Autostoeltje 9-18 kg

07-11-2007 09:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt een autostoeltje voor mijn zoon aan te schaffen uit de groep van 9 tot 18 kg. Ik was van plan een Maxicosi Tobi te kopen, maar nu las ik dat hij niet zo goed uit de laatste test kwam. Dit terwijl het zeker niet de goedkoopste stoel is.

Nu zag ik ook de Priori SPS, die een stuk goedkoper is. En natuurlijk zijn er nog meer stoelen.



Kennelijk zit het duurder=beter principe mij een beetje dwars. Ik zou bijvoorbeeld nooit de allergoedkoopste stoel kopen, maar om nou een hele dure te kopen die niet eens goed uit tests komt, dat slaat ook nergens op.



Wat zijn jullie overwegingen geweest? En die Priori SPS, heeft iemand daar ervaring mee?
Wij hebben er 1 van de hema. Was 69 euro in de aanbieding. MIsschien zijn de duurdere dan wel beter, maar ik ga never nooit niet 100 euro (of zelfs meer) voor zo'n ding uitgeven. Dan maar een krent ;-) En hoe ze uit tests komen, daar heb ik eigenlijk niet eens op gelet. Zolang ze goedgekeurd zijn volgens de wet en ze makkelijk qua gebruik zijn, zijn ze voor mij prima.
Alle reacties Link kopieren
De priori SPS is in eerdere jaren wel getest door de ANWB en kwam er niet erg goed uit. Een redelijk of een slecht op veiligheid als ik het goed heb.

De Tobi kwam dit jaar ook niet zo heel goed uit de test ook al is die een stuk duurder.



Wij zijn ook aan het kijken naar een groter stoeltje, meisje is nu 10 maanden en de volgende stoeltjes zouden volgens de testen goed zijn:



Niet isofix:

Romer King TS (150 (ebay) tot 210 (euro)).



Isofix:

Romer Duo plus (229 tot 300 euro)

Maxi Cosi Priorifix (279-349)



Voor die isofix stoeltjes moet je wel een special isofix bevestiging in je auto hebben.



Anders moet je even op het topic "prijsverschillen autostoelen", daar is vorige week ook veel over groep1 stoeltjes geschreven.

Alle reacties Link kopieren
wij hebben een priori gekocht. Ik wilde eigenlijk de tobi, maar deze past niet in onze auto! Dus even passen voordat je een stoel aanschaft!



Verder tja, vond het ook moeilijk. Eigenlijk zijn de enige stoelen die echt goed uit de testen komen de isofix stoeltjes. Daar moeten we dan een hele nieuwe auto bij kopen, want dat hebben we nu niet. De hele goedkope stoeltjes vertrouw ik ook niet, maar ik denk dat je met een maxi cosi of een romer altijd wel een goed autostoeltje hebt.



De reden dat ik de tobi wilde was de extra hoofsteun. Nu zit kind in de priori en zijn hoofdje wiebelt helemaal niet, wat ik wel had verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Romer King TS, een prima stoel en hij kwam, toen wij er een wilden kopen als beste uit de test. Ik moet eerlijk zeggen dat ik never nooit een goedkoop stoeltje zou kopen, die niet erg goed uit de ANWB of ADAC testen komen.

In een van de andere topics over autostoeltjes werd gesproken over een achterwaarts gerichte autostoel. Als ik er nu een nodig zou hebben, zou ik er zo een kopen. Het blijkt dat achteruit vervoeren voor kinderen tot 2 jaar beter is dan vooruit.
Alle reacties Link kopieren
mies schreef op 07 november 2007 @ 12:56:

Wij hebben de Romer King TS, een prima stoel en hij kwam, toen wij er een wilden kopen als beste uit de test. Ik moet eerlijk zeggen dat ik never nooit een goedkoop stoeltje zou kopen, die niet erg goed uit de ANWB of ADAC testen komen.

In een van de andere topics over autostoeltjes werd gesproken over een achterwaarts gerichte autostoel. Als ik er nu een nodig zou hebben, zou ik er zo een kopen. Het blijkt dat achteruit vervoeren voor kinderen tot 2 jaar beter is dan vooruit.
Mies, waarom is het achteruit vervoeren tot 2 jaar beter? Ik kan me voorstellen dat het achterruit vervoeren sowieso beter is omdat dan de achterkant van het stoeltje tegen de voorstoel komt bij een harde klap. Wat ik niet goed begrijp is waarom het boven de 2 jaar met het gezicht naar voren is.
Alle reacties Link kopieren
Brookers, je zou even bij het "prijsverschillen autostoeltjes" topic moeten kijken, daar wordt heel uitgebreid op dit onderwerop ingegaan.

Het komt er op neer dat tot een jaar of 2-2,5, het hoofd in verhouding tot de nek en de rest van het lichaam zo groot is dat bij een botsing het hoofd zo hard naar voren vliegt dat er ernstige beschadigignen aan de nek en rug. Bij een achterwaarts gericht stoeltje wordt het hoofd in het stoeltje gedrukt en is er geen belasting voor de nek en de rug. Daarom is het stoeltje in groep 0 (tot 13 kg) ook verplicht tegen de rijricichting in maar in de groep 9 tot 18 kg, waar het voor een groot deel ook nog heel gewenst is zijn bijna geen stoeltjes te krijgen in Nederland. In zweden zijn ze er veel verder in en is het al verplicht om tot 4 jaar je kind achterwaarts te vervoeren.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een tobi en deze bevalt heel goed..wij hebben hem een jaar geleden gekocht en toen kwam hij als beste uit de test....erg raar dat hij dan nu niet zo goed uit de test komt. Wij wouden eerst ook een stoeltje voor achteruit vervoeren maar konden er geen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Even over het Hema stoeltje: daar wordt volop voor gewaarschuwd door ANWB en consumentenbond. Het is een zeer onveilig stoeltje.



"Dan maar een krent vind" ik een heel nare en cynische opmerking als het over de veiligheid van je kind gaat. Maar goed....
Eens, Isabon. Ik heb de Tobi en die was errug duur en je zal ongetwijfeld ook voor de naam betalen (en vergeet niet de prachtige kleurtjes, waar ik als eerste voor viel ;o) ), maar toch, ik heb liever een bekendstaand stoeltje dan een "eigen merk" stoeltje. En daarbij, zo'n stoeltje gaat nog best lang mee dus op de lange termijn is het ook weer niet zo duur.

Ik had het liefst een isofix gehad maar mijn auto was daar niet geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
golfje schreef op 07 november 2007 @ 09:58:

De reden dat ik de tobi wilde was de extra hoofsteun. Nu zit kind in de priori en zijn hoofdje wiebelt helemaal niet, wat ik wel had verwacht.
Voor de priori kun je ook een hoofdsteun erbij kopen, kost 20 euro geloof ik.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel slecht eigenlijk dat de Tobi vorig jaar als goed uit de test kwam en dat er dus veel mensen een boel geld voor dat stoeltje uit hebben gegeven omdat ze het veiligste stoeltje willen hebben en vervolgens komt ie een jaar later een stuk minder veilig uit de test omdat ze een andere testmethode of testpop ofzo hebben gebruikt. Zou ik persoonlijk toch wel erg van balen.

Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tip vischnu. Ik ga ervoor kijken. Zo zit ie nl wel prima, maar bij een ongeluk lijkt me een extra hoofdsteun ook wat extra veiligheid bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven