Friends with benefits?!

18-09-2010 10:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe staan jullie daar tegenover?

Hebben jullie er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoe sta jij er tegenover?

Heb jij er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou..... het verhaal zit zo;



Ik ben verliefd geworden op een goede vriend van mijn ex.

Dat het wederzijds is.... is haast wel zeker.

Hij durft alleen niet verder omdat hij mijn ex niet wilt kwetsen.

En toen vertelde hij even tussen neus en lippen door,

dat "friends with benefits" hem een goede oplossing leek.

Ik weet hoe dat overkomt: alsof hij alleen maar sex wilt.

Maar ergens geloof ik dat niet.

Want ik kèn hem al zolang. Zo is hij gewoon echt niet!!



Ik weet dat hij mij leuk vind, dat hij van me houdt en dat het

gevoel ècht is, als wij vrijen!



Maar ik weet niet wat ik moet vinden van Friends with benefits....
Alle reacties Link kopieren
Tja de vraag is wil jij dat? Want hij zal dat niet zomaar willen..
Alle reacties Link kopieren
Friends with benefits werkt alleen als er geen verliefdheid in het spel is. Anders wordt je alleen maar gekwetst.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Lindsey25 schreef op 18 september 2010 @ 10:55:

Haha, nou..... het verhaal zit zo;



Ik ben verliefd geworden op een goede vriend van mijn ex.

Dat het wederzijds is.... is haast wel zeker.

Hij durft alleen niet verder omdat hij mijn ex niet wilt kwetsen.

En toen vertelde hij even tussen neus en lippen door,

dat "friends with benefits" hem een goede oplossing leek.

Ik weet hoe dat overkomt: alsof hij alleen maar sex wilt.

Maar ergens geloof ik dat niet.

Want ik kèn hem al zolang. Zo is hij gewoon echt niet!!



Ik weet dat hij mij leuk vind, dat hij van me houdt en dat het

gevoel ècht is, als wij vrijen!



Maar ik weet niet wat ik moet vinden van Friends with benefits....Dus je hebt al seks... En hij wil wel seks, maar heeft niet het lef bekend te maken dat hij je echt leuk vind. Dan houdt hij niet van je, dan vindt hij je geil. Vond hij je leuk, ging hij wel voor het echte werk.
Alle reacties Link kopieren
Als jij verliefd bent, zou ik hier niet mee door gaan. Dan kwetst hij jou.
Alle reacties Link kopieren
En fwb heb ik ook ervaring mee, de vriendschap is nu over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lindsey25 schreef op 18 september 2010 @ 10:55:

Haha, nou..... het verhaal zit zo;



Ik ben verliefd geworden op een goede vriend van mijn ex.

Dat het wederzijds is.... is haast wel zeker. Haast wel zeker? Omdat hij gezegd heeft verliefd te zijn of omdat jij dat denkt?quote:Hij durft alleen niet verder omdat hij mijn ex niet wilt kwetsen.Heeft hij dat gezegd of denk jij dat?quote:En toen vertelde hij even tussen neus en lippen door,

dat "friends with benefits" hem een goede oplossing leek. Alle dingen die niet illegaal zijn en die je allebei wil, zijn goede oplossingen.quote:Ik weet hoe dat overkomt: alsof hij alleen maar sex wilt.Dat is nou precies wat Friends with benefits inhoudt. Dus dat het zo overkomt is omdat het zo is.quote:Maar ergens geloof ik dat niet.Lekker begin van wat voor relatie dan ook: niet geloven wat iemand zegt...quote:Want ik kèn hem al zolang. Zo is hij gewoon echt niet!! Hij bespreekt al jarenlang al z'n zieleroerselen met je? Z'n sexleven? Z'n relaties? Nee? Dan ken je hem op dàt gebied dus niet.quote:Ik weet dat hij mij leuk vind, dat hij van me houdt en dat het

gevoel ècht is, als wij vrijen! Heeft hij gezegd dat hij van je houdt? Toevallig een toevoeging erbij in de trant van "als m'n beste vriendin" oid?quote:Maar ik weet niet wat ik moet vinden van Friends with benefits....Het lijkt me geen goed idee. Jij wil duidelijk meer als hij wil geven. Jij voelt meer voor hem als hij voor jou. En je gelooft nu al niet wat hij zegt....
Alle reacties Link kopieren
FWB is alleen een optie als er geen sprake is van verliefdheid. In jouw geval een big no go dus.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Veronicas schreef op 18 september 2010 @ 11:09:

[...]

Haast wel zeker? Omdat hij gezegd heeft verliefd te zijn of omdat jij dat denkt? Omdat hij heeft gezegd dat hij gek op mij is....



[...]

Heeft hij dat gezegd of denk jij dat? Dat heeft hij gezegd. We hadden een gesprek en toen zei hij dat hij het "eng" vind om verder te gaan, omdat hij bang is mijn ex te kwetsen of hem kwijt te raken als vriend....



[...]

Alle dingen die niet illegaal zijn en die je allebei wil, zijn goede oplossingen.



[...]

Dat is nou precies wat Friends with benefits inhoudt. Dus dat het zo overkomt is omdat het zo is.



[...]

Lekker begin van wat voor relatie dan ook: niet geloven wat iemand zegt... Hij heeft niet gezegd dat hij niet meer wilt ;) Alleen dat hij dat niet durft...



[...]

Hij bespreekt al jarenlang al z'n zieleroerselen met je? Z'n sexleven? Z'n relaties? Nee? Dan ken je hem op dàt gebied dus niet. Jawel! Ik ken hem 8 jaar en al vanaf het begin is er een klik. We vertrouwen elkaar als geen ander. Komen als eerste bij elkaar met problemen. Dus ja. Ik weet met wie, wanneer hij sex heeft gehad. Hij deelde met mij elke gedachten tijdens relaties...Zo weet ik dat hij niet snel met iemand naar bed gaat....





[...]

Heeft hij gezegd dat hij van je houdt? Toevallig een toevoeging erbij in de trant van "als m'n beste vriendin" oid? Nee, hij heeft letterlijk gezegd dat hij al jaren gek op me is. (die spanningen tussen ons zijn er al 2 jaar) En dat hij van me houdt! Niet vriendschappelijk, het gaat verder, dat soort "houden van".





[...]



Het lijkt me geen goed idee. Jij wil duidelijk meer als hij wil geven. Jij voelt meer voor hem als hij voor jou. En je gelooft nu al niet wat hij zegt....
Alle reacties Link kopieren
FWB is alleen mogelijk als je elkaar leuk genoeg vind om af en toe wat samen te doen, maar elkaar niet leuk genoeg vind als relatiemateriaal.



Mijn advies aan jou is dus ook dat je het niet (meer) zou moeten doen. Krijg je geheid drama en rotzooi van.
Alle reacties Link kopieren
Andere insteek: als hij zich zo druk maakt om wat zijn vriend / jouw ex er van vindt als jullie een relatie hebben, hoe zou die vriend/ex het dan vinden als jullie FwB zijn? Of mag vriend/ex dat dan niet weten? Moet het hele FwB stiekem gebeuren dan?
Alle reacties Link kopieren
Veronica: Blijkbaar moet dat dan geheim blijven ja.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Lindsey25 schreef op 18 september 2010 @ 11:35:

Veronica: Blijkbaar moet dat dan geheim blijven ja.....

De enige Friend die er dan Benefit van heeft is hij: sex op bestelling.



Voor jou zit er denk ik vooral veel hartzeer aan te komen. Als je verliefd bent wil je dat toch van de daken schreeuwen? Wil je toch samen op stap, delen met je vrienden dat je gelukkig bent, aan iedereen laten zien dat déze de leukste en de liefste is? Dat kan dan allemaal niet... Of in Verweggistan, waar ex het allemaal niet kan zien.
Alle reacties Link kopieren
ja! Dat wil ik zeker....

het is gewoon heel verwarrend.

Paar maanden lang zit hij te zeggen hoe graag hij het huisje/boompje/beestje verhaal met mij wilt.

Dat hij nooit kinderen wilde, maar dat door mij dat wel wilt.

Hij was opzoek naar een koophuis, en wilde mij bij elke

bezichtiging mee hebben. Van de 4 ging ik er met 3 mee.

De laatste kon ik niet mee helaas. Maar hij belde mij als

eerste dat hij dat huis ging kopen. Want "Dat is stap 1 schat!"

zei hij door de telefoon. Stap 1 van onze droom!

We hadden het leuk. Hij haalde me vaak van mn werk af,

zodat we samen wat leuks konden doen daarna, uit eten,

naar het strand. Hij ging mee naar mijn vriendin haar verjaardag. En we hadden sex... Het was gewoon geweldig.

Mijn vrienden weten het hoor, zoals jij al zegt, dat wil je delen

met je vrienden. En ik denk ergens dat mijn ex het ook weet.

(wij zijn gewoon nog vrienden) En ik merk niks aan hem,

dat hij het niet leuk vind dat snap ik wel, maar hij doet niet

anders..... En na een tijdje was het opeens een beetje afstandelijk. Toen ik ernaar vroeg kwam hij meteen naar me

toe om te praten. Hij zei dat hij van me houdt maar niet

verder durft omdat hij mijn ex niet wilt kwetsen. En hij zeker

wist dat dat wel zou gaan gebeuren.....

Daarna zijn we op vakantie geweest. Groepje vrienden,

en hij dus ook. (niet mijn ex) En we sliepen op dezelfde kamer en ja....daar gebeurde het ook elke avond, zodra we in de

kamer waren zoende we wat af en vreeen... En daarna weer

hetzelfde verhaaltje: hij wilt het wel, maar vind het "eng"!!
Alle reacties Link kopieren
Als jij meegaat in wat hij voorstelt, en hoopt op verandering, zul je van een koude kermis thuiskomen ben ik bang.



Want als je meegaat in wat hij voorstelt, heeft hij geen enkele trigger of drijfveer meer om iets met die angst te gaan doen. Die verandering waar jij op hoopt zal dan ook niet komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lindsey25 schreef op 18 september 2010 @ 11:53:

En daarna weer

hetzelfde verhaaltje: hij wilt het wel, maar vind het "eng"!!



Ik zie een paar mogelijkheden:



Hij manipuleert je.. maakt je wijs een hoop gevoel bij je te hebben zodat hij seks met je kan hebben, maar verder wil hij gewoon niks. Hij houdt je dus een worst voor...



Optie 2: Hij vindt het echt eng. In dat geval lijkt meneer me helemaal geen relatiemateriaal, want als hij na acht jaar (zolang kent hij je immers) de knoop niet kan doorhakken, hoe zit dat dan met andere beslissingen die hij in zijn leven zal moeten nemen..



Overigens lijkt het me dat je je beslissing al lang hebt genomen.. Want je 'Weet al dat hij je leuk vindt als hij met je vrijt'..

alsof jij gedachten kan lezen.. maja het voelt zo goed he...



Ik vind dat als je aan zoiets begint je DUIDELIJKHEID mag verwachten..
Alle reacties Link kopieren
Mijn nulhypothese is dat hij je inderdaad niet leuk genoeg vindt voor een relatie, en dat hij het ook met anderen wil doen (want dat is eerder gebruikelijk met FWB als mijn indruk correct is). Dat hij zijn vriend niet wil kwetsen is gelul - hoezo wordt zijn vriend minder gekwetst als hij jou alleen naait zonder verder veel aandacht aan jou te besteden? En de eerste maanden was dat kwetsen niet zo'n issue omdat hij toen wel huisje boompje beestje wilde.



Als jij dat allemaal prima vind kan het leuk zijn, natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
FWB zou je ex dan net zo goed kwetsen. En als jullie allemaal vrienden zijn en er ook al vrienden zijn die het weten, dan weet je ex het allang.



Maar er is een uitweg uit deze situatie. Speel open kaart. Je bent nog bevriend met je ex toch? Vraag hem ronduit hoe hij het zou vinden als jij wat zou krijgen met één van zijn vrienden. En ja dat mag je vragen, het is je ex en je bent bevriend met elkaar. Als hij het echt een groot probleem zou vinden en jij wilt daar rekening mee houden, dan is FWB ook geen optie. Vindt hij het geen probleem (wwarschijnlijk zegt hij: dat wist ik al...) dan heeft je nieuwe beau geen enkele reden meer om nog terughoudend te zijn. Doet hij dat wel, dan weet jij precies waar je aan toe bent.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor je ex ook..

Er bestaat altijd nóg een (volwassen) optie: Je ex eerlijk vertellen dat jullie verliefd zijn op elkaar. Ik begrijp dat het pijnlijk zal zijn voor hem, maar hem zo voorliegen met zijn 2en lijkt me ook een beetje hypocriet. Als het echt zo mooi is wat jullie hebben samen, zal het het wel waard zijn, toch?
Hij heeft jou goed in weten te pakken. Als hij jou echt leuk genoeg vindt en hij zou zogenaamd huisje, boompje, beestje met jou willen zou hij zich als een vent opstellen en voor jullie relatie uitkomen.



Nu speldt hij jou allerlei laffe verhaaltjes op je mouw om jou stil te houden en ondertussen seks met jou te hebben wanneer het hem uitkomt.



Wat een eikel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje hetzelfde.

Af en toe seks met m'n beste vriendin. Hebben allebei eigenlijk weinig trek in een relatie maar ook niet echt behoefte aan een ander.
Het klinkt zo cliche maar ik ben iemand die wat last heeft van bindingsangst, bij het woord relatie word ik als angstig en krijg ik het enorm benauwd.

Zou het niet erg vinden de rest van mijn leven dit te houden zo, want ik voel me niet alleen en als ik alleen ben kan ik hier enorm van genieten. Toch geeft het een vervelend gevoel dat ik haar gelukkig en intiem met een ander zou kunnen zijn. Voel ook geen vlinders ofzo en ook niet de behoefte dat ik dag en nacht bij haar zou willen zijn, wat je in mijn ogen wel hebt als je verliefd ben.

Wat denken/vinden jullie?
Friends-with-benefits duidt ook op een belangrijk seksueel aspect. Je bevredigt elkaars primaire verlangen naar seksuele voldoening, maar bouwt verder niets samen op. Als jij voldoende hebt aan zo'n oppervlakkig contact, prima! Alleen ga je in een echte relatie ook andere zaken doen, minder prettige en ook leukere, zoals ongeplande seks. Iets closer contact waar je ook je hart in kwijt kan, levert voor mij op langere termijn prettigere seks op.
Alle reacties Link kopieren
Alsof hij zijn beste vriend als niet gekwetst heeft als deze hierom gekwetst zou zijn.
Hij klinkt niet aardig en houdt je aan het (seks)lijntje.
When they go low, we go high. (M.Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven