie*X-D
Alle reacties Link kopieren
:D
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 24 november 2009 @ 20:46:

Ik heb overigens een nieuwe vriend met een getatoueerde traan. Staat heel lief, hij lijkt net een pierrot. Ik hoop dan ook dat het iets poëtisch en ontroerends betekent.



De getattoeerde traan geeft het idee dat iemand continu huilt.

Van origine een gevangenis- en ‘gang’tattoo voor degenen die gemoord hadden, achter de tralies gezeten hebben of die maten uit dezelfde straatbendes hebben verloren door geweld.



De europese betekenis is veelal dat je verdriet hebt over een vriend of familielid die overleden is.



Gezellig :D
quote:Very Cherry schreef op 24 november 2009 @ 20:46:

Ik heb overigens een nieuwe vriend met een getatoueerde traan. Staat heel lief, hij lijkt net een pierrot. Ik hoop dan ook dat het iets poëtisch en ontroerends betekent. Ik heb altijd gehoord dat dat betekent dat je een moord hebt gepleegd. Een traan per slachtoffer.
Ah mosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven