zwanger maar niet van mijn man

13-10-2007 21:16 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, help, help, help

In een dronken bui ben ik met mijn baas in bed beland en nu blijk ik dus zwanger te zijn.

Mijn man en ik proberen al jaren kinderen te krijgen en ik weet nu dus niet zeker of mijn man de vader is.



Ik ben ten einde raad en twijfel of ik een abortus zal plegen omdat ik bang ben dat het anders ooit nog uitkomt als hij niet de vader blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat het van je baas is, is heel erg klein. Niet opbiechten dus. Gewoon blij zijn dat het eindelijk gelukt is. Tenzij je baas een Surinamer is en je man een klein blond kereltje, in dat geval kan je beter geen enkel risico - hoe klein ook - nemen.
Hermione, hoezo is de kans dat het van haar baas is, heel erg klein? Ik vind de kans dat het van haar man is, met wie ze het al jaren probeert, heel erg klein. Jaren proberen betekent dat er bij een van de twee ws iets niet goed zit. Als zij nu na een slippertje toch zwanger is.... I rest my case.



Lekkere mentaliteit hou jij er trouwens op na.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of vooral vrouwen een puinhoop van hun leven weten te maken. Als het stoplicht 3x op rood staat, gaan ze toch nog door.



OK, resume:

1. Je kan abortus overwegen.

2. Je bent zwanger van je man. Hoe wil je dat checken? Zal je op zijn minst wat wangslijm of ander erfelijk materiaal moeten hebben.

3. Je bent zwanger van je baas. Neem je abortus of houdt je dat kind? En zoja, dan heb je weer 2 mogelijkheden:



1. Je houdt je mond (ben ik in dit soort loodzware gevallen minder goed in, en inderdaad, als het kind flaporen heeft of zwart haar terwijl jullie beide blond zijn, dan kreeg je scheve ogen).

2. Je biecht alles op. Succes, ik weet niet of ik bij je bleef.



Overigens heeft er in de recente kleurenbijlage van de Volkskrant een verhaal gestaan over mensen die middels erfelijkheidstesten erachter kwamen dat hun kind hun kind niet was.
Ongeacht wiens kind het is heeft je man er m.i. recht op om te weten dat jij vreemd bent gegaan. De keuze of hij met jou, nu je zijn vertrouwen compleet hebt geschonden en de relatie nu dus in feite een leugen is, wel of niet verder met jou wil gaan moet hij zelf kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Paperclip, heb je tijdens je avontuurtje met je baas ook sex met je man gehad? Zo nee, dan kan de termijn echo misschien wel iets opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie. Alsje met je baas een condoom hebt gebruikt en daar is niets mee mis gegaan ,lijkt me de kans dat het van je baas is echt te verwaarlozen.



Je hebt 3 keuzes denk ik:



-abortusen niemand iets zegge,. terwijl je zo graag een kind wilt en de kans groot is dat het van je man is.

-opbiechten en samen met je man beslissen wat te doen

-niets zeggen met de kans dat het wel van je baas is en het uitkomt en alle drama's van dien



Mij lijkt optie 2 de meest eerlijke naar alle partijen, maar aan jou is de keuze. Sterkte ermee!
Wat een moeilijk dilemma. Mij lijkt de kans dat het van je baas is ook wel klein, als je een condoom gebruikt hebt. Maar ja, als je al tijden met je man een kindje probeert te krijgen en dat lukt niet...



Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik in jouw schoenen stond, maar opbiechten lijkt me de beste optie. Ik zou zoiets in elk geval niet kunnen verzwijgen. En ook niet met de onzekerheid kunnen leven van het niet-weten wie de vader is. Abortus zou ik persoonlijk niet doen denk ik. Je wilt graag kinderen schrijf je. Dit kindje-in-wording kan er natuurlijk niets aan doen dat jij bent vreemd gegaan.



Hoe schat jij je man in? Zou hij je het vreemdgaan kunnen vergeven? Hebben jullie het ooit over dergelijke dingen gehad? Voor mijn man zou het bijvoorbeeld geenszins het einde van onze relatie betekenen. Zegt hij tenminste. En zou hij van het kindje kunnen houden als blijkt dat hij niet de verwekker is?
Door middel van een vruchtwaterpunctie kan wel aangetoond worden wie de vader is, maar er zijn vast weinig artsen die hieraan mee willen werken. Bovendien levert zo'n punctie ook een risico op.



http://www.incertezza.nl/...tale_vaderschapstest.html
Alle reacties Link kopieren
Paperclip als je zeker weet dat je het niet tijdens je vruchtbare week hebt gedaan, wanneer tijdens je cyclus heb je het dan gedaan met je baas?met een termijnecho kan je dan terugrekenen, of zie ik nu iets over het hoofd?(garanties biedt het natuurlijk nooit, maar je hebt dan wel een indicatie)
Alle reacties Link kopieren
Die baas zou wel sterk zaad hebben als ze ervan (door een condoom heen) zwanger van is geworden in een niet vruchtbare periode.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Antonio schreef op 14 oktober 2007 @ 10:01:

Het lijkt wel of vooral vrouwen een puinhoop van hun leven weten te maken. Als het stoplicht 3x op rood staat, gaan ze toch nog door.







Als mannen zwanger zouden kunnen raken, denk jij dan werkelijk dat dit soort dingen dan minder zouden gebeuren Antonio? Mannen zijn nu ook niet bepaald nadenkend als ze in vuur en vlam staan. Die man neukt, spuit en gaat slapen en de vrouw zit er mee in dit geval en krijgt dan ook nog even een sneer toe hier van een man. Tsk, tsk, tsk...die vrouwen toch.....



Alleen vrouwen kunnen in een situatie als deze verzeild raken, omdat ze vrouw zijn. Geen reden om te roepen dat voorál vrouwen van hun leven een puinhoop maken als het om een situatie gaat waar een man helemaal niet eens in verzeild zou kúnnen raken, al zou hij willen.



Quite a pickle Paperclip. Goed om de situatie met je huisarts te bespreken, dat lijkt me in jouw geval stap één inderdaad.

Het wordt hoe dan ook heel moeillijk voor de de komende tijd, of je het nu wel of niet aan je man vertelt.



Als je het niet vertelt en je houdt de baby dan heb je een geheim voor zowel je man als je kind (en de rest van de wereld) wat uit kan komen met alle gevolgen van dien.



Nu schijnt 10% van de kinderen op de wereld opgevoed te worden door een man die niet hun biologische vader is en die niet weet dat hij de vader niet is, dus er komen mensen mee weg. Je moet er alleen niet aan denken dat er eens via bloed/stamcel/genenonderzoek achtergekomen wordt dat de vader de vader niet is, dan heb je heel wat uit te leggen en persoonlijk zou ik daar dus van in de zenuwen zitten, gewoon vanwege het feit dat dat zou kúnnen gebeuren. Maar ik ben jou niet natuurlijk.



Niets zeggen en een abortus terwijl je zo graag een kind wil maar dít kind niet, is een beslissing die ontzettend zwaar is. Denk ik. Maar goed, - nogmaals - ik zit niet in jouw situatie. Als je zo graag moeder wil worden en je bent dan zwanger dan lijkt abortus me het laatste waar je aan moet denken.



Je man vertellen wat er gebeurt is is zeker riskant want hoe dan ook zal je man geshockeerd zijn en willen weten van wie het kind in je buik is, of misschien wel helemaal op je afknappen maar goed, je hebt met vuur gespeeld en hoe erg ik het ook voor je vind, er zijn blaren aan dit verhaal verbonden, welke oplossing je ook kiest.



Sterkte bij de huisarts meid.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ze zegt natuurlijk niet voor niets in de titel dat ze zwanger is maar niet van haar man. En als er veel drank in het spel was is het maar zeer de vraag of er wel echt een condoom gebruikt is of dat dat condoom goed gebruikt is.



Ik persoonlijk zou in deze omstandigheden nooit een abortus doen ( zou ik sowieso nooit doen, maar goed). Je probeert al jaren zwanger te worden en dan ben je het eindelijk en dan laat je het weghalen? Lijkt me niet dat je dat aan jezelf kunt verkopen en ik denk dat een abortus óók het einde van je relatie zal betekenen, stel nu dat het met je eigen man inderdaad nooit lukt, dan zou je volgens mij onbewust - zeker als het een geheim is - dat ooit gaan verwijten aan je man. Zo van "als jij nu niet onvruchtbaar was dan had ik al lang een kind gehad, want ik ben al zwanger geweest". Volgens mij lukt het nooit om dat geheim te houden, ooit flap je er iets uit.



De enige zinnige optie lijkt me aan je man opbiehten. Hij zou niet de eerste man zijn die het accepteert en een kind wat niet van hem is opvoedt als zijn eigen kind. In dat positieve scenario zou ik het je baas nooit vertellen.

Mocht je man het niet accepteren dan nog hoeft je baas van niets te weten, trouwens.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onmogelijke situatie! Wat Leo ook al zegt; wat je ook kiest, elke keus zal veel stuk maken.



Ten eerste lijkt de optie van Sunlight me een goede; probeer met de termijnecho in te schatten hoe groot de kans is dat het kind ook daadwerkelijk van je baas is. Want zwanger ondanks condoom, dat is echt mogelijk. Ik had er niet eens alcohol voor nodig.



Toch lijkt opbiechten me de meest zinnige optie. Want zeg nou zelf; wil je een abortus? Volgens mij niet.



Als je naar de toekomst kijkt, laten we zeggen over 2 jaar. Wat zou dan de situatie zijn waar je het meest gelukkig mee zou zijn? Probeer dat voor ogen te houden met de keuzes die je nu maakt!



Als je samen met je man verder wil leven, lijkt het me goed om te proberen dat ook zo zuiver mogelijk te doen. Ja, je man kan beslissen weg te gaan. Maar je man kan ook heel boos en heel verdrietig zijn, maar toch beslissen samen met jou en het kindje verder te gaan. En juist dat laatste lijkt me de enige manier om oprecht gelukkig te kunnen worden met je man en je kind. Bovendien kun je dan ook alle beslissingen en stappen samen met je man delen, wat me jullie band alleen maar ten goede lijkt te komen, ondanks de vertrouwensbreuk. Leven met een leugen is niet eenvoudig, dat blijft aan je vreten. En het risico dat het uitkomt blijft altijd aanwezig.



Als je man wel besluit weg te gaan, dan ben je alleen met je kind. Maar ook dan; je leeft niet meer met een leugen. En alleen leven met een kind is echt geen tranendal! Dat is goed te doen.



De kans is groot dat je man op een of andere manier iets gaat vermoeden, of er zelfs achterkomt wat er aan de hand is. Het lijkt mij dat je meer kans hebt je huwelijk te kunnen redden als je er zelf mee komt, in een zo vroeg mogelijk stadium, dan dat hij er achterkomt en jij schoorvoetend moet toegeven dat je hem hebt voorgelogen. Een eerlijk gezegd vind ik dit de meest kwalijke, onvergeeflijke leugen; liegen over een kind.



Wat dat betreft zit je met nog een probleem; wat als het kind van je baas blijkt te zijn? Heeft je baas als biologische vader recht om te weten dat hij een kind meer heeft dan hij dacht? Op dit forum wordt daar altijd grote waarde aangehecht, dat de bio vader recht heeft het te weten, maar ik heb het hier nog niet gehoord....

Niet om je keus nog moeilijker te maken TO. Maar in een ethische afweging moet je ook deze mee nemen denk ik.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 14 oktober 2007 @ 10:43:

Die baas zou wel sterk zaad hebben als ze ervan (door een condoom heen) zwanger van is geworden in een niet vruchtbare periode.
MV :-] Tja je hebt er érg dominante bazen tussenzitten hier en daar...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 14 oktober 2007 @ 09:33:

Hermione, hoezo is de kans dat het van haar baas is, heel erg klein? Ik vind de kans dat het van haar man is, met wie ze het al jaren probeert, heel erg klein. Jaren proberen betekent dat er bij een van de twee ws iets niet goed zit. Als zij nu na een slippertje toch zwanger is.... I rest my case.



Lekkere mentaliteit hou jij er trouwens op na.
Dit soort dingen komt altijd uit! Is het niet nu dan is het wel over tien jaar.Dus niet vertellen is gewoon dom, want en bedonderen en liegen erover en verzwijgen dat het kind misschien niet van haar man is, is vele malen erger dan nu meteen met de billen bloot en een DNA test.
Alle reacties Link kopieren
Ow Paperclip... wat een moeilijke situatie...



Ik veroordeel je niet, want dit had net zo goed mijn verhaal kunnen zijn. Ik ben ook vreemdgegaan toen ik er na jaren proberen maar niet in slaagde om zwanger te worden van m'n man. Ergens werd hier gezegd dat je, na zoveel jaren verlangen naar een kind, zo graag wilt zwanger worden dat het opdenduur niet meer zoveel uitmaakt of het van je man is of van een ander. Als ik héél eerlijk ben (naar mezelf toe), herken ik dat wel... Ik was nog veel 'dommer' dan jou, want ik heb niet eens voorbehoedsmiddelen gebruikt. Wel erg opgelet in welke periode van m'n cyclus ik zat en op die manier 'veilig' proberen doen (alhoewel dat nooit echt veilig is, maar daar weet jij nu alles van...). Ik ben niet zwanger geworden, maar wel eens overtijd gegaan en owwww... wat een vreselijk gevoel ging er dan door me heen... alleen al daarom leef ik ontzettend met je mee!!!!



Je voelt je vast zooooo alleen nu.... Tuurlijk was het 'stom', maar we blijven mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, het heeft geen zin om je daar eeuwig schuldig om te blijven voelen, je moet nu verder met deze situatie...



Mijn advies: is er toch geen mogelijkheid om alles eerlijk aan je man op te biechten??? Ik heb er zelf met m'n man over gepraat, ook over het feit dat ik het onveilig had gedaan en onbewust misschien zelfs een kind van m'n minnaar had gewild. Voor hem vielen de puzzelstukjes daardoor juist in elkaar. Met andere woorden: hij kon beter begrijpen WAAROM ik was vreemdgegaan (de kinderwens is erg sterk, soms sterker dan m'n verstand). Ik weet niet wat we hadden gedaan als ik zwanger was geweest. Ik DENK dat we dan even uit elkaar zouden gegaan zijn, alles op een rijtje zetten, maar dat we na verloop van tijd elkaar wel weer zouden gevonden hebben en samen dat kindje hadden grootgebracht. Als je je man eerlijk alles vertelt... wie weet hoe hij zal reageren?? Misschien wel veel beter dan je nu denkt/vreest? En alles is beter dan met zo'n vreselijk geheim alleen te moeten rondlopen, toch? Hij verlangt toch ook al lang naar een kind?



P.S.: eerlijk gezegd zou ik ervan uitgaan dat je zwanger bent van je baas... lijkt me té toevallig dat je net nu ineens zwanger word van je man, hoewel er altijd een kleine kans is natuurlijk... Je kan overigens na ongeveer 12 weken zwangerschap al een DNA-test laten uitvoeren door middel van een vruchtwaterpunctie. Ik weet niet of je dit kan doen zonder toestemming/medeweten van je man (als je getrouwd bent).



Veel sterkte!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Beste paperclip100



(ik sla even wat reacties over, sorry als ik iets dubbel zeg)

dit is idd een hele lastige situatie!!

Zo zie je maar weer wat alcohol met een mens kan doen.... Maar goed, daar heb je nu niks aan!

Ik ben het wel met sourire eens: Vertel je man de waarheid.

Als je je mond houdt zal het vroeg of laat toch uitkomen... Dus is het (denk ik) beter om het nu te vertellen.

Een abortus kan ik me in jouw geval ook niet voorstellen. Als je al zo'n tijd bezig bent om kinderen te krijgen. Zou je het kunnen om het kindje dan weg te halen?? (je weet ook niet of je man de vader is, wat als hij dat wél is??)

Hoe moeilijk het ook is ik zou het opbiechten. (ik zou het mezelf persoonlijk nooit vergeven als ik na zo veel moeite het kindje weg zou laten halen......)

Heel veel sterkte ieg!!
Ja nix zeggen is idd niet zo handig. Het komt vast en zeker uit

al is het over 10 jaar. Wat een draaaamaaa je dan niet hebt?!

Let op doemscenario: het komt over 10 jaar uit, blijkt toch van je baas, je dochter gaat dus hevig op zoek naar haar echte vader die overigens nog steeds getrouwd blijft en zijn slippertje van toen moet opbiechten waardoor zijn vrouw hem verlaat en hij uit is op wraak.

Hmz.... opbiechten beter idee echt echt echt!

Je man heeft denk ik ook wel het recht om uberhaubt te kunnen bedenken of hij je wil vergeven. Nu kan hij niet kiezen, dat wil jij ook niet snap ik wel maar mjaah tis toch gebeurd. Hoe begrijpelijk het misschien is, of niet.. je moet op de blaren zitten en door de zure appel heen.

Sterkte hoor met deze moeilijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
pfff wat een vreselijke situatie. ik vind eigenlijk dat je met de billen bloot moet. de baby en de vader hebben er recht op de waarheid te weten, voor de baby alleen al vanwege erfelijkheidsdingetjes enzo.

dat vertellen is voor jou heel vervelend, maar het recht vd baby/vader t te weten vind ik wel boven jouw belang uitstijgen. bovendien lijkt t me bijna onmogelijk om met zo'n geheim voor altijd te leven. eerlijkheid duurt het langst. als je t pas later zou vertellen, lijkt me dat zo mogelijk nog erger voor alle betrokkenen. laat staan als ze 'per ongeluk' erachter komen door een bloedtest oid.

heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
sweety1980 schreef op 14 oktober 2007 @ 20:52:

pfff wat een vreselijke situatie. ik vind eigenlijk dat je met de billen bloot moet. de baby en de vader hebben er recht op de waarheid te weten, voor de baby alleen al vanwege erfelijkheidsdingetjes enzo.

dat vertellen is voor jou heel vervelend, maar het recht vd baby/vader t te weten vind ik wel boven jouw belang uitstijgen. bovendien lijkt t me bijna onmogelijk om met zo'n geheim voor altijd te leven. eerlijkheid duurt het langst. als je t pas later zou vertellen, lijkt me dat zo mogelijk nog erger voor alle betrokkenen. laat staan als ze 'per ongeluk' erachter komen door een bloedtest oid.

heel veel sterkte!
Over welke vader heb je het nu; de echtgenoot, of de baas?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
paperclip100 schreef op 13 oktober 2007 @ 21:16:

Help, help, help, help

In een dronken bui ben ik met mijn baas in bed beland en nu blijk ik dus zwanger te zijn.

Mijn man en ik proberen al jaren kinderen te krijgen en ik weet nu dus niet zeker of mijn man de vader is.



Ik ben ten einde raad en twijfel of ik een abortus zal plegen omdat ik bang ben dat het anders ooit nog uitkomt als hij niet de vader blijkt te zijn.
Moet de topictitel dan niet zijn "zwanger maar misschien niet van mijn man"? Want helemaal zeker weet je het niet, het kind kan dus ook van je man zijn toch? Ik denk dat jij dat het beste zelf kan uitrekenen, heb je in dezelfde periode ook seks met je man gehad? Als je al een lange tijd bezig bent om kinderen te krijgen wordt je toch een soort "prof" in het berekenen (ik wel toen wij daar mee bezig waren)?



Wat betreft de eerlijkheid naar je man toe lijkt me juist in de situatie waarin je nu zit openheid van zaken heel belangrijk, ook als je abortus overweegt. Hier speelt in mijn ogen namelijk meer dan alleen een slippertje met de baas. Jij en je man willen graag kinderen en nu ben je zwanger, dus hoe moeilijk het ook voor je is, vertellen lijkt me de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang proberen jij en je man al voor een kindje?

Het kan trouwens best van je man zijn hoor...Biologisch is het zo dat vreemdgaan bevorderlijk is voor de bevruchting. Beetje strijd tussen zaad is goed voor het 'eigen' zaad. Lees dit artikel maar!
10% van de kinderen schijnt een andere vader te hebben dan wordt aangenomen. Hoeveel % van de mannen zijn daarvan op de hoogte? Bijzonder weinig.



Kijk, dat je vreemdgaat vind ik onacceptabel. Als mijn kerel ooit zou vreemdgaan staat ie dezelfde dag nog op straat. Als ik iemand zooo leuk vind dat ik er persé mee wil neuken, weet ik dat het tijd wordt mijn relatie te beëindigen. Maar goed, het is inmiddels gebeurd... hartstikke stom van je en je mag je erover schamen. Maar wil je je man hiermee opzadelen? Volgens enquetes gaat 1/4 van de mensheid wel eens vreemd - en dat is nogal wat. Vrij veel mensen blijven bij elkaar na een slippertje, maar hun relatie wordt nooit meer hetzelfde. Het vertrouwen is weg, en jaren later kan er nog geschermd wordeni n ruzies met 'ja jij moet je bek houden want jij bent een vreemdganger'. Als je persé bij hem wil blijven, bedenk je dan - wat nu als híj vreemd zou gaan? en wat nu als hij er supersupersuperzeker van zou zijn dat dat éénmalig zou zijn? Zou je dan liever hebben dat hij het je vertelt, met alle drama's van dien, of wil je dat hij je in het ongewisse laat?

Het is namelijk niet zo moeilijk om een slippertje te verzwijgen. Regel nummer één, twee én drie is eigenlijk alleen maar dat je tot je dood je bek moet zien te houden. Als je dat kunt, wil je je man het verdriet dan aandoen?



Kijk, enige probleem is als je baas er héél anders uitziet dan je man, dan moet je er nog eens 10x over nadenken. Dat komt namelijk uit. Maar als 10% van de kinderen een man als vader ziet die hun vader níet is, zal je niet de eerste zijn die een groot geheim meeneemt het graf in.



Ja, je mag je ervoor schamen, ja, je mag een hekel aan jezelf hebben, maar waarom zou je het hem vertellen - omdat hij persé 'recht heeft op de waarheid', waarmee je hem een ontzettend kutgevoel aanpraat, of omdat je jezelf dan net ietsje minder schuldig voelt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het feit dat TO abortus overweegt een grote rol speelt Tangerine. Ze zal zich vast schamen, en als het alleen om een slippertje ging is het inderdaad nog maar de vraag of ze dit zo nodig moet vertellen. Maar er speelt wel iets meer, de kinderwens van TO en haar man, en het feit dat ze nu zwanger is.
Alle reacties Link kopieren
http://www.incertezza.nl/...tale_vaderschapstest.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven