Mode & Beauty alle pijlers

Waarom je haren niet wassen voordat je gaat verven?

16-01-2008 22:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag het me echt af...



Ik ga morgen naar de kapper, maar zie nu allemaal haarlakrestjes zitten in mijn babyhaartjes...ook beetje door heel mn haar. Vind dit niet fris voor mijn kapster (haar voelt nu ook ruw)



Moet ik het alsnog nu wassen? Heb morgen een afspraak om half 3...



Of niet wassen omdat anders de verf niet goed pakt?



Wie weet dit?



Groetjes Femke
Volgens mij is dat omdat je haar de kleurstof dan beter pakt omdat het wat ruwer is inderdaad. Als je je haar hebt gewassen is het vaak wat zachter en slapper en pakt je haar de kleur niet goed op.



Dacht ik.
Je haarschubben gaat dicht (maken je haar zacht en glanzend) als je wast.

De verf moet tussen de haarschubben komen, anders heeft het verven geen zin.

Dus, een artistiek kapsel voor jou morgen.

Want niet wassen!
Alle reacties Link kopieren
ook niet als er een dagje tussen zit?
Maar de kapster weet dat je je haar niet moet wassen voordat je het gaat verven. Ze zal het denk ik juist afraden om het wel te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij geld dat niet wassen alleen voor de dag zelf. Wat ook zo is dat de huidvetten je hoofdhuid een beetje beschermen tegen de chemische troep.
Kind, was het, als je alle verhalen in de wind wil slaan.
Alle reacties Link kopieren
Eh nee, Kjong....wil niet alle adviezen in de wind slaan, wilde alleen even weten of het wel mag als het dus vanavond (een dag vantevoren is)



Dat het niet een uur vantevoren mag, dat snap ik....maar ik denk dat het geen kwaad kan als er dik een dag tussen zit, teminste dat hoop ik.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 22:28:

Maar de kapster weet dat je je haar niet moet wassen voordat je het gaat verven. Ze zal het denk ik juist afraden om het wel te wassen.
Bedoel ook niet wassen in de kapsalon zelf, gewoon nu, heb morgen de afspraak vandaar!
Wat kan jou het schelen dat die kapster een paar schilfertjes ziet? Het gaat er toch om dat jij je haar goed gekleurd krijgt?



Als jij het wilt wassen moet je het gewoon doen. Maar waarom vraag je het dan als je het toch van plan bent?
Alle reacties Link kopieren
Mainecoon79 schreef op 16 januari 2008 @ 22:29:

Volgens mij geld dat niet wassen alleen voor de dag zelf. Wat ook zo is dat de huidvetten je hoofdhuid een beetje beschermen tegen de chemische troep.




Precies! Het wel/niet wassen heeft niet zozeer te maken met het 'pakken' van de verf op je haar. Het is meer dat als je het net hebt gewassen dat je hoofdhuid dan kwetsbaarder is, en dus zeker voor de chemische (verf) stoffen.

Ik zou het als ik jou was vanavond gewoon wassen, en er morgen gewoon nog styling e.d. indoen, dat kammen ze er bij de kapper wel weer uit.
Oke, dan moet je het wassen, maar ga dan later niet klagen bij de kapsalon dat de verf niet heeft gepakt hè?
Alle reacties Link kopieren
Je kan je haar vanavond gewoon wassen.

Voor de kapster is het ook niet prettig als jij allerlei haarlakresten in je haar hebt. Volgens pakt verf ook niet best op allerlei resten haarlak.



Dus vanavond gewoon wassen en morgen geen haarlak ed gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Tag schreef op 16 januari 2008 @ 22:43:

[...]





Precies! Het wel/niet wassen heeft niet zozeer te maken met het 'pakken' van de verf op je haar. Het is meer dat als je het net hebt gewassen dat je hoofdhuid dan kwetsbaarder is, en dus zeker voor de chemische (verf) stoffen.

Ik zou het als ik jou was vanavond gewoon wassen, en er morgen gewoon nog styling e.d. indoen, dat kammen ze er bij de kapper wel weer uit.




Klopt helemaal. Ik ben kapster geweest. Niet te veel schuim, lak en ik zou er geen wax oid in doen. Die vette producten kunnen er voor zorgen dat de verf niet goed pakt. En je kunt idd gewoon je haar vanavond wassen, de verf pakt wel hoor als je het wast, het heeft echt alleen maar te maken met je hoofdhuid zoals hierboven al is beschreven.



Oja ook kun je beter geen cremespoeling of 2 in 1 shampoo gebruiken omdat dit juist je haarschubben sluit. Je haar wassen opent je haarschubben juist. Vandaar dat je haarwassen geen kwaad kan wat betreft de kleuropname.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 22:40:

Wat kan jou het schelen dat die kapster een paar schilfertjes ziet? Het gaat er toch om dat jij je haar goed gekleurd krijgt?



Als jij het wilt wassen moet je het gewoon doen. Maar waarom vraag je het dan als je het toch van plan bent?




Ff lezen alsjeblieft :(



als iemand me het afraad om het zeg maar zelfs een dag van tevoren niet te wassen, dan zou ik dat niet doen....



Omdat er word gezegd dat het niet echt goed kleurt of slecht is voor je hoofdhuid, vlak voor de behandeling (denk aan uurtje voor de behandeling) doe ik dat dus zeker niet...



Omdat het niet erg is als er blijkbaar dus een dag tussenzit, twijfel ik dus of ik het wel of niet moet doen, thats all!



Ik ben soms eigenwijs, maar niet altijd hoor!
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 22:50:

Oke, dan moet je het wassen, maar ga dan later niet klagen bij de kapsalon dat de verf niet heeft gepakt hè?




Blijkbaar pakt het dus wel, en gaat het dus om de hoofdhuid...wat een beetje googlen al niet kan doen!



Maar nee Shining, ik zal niet klagen hoor :P
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef op 16 januari 2008 @ 22:54:

Je kan je haar vanavond gewoon wassen.

Voor de kapster is het ook niet prettig als jij allerlei haarlakresten in je haar hebt. Volgens pakt verf ook niet best op allerlei resten haarlak.



Dus vanavond gewoon wassen en morgen geen haarlak ed gebruiken.
Dankje voor het advies! Dacht dacht ik dus nl ook..
Femme2 schreef op 16 januari 2008 @ 23:01:

[...]





als iemand me het afraad om het zeg maar zelfs een dag van tevoren niet te wassen, dan zou ik dat niet doen....



Dat word je hier afgeraden hoor.
Femme2 schreef op 16 januari 2008 @ 23:04:

[...]





Dankje voor het advies! Dacht dacht ik dus nl ook..




Oh, je bent er zo één, die alleen kijkt naar de reacties die in haar straatje passen. Nou ja, doe wat je niet laten kan.



Mzzl.
Femme2 schreef op 16 januari 2008 @ 23:03:

[...]





Blijkbaar pakt het dus wel, en gaat het dus om de hoofdhuid...wat een beetje googlen al niet kan doen!
Had je dat maar geweten voor je dit topic opende hè? Google.....
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 23:07:

[...]





Dat word je hier afgeraden hoor.
Om het dezelfde dag voor de kappersbeurt te doen wel ja..
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 23:09:

[...]





Had je dat maar geweten voor je dit topic opende hè? Google.....




Keek van tevoren ook eerst op google, ondertussen opende ik dit topic, wat is daar nou mis mee?



Verkeerde been uit bed gestapt? Je hoeft niet zo vijandig te doen hoor..
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 23:08:

[...]





Oh, je bent er zo één, die alleen kijkt naar de reacties die in haar straatje passen. Nou ja, doe wat je niet laten kan.



Mzzl.




Haha, allemachtig zeg, een mazzel zelfs ;-)





Schrik hier wel een beetje van, als je niet normaal kan reageren, hoef je niet te reageren. Volgens mij zijn jouw haren flink eens mislukt door ze vantevoren te wassen aan je reacties te zien! :-P



Ik keek op google, bij een paar hits las ik hetzelfde advies (kappers-sites) En hier reageert een kapster, ik kijk heus niet wat in mijn straatje past, maar probeer het aan te nemen van iemand die er dagelijks mee bezig is.



En dan op z'n shining's: Laterrrrrrr!



(ff mee kinderachtig doen, haha)
Alle reacties Link kopieren
Femme2 schreef op 16 januari 2008 @ 22:14:

Vraag het me echt af...



Ik ga morgen naar de kapper, maar zie nu allemaal haarlakrestjes zitten in mijn babyhaartjes...ook beetje door heel mn haar. Vind dit niet fris voor mijn kapster (haar voelt nu ook ruw)



Moet ik het alsnog nu wassen? Heb morgen een afspraak om half 3...



Of niet wassen omdat anders de verf niet goed pakt?



Wie weet dit?



Groetjes Femke






Beste Femke,



De allebelangrijkste reden is je hoofdhuid. Omdat je hoofdhuid een lekker beschermend talglaagje heeft als het niet gewassen is, komt die vieze chemische verf niet in je huid. Als je het net gewassen hebt is je hoofdhuid schoon en door het wassen staan je poriën open, hierdoor komt de verf nog sneller in je huid.



Dus doe jezelf en je tere huidje een een plezier, was je haar niet. En je kapster is echt wel wat gewend, ik had vroeger ook klanten die (niet schrikken) 1x per maand kwamen om hun haar te wassen en watergolven. ...



T.
Alle reacties Link kopieren
kjong schreef op 16 januari 2008 @ 22:18:

Je haarschubben gaat dicht (maken je haar zacht en glanzend) als je wast.

De verf moet tussen de haarschubben komen, anders heeft het verven geen zin.

Dus, een artistiek kapsel voor jou morgen.

Want niet wassen!






Er zit waterstofperioxide en ammoniak in de verf die de schubbetjes open moeten maken, dus daar is dat wassen niet voor. Het is juist de bedoeling om na het verven de schubbetjes dicht te houden, zodat de kleurstof er niet sneller "uitgewassen" wordt. Vandaar dat kleurshampoo e.d. goed is te gebruiken.



T.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven