Matras, matrabeschermer, dekmatras....? Help!

05-05-2010 20:59 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en aan het rondkijken naar de spulletjes die ik nodig ga hebben.

Nu lees ik overal dat matrasjes van de Ikea even goed zijn als de duurdere matrasjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, met welke precies?



Dan zie ik ook dat er matrasbeschermers, dekmatrassen en bedzeiltjes te koop zijn. Wat heb ik nu echt nodig en waarvoor dient het precies?



Sorry, ik ben echt nog een leek op dit gebied... Wil het beste voor ons kind, maar zeker niet het duurste!



Dus: help!
Alle reacties Link kopieren
Hier: matras van prenatal (kadootje), maar ikea is net zo goed. Verder: molton, onderlaken, flanel onder de billen, hydrofiel onder het hoofd. Geen matrasbeschermers of dekmatrassen hier, maar kan allemaal natuurlijk wel, als je dat leuk vindt.



Ik heb de flanel inmiddels trouwens niet meer onder haar billen: ze heeft nooit ongelukjes, dus vond het onzin. Ik denk erover ook de hydrofiel weg te halen, maar die staat zo gezellig
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik het bed van mijn baby dus net zo opgemaakt als mijn eigen bed, met in plaats van een kussen, een hydrofiel
Alle reacties Link kopieren
31.5 week zwanger, en ikea matras in huis. verder beddegoed: een moltonhoeslaken, een moltonzeiltje, een gewoon hoeslaken, genoeg hydrofielen, lakens en dekens (in die volgorde in bed te stoppen). geen idee hoe dat in praktijk gaat bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ikea matrasje, werkelijk waar een waardeloos ding!

Dochter was een maand oud en er zat al een mega kuil in!

Ik zal de naam eens zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik vond de laken-deken-combinatie ruk (want laken gaat echt altijd scheef zitten - of ik kan het gewoon niet, ook niet ondenkbaar) dus heb nu gewoon een dekbedovertrek met een deken erin. Voor de luie medemens.