Hoe zag jouw tienerkamer en vroeger uit?

25-08-2010 11:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic over wat de pot vroeger schafte schoot ik ineens in een melancholieke bui..vandaar dit topic



Mijn kamertje:

In 1985 verhuisden wij en kreeg ik ein-de-lijk mijn rood-witte kamer die toentertijd zo hip was.

Ik had rode vloerbedekking en zo'n tl-buis aan het plafond. Verder een grote ingelijste poster van mijn held Michael Jackson aan de muur en jawel...hij had een rood-wit shirt aan.

Een rood wit geblokt dekbed (het begint saai te worden) en verder had ik nog zelf een aantal collages gemaakt voor aan de muur met het thema rood-wit (tegenwoordig heten dat geloof ik mood-boards)

Verder: een wit kastje voor mijn schoolspullen, een wit bureau met een rode klapstoel en een wit bed met spijlen.



In 1992 was ik het zat en heb ik mijn vader laten zwoegen om de boel wat meer up to date te maken:

Er kwam zalmroze zeil op de vloer, zo ook een zalroze rolgordijn en zalmroze behang met zo'n rand langs het plafond. De dekbedhoezen werden vervangen door zalmroze gebloemde gevallen en ik kreeg een heus "zitje" met twee rotan stoelen en een houten tafeltje (heeft mijn vader zelf getimmerd en heb ik nog steeds) waarop een grote schaal met drijfkaarsen (het summun van hip toentertijd)

Michael Jackson moest het veld ruimen voor opnieuw wat nieuwe collages die allen betrekking hadden op mode en make up en in mijn witte kastje had ik mijn grote verzameling parfum miniatuurtjes en parfumerie tasjes uitgestald . De TL buis ging bij het grof vuil en aan het plafond kwam een heuse plafonniere die in de woning van Frans Bauer niet misstaan had.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2010 @ 19:53:

ik had ook n eigen wasbak en spiegel, een tv en later ook 'n videorecorder



Zo toe maar...de felbegeerde wasbak.





Ik wilde ook altijd een hoogslaper met zo'n bureau eronder en een bankje in mijn kamer (nooit gekregen, te klein, de rotanstoelen konden er pas in toen het bureau eruit was hahaha)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wel geinig hoor, die mooie mannen-fase heb ik dus nooit gehad en mijn muren volplakken vond ik rommelig. Ik was best netjes op mijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
[quote]sprokkelientje schreef op 25 augustus 2010 @ 21:48:

[...]





Zo toe maar...de felbegeerde wasbak.





Lig hier helemaal dubbel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk topic!



Ik had die felbegeerde wasbak ook.... vanaf mijn vijftiende werd die vooral gebruikt door mij en mijn vriendinnetjes om stiekem in te kotsen als we dronken uit het tiener-dorps-cafe kwamen.... (of stiekem in het park passoa hadden zitten lurken).



Tot mijn twaalf/ dertien hing mijn kamer trouwens vol met plaatsjes van Arnie (ofwel Reinout Oerlemans)..... die ben ik hier nog niet tegen gekomen .

Rond mijn veertiende werd ik alto/ punk en hing ik voorals posters op met recalcitrante gedichten en teksten. Ik wilde eigenlijk een graffitti op mijn muur, maar dat mocht niet.... flauw hoor. Was stikjaloers op mijn vriendinnetje dat er wel een had....
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2010 @ 22:04:

Wel geinig hoor, die mooie mannen-fase heb ik dus nooit gehad en mijn muren volplakken vond ik rommelig. Ik was best netjes op mijn kamer.mijn moeder had vast een moord gedaan voor jou als dochter.... (ze vond Arnie niet zo knap, denk ik )
Ik was echt twee handen vol hoor in die tijd, maar inderdaad netjes op mijn kamer. Dat wel .
Alle reacties Link kopieren
Mijn kamer was saai omdat we weinig ruimte hadden. Ik kon niet zomaar een kast of ander meubel neerzetten.

Ik was nergens fan van dus ook geen posters, ik had geen favoriete kleur...

Hoewel, ik heb mijn kamer een keer geverfd maar de kleur was totaal anders dan ik had gewild. Toch maar weer een saai wit behang erover.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de gehele riante zolder met daarin jawel een wasbak

Ik had wit behang met blauwe bloemetjes. Een 2persoonbank, een computermeubel met pc, een dressoirkast met tv en videorecorder.

Een 1 persoonsbed en een kledingkast.



Oh ja een een rattenkooi met 2 ratten . Mijn moeder haatte ze haha

En verder was het een enorme zooi. Overal hobbyspullen en kleding.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Alle reacties Link kopieren
En hoe was het trouwens met de hygiene gesteld in de tienerkamers van weleer.

Ik had geen wasbak maar wel.....jaja een eigen wasmand.

Elke vrijdagmiddag uit school kreeg ik een stofdoek en een emmer met mop in mijn fieters gedouwd...hop, kamer stoffen en dweilen...zo vanaf mijn dertiende.

Kleren op de grond was een doodzonde...laat staan etensresten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
T'is pakweg 1997/1998, en de voorheen nogal non-descripte kamer wordt volledig gemetamorfoosd in felblauw met zilver/goud. Blauwe gordijnen, blauw dekbed. Her en der kwamen zonnetjes te hangen, van die stenen dingen met een goudkleurig verflaagje. Ik knipte zelf ook vergelijkbare vormpjes uit van die zilverkleurige barbeque-bakjes (Ja, echt. Was wat steviger dan zilverpapier.). Die dan eveneens overal op geplakt werden.



De voorheen saaie witte boekenkast werd beplakt met een dikke laag knalblauw nepbont, was in Fancy e.d. heel vaak te zien. In de hoek kwam een transparant opblaaspoefje te staan in een al even blauwe kleur.



Hier en daar had ik ook nog wat zitten knutselen met een lap blauwe velours (zo'n ietwat glimmende, fluweel-achtige stof) van de markt. Een toen hele hippe stof, waar toendertijd ook veel kleding van gemaakt werd. Daar had ik óók al zonnetjes uit geknipt, die her en der op de muur geplakt werden. Vond pa niet leuk, die lijm op de (stenen) muur.



Verder stond er op een kast nog een kommetje met plastic nepvissen van de Blokker. Van die dingetjes die met een draadje aan een bolletje verbonden waren. Daar had ik ook allemaal bijpassende steentjes en plantjes, eveneens van transparant plastic, bij gekocht.



Tot slot was het hele plafond beplakt met glow-in-the-dark-sterretjes.



De enige dissonant in het geheel was de knaloranje zwartwit-tv die ik voor een rijksdaalder op de rommelmarkt had gekocht. Ik had geen geld voor een 'echte' tv, was waarschijnlijk al aan m'n kamer op gegaan.



Kortom: M'n kamer was één groot eind jaren 90-cliché. Blauw en een tikje zweverig, met veel zonnetjes/maantjes/sterretjes, was hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een jaren 90 puber. Van mijn met rode clowntjes kamer gedeeld met zusje mocht ik naar de net verbouwde zolder. Ik had antraciete tapijttegels. Wit met in verschillende tinten blauw gestreept behang en donkerblauw rolgordijn. Verder mijn oude houten bed (wat later een zwart 2-persoonsbed werd), antraciet bureau, antraciete kledingkast en toilettafel. Die laatste stond vol met miniatuur parfumflesjes. Op mijn bed had ik een geel geruit overtrekt en oranje en gele kussentjes. Op mijn kast oude knuffels.



Ik had een stereotoren waar ik bandjes mee opnam van de top 40 en 's avonds luisterde ik stiekem naar candlelight. Ik was nogal een romantische puber.Volgens mij had ik geen posters enzo aan de muren. Wel wat kaarten van vriendinnen. De brieven van mijn vriendje lagen altijd onder mijn kussen haha..



Oh ja, op mijn schuine plafond zaten lichtgevende sterretjes en maantjes.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
quote:v1981 schreef op 28 augustus 2010 @ 19:31:

T'is pakweg 1997/1998, en de voorheen nogal non-descripte kamer wordt volledig gemetamorfoosd in felblauw met zilver/goud. Blauwe gordijnen, blauw dekbed. Her en der kwamen zonnetjes te hangen, van die stenen dingen met een goudkleurig verflaagje. Ik knipte zelf ook vergelijkbare vormpjes uit van die zilverkleurige barbeque-bakjes (Ja, echt. Was wat steviger dan zilverpapier.). Die dan eveneens overal op geplakt werden.



De voorheen saaie witte boekenkast werd beplakt met een dikke laag knalblauw nepbont, was in Fancy e.d. heel vaak te zien. In de hoek kwam een transparant opblaaspoefje te staan in een al even blauwe kleur.



Hier en daar had ik ook nog wat zitten knutselen met een lap blauwe velours (zo'n ietwat glimmende, fluweel-achtige stof) van de markt. Een toen hele hippe stof, waar toendertijd ook veel kleding van gemaakt werd. Daar had ik óók al zonnetjes uit geknipt, die her en der op de muur geplakt werden. Vond pa niet leuk, die lijm op de (stenen) muur.



Verder stond er op een kast nog een kommetje met plastic nepvissen van de Blokker. Van die dingetjes die met een draadje aan een bolletje verbonden waren. Daar had ik ook allemaal bijpassende steentjes en plantjes, eveneens van transparant plastic, bij gekocht.



Tot slot was het hele plafond beplakt met glow-in-the-dark-sterretjes.



De enige dissonant in het geheel was de knaloranje zwartwit-tv die ik voor een rijksdaalder op de rommelmarkt had gekocht. Ik had geen geld voor een 'echte' tv, was waarschijnlijk al aan m'n kamer op gegaan.



Kortom: M'n kamer was één groot eind jaren 90-cliché. Blauw en een tikje zweverig, met veel zonnetjes/maantjes/sterretjes, was hip.Klinkt echt heeeeel nineties maar wel heel gezellig.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
heel veel black-light posters met lekkere gedeeltelijk ontblote ... en een visnet aan het plafond met glazen bollen en kurk en schelpen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kamer werd express niet opnieuw behangen... mijn behang stond uit posters van de Backstreetboys Aan de muur hingen wat planken waar ook een uitgebreide collectie backstreetboys-spulletjes stonden......



Toen ik ietsjes (jaar of 13-14) werd, gingen de posters van de muren en kwam en knalroze verf op.....Qua meubels had ik niks bijzonders. Een kledingkast, een bed, een wastafeltje en een bureautje.
Alle reacties Link kopieren
haha, mijn kamer was van grond tot plafond behangen met posters van Duran Duran en Spandau Ballet

Later heb ik muren zwartgeverfd, grijze vloerbedekking, dat werk.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen had bijna iedereen hier een wastafel....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Geen wastafel, wel alle muren behangen met Prince en Georgie Davis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven