kraamcadeau tweeling, tips?

30-09-2010 21:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een kraamcadeau voor een tweeling, jongen en een meid! Ik wil eigelijk iets origineels. geen kleertjes o.i.d.



Misschien hebben jullie leuke ideeen, of zijn er moeders van tweelingen die mij kunnen vertellen wat je leuk vond om te krijgen?
Ik geef altijd klompjes, in de kleinste maat die er is.
Tenzij het echt goede vrienden of familie van je zijn, zou ik gewoon lekker een Hema bon doen. Kunnen ze zelf iets uitzoeken of uitgeven aan iets nuttigs wat misschien niet zo orgineel is. En dan voor het idee een klein boekje erbij. Tweeling is al duur genoeg en dan zijn bonnen ideaal.

Maar goed als het je zus is ofzo, vind ik een cadeautje leuker.
Wat is eigenlijk je budget, dat denkt wat makkelijker mee.
Alle reacties Link kopieren
Het is vriendin van me! budget rond de 25-30 euro denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 30 september 2010 @ 21:47:

Tenzij het echt goede vrienden of familie van je zijn, zou ik gewoon lekker een Hema bon doen. Kunnen ze zelf iets uitzoeken of uitgeven aan iets nuttigs wat misschien niet zo orgineel is. En dan voor het idee een klein boekje erbij. Tweeling is al duur genoeg en dan zijn bonnen ideaal.

Maar goed als het je zus is ofzo, vind ik een cadeautje leuker.





Heel erg goed idee!

Bonnen kon je ons heel erg blij mee maken. Sowieso omdat we al een kind hadden.

En daarbij nog een mooi boekje of leuke rompertjes. Leuk!



Iig geen knuffelbeesten.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Een enorme luiertaart bouwen/knutselen? Die zullen ze de komende tijd wel nodig hebben.
Ik kreeg van heel veel mensen luiers, dat vond ik zelf echt een prima cadeau. Je hebt ze namelijk toch nodig, en dan krijg je in ieder geval iets nuttigs in plaats van leuke kleertjes en frutteltjes die niet helemaal jouw smaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er maar eentje, maar ik vond (en vind) het heel erg leuk om juist wel kleertjes te krijgen. En dan niet maat 74 of 80, maar gewoon, wat ze nu past (50/56 of 62)
Alle reacties Link kopieren
Moet je voor 2lingen origineler uit de hoek komen dan voor 1-lingen?

Maar als je echt origineel wilt zijn: geef 2 heel verschillende dingen, en niet een blauwe en een roze beer. Of een blauw en een roze bordje. Doe gewoon een blauwe beer en een roze bordje.

De kinderen moeten nog zolang alles van hetzelfde delen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:alejandra schreef op 30 september 2010 @ 21:55:

Ik kreeg van heel veel mensen luiers, dat vond ik zelf echt een prima cadeau. Je hebt ze namelijk toch nodig, en dan krijg je in ieder geval iets nuttigs in plaats van leuke kleertjes en frutteltjes die niet helemaal jouw smaak zijn.





Eens.

Maar wel opletten dat je een grotere maat pakt. 3 of 4 (liever zelfs) omdat de meeste mensen heel veel luiers inslaan van te voren. Je wilt niet met een overschot komen te zitten. zoooo zonde.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 30 september 2010 @ 22:05:

Moet je voor 2lingen origineler uit de hoek komen dan voor 1-lingen?

Maar als je echt origineel wilt zijn: geef 2 heel verschillende dingen, en niet een blauwe en een roze beer. Of een blauw en een roze bordje. Doe gewoon een blauwe beer en een roze bordje.

De kinderen moeten nog zolang alles van hetzelfde delen



De kinderen weten niet beter. Ikzelf vind het juist leuk om mijn identieke tweeling dezelfde kleding aan te trekken.

Ze kunnen nog lang genoeg zelf beslissen
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik, tweelingmoeder, vond hemabonnen erg fijn! Idd geen knuffels. En niet omdat je 2 cadeautjes wilt geven van die nutteloze speeltjes kopen. Dat is echt zonde. Dan liever 2x een truitje ipv compleet setje. Slaapzakjes zijn ook altijd handig. Leuke pyjama (van lief in de aanbieding bij ddd van Bijenkorf, dacht zaterdag). Maar even aan haar zelf vragen is ook handig. Je kan origineel willen zijn maar nuttige zijn altijd erg fijn. Vooral bij een tweeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Helianthus2106 schreef op 30 september 2010 @ 21:57:

Ik had er maar eentje, maar ik vond (en vind) het heel erg leuk om juist wel kleertjes te krijgen. En dan niet maat 74 of 80, maar gewoon, wat ze nu past (50/56 of 62)





De eerste tijd met een tweeling is zooo ongelofelijk overdonderend druk dat ik de meest simpele en makkelijkste kleertjes als meeste heb gebruikt.

Die leuke jurkes en vestjes en broekjes hebben ze niet aangehad.

Wel de handige rompertjes en overslaghemdjes en slobberbroekjes.



Jammer, maar helaas.



Nu (bijna maat 74) is eindelijk de tijd van het tutten aangebroken.

En nog hebben ze de meeste tijd het makkelijkste aan.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama1982 schreef op 30 september 2010 @ 22:08:

Ik, tweelingmoeder, vond hemabonnen erg fijn! Idd geen knuffels. En niet omdat je 2 cadeautjes wilt geven van die nutteloze speeltjes kopen. Dat is echt zonde. Dan liever 2x een truitje ipv compleet setje. Slaapzakjes zijn ook altijd handig. Leuke pyjama (van lief in de aanbieding bij ddd van Bijenkorf, dacht zaterdag). Maar even aan haar zelf vragen is ook handig. Je kan origineel willen zijn maar nuttige zijn altijd erg fijn. Vooral bij een tweeling.





Juist



En dank voor de tip van de pyjama'tjes!
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt idd. Hier ook. Dus als pyjama 74 kopen. Bij mij dragen ze ook dag en nacht zelfde makkelijke en zachte kleding. Nu pas soms pyjama na 3 maanden. Kom ook nog niet heel vaak met ze de deur uit dus is ook niet nodig om ze heel uitgebreid te kleden.



Offtopic: saaar je had gelijk. Ze zijn nu 3 mnd en het wordt beter. Heb al tijdje niet meer gehuild ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag ook twee roze setjes van lief gekocht. Heel schattig. 20 euro voor broek en truitje. Maar is nu misschien al uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama1982 schreef op 30 september 2010 @ 22:14:

Klopt idd. Hier ook. Dus als pyjama 74 kopen. Bij mij dragen ze ook dag en nacht zelfde makkelijke en zachte kleding. Nu pas soms pyjama na 3 maanden. Kom ook nog niet heel vaak met ze de deur uit dus is ook niet nodig om ze heel uitgebreid te kleden.



Offtopic: saaar je had gelijk. Ze zijn nu 3 mnd en het wordt beter. Heb al tijdje niet meer gehuild ;)Ach lieve schat Dat vind ik fijn om te lezen En het wordt alleen nog maar leuker
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Als tweelingmama van een jongen en meisje vond ik het bijvoorbeeld heel leuk dat ze elk een eigen setje bestek kregen, met een leuk bordje en kommetje erbij.

Ook de houten stoeltjes waren een leuke verrassing!



En ik vond het ook erg leuk om setjes te krijgen, een jongens en meisjes variant van hetzelfde, stond zo schattig



En, wat ik écht het topcadeau vond, was de verjaardagsset, een zelfgemaakte stoffen slinger met naam, en een grote verjaardagsschaal met gebaksbordjes! Zo leuk, iets totaal anders, en we hebben hem inmiddels al 2x gebruikt voor de verjaardag van ons duo!



Oh, en een mooie (houten) rammelaar voor elk, vond ik ook erg leuk!

Ach, eigenlijk was alles leuk, de bonnen deden het ook goed, de pakken luiers ook!



Succes met uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
een zwembroekje en een zwempakje of bikini met een bijpassende handdoek en een setje badeendjes erbij vond ik toen een heel erg leuk kadootje
Alle reacties Link kopieren
Voor allebei een leuke fotolijst van 'my baby's first year'. Eentje in het roze en eentje in het blauw
Alle reacties Link kopieren
2 simpele rammelaars.

om op te bijten, hebben ze al heel snel nodig ,binnen paar maanden

rompers in grotere maat (80), meeste mensen kopen mt 62...
Alle reacties Link kopieren
ik vond (voor mij 1ling) bon van hema erg leuk...knuffels liever niet...die krijg je al zoveel...bij kleding let dan goed op seizoenen..ik had zomersetje dat beeb nu past...dat gaat dus ongebruikt op de stapel 'te klein' (nou ja, zij konden natuurlijk ook niet weten dat augustus zo grrrr zou zijn)
Alle reacties Link kopieren
De woozit vond ik een van de leukste kraamcadeaus. Whoozit

(Iets naar beneden scrollen, rechts te zien)



Je kan hem boven de wandelwagen hangen en baby kon er uren naar kijken. Nu is hij 7 maanden en speelt hij er nog steeds erg graag mee.



En een heel mooi opwindbare carousel met een mooi muziekje. Leuk nu en als aandenken.
Alle reacties Link kopieren
Zelfemaakte stampotten, maaltijdsoepen en goed gevulde pasta sauzen. Zou ik doen.



Volgens mij heb je met twee kinderen amper tijd om te koken nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven