Mode & Beauty alle pijlers

Badschuim van vroeger

17-09-2010 12:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ben een fervent meelezer op dit forum maar heb eigenlijk nog nooit iets gepost geloof ik.

Deze keer wil ik toch jullie hulp vragen bij het volgende:



Vroeger als ik bij mij oma logeerde ging ik altijd onder de douche met appeltjesbadschuim. Het was best een grote fles, groen, de dop donkerder groen en het etiket was een beetje sierlijk in mijn herinnering. Ik heb het idee dat de naam iets met Johnson te maken heeft maar kom zelf niet veel verder dan dat.

Google biedt ook (nog) geen uitkomst.

Is er iemand op dit forum die weet wat ik bedoel en of het eventueel nog bestaat?



Ik kwam de geur afgelopen week tegen op mijn werk, ze waren het tapijt aan het schoonmaken en dat spul had precies deze geur!

Sindsdien laat het me niet los.

Ik weet het, het is geen probleem in á la wereldeconomie, maar zou het toch leuk vinden als er een antwoord op komt.



Alvast bedankt,

Danielle
Johnson-Johnson?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik weet precies welke je bedoelt. Hadden we thuis ook. Nostalgie. Ik ga zoeken en lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hadden wij daar de doucheschuim van... Heerlijke geur inderdaad. Ik ga eens even nadenken (was t niet van Swartzkopf???)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik op zoek naar een grote blauwe fles badschuim die altijd bij de Aldi te koop was. En de zeep op zich was ook knalblauw. Ik kan de geur nog ruiken en het is nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
O, wat rook dat heerlijk he!



Wij maakten vroeger van die plastic zakjes met schuim erin, en daar zaten we dan mee te friemelen, en dat rook zo fijn met die appelshampoo.



Geen tips voor je, maar ik ken de geur.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Heb al gevonden wat wij vroeger in huis hadden: appelshampoo van Schwarzkopf



Quote van de Schwarzkopf-site:



1977

Schwarzkopf stopt op de ‘flower-power’ trein met de lancering van de fruit varianten zoals de Schwarzkopf Appel variant, welke direct een succes wordt.



Klik hier voor nostalgische plaatjes. De appelshampoo komt ook voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper heeft wel appeltjes-shampoo gehad. Misschien als je die richting op zoekt.

Yves Rocher heeft wel eens zoiets gehad, maar ik twijlel of dat dezelfde is.



EDIT: dit is hun shampoo.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb die shampoo een keer gebruikt vroeger, ik was 7 denk ik, en stikte bijna in die lucht. Vreselijk vond ik het
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland bestaat het nog steeds. Plaatje is helaas een beetje klein:



Alle reacties Link kopieren
Doortje, had jij niet een appelpit ingeslikt? Hoe is het met het boompje in je buik?
quote:Elynn schreef op 17 september 2010 @ 12:27:

Heb al gevonden wat wij vroeger in huis hadden: appelshampoo van Schwarzkopf



Quote van de Schwarzkopf-site:



1977

Schwarzkopf stopt op de ‘flower-power’ trein met de lancering van de fruit varianten zoals de Schwarzkopf Appel variant, welke direct een succes wordt.



Klik hier voor nostalgische plaatjes. De appelshampoo komt ook voorbij.





Schauma!!! jaaaa!! ik keek altijd naar dat 'gezinnetje' op de voorkant van de fles als ik in bad zat! Ik was ze helemaal vergeten, maar nu ik de foto weer zie weet ik het meteen weer. De vrouw leek op Tika, van Tita Tovenaar, de man op Freddy Breck (dat zou kunnen want het is een Duits merk ) en het meisje op mijn nichtje van toen.

Leuk jeugdsentiment.



Maar is dit ook de fles die TO zoekt???
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een reacties al! Super!



Inderdaad pure nostalgie dit!

Ik rook de geur en was ineens weer even bij oma op bezoek.



Die plastic zakjes met badschuim / zeep noemden wij vroeger op school smurfensnot! Heerlijk om aan te friemelen inderdaad.



De nostalgische plaatjes van Elynn zijn ook leuk, nu ik Schauma zie herinner ik het me weer! Wat vergeet je toch een hoop he!



Maar.... de gouden tip zit er nog niet bij!!



Groet,

Danielle
Alle reacties Link kopieren
quote:invincible schreef op 17 september 2010 @ 12:36:

De vrouw leek op Tika, van Tita Tovenaar, de man op Freddy Breck [...]

Ja!
Alle reacties Link kopieren
De appeltje staan nog op hun site: Klik hier
Alle reacties Link kopieren
Hup, maar Duitsland dus
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Fenjal?
Alle reacties Link kopieren
O, en onze buren hadden appelbadschuim dat in een groene plastic appel zat. Ging tijdens logeersessies wel 's met de buurkinderen in bad en was altijd jaloers op die appel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 17 september 2010 @ 12:34:

Doortje, had jij niet een appelpit ingeslikt? Hoe is het met het boompje in je buik?



Goed! Het groeit zo hard dat er tegenwoordig af en toe takken uitsteken



*gaat Elynn mailen*
Hallo?!
p.s. Wij hadden ook de appelshampoo van Schwarzkopff. Maar vooral die 'mit 7 Kräutern' We hadden ook een keer appelzeep, in de vorm van een appel. Daar heb ik toen eens aan gelikt, want zo naar appel ruiken en op appel lijken, dat moest ook naar appel smaken. Was meteen genezen.
Alle reacties Link kopieren
Na de Zwitsal met een geurtje, is hier dan een geurtje met appel.

Maar, wel voor kinderen. van dezelfde.

Om de geurlijn van shampoo en badschuim compleet te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 17 september 2010 @ 12:40:

[...]





Goed! Het groeit zo hard dat er tegenwoordig af en toe takken uitsteken



*gaat Elynn mailen*



Haha, dat van die uitstekende takken herken ik. Vooral tussen m'n ribben, en dat het nog best veel moeite kostte om ze weer terug te duwen. Fijn dat alles goed gaat!



Mijn boompje zit nu overigens net in groep 6.



*gaat mail in de gaten houden*
Ja ik ken hem !Volgens mij was het een vrij goedkope shampoo.

Wij mochten hem alleen gebruiken om smurfensnot van te maken.

Mijn moeder vond hem niet goed voor ons haar.

De klitten gingen er niet uit. Terwijl mijn zus en ik hem juist zo lekker vonden ruiken. Ik kan het me nog heel goed herinneren.
Alle reacties Link kopieren
qua omschrijving dacht ik meteen aan deze fles:



Maar volgens mij ruikt dat niet naar appeltjes
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals Fenjal!



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven