Lijf & Lijn alle pijlers

Cruesli met yoghurt, gezond ontbijt?

20-04-2011 12:08 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet de laatste tijd vaak een bak(je) Quaker´s Appel & Rozijn cruesli met Optimel yoghurt voor ontbijt. Ik krijg er een lekker vol gevoel van en ik heb het idee dat het gezond is. Maar nu lees ik net dat het helemaal niet zo gezond is want veel calorieên. Is dat zo? Ik ben aan de lijn dus ik wil graag gezond ontbijten

Cruesli met yoghurt is een

Totaal aantal stemmen: 33

gezond ontbijt om af te vallen (27%)
ongezond ontbijt en een dikmaker (73%)
Ik eet het ook, iedere morgen. Maar dan met biogarde. Geen idee hoe (on) gezond het precies is. Kun je de calorieen niet opzoeken en kijken of het in je dieetplan past?



Ik eet verder gezond en ben niet op dieet, vandaar dat ik niet weet hoe verantwoord het is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit er behoorlijk wat suiker aan toegevoegd.

Slecht idee dus.
Alle reacties Link kopieren
Nope, niet gezond. Een berg suiker is het.
Alle reacties Link kopieren
Zit erg veel suiker in proef maar eens een stukje zo. Als je gezonder wil zou je muslie kunnen proberen zonder suiker.

En als je wilt lijnen is het handig om de verpakkingen te lezen.

Succes.
Granen zijn koolhydraatrijk en calorierijk en cruesly bevat ook nog 'ns veel toegevoegde suikers.
Alle reacties Link kopieren
Als je gezond wilt ontbijten kun je beter muesli nemen of bv havermout met zuidvruchten met melk wellen 1 avond van tevoren de ochtend erop aanvullen met magere yoghurt een gesneden appel of kiwi erdoorheen en smullen maar.

In alle Cruesli's zit echt megaveel suiker!
Alle reacties Link kopieren
Kun je beter de Kellog's nemen. Blauw met wit pak. Heb ik meegekregen van dietiste. Cruesli bevat heel veel suikers. Muesli is dan al beter. Fruit zou ik er zelf vers doorheen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik eet al een jaar cruelsi rozijn met magere yoghurt smorgens...



Voordeel is wel dat ik het tot de lunch vol kan houden zonder tussendoor te eten
quote:perfect schreef op 20 april 2011 @ 12:14:

Als je gezond wilt ontbijten kun je beter muesli nemen of bv havermout met zuidvruchten met melk wellen 1 avond van tevoren de ochtend erop aanvullen met magere yoghurt een gesneden appel of kiwi erdoorheen en smullen maar.

In alle Cruesli's zit echt megaveel suiker!Met kiwi moet je het meteen opeten, heb ik hier geleerd. Alleen als het warme zuivel is dan gaat het wel samen met kiwi. Dat heb ik via dit forum geleerd. Maar ik eet het er ook gewoon bij, want ik vind het heel lekker.

Alleen i.p.v. yoghurt smaakt het óók heel goed met magere kwark.



Desnoods zou ik zelf er wat honing of diksap bij doen als het om het zoete gaat. Dan kan je het ook langzaam afbouwen als er teveel gewenning is.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je wel wat gezondere (lees: minder suiker bevattende) cruesli kopen bij een reformwinkel/De Tuinen o.i.d.? Iets koolhydraatrijks is op zich juist handig en goed als ontbijt, als het maar langzame koolhydraten zijn. Muesli vond ik zelf nooit te eten en cornflakes worden snel papperig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een poosje gegeten, maar meestal had ik na 1 uur alweer honger, en probeer dan maar es te stoppen met snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Hmm balen zeg ik vond het net zo lekker! Maar geen wonder als er idd zoveel suiker in zit. Hou het net als iemand anders hier idd ook heel goed vol tot de lunch. En ik ben ook niet zo van het geen koolhydraten eten.



Ga misschien wel een andere proberen. Ik zie ook hier en daar weleens wat recepten om het zelf te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:liesse schreef op 20 april 2011 @ 12:19:

Kun je beter de Kellog's nemen. Blauw met wit pak. Heb ik meegekregen van dietiste. Cruesli bevat heel veel suikers. Muesli is dan al beter. Fruit zou ik er zelf vers doorheen doen.Bedoel je deze?

http://www.kelloggs.nl/nl ... jtgranen/all-bran-flakes/

hier zit ook 22 gr suiker op 100 gr in, dus nog vrij veel.



ik eet zelf ook altijd yoghurt met cruesli, maar ik lust geen melk, dus krijg op deze manier wel zuivel binnen. Is dit trouwens echt veel slechter dan bijv 2 boterhammen met kaas?
Gezond zou ik het niet noemen, zeker niet in combinatie met Optimel, maar een dikmaker vind ik ook weer overdreven. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Cruesli wordt hier vaak gebombardeerd tot vreselijk slecht, maar dat vind ik ook weer overdreven.



Anders wissel je het af, 3 keer in de week Cruesli (zou persoonlijk dan wel voor een natuurlijke yoghurt kiezen) 4 keer in de week iets gezonders?
Alle reacties Link kopieren
Cruesli zit bomvol suiker en het bevat geen volkoren granen, dus weinig vezels. Een alternatief zou Kellogg's all bran kunnen zijn. De flakes en fruit & Fibre vind ik wel lekker. En anders muesli, maar dat is niet echt knapperig.
Alle reacties Link kopieren
quote:indigoblue schreef op 20 april 2011 @ 12:41:

Gezond zou ik het niet noemen, zeker niet in combinatie met Optimel, Is Optimel ook niet gezond dan?
Alle reacties Link kopieren
Optimel yoghurt is prima, vooral niet te hysterisch doen over een gezond ontbijt. Cruesli bevat inderdaad veel toegevoegde suiker, en dat is niet goed voor je.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:noopes schreef op 20 april 2011 @ 12:21:

Hm, ik eet al een jaar cruelsi rozijn met magere yoghurt smorgens...



Voordeel is wel dat ik het tot de lunch vol kan houden zonder tussendoor te eten Dat is geen voordeel, maar juist ongezond. Het is gezond om 6x per dag te eten. Drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes. Tussendoortjes kunnen van alles zijn dus ook fruit.
Alle reacties Link kopieren
Succes met afvallen!



Niet te hysterisch gaan diëten --> werkt contraproductief. Verstandige, maar vooral ook lekkere dingen eten en veel bewegen, en het komt in orde!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Phoebexx schreef op 20 april 2011 @ 12:46:

[...]





Is Optimel ook niet gezond dan?



Niet echt nee. Dat er heeeel groot 0% vet op staat, wil nog niet zeggen dat er verder niks inzit...



Magere yochurt of kwark is veel beter.
Nou, je zou ook eens kunnen bekijken wat je gaat snaaien als je minder eet. Het ontbijt is toch het meest belangrijke om het vol te kunnen houden.

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van cruesli vanwege de toegevoegde suiker, maar het is altijd nog gezonder dan snaaien of te weinig eten. Als je bijvoorbeeld veel sport dan heb je toch koolhydraten nodig en het is persoonlijk. De een verbruikt/verbrandt gewoon meer dan een ander.

Ik vind zelf de viergranen muesli van de AH wel lekker. Die schuif ik zo naar binnen als ik te weinig tijd heb om te eten. Ik heb er ook altijd een pak van staan als reserve. Zelfs op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste supermarkten hebben ze (vaak onderin het schap), zakken muesli zonder toegevoegde suiker. Nog goedkoop ook, en met magere yoghurt een beter alternatief. De krenten/rozijnen e.d.. bevatten ook veel suikers.



Overigens: muslie, cruesly, cruelsi ... 't Blijft een moeilijk woord, geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoebexx schreef op 20 april 2011 @ 12:08:

Ik eet de laatste tijd vaak een bak(je) Quaker´s Appel & Rozijn cruesli met Optimel yoghurt voor ontbijt. Ik krijg er een lekker vol gevoel van en ik heb het idee dat het gezond is. Maar nu lees ik net dat het helemaal niet zo gezond is want veel calorieên. Is dat zo? Ik ben aan de lijn dus ik wil graag gezond ontbijtenIk hoop toch niet dat je de hoeveelheid calorieën associeert met ongezond!? Avocado zit relatief veel calorieën in, maar zou het niet ongezond durven noemen!
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je om dikmakende calorieen of om gezonde voedingswaarde? Dat zijn 2 heel verschillende zaken.

Zo ontzettend slecht is Cruesli nu ook weer niet, bevat veel vezels.

Ook gezonde produkten bevatten calorieen.

Niet iedere calorie is "loos". In volkorenbrood zitten net zo veel calorieen als ik melkwit en toch is het gezonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven