Wensballon > waar te koop?

29-12-2009 10:29 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor oudjaarsavond ben ik op zoek naar rode - en het liefst geen opdruk en/of speciale vorm zoals bijvoorbeeld een hartje - wensballonnen / gelukslampionen / wenslantaarns / ufoballonnen / Thaise ballonnen / vliegende lampionnen of hoe je ze ook wilt noemen. Ik heb ze laatst in een folder zien staan, maar weet helaas niet meer welke... Wie weet het wel of weet in welke winkels ze te koop zijn?



Via internet zijn ze wel te vinden, maar daar bestellen vind ik een te groot risico. Gezien het feit dat het erg kort dag is, wil ik ze vandaag of morgen even in een winkel kopen.



Deze vorm vind ik het leukst:

http://www.giftsandgadgetsfor.me/thaise-lampion.html



Ze heten lampion ballon, dat googelt wat makkelijker
Of Thaise ballon
Alle reacties Link kopieren
Bij de Makro lagen ze, voor 1,99 pst
En bij de willekeurige plaatselijke feestartikelenzaak neem ik aan.
Waar wil je die gaan oplaten dan? Vrijwel nergens in Nederland is dat veilig....
Bij de action heb ik ze volgens mij ook zien liggen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaaaa leukkkkk, de hut van een ander op afstand in de hens steken....
Aliquando et insanire lucundum est
Alle reacties Link kopieren
quote:go0w schreef op 29 december 2009 @ 10:39:

Bij de action heb ik ze volgens mij ook zien liggenPas geleden? Dan ga ik daar vandaag even kijken!
Je reageert wel erg willekeurig...
Alle reacties Link kopieren
Mrs Jones,

Volgens mij zijn ze verboden....kijk alsjeblieft goed uit waar je er een op laat!!
AMSTERDAM - Het verzet tegen de wensballon groeit. Na kritiek van de luchtvaartpolitie, de Kustwacht en boerenorganisatie LTO wil nu de brandweer een verbod op de vliegende lampionnen. De ballonnen vormen een groot risico op branden, schrijft De Telegraaf vrijdag.





© Novum

De lampionnen, die op internet worden aangeprezen als rage, werken als kleine heteluchtballonnen en blijven ongeveer een kwartier in de lucht. Ze worden opgelaten bij verjaardagsfeesten en huwelijken. De gedachte is dat een wens kan worden gedaan voor de lampion opstijgt.

De ballonnen dragen echter grote risico's met zich mee voor gebouwen, bossen en het verkeer. De brandweer heeft talloze voorbeelden van branden die door de lampionnen zijn veroorzaakt en ongelukken die net konden worden voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 29 december 2009 @ 10:39:

Waar wil je die gaan oplaten dan? Vrijwel nergens in Nederland is dat veilig....Op een groot (2 km2) onbebouwd veld achter ons huis.
Het zal je net opgeknapte boerderijtje maar zijn waar je twee bloedjes van kindjes onder het rieten dak liggen te slapen.......
quote:MrsJones schreef op 29 december 2009 @ 10:45:

[...]



Op een groot (2 km2) onbebouwd veld achter ons huis.Heb je enig idee hoe ver die dingen weg waaien als er ook maar een zuchtje wind staat?
Alle reacties Link kopieren
quote:RemboEnRembo schreef op 29 december 2009 @ 10:41:

Jaaaaaaaaaaaa leukkkkk, de hut van een ander op afstand in de hens steken....Brengt het niet extra veel voorspoed in het nieuwe jaar als je huis door zo'n WENSballon in de fik vliegt?!
Volgens mij vind Mrs Jones dat niet zo boeiend...
hier staat inderdaad ook dat het gevaarlijk is, dus inderdaad goed uitkijken! Ik heb ze bij de action een maand geleden gezien denk ik..
quote:MrsJones schreef op 29 december 2009 @ 10:47:

[...]



Brengt het niet extra veel voorspoed in het nieuwe jaar als je huis door zo'n WENSballon in de fik vliegt?!Spoor jij wel?
bizar dat die dingen in nederland verkocht mogen worden, mag toch hopen dat er niet zulke malloten bij mij in de buurt wonen met al die bossen
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 29 december 2009 @ 10:44:

AMSTERDAM - Het verzet tegen de wensballon groeit. Na kritiek van de luchtvaartpolitie, de Kustwacht en boerenorganisatie LTO wil nu de brandweer een verbod op de vliegende lampionnen. De ballonnen vormen een groot risico op branden, schrijft De Telegraaf vrijdag.





© Novum

De lampionnen, die op internet worden aangeprezen als rage, werken als kleine heteluchtballonnen en blijven ongeveer een kwartier in de lucht. Ze worden opgelaten bij verjaardagsfeesten en huwelijken. De gedachte is dat een wens kan worden gedaan voor de lampion opstijgt.

De ballonnen dragen echter grote risico's met zich mee voor gebouwen, bossen en het verkeer. De brandweer heeft talloze voorbeelden van branden die door de lampionnen zijn veroorzaakt en ongelukken die net konden worden voorkomen.Jeetje, wist helemaal niet dat ze zo gevaarlijk zijn...
ja, gewoon doen hoor, die ballonnen oplaten. Hoe meer hoe beter! Als er dan eens op het nieuws komt dat er ergens een huis afgefikt is en wellicht mensen zijn omgekomen, heb jij in ieder geval toch gewoon lekker plezier gehad en je wensen kunnen doen.



Tjongejonge.....
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 29 december 2009 @ 10:47:

[...]



Spoor jij wel?Gevoel voor humor kwijt?
quote:MrsJones schreef op 29 december 2009 @ 10:49:

[...]





Gevoel voor humor kwijt?Vind jij een afgefikt huis door zo'n ballon humor?
Alle reacties Link kopieren
We moeten er maar vanaf zien, gezien het feit dat ze zo gevaarlijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven