En, wat eten we vandaag?

27-03-2011 22:47 3010 berichten




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorig topic: En? Wat eten we vandaag?



De topics daarvoor:

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 21 april 2011 @ 08:09:

Goedemorgen!



Alleen even de laatste paar reacties gelezen. Even 2 dagen weggeweest. Gekampeerd om onze nieuwe kampeerspullen uit te proberen. 't Was er goed weer voor.





Leuk!!!! Je had zeker geweldig weer, bofferd! Wij gaan begin mei een paar dagen in de Ardennen kamperen. Heb er zo'n zin in. Hoop dat het weer net zo goed mee zit.



Vanavond als voorbereiding 1 van ons favoriete hobbies uitoefenen: outdoorwinkel bezoeken. We willen zo'n kleine allesbrander kopen die je makkelijk met een trekking kan meenemen. En ik moet een nieuwe, warme! slaapzak hebben. Die vorige is helemaal versleten.



Gisteravond lekker uit eten geweest met wat buurtjes in een zuid-amerikaans restaurant

We hadden allerlei kleine gerechtjes laten aanrukken. Een paar die ik onthouden heb:



Carne Loca: “Gek Vlees”. Dun gekamd draadjesvlees van

mals kalfsfilet met kruidige smaak en gestoofde appel



In klei verpakte malse reepjes rundvlees

met kruidige groenten in de oven gebakken.



Gestoofde forel met een lekker zoet/zuur sausje



En nog veel meer. Was super en voor herhaling vatbaar.



Lekker lang weekend voor de boeg. Vandaag al een ATV-tje, maar kan helaas niet in de tuin zitten. De schilders zijn bezig. Alle verf wordt vervangen. Hebben we wel een strijd van 3 jaar voor moeten voeren, want de aannemer vond het geen gegronde klacht, maar het bladderde na een paar maanden al af. Gelukkig zijn ze overstag gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag Lampje! Geniet ervan. Je hebt in ieder geval prachtig weer vandaag.



Ik ben even niet zo veel aanwezig. Heb een vreselijk drukke week op mijn werk, al drie keer overgewerkt deze week. Vandaag ben ik toch echt van plan dat niet te gaan doen.

Daarnaast zit ik niet helemaal lekker in mijn vel en in combinatie met de drukte maakt dat dat ik niet zo de puf heb te reageren.



Woensdag heb ik risotto gegeten met brocolli en erwtjes. Had ook nog wat cherrytomaatjes liggen die ik er op het einde overheen gedaan heb en wat parmezaanse kaas.

Gisteren ben ik uit eten geweest met een aantal goede vriendinnen. We hebben oosterse tapas gegeten. Was heerlijk. Ongeveer uit mijn hoofd wat er zoal tussen zat: vietnameese groenteloempia's, sushi met koolbladeren in plaats van zeewier, rauwe tonijnsalade met glasnoedels, indiaase kaas met spinazie, iets met groene asperges, dim sum, pekingeend, terriyaki kip, een lekker soepje (weet niet meer precies wat).

Volgens mij ben ik ook nog wat dingen vergeten



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lampje!



Drift,denk aan jezelf!
@Lampje:



Wat een fijne dag om jarig te zijn, met dit mooie weer. Veel plezier!



@Drift: jeetje, klinkt als een pittige week voor jou. Heb je dit weekend wel tijd om te ontspannen en aan jezelf toe te komen?



Voor mij is het weekend gisteravond al begonnen. Ik werk dus dinsdag pas weer, en aan die vrije dagen was ik wel even toe. Vanavond komt een vriendin eten en we gaan borrelen in de stad omdat ik a.s. zondag jarig ben. Ik denk dat ik een witvisje ga maken, met aardappeltjes en groente. Maar het is nog vroeg, dat kan nog veranderen!
Alle reacties Link kopieren
*Zit met handen in het haar*



Wie weet er raad?



Er komen vanavond vrienden eten, we gaan met zijn allen naar een feestje. Daarna blijven ze slapen. Klinkt leuk maar...



Het huis is een puinhoop, de bloemen zijn verwelkt, de koelkast is nagenoeg leeg, behalve twee zielige worteltjes en een stengeltje bleekselderij, ik moet tot 17.00 werken, boodschappen onderweg van werk naar huis.



Hoe kan ik hier een gezellige, lekkere avond van gaan maken dames?



*Paniekmodus uit*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Happy birthday Lampje!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Oh, zie dat Lampje jarig is: gefeliciteerd!
@EvyBlissy: dat klinkt inderdaad als een panieksituatie . Ik zou zeggen je hebt twee opties: of je haalt eten af bij de Indonesische toko, Surinaamse toko, afhaalTurk of wat dan ook, of je haalt heel gemakkelijk eten bij de supermarkt. En bij dat laatste denk ik dan aan lekker stokbrood, smeersels, (pasta)salade, gerookte zalm, flink wat fruit en andere lekkere hapjes (wraps, bruschetta, wat dan ook). Vervolgens kun je als een gek door het huis gaan om het toonbaar te krijgen, en daarna beginnen aan de (korte) voorbereidingen voor het eten. Of je vrienden aan het werk zetten om de salade e.d. te maken, en zelf aan het opruimen slaan.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag Lampje!!! Ga je nou nog zelf staan koken op je verjaardag ook? Kan je lief dat niet doen? Jij bent tenslotte jarig! Zo mijn ontbijt op kantoor bestaat uit restant stokbrood van gisteren (wel even opgepiept in de oven vanmorgen) met kruidenkaas en chocolade-eitjes (die eet ik los van het stokbrood hoor ). Ben niet vooruit te branden vandaag. Moest vanochtend ontzettend haasten om nog op tijd op kantoor te zijn.. Als er op de weg naar werk flitsers stonden ben ik goed de sjaak. Vanavond lekker uit eten. Geen culinair hoogstaande tent, maar de kwaliteit van de gerechten schijnt goed te zijn! Dus ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Lampje: van harte!
Alle reacties Link kopieren






Gefeliciteerd Lampje!!!!
Lampje! Hieperdepiep! Gefeliciteerd met je verjaardag!





Ha, KV, naast onze liefde voor eten, koken en schoenen delen we nog een hobby. Ik vind outdoor winkels ook geweldig.

Fijn dat je die strijd hebt gewonnen. Het is best een uitgave, je huis laten schilderen. En als 't dan binnen no time bladdert...

Goede dag heb je trouwens, voor je ATV.



Drift Rustig aan (voor zover dat gaat). Zorg goed voor jezelf.



EvaBlissy, geen stress. De troep valt jezelf meer op dan je vrienden. Ga gewoon na je werk langs een winkel, haal wat wijn e.d. Ga naar huis, veeg alles in een kast, haal met de franse slag de stofzuiger door je huis. En qua eten haal je gewoon wat bij een Italiaan/Indonees/Indiër/oid. Of nog beter, laat het brengen. Het gaat om de gezelligheid, toch?



Jammer van de Onion Pakora, Teig. Goed dat de Biryani wel lekker was. Was dit een restaurant waar je wel eerder had gegeten?



Ik maak vanavond denk ik een soort salade Niçoise. Daar is ongeveer alles voor in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampje2204 schreef op 22 april 2011 @ 07:41:

Ben vandaag jarig en maak vispot. Proficiat en nog vele jaren erbij!!
Alle reacties Link kopieren
ik maak pastasalade met gerookte zalmsnippers en wat groenten erin.gelijk voor morgenavond,want dan heb ik toch nog een late dienst te doen.

er gaat ook nog appelcitroentaart in de oven,want er komt dit weekend nog wel wat mensen koffie drinken.
quote:GeorgieBrown schreef op 22 april 2011 @ 11:53:

Jammer van de Onion Pakora, Teig. Goed dat de Biryani wel lekker was. Was dit een restaurant waar je wel eerder had gegeten?

Ja, een van mijn favoriete restaurants zelfs, omdat je er zo heerlijk Indiaas kunt eten. Maar er leken dingen veranderd: de onion pakora was anders dan anders, en de mevrouw die normaal gesproken in de bediening werkt was er ook niet. Nog maar een keertje proberen en hopen dat het oude niveau weer gehaald wordt .



Aanvulling: inmiddels alle boodschappen gehaald voor dit weekend (al ben ik vast dingen vergeten en moet ik morgen nog een keer, maar ach, de auto was al vol genoeg!). Vanavond wordt het geen vis, maar burrito's met gekruide kipfilet. Erbij komt tacosaus, komkommer, broccoli, geraspte kaas, creme fraiche, tomaat en pepertjes. Kan iedereen naar eigen inzicht z'n burrito's vullen.
Jammer van je favo Indiër, Teig. Hopelijk is 't niet echt overgenomen, maar had de kok gewoon even z'n avond niet. Het is echt waardeloos als je favo restaurant wordt overgenomen/ verdwijnt.

Wat je vanavond eet klinkt erg lekker. Veel plezier vanavond!



Hier werd het idd salade Niçoise. Het is echt weer om salades te eten. Lekker 's zomers. We hebben nog een halve krop sla over nu. MrBrown wilde morgen misschien weer springrolls eten (hij at ze woensdag voor het eerst, tenminste, door mij klaargemaakt). Maar misschien is Ksir ook wel een idee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag lampje!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lampje!



Geen idee nog wat ik ga eten vanavond :-). Zere voeten en een lege koelkast.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy, ik hoop dat het je gelukt is iets lekkers in huis te halen! Ben benieuwd wat het geworden is!



Teig, wat balen als je favoriete restaurant ineens anders dan anders is. Net als GB hoop ik voor je dat het een miskleunavondje was en dat het de volgende keer gewoon weer heel lekker is.



Ik heb vandaag een relatief rustige dag gehad. Wel zeer weinig puf bij thuiskomst dus ik heb een pizza in de oven gedaan. Aangezien ik echt bijna altijd kook mocht dit van mij ook wel eens.

Lief dat jullie zo benadrukken dat ik op mezelf moet passen. Het lukt redelijk geloof ik. Mijn werk is nu eenmaal druk en hecktisch maar ik kan het ook wel goed doen op de rush die daardoor ontstaat. De drukte die ik voel heeft meestal ook met de dingen er omheen te maken of met bepaalde frustraties die er nu eenmaal in iedere baan zijn en waar je soms wat minder makkelijk mee om kan gaan. Gelukkig heb ik een geweldig beroep dus ik verwacht dat dat gevoel ook wel weer relatief snel weg zal zijn.

Daarnaast spelen er gewoon wat dingen die ingewikkeld zijn en waar ik wat over pieker. Het mooie weer helpt wel. Maar heb op dat soort momenten soms wat moeite met het niet hebben van een relatie. Als er iemand is die naar je kan luisteren (op zo'n beetje ieder moment) zijn sommige dingen gewoon makkelijker
Alle reacties Link kopieren
@Drift, ik herken wel een beetje wat je zegt. Hoop dat alles opklaart voor je.



Ik heb vanavond sushi besteld.
Alle reacties Link kopieren
Drift



Gefeliciteerd Lampje!



Hier ook wat weinig puf om te schrijven wegens druk en telkens erg laat thuis, vanavond lekker een vroegertje. Maar da's ook wel nodig, morgen moet ik heel vroeg op (of nou ja, om half acht. Maar als je al 2 weken in een werkritme zit van 14.00 tot 1.00 ongeveer is dat heel vroeg)



Ik heb nog steeds catering eten (morgen voor het laatst, huil) en vanavond was dat varkensgebraad uit de over met hollandaisesaus, broccoli, prei met kaas, spinazie en capucijners met ui. Heel erg lekker. Toetje maar overgeslagen, want de kilo's die ik afgevallen was door de stress bleken er vanochtend alweer goeddeels aan te zitten, terwijl ik eigenlijk keurig eet momenteel. Toch maar nog iets keuriger proberen dan.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle felicitaties en mooie plaatjes, dames! Wat leuk! Ik ben dus sinds gisteren veertig en ik vind dat veeeeeel: "Ik ben Lampje en ik ben v-e-e-r-t-i-g". Het is net alsof ik het over iemand anders heb. Het 'punt' is niet zozeer dat ik bang ben om oud te worden ofzo, absoluut niet, maar op een of andere manier maakt het me erg bewust van mijn vergankelijkheid en vooral dat van de mensen om mij heen. Ik weet niet waarom ik dat nu duidelijker voel dan 'een jaar geleden', want in feite maakt dat natuurlijk geen zak uit, maar gevoelsmatig op een of andere manier kennelijk wel. Nou ja, wat 'donkere' gedachten op de vroege zaterdagochtend, nadat ik het grootste deel van de nacht uit mijn slaap gehouden ben door wat dronken pubers een paar huizen verderop die met enorme gefrustreerde puberproblemen bezig waren. Puber zijn valt ook niet mee.

Ik heb overigens wel een hele leuke, vrolijke verjaardag gehad gisteren, hoor. Niet dat jullie denken dat ik mijn verjaardag wat sipjes voorbij heb zien trekken.



Hoe is het afgelopen met je panieksituatie, EvyBlissy?



Lastig, Drift, een beetje (te) veel tegelijk lijkt het. Hoop dat je snel wat meer lucht krijgt.



Succes met je laatste cater werkdag, Moos. Kun je de Paasdagen een beetje uitpuffen?



Vanavond maak ik de Marokkaanse gehaktballetjes met ei in tomatensaus van Rick Stein. Destijds op het idee gebracht door Teig. Ik vind het ook wel iets pasigs hebben, met al die eieren.
Alle reacties Link kopieren
@Lampje: nog gefeliciteerd met je verjaardag!



Ik heb gister heerlijke hapjes weggegeten op het terras. Noem het aziatische tapas. Daarbij ook redelijk wat gedronken (ik voel me vandaag net GB :D ).



Vanavond komt er een goed vriendinnetje eten met haar vriend, aangezien er op mijn balkon geen ruimte is om met z'n 4-en te zitten denk ik dat we maar lekker gaan picknicken in het park. Nu nog even bedenken wat we gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
@drift



@lampje, ik herken wel wat je zegt over de vergankelijkheid van anderen. Mijn vader was laatst jarig en ik dacht 'help, hij wordt oud!'



@kaatje, waar is het bij ons in de buurt leuk om te picknicken?
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn eigen vergankelijkheid voel ik ook. Ik heb tegenwoordig een hele dag nodig om bij te komen van een avond stappen. En ik ben nog zo jong



Nu maar eens aan het werk. Ik denk dat ik vanavond pastasalade eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven