Gezondheid alle pijlers

Endometriose, kijkoperatie

02-09-2009 20:25 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Sinds kort weet ik dat ik endometriose heb, ik kwam erachter doordat we bij de gyn belanden omdat zwanger worden niet lukken wil(2 jaar bezig).



Ik heb altijd al ontzettend last gehad van mn menstruatie,

heeel veel pijn, misselijk, soms bijna flauwvallen van de pijn, heel veel vloeien, pijnlijke stoelgang tijdens die dagen, amper kunnen eten omdat dat de pijn verergerd.

Allemaal typisch endometriose, maar altijd afgedaan door de huisarts met een pijnstiller 'en het hoort erbij', of weer eens een ander pil soort. Maar niets hielp echt.

Mn vriend riep ook wel eens dat het niet normaal was dat ik zon last had, maarja, de dokter zei dat het normaal was.. dus ik beet maar op mn kiezen en leef op pijnstillers die dagen.



Tot ik dus bij de gyn terecht kwam omdat we na 2 jaar nog niet zwanger waren, best een opluchting als ze dan verteld dat het helemaal niet normaal is dat je 2 dagen amper kunt functioneren tijdens je menstruatie! Uit bloedwaarden kon ze opmaken dat ik endometriose heb, plus mijn klachten tijdens menstruatie was het 1 en 1 = endometriose.



Ze stelde direct een kijkoperatie voor.

Ze heeft ook nog een echo gemaakt waarop ze zag dat mn baarmoeder ook geen 'normale' vorm heeft, er lijkt een tussenschotje in te zitten, of de wanden zijn aan elkaar gekleefd.



Boel informatie over me heen gekregen in een uurtje tijd.

Heb al veel info gevonden op internet, maar ben benieuwd naar ervaringsverhalen.



Ik ben deze week naar de narcotiseur geweest en wacht nu op een oproep voor de kijkoperatie.

Ik vind het mega spannend, en zie er best tegenop.



Ben dus benieuwd of hier meer dames met endometriose zijn, en misschien ervaring hebben met een kijkoperatie?



Liefs B
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje: Als je het eenmaal hebt, wordt het dan erger? Of hoeft dat niet perse?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Urala,



Je bedoeld de endometriose ? of dat erger wordt als je het weet ?

Ligt aan de behandeling het beste is om het zo rustig mogelijk te houden door het gebruik van de pil ofzo...
Alle reacties Link kopieren
quote:tweeling76 schreef op 13 augustus 2010 @ 20:21:

Hoi Urala,



Je bedoeld de endometriose ? of dat erger wordt als je het weet ?

Ligt aan de behandeling het beste is om het zo rustig mogelijk te houden door het gebruik van de pil ofzo...



Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk. Bij mij is vastgesteld dat ik 'een beetje' endometriose heb. Hiervoor heb ik verder geen behandeling. Ik ben al aan de pil. Mijn vraag is nu of de endometriose ook erger kan worden. En gebeurd dat altijd of hoeft dat niet?

Thnx alvast
Alle reacties Link kopieren
Hoi Urala,



Dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat mijn endometriose erger is geworden nadat ik stopte met de pil. Tijdens het pilgebruik is het niet erger geworden, maar of dat bij iedereen zo is weet ik niet...



Tweeling, wat een verhaal zeg. Ik heb helaas ook het idee dat de Lucrin helemaal niet werkt. Ik ben afgelopen donderdag gebeld door de verpleegkundige en de arts wilde me een recept geven voor Livial, zei ze. Maar daar wil ik niet aan omdat ik behalve de pijnlijke knieen niet veel last heb van de Lucrin en om er dan nóg een hormoon tegenaan te gooien (die de werking van Lucrin vermindert)....Ik wil alleen maar weten of die gewrichtspijn een teken is van vermindering van het kraakbeen of dat het gewoon een bijwerking is die verder niks betekent. Want als het verder niks betekent dan neem ik de pijn op de koop toe. Maar als het betekent dat mijn kraakbeen slechter word dan wil ik van de arts weten of het wel zo verstandig is om nog door te gaan met de Lucrin.



Nou ja, de verpleegkundige wist dit niet en nou word ik binnenkort alsnog door de arts gebeld....zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven