omega 3 (valdispert) bij drukke kinderen?

29-01-2011 16:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is een dikke druktemaker. Ik ben in mijn hoofd inmiddels afgestapt van het idee dat hij zodanig druk is dat er een etiketje op past. Hij kan heel geconcentreerd spelen, ook rustig een uur achter elkaar met hetzelfde. Het is ook zo dat er om hem heen vaak meer drukte lijkt, omdat hij in zijn spel werkelijk de hele dag zijn kwek open heeft.



Toch zijn er momenten dat ik zijn drukte buitensporig vindt. Hij kan er dan in doordraaien lijkt het wel. Gaat heel snel bewegen, aan het gezicht van mensen zitten, extreem stoeien. Dit gebeurt voornamelijk als hij moe is. Weet dan echt niet waar hij met zichzelf heen moet lijkt het wel. Wanneer ik het zo omschrijf en ik lees het terug, dan valt het allemaal wel mee, toch heb ik zijn gedrag nog nooit bij een ander kind gezien. (wanneer hij naar buiten wil, mag hij trouwens naar buiten om te rausen, maar daar heeft hij nooit veel zin in. is niet zo'n buitenkind)



Omdat het een aspect van hem is waar ik me wel zorgen om maak had ik het er laatst met een tante over. Zij had het over omega 3, wat zou helpen in het gedrag van drukke kinderen. Ik heb nu valdispert omega gekocht, om te kijken of het wat doet. Heeft iemand er ervaring mee?



Ik eet trouwens bijna nooit vis, omdat mijn man dat niet lekker vindt. Dus dat meer eten om aan die omega 3 t ekomen wordt em niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamiroje schreef op 29 januari 2011 @ 16:24:



Ik eet trouwens bijna nooit vis, omdat mijn man dat niet lekker vindt. Dus dat meer eten om aan die omega 3 t ekomen wordt em niet.



Eh.. je man beslist wat er op tafel komt? Of voor hem een gehaktbal opwarmen en voor jou en je zoon iets van vis?

Een broodje gebakken vis halen? Wraps met zalm maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 29 januari 2011 @ 16:31:

[...]





Eh.. je man beslist wat er op tafel komt? Of voor hem een gehaktbal opwarmen en voor jou en je zoon iets van vis?

Een broodje gebakken vis halen? Wraps met zalm maken?dat gebeurt ook weleens, maar niet vaak genoeg om de waarden (als je het zo noemt) uit de vis te halen waar mijn tante het over had.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst Valdispert rust gekocht, dat zou helpen met inslapen.

Hele flesje is leeg , het heeft niets geholpen.

Maar je hebt het toch al gekocht , probeer het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens op zoek naar oorzaken. Er kan zoveel mis zijn. Is het een huilbaby geweest? Moeilijke geboorte (met bijv. vacuum) of juist keizersnede? Misschien zit zijn nek vast o.i.d. Dit kan van enorme invloed zijn op het gedrag.

Misschien heeft hij bepaalde (vitamine)tekorten, of bijv. Magnesiumtekort. Daar kunnen kinderen heel druk van zijn.

Visolie is prima, dat kun je altijd proberen.
Alle reacties Link kopieren
In lijnzaad(olie) zit ook omega 3.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over momenten, hoe vaak zijn die dan?

Vergeet niet dat jongens bij tijd en wijle gewoon erg druk kunnen zijn.

Helemaal als zijn concentratie verder wel oke is en er dus geen onderliggende factoren meespelen zou je kunnen overwegen om het probleem eens van een andere kant te benaderen...

In deze tijd van labeltjes lijken mensen soms te vergeten dat kinderen kleine vaatjes vol energie zijn, vooral jongens.



zoals in dit artikel goed omschreven wordt:

http://www.depers.nl/cult ... ongetjes-toch-lekker.html





Er staat ook een verwijzing in naar een handig boek. (zoons!)

Ik zou eerst eens puur naar de gewone gedragingen kijken voordat ik over zou gaan op omega 3 olie enz.

Ik zeg absoluut niet dat het bij jullie het geval is, maar ik merk dat veel mensen tegenwoordig het liefst een oorzaak en behandeling willen voor veel dingen die ook gewoon bij het leven horen..
Alle reacties Link kopieren
quote:plukjepulk schreef op 29 januari 2011 @ 16:58:

Je hebt het over momenten, hoe vaak zijn die dan?

Vergeet niet dat jongens bij tijd en wijle gewoon erg druk kunnen zijn.

Helemaal als zijn concentratie verder wel oke is en er dus geen onderliggende factoren meespelen zou je kunnen overwegen om het probleem eens van een andere kant te benaderen...

In deze tijd van labeltjes lijken mensen soms te vergeten dat kinderen kleine vaatjes vol energie zijn, vooral jongens.



zoals in dit artikel goed omschreven wordt:

http://www.depers.nl/cult ... ongetjes-toch-lekker.html





Er staat ook een verwijzing in naar een handig boek. (zoons!)

Ik zou eerst eens puur naar de gewone gedragingen kijken voordat ik over zou gaan op omega 3 olie enz.

Ik zeg absoluut niet dat het bij jullie het geval is, maar ik merk dat veel mensen tegenwoordig het liefst een oorzaak en behandeling willen voor veel dingen die ook gewoon bij het leven horen..



dat realiseer ik mij hoor. Dat jongens drukker zijn dan meisjes. Ik denk ook niet (meer) dat er een label op mijn zoon moet. Het is gewoon een actieveling met een luide stem. Hij is een stuk drukker dan gemiddeld, maar ja, hoe kom je anders aan gemiddelden.



Het was idd en moeilijke vacuumbevalling. Nek is een jaar geleden gecontroleerd en hij is in het verleden ook naar een osteopaat geweest. Qua voedingssupplementen heb ik nog nooit iets geprobeerd. Hij is 4 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk best schokkend dat je druk gedrag van je kind probeert te onderdrukken op een soort chemische manier, en dat iedereen dat blijkbaar normaal vindt. Je kunt beter leren hoe je als ouder het beste met druk gedrag om kunt gaan.



Buiten dat geloof ik er ook niets van dat het helpt, maar dat is dan weer een andere discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nippo schreef op 29 januari 2011 @ 17:29:

Ik vind het eigenlijk best schokkend dat je druk gedrag van je kind probeert te onderdrukken op een soort chemische manier, en dat iedereen dat blijkbaar normaal vindt. Je kunt beter leren hoe je als ouder het beste met druk gedrag om kunt gaan.



Buiten dat geloof ik er ook niets van dat het helpt, maar dat is dan weer een andere discussie.omega 3 is niet chemisch hoor. Is visolie. Het is een voedingssuplement. Ben bewust niet aan de valeriaandingen begonnen, want ik zag dat dat in de valdispert rust zit.
Alle reacties Link kopieren
Valeriaan is een plant. En alles is chemisch, ook dingen die in de natuur voorkomen en voedingssuplementen. Het gaat me er om dat je druk gedrag van buiten af met een middel probeert af te remmen, in plaats van er mee om leert te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kind dat drukker is. Natuurlijk kun je -zoals Nippo schrijft- er mee om leren gaan, maar wat als hij zelf zich niet goed kan concentreren op school? Nippo, mag ik je vragen wat je achtergrond hierin is? Ik kan het me niet meer herinneren... als je het liever niet zegt is het ook goed hoor. :-)



Wij hebben er nu voor gekozen om hobbies op maandag of in het weekend te doen. Maandag is hij nog goed uitgerust. Ons is namelijk uitgelegd dat het heel goed is als hij moet dansen of zwemmen, omdat het coordinatie van beweging is n.a.v. uitleg van een instructeur. Verderop in de week lukt niet, want dan worden wij echt helemaal gek van de opmerkingen van instructeurs dat hij niet luistert. Mijn zoon zegt ook dat hij dan niet kan luisteren 'van zijn hoofd'. Op school gaat het afgezien van concentratieproblemen wel goed. De lerares kan hem nog steeds erbij trekken, om op te letten en vermoed geen ADD of ADHD.



Ik vind de drukte ook niet zo erg, maar in sommige gevallen is het gevaarlijk (deelname aan verkeer, bezoek zwembad, etc) en dan heb ik er minder geduld mee, wat ik nu dus omzeil door sporten op bepaalde dagen te doen, goed gedrag heel erg te belonen, mijn verwachtingen kenbaar te maken, etc.



Ik vond het verschil tussen 4 en 5 trouwens ook wat uitmaken; hij snapt dingen beter, kan hem beter dingen uitleggen. Het is gewoon een superkerel en ik ben supertrots op hem.
Alle reacties Link kopieren
Seymour, dat klinkt als een heel goede strategie. En voor wat betreft mijn achtergrond blijf ik liever anoniem. Ik heb zelf ook een druk kind, en weet dus heel goed hoe lastig dat kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is ook druk, heel erg druk, maar kan daarentegen, net als die van jou, wel rustig en geconcentreerd spelen. Je schrijft dat hij niet van buitenspelen houdt, hier is dat het enige wat helpt. Wij 'laten hem 2 keer per dag echt uit'. Oude kleren aan, laarzen en gaaaan. Rennen, klimmen door de modder banjeren en daarna heeft hij het weer een beetje onder controlle. Ik ben zelf ook heel actief en barst van de energie en zie dat als een zegen, net zoals ik het bij mijn jongste ook als een zegen zie, je moet er alleen een weg mee vinden. Ik zou dit zelf niet doen door potjes, poeders of voedingssuplementen, maar hier zelf energie in steken.
Alle reacties Link kopieren
Hier morepa/mordha (afhankelijk van de leeftijd) en multivitamines (van die beertjes, weet het merk even niet).

Heb niet het idee dat het helpt (kletst ook de heeeeele dag) maar het is puur natuur, dus baat het niet, het schaadt ook niet.



Ga het lekker proberen. Het schaadt ook niet.

Vergeet niet dat de maand januari veel rustiger is (meestal) dan nov/dec, dit om een realistisch experiment te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven