Open relaties

19-04-2011 10:26 1131 berichten
Heb jij een open relatie? Wil je een open relatie? Heb je vragen of dingen waar je tegenaan loopt? Hier kunnen we ervaringen delen en uitgebreid bomen over alles wat we tegenkomen en waar we tegenaan lopen.



Dit topic staat op "seks" en niet op "relaties". Het mag dus duidelijk zijn dat het gaat over open relaties in de seks sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit erg water na de wijn. Zijn al topics over..genoeg zelfs.
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg...
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel één vriendin waarmee ik af en toe seks heb maar geen "seksuele exclusiviteit". Zij doet wat ze wil met wie ze wil, en ik ook.



Het is geen relatie (althans, ligt er aan wat je daaronder verstaat) maar het voelt voor mij wel anders dan een scharrel. Ik heb een vriendschap / liefdesband met haar, deel ook dingen met haar, dat zijn dingen die niet echt aan de orde zijn als je alleen elkaars fuckbuddy bent.



Qua seks vind ik het hierin belangrijk om elkaar echt vrij te laten, dus dat je ook geen verantwoording naar elkaar hebt af te leggen. Ik ga niet lopen vissen "wat heb je dan precies met die en die gedaan, neukt hij lekkerder dan ik" of dat soort onzin.
Mijn relatie is heel open. Mijn man mag gewoon vijf dagen per week naar zijn werk! Buiten de deur dus he......
Alle reacties Link kopieren
Als het trouwens wel echt om een relatie gaat, werkt het volgens mij beter om meteen "open" te beginnen, dan na een tijd relatie te switchen naar open. Voor veel mensen voelt het dan toch aan of ze een stukje binding (controle? zekerheid?) kwijt raken en daar staat niet iedereen stevig genoeg voor in z'n schoenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 19 april 2011 @ 11:18:

Mijn relatie is heel open. Mijn man mag gewoon vijf dagen per week naar zijn werk! Buiten de deur dus he......En is het dan ook okee als hij de secretaresse een beurt geeft? Of is het toch weer niet zó open?
Alle reacties Link kopieren
Joop heeft gewoon een seksrelatie en dat heeft mijn inziens niets te maken met het hebben van een open relatie.
Alle reacties Link kopieren
Altijd leuk om zo'n topics te lezen, zelf zou ik het overigens niet doen.. Respect voor stellen die het voor elkaar krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 19 april 2011 @ 11:28:

Joop heeft gewoon een seksrelatie en dat heeft mijn inziens niets te maken met het hebben van een open relatie.

Ieder zijn eigen interpretatie, of definitie van "relatie". Maar ik hou van haar, heb een waardevolle band met haar, deel ook nare dingen met haar, ga bij d'r langs als ze ziek is om soep te maken en dat soort dingetjes.



Voor mij neigt dat meer naar een open relatie dan naar 'slechts' seksmaatjes. Het verschil is misschien dat we niets naar elkaar verplicht zijn, en deze dingen ook met anderen mogen doen, er wordt niks geclaimd. Terwijl er in een normale (of open) relatie denk ik toch meer sprake is van een soort exclusieve band, een binding aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij jou (Joop) is het zoals ik lees meer dan een seksrelatie maar ook geen liefdes relatie zoals 'we' dat kennen. (op de koffie bij de schoonouders, samen een nieuwe bank kopen, etc etc)



Mijn definitie van een open relatie is: Emotioneel aan enkel elkaar verbonden maar lichamelijk uitstapjes mogen maken.



Daarom mijn eerdere reactie, ik zie een open relatie of een relatie anders dan jij :-)
Joop het is wel degelijk een open relatie te noemen. Een LAT relatie, met vrijheid voor anderen....

Er zijn ook LAT relaties, waarbij die vrijheid er niet is, toch exclusiviteit wordt verwacht.
Tja als je het zo bekijkt Kier_V, heb je een punt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu helaas niet de tijd om hier uitgebreid op in te gaan. Later vandaag (vanavond) zal ik hier posten over mijn open relatie. Hoe wij daar aan begonnen zijn en het waarom.



Goed van je Rooss dat je deze topic geopend hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:femminile schreef op 19 april 2011 @ 11:44:

Tja als je het zo bekijkt Kier_V, heb je een punt.



Jij ook



Een ieder ziet het anders, zolang beiden er tevreden mee zijn kan het werken, toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het topic ook een goed idee. Lees in ieder geval mee.



Hier tot nu toe wel swingen en soms het gesprek over alleen daten. Tot nu toe zijn we er nog niet over uit, dus blijft het bij samen daten.



Ik ben erg benieuwd waarom mensen er voor gekozen hebben om er aan te beginnen. Daarbij hoor je vaak dat mensen elkaar niet vertellen wat ze uitspoken. Mij lijkt het aan elkaar vertellen juist een fijne bijkomstigheid. Hoe staan anderen daar in?
Alle reacties Link kopieren
MIjn vriend mag best buiten de deur neuken, als het maar met mij is
@Boom_87, er JUIST voor gekozen omdat je 1 op 1 meer vrij voelt. Dingen kunt beleven die je met elkaar anders ervaart...

We vertellen veel, maar echt niet alles. Zou ik ook respectloos vinden naar de SV toe....
Alle reacties Link kopieren
In mijn optiek hoeft een SV alleen maar te weten wanneer ik eventueel beschikbaar ben, voor de rest hoef ik daar geen al te emotionele band mee
Alle reacties Link kopieren
@ femminlile: Inderdaad als je echt een SV hebt dan is dat vertellen misschien wel respectloos. Zo had ik er nog niet over nagedacht.



Het één keer met dezelfde persoon tot inderdaad een SV. Waar leg je die grens. Mag leuk vinden wel, verliefd worden niet? Bedoel als we nu een paar keer een trio hebben met dezelfde man vind ik hem ook wel eens leuk. Dat soort vragen maken dat we de stap nog niet gezet hebben...



Ik besef me nu wel dat nu het topic nog zo vers is veel mensen sensatie komen zoeken. Ik hoop dat we hier serieus wat kunnen uitwisselen
Alle reacties Link kopieren
IK heb er wel een vraag over eigenlijk

voor de mensen die een open relatie hebben, zijn jullie niet jaloers?



Ik ben zelf niet zo heel jaloers aangelegd, maar het idee dat mijn vriend met een ander naar bed zou gaan...ik weet het niet

Juist het seksuele maakt toch een beetje dat je je verbindt aan elkaar

(djeez, wat klink ik ouderwets)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap Summer haar vraag wel, ik heb namelijk dezelfde gedachte
Dat is dan jouw insteek Kier, ik zie dat heel anders.



Wanneer ik eventueel beschikbaar ben? Dat hoef ik van jou dan niet te weten Begrijp me niet verkeerd, als jij dat wilt moet je dat gewoon doen, en fijn dat je iemand gevonden hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 19 april 2011 @ 12:10:

IK heb er wel een vraag over eigenlijk

voor de mensen die een open relatie hebben, zijn jullie niet jaloers?



Ik ben zelf niet zo heel jaloers aangelegd, maar het idee dat mijn vriend met een ander naar bed zou gaan...ik weet het niet

Juist het seksuele maakt toch een beetje dat je je verbindt aan elkaar

(djeez, wat klink ik ouderwets)



Ik zou jou m'n huidige situatie wel willen laten weten maar zeer zeker niet via dit forum. Mocht je meer willen weten, dan weet je vast mijn mailadres wel en anders zet ik het hier nog wel x neer.

En ja, ik vind dat ik teveel forummers irl ken om het hier neer te zetten. Die selectie maak ik graag zelf
quote:Boom_87 schreef op 19 april 2011 @ 12:08:



Het één keer met dezelfde persoon tot inderdaad een SV. Waar leg je die grens. Mag leuk vinden wel, verliefd worden niet?



Je zin loopt niet, maar ik denk dat je vraag is, hoe vaak kan dat met 1 SV? Zo vaak als dat het voor beiden goed voelt denk ik.



Verliefd worden, nee da's zeker niet de bedoeling, maar de grens gevoelens voor iemand hebben of verliefd zijn ligt voor iedereen anders, denk ik.



En Summer, jaloers ben ik gelukkig niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven