Welke kleur past mooi bij bordeaux rood & zandkleur?

25-07-2011 19:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn net gaan samenwonen. Nu hebben we voor ons huis veelal oude meubels van vrienden gekregen. Super natuurlijk, aangezien het veel geld scheelt (we zijn nog student en komen vanuit een studentenkamer). Hierdoor hebben we niet echt een mooie eenheid in het huis, iets wat ik erg mis. Daarom wil ik het graag mooier maken met bijpassende accessoires waardoor het toch een geheel wordt. Alleen....welke kleur?



Wij hebben bordeaux rode banken, een zandkleurige muur, berken eettafel & bijzettafel en verder creme witte kasten.....zoals ik al zei: van alles door elkaar.



Wij zoeken nu dus een kleur die mooi bij bordeaux rood & zandkleur (en bij berken en creme wit natuurlijk) past. Hebben jullie suggesties (en eventueel foto's?)? In mijn oude studentenkamer pasten alles bij elkaar en ik mis nu heel erg het gevoel van thuis komen. Ik heb het gevoel dat ik in een centerparks huisje zit. Graag tips dus!!
Antreciet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind antraciet wel bij bordeaux rood passen, maar absoluut niet bij de zandkleurige muur :( Andere opties?
Alle reacties Link kopieren
Een andere tint grijs? Je hebt zoveel kleuren grijs...

Verder als accesoire vind ik fuchsia ook mooi bij zowel zandkleur als bordeauxrood. Maar niet te veel

Of zilverkleur? Zwart, maar dat wordt misschien wat donker...

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je zou het niet verwachten maar een kennis van me heeft deze kleur muur met daartegen een bordeaux kleurige bank. Staan echt super. Rest van het huis ook beige/zand/zachte groentinten.



http://www.nieuwegeinse-creashop.nl/pic ... 141127.jpg
Alle reacties Link kopieren
Oranje.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
zilver
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paars/blauwe muur met 2 rode banken ervoor.





Je vind je meubels dus niet echt matchen, maar volgens mij heb je een zeer basic kleurenpalet.

Zoals veel Nlers hebben.

Misschien kun je op funda kijken of op Marktp.

Kun je toch even woonkamers bekijken en inspiratie opdoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat donkerdere tinten van dat zand nemen. Kijk even op histor.nl. Daar kan je wat dingen invullen en uiteindelijk komen ze met wat kleursuggesties.
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop een overtrek of kleed voor over de bank kopen als je de kleur niet echt mooi vindt.. En afhankelijk van de vloer zou je de houten meubeltjes kunnen schuren en dan lakken of verven..
Alle reacties Link kopieren
kleurinspiratie.nl
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Paar jaar terug was mijn favoriete outfit een zandkleurige pantalon met congac kleurige "paardrij"laarzen een witte blouche en een bordeuxrood jasje, dit stond echt super mooi bij elkaar de kleuren: wit, zandkleur, bordeuxrood en congac.
Alle reacties Link kopieren
Zal even wat links geven naar die site met inspiratiekleuren.

Jammer dat de plaatjes het niet doen.



klik hier voor combinatie oranje/rood



klik hier voor allerlei bessentinten



Had nog meer links naar leuke kleurenschema's maar geloof dat de site er af ligt?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:AmyS schreef op 25 juli 2011 @ 20:09:

Goedkoop een overtrek of kleed voor over de bank kopen als je de kleur niet echt mooi vindt.. En afhankelijk van de vloer zou je de houten meubeltjes kunnen schuren en dan lakken of verven..



Haha die optie heb ik al heel vaak geopperd, maar mijn vriend houdt heel erg van houtsoorten (en absoluut niet van die gebroken wit meubels), terwijl ik juist van die romantische witte meubels houd.



Ik heb hem met veel moeite zover gekregen dat ik een bijzettafel mocht verven. Helaas mag ik dus geen andere houten meubels verven, in welke kleur dan ook :(
Alle reacties Link kopieren
Ok, site doet het weer even?



klik hier voor warme tinten gecombineerd met een blauw/grijze tint



en klik hier, bedoel het plaatje rechtsonder, daar zie je nog een stukje van een deur of kast in bordeaux en dat gecombineerd met de frisse tint op de muur



Ik zou een moodboard maken van kleuren/plaatjes die je mooi vindt.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die link van Jas mooi, die met die roze tinten, echt super!
Alle reacties Link kopieren
Houd je van opknappen? Is het geen optie de meubels op te schuren en deze in een gezamelijke kleur te lakken/beitsen/verven? Dan is het wat meer een eenheid.
Alle reacties Link kopieren
@BarbaraAnn: Dat zou ik het liefst doen, maar zoals ik al eerder zei: dit mag ik van mijn vriend absoluut niet. Hij zegt dat het huis er voor hem dan absoluut niet mooier wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokmeeuw schreef op 27 juli 2011 @ 00:07:

@BarbaraAnn: Dat zou ik het liefst doen, maar zoals ik al eerder zei: dit mag ik van mijn vriend absoluut niet. Hij zegt dat het huis er voor hem dan absoluut niet mooier wordt.





Maar eh.. het zijn toch oude meubels van vrienden? Toch niet zijn eigen meubels?

En het gaat er toch ook om dat jij je er ook thuis voelt? Of telt dat niet?



Ben eigenlijk wel benieuwd welke kleuren je had in je eigen studentenkamer waar je je wel thuis bij voelde.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je toch niet weggejaagd met mijn vragen hè? Want dat was absoluut niet mijn bedoeling.

En mijn vraag over welke kleuren je in je studentenkamer had was oprecht zodat ik beter met je mee kan denken over welke kleuren je mooi vindt en bij je passen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Zwart.

Niet te overheersend maar in kleine dingen; kussens, bloempotten, fotolijstjes, onderzetters, noem maar op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven