Pijn rechts onder m"n ribben!

16-07-2007 18:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 27 weken zwanger en heb sinds een paar dagen pijn rechts boven onder m'n ribben. Geen idee wat het is. Maar de pijn wordt steeds heftiger...helemaal met zitten ga ik door de grond! Het voelt alsof er een baksteen tegenaan ligt.

Herkent iemand dit?



Als het morgen nog zo is, de dokter maar bellen denk ik.

M'n bloeddruk was prima bij de laatste controle (vorige week).
Alle reacties Link kopieren
ik zou nu maar even je verloskundige bellen, rechts zit namelijk je lever. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je de vk even bellen, maar ik had er ook last van tijdens mijn zwangerschap. Volgens de vk was het de baarmoeder die tegen mijn ribben zat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bonny, ik heb dit ook gehad. Bij ongeveer 20 weken. Ik had echter niet zoveel pijn als jij beschrijft maar het was wel heel vervelend en duurde enkele weken. Omdat op die plek je lever zit nam de gynacoloog het bij mij heel serieus en heeft mijn bloed laten onderzoeken. Gelukkig was er bij mij niets aan de hand. Wat het uiteindelijk geweest is weet ik nog steeds niet. Wel had een vrouw van mijn zwangerschapsgym een paar weken later dezelfde klachten. Haar verloskundige vertelde dat het haar maag was die omhoog gedrukt werd. Ook bij haar ging het na een tijdje over. Desondanks zou ik als ik jou was morgen zeker contact opnemen met arts of verloskundige want je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! En als je het vanavond niet meer houdt zeker vanavond bellen!!!!  Het is absoluut niet overdreven om hiervoor te bellen!Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bonny ik had dit ook heeeeeel erg gehad, ik moest echt gaan liggen smiddags anders was de pijn niet te harden het voelde alsof mijn vlees van mijn ribben werd gescheurd ofzo heel vervelende pijn. Bij mij zat er een rib klem door de groeiende baarmoeder en tevens ook een zenuw. Bij mij ging het over toen de kleine ging indalen toen was het alleen nog wat gevoelig maar deed het gelukkig niet meer zo'n zeer. Veel sterkte!! Hopelijk gaat het snel over!! *;
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ik dacht eerst dat het die kleine was die er tegenaan drukt, maar zo hoog zit m'n baarmoeder volgens mij nog helemaal niet!

Wat zou er met je lever aan de hand kunnen zijn tijdens een zwangerschap? Is dat een bepaald 'kwaaltje'?

Ik heb al vaker in paniek de verloskundige gebeld. Een paar weken geleden dacht ze dat ik zwangerschapsvergiftiging had, maar na veel onderzoeken in het ziekenhuis bleek er niks aan de hand!

Heb er nu meerm oeite mee om te bellen...straks is het wéer niets. Maargoed, voor hetzelfde geldt ook wel.

Net even op de bank gelegen, toen ging het wel weer. Net eten gemaakt en ja hoor..de pijn is er weer!



Alle reacties Link kopieren
Hmm...misschien was het inderdaad mijn maag. Kreeg je meer last nadat je eten had gemaakt of nadat je had gegeten? Na het eten moest ik altijd helemaal rechtop zitten want dan kreeg ik er meer last van.

Je moet gewoon de vk bellen hoor en je niet druk maken over of het misschien voor niks is!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het ook over als ik had gelegen ik moest dan ok echt gaan liggen in de middag anders trok ik het gewoon niet meer.
Hoi,



Als je je zorgen maakt moet je gewoon bellen. De vk kan dan wel inschatten of het nodig is om verder onderzoek te laten doen of niet.

Maar het kan ook zo zijn dat je lijf toch echt al ruimte moet gaan maken voor je kindje. Dat voel je dan ook echt op je ribben.

Ik hoop dat het zoiets is en niets ernstiger, maar als je je zorgen maakt gewoon bellen!!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Mainecoon, had jij het ook alleen rechts?
Alle reacties Link kopieren
Is het echt in je buik of meer je huid? Ik had het op een gegeven moment ook heel erg, maar dat was meer mijn huid had ik het idee. Net of er een blauwe plek zat, maar dan anders. Het brandde ook een beetje. En ook alleen rechts trouwens.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
een "kwaaltje" is wel het understatement van het jaar.... Ik zeg niet dat het het is natuurlijk, maar je kan leverfunctiestoornissen krijgen bij een zwangerschapsvergiftiging. Heb je een bandgevoel om je buik (alsof een riem te strak zit?)
Alle reacties Link kopieren
Bonny, ik had het bij alledrie mijn zwangerschappen. Vanaf een maand of 5 denk ik. Ook alleen aan de rechterkant, net als jij. Als ik op een hoge stoel zat, kon ik echt niet een beetje ingezakt zitten. Moest echt keurig rechtop. Mijn verloskundige zei dat de kleine met zijn voetjes die kant op lag en dat ik dat voelde aan mijn ribben. Ik zei altijd gekscherend dat de kleine mijn ribben als rekstok gebruikte.

Als je je zorgen maakt, gewoon even de verloskundige bellen. Daar is ze voor. Natuurlijk kun je het hier ook kwijt, maar met 10 antwoorden heb je 10 meningen. En wij zijn nou eenmaal wel ervaringsdeskundige, maar de vk zou voor mij meer waarde hebben.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar. Maar ik ben in ieder geval al 'blij' om te horen dat ik niet de enige ben en dat het bij de meeste van jullie gewoon de voetjes waren die tegen de ribben duwden.

Nee het is niet alleen m'n huid. Het voelt alsof er een baksteen onder m'n ribben zit die eruit wil. Lastig om uit te leggen. Maar ik hoef die plek nu alleen maar zachtjes aan te raken en ik verrek al van de pijn...als het haar voetjes zijn die daar in de knoop liggen dan heeft ze het v an binnen lekker blauw geduwd!

Als ik lig komt m'n baarmoeder tot 3 vingers boven m'n navel, maar misschien zit ze vanzelf hoger als ik zit. Dan ben je meer ineen gedoken natuurlijk.

Morgen toch maar even bellen voor de zekerheid.

Thanx!

Alle reacties Link kopieren
En zwangerschapsvergiftiging lijkt me sterk, want daar ik ben ongeveer 3 weken terug op gecontroleerd en alles was toen oke. M'n bloeddruk is ook prima. Vorige week was deze nog 122/71. Niks aan het handje lijkt me.

Ik bel morgen gewoon, dan weet ik het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik had het ook. Niet heel erg pijn maar wel heel vervelend, er zat echt wat klem, en ook alleen rechts.

Bij  mij waren het dus echt de voetjes (ook al vanaf week 26-27) want bij de geboorte stonden haar voetjes scheef omdat ze klem hadden gelegen. De VK dacht dat ze een klompvoetje had maar dat viel dus heel erg mee. Wel een weekje in het gips met 1 beentje.

De baarmoeder kan dus al wel zo hoog zitten want bij mij groeide hij dus eerst in de lengte en daarna pas naar voren, bij 23 of 24 weken zat hij al op 29 cm.



Maar ik zou het risico niet nemen om het af te wachten, zeker niet als het echt pijn doet. Wat kan jouw het nou schelen of ze je lastig vindt of niet, waarschijnlijk heeft ze al veel erger meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen inderdaad, kan nooit kwaad.



Succes!
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
o ja, en ik hoorde ook van de VK dat sommige kinderen hun moeder al een gekneusde rib kunnen trappen.
Alle reacties Link kopieren
Bonny, ik heb serieus voor de spiegel staan zoeken of er écht geen blauwe plek zat. Niet natuurlijk, maar kon het bijna niet geloven. Als je zit, zakt je bovenlichaam toch vanzelf iets in elkaar, waardoor de hele bups meer richting ribben geduwd wordt. Hoe rechterop je zit of staat, hoe meer ruimte het kindje heeft, en hoe minder last je hebt.

Bij mij heeft het tot het eind van de zwangerschappen geduurd.

Wanneer moet je weer voor controle?
Alle reacties Link kopieren
Maar met 27 weken zwangerschap kan je kindje toch nog gewoon draaien? Ik dacht dat het vanaf een week of 32 pas de huidige houding aan zou nemen.



En Pebbles, dat heb ik ook wel eens gehoord ja. Alleen ik voel haar daar niet trappen. Er zit gewoon iets 'in de weg'!
Alle reacties Link kopieren
Bonny ik had het ook alleen rechts en niet alleen de huid maar ook echt van binnen m'n ribben deden zeer en dat baksteen gevoel herken ik wel ja het stond echt heel hard/stijf voor mijn gevoel daar. Echt een brandend/scheurend gevoel had ik. Vond het erg naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet 7 augustus pas weer voor controle. Duurt me wat te lang eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het wel met een hele harde trap tegen mijn ribben hihihihi. Maar daarna was het voornamelijk het gevoel alsof er iets klem zat / in de weg zat en soms was ik ook niet instaat om te bukken kon mijn rug niet meer krommen was net alsof er een plank in mijn bovenlichaam zat waardoor ik niet meer kon buigen.
Alle reacties Link kopieren
Oei dat klinkt wel heel heftig. Zo erg heb ik het niet. Ik kan nog wel bukken, maar fijn voelt het niet. Ik zit nu ook alweer te lang..de pijn wordt echt te erg. Ik ga even op de bank liggen. Eens kijken of ik die voetjes weg kan duwen (als het de voetjes zijn dan).
Alle reacties Link kopieren
Ach dat niet kunnen bukken heb ik niet heel vaak last van gehad dus het viel wel mee. Wat ik wel een beetje eng vond was dat die kleine meid soms zo hard naar boven afzette dat ik bijna geen ruimte meer had om adem te halen hihihi kreeg het dan echt spaans benauwd. Gelukkig hield ze dat afzetten nooit zolang vol ............ en ook dat kwam gelukkig niet zo vaak voor ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven