Matras, matrabeschermer, dekmatras....? Help!

05-05-2010 20:59 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en aan het rondkijken naar de spulletjes die ik nodig ga hebben.

Nu lees ik overal dat matrasjes van de Ikea even goed zijn als de duurdere matrasjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, met welke precies?



Dan zie ik ook dat er matrasbeschermers, dekmatrassen en bedzeiltjes te koop zijn. Wat heb ik nu echt nodig en waarvoor dient het precies?



Sorry, ik ben echt nog een leek op dit gebied... Wil het beste voor ons kind, maar zeker niet het duurste!



Dus: help!
Alle reacties Link kopieren
Hier: matras van prenatal (kadootje), maar ikea is net zo goed. Verder: molton, onderlaken, flanel onder de billen, hydrofiel onder het hoofd. Geen matrasbeschermers of dekmatrassen hier, maar kan allemaal natuurlijk wel, als je dat leuk vindt.



Ik heb de flanel inmiddels trouwens niet meer onder haar billen: ze heeft nooit ongelukjes, dus vond het onzin. Ik denk erover ook de hydrofiel weg te halen, maar die staat zo gezellig
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik het bed van mijn baby dus net zo opgemaakt als mijn eigen bed, met in plaats van een kussen, een hydrofiel
Alle reacties Link kopieren
31.5 week zwanger, en ikea matras in huis. verder beddegoed: een moltonhoeslaken, een moltonzeiltje, een gewoon hoeslaken, genoeg hydrofielen, lakens en dekens (in die volgorde in bed te stoppen). geen idee hoe dat in praktijk gaat bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ikea matrasje, werkelijk waar een waardeloos ding!

Dochter was een maand oud en er zat al een mega kuil in!

Ik zal de naam eens zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik vond de laken-deken-combinatie ruk (want laken gaat echt altijd scheef zitten - of ik kan het gewoon niet, ook niet ondenkbaar) dus heb nu gewoon een dekbedovertrek met een deken erin. Voor de luie medemens.
Alle reacties Link kopieren
Graag, Whiskers, die moet ik dus niet hebben!

En DJ Momo, welk matras hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een matrasje van de Prenatal, maar zeker niet de duurste! Ik hoor goede verhalen over matrassen van de Ikea.

Ik heb eerst een molton, dan een hoeslaken. Toen ze nog wat kleiner was ook een hydrofiele luier onder haar hoofdje, nu heeft ze dat inmiddels niet meer.

Heb zelf nooit matrasbeschermer oid gebruikt en ook niet gemist.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook een matrasbeschermer onder het matras liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte er ook niets van, maar dit hielp

http://www.prenatal.nl/Pr ... ligheid&room=bedjeopmaken

Hier matrasje van de Ikea, rest van de Hema.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen matrasbeschermers hier. Vond ik niet nodig. Is het tot nu toe ook niet geweest - ik heb een heel zindelijk kind.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de 'duurste', geen idee hoe het ding heet, is pocketvering, kostte 89,95. benieuwd welke whiskers had.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik kijk zo wel op het matrasje.

Kan het op internet niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 05 mei 2010 @ 21:06:

Ohja, ik vond de laken-deken-combinatie ruk (want laken gaat echt altijd scheef zitten - of ik kan het gewoon niet, ook niet ondenkbaar) dus heb nu gewoon een dekbedovertrek met een deken erin. Voor de luie medemens.



Dat vind ik dus ook ruk! En ik loop er al een jaar mee te klooien....

Nooit aan gedacht, een dekbedovertrek met een deken erin. Wat suf! Dusss, goede tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 05 mei 2010 @ 21:10:

Nee, geen matrasbeschermers hier. Vond ik niet nodig. Is het tot nu toe ook niet geweest - ik heb een heel zindelijk kind.TO bedoelt volgens mij voor ONDER het matras, zeg maar tussen lattenbodem en matras dus? Nee, heb ik niet, vind ik echt onzin. Matras ligt haske strak in het bedje, schuiven kan echt amper.
Alle reacties Link kopieren
Het was niet de duurste.

Kostte iets van 70 euro ongeveer.

Even wegsneaken zo, dochter hangt aan de tiet.
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemkool schreef op 05 mei 2010 @ 21:11:

Ik had voor mijn dochter ook een ikea matras en die beviel prima, weet alleen niet welke het was. Opgemaakt met een molton, hoeslakentje en onder haar hoofd een hydrofiel. Zeiltjes of waterdichte motons mag je bij kleine baby`s niet gebruiken ivm verstikkingsgevaar.klopt. NIET onder hoofd stoppen en ook niet icm kruiken gebruiken. Achja, was hier een krijgertje, dus geen idee of ik het ook echt ga gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, die heb ik inderdaad ook niet. God, en al schuurt het een beetje, boeien. Het kind weegt niks, dus het kan nooit veel slijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemkool schreef op 05 mei 2010 @ 21:11:

Ik had voor mijn dochter ook een ikea matras en die beviel prima, weet alleen niet welke het was. Opgemaakt met een molton, hoeslakentje en onder haar hoofd een hydrofiel. Zeiltjes of waterdichte motons mag je bij kleine baby`s niet gebruiken ivm verstikkingsgevaar.Nee, dat lijkt me ook niet veilig, maar blijkbaar mag t maar tot 1/3 deel vanaf t voeteneinde. Lijkt me wel prettig voor vieze luiers enzo...
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik trouwens:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10150292
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
ik deze dus matras
Alle reacties Link kopieren
quote:lentebries schreef op 05 mei 2010 @ 21:11:

[...]





Dat vind ik dus ook ruk! En ik loop er al een jaar mee te klooien....

Nooit aan gedacht, een dekbedovertrek met een deken erin. Wat suf! Dusss, goede tip!



Graag gedaan Ikea heeft trouwens hele gave dekbedovertrekjes. Ik heb deze:







en deze:



Alle reacties Link kopieren
Kijk, dit helpt wel even, er word je zo vanalles aangesmeerd en ik probeer er niet in te trappen, maar moet er dan wel even het mijne van weten :-)



Zou dit matrasje ok zijn: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150182





Zo'n lakentje en dekentje lijken me ook niks. Bij de Ikea zie ik ook normale dekentjes en dekbedovertrekken, da's ook prima toch? De kleine wordt eind september geboren, we gaan dan de koudere tijd weer in, dus dan moet dat toch gewoon kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven