Lijf & Lijn alle pijlers

Weigthwatchers propoints versus flexipoints

07-08-2011 21:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met het weightwatchers propoints systeem in vergelijking met het weightwatchers flexipoints systeem?

Wat werkt in de praktijk het prettigst en geeft de beste resultaten?

Wat zijn de voor en tegens etc?
Alle reacties Link kopieren
Tegen : Doe gewoon normaal!



Minder en gezonder eten en veel sporten!
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 07 augustus 2011 @ 21:37:

Tegen : Doe gewoon normaal!



Minder en gezonder eten en veel sporten!



Dat dacht ik vroeger ook altijd, maar bij sommige mensen werkt dat nu eenmaal niet.



Hier is een Weight Watchers topic: WW - We tellen weer tot 29... misschien handig om je vraag daar ook even in de groep te gooien?



Ik heb zelf geen ervaring met Flexipoints, ik ben een maand geleden begonnen met Weight Watchers en doe dus ProPoints.
Alle reacties Link kopieren
quote:maaique schreef op 07 augustus 2011 @ 21:37:

Tegen : Doe gewoon normaal!



Minder en gezonder eten en veel sporten!Pfff...die kennen we nu wel.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
quote:maaique schreef op 07 augustus 2011 @ 21:37:

Tegen : Doe gewoon normaal!



Minder en gezonder eten en veel sporten!



En dat is nu juist wat weightwatchers stimuleert.



Makkelijk reageren als je niet precies weet wat het inhoudt, niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 07 augustus 2011 @ 22:42:

[...]





En dat is nu juist wat weightwatchers stimuleert.



Makkelijk reageren als je niet precies weet wat het inhoudt, niet?Als je normaal eet via de WW, waarom dan betalen aan een club als je zelf wel weet hoe het moet?
Alle reacties Link kopieren
Omdat sommige mensen wat richtlijnen nodig hebben om normaal te eten. Het betalen is daarbij een stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet zo werkt. Als je echt gemotiveerd bent lukt het ook zonder WW.



Hoeveel calorieën mag je eten bij WW? Is dat niet 1000?
Alle reacties Link kopieren
quote:maaique schreef op 07 augustus 2011 @ 21:37:

Tegen : Doe gewoon normaal!



Minder en gezonder eten en veel sporten!



Kort door de bocht......



Er wordt je niks verboden bij WW en niks voorgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 07 augustus 2011 @ 22:49:

Ik denk dat het niet zo werkt. Als je echt gemotiveerd bent lukt het ook zonder WW.



Hoeveel calorieën mag je eten bij WW? Is dat niet 1000?Nee joh, rond de 1600-1800......1000 is veel te weinig joh!
Alle reacties Link kopieren
Ja 1000 is ook veel te weinig. Goed dat het wat meer is.
Alle reacties Link kopieren
En daar zit het hem dus, denk ik. Je wilt afvallen. Betaalt geld aan WW. Bent daardoor extra gemotiveerd (mede geholpen doordat je het met anderen kunt delen). Leert in het proces ook nog eens hoe je een gezond eetpatroon krijgt.



WW is zeker geen crashdieet van 1000 kilocalorieën. Het aantal is aangepast aan je huidige gewicht en het gewicht dat je wilt bereiken en wordt dus tijdens het afvallen aangepast.



Het stimuleert het eten van groente en fruit doordat het weinig of geen punten (WWs versie van calorieën tellen) kost en het stimuleert bewegen omdat dat punten oplevert.



En tuurlijk… zonder WW kun je ook afvallen. Net als dat je zonder nicotinepleisters of weet ik wat kunt stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het Flexipoints systeem (ooit in het verleden gedaan) en doe nu het Propoints systeem. Ik vind het Propoints systeem veeeeeeel fijner en heb ook veel betere resultaten behaald.

Bijv. in het propoints systeem mag je alle groente en fruit onbeperkt eten, hier hoef je geen punten voor te tellen. Ook mag je ´s avonds een verzadigende portie rijst-pasta of aardappelen eten. Hier reken je dan wel 7 points voor, maar dan kun je wel gewoon voldoende eten, je hoeft je pasta of rijst niet meer af te wegen, maar je eet totdat je voldaan bent. Ik ben 4 maanden bezig en al 14 kg afgevallen. En dan heb ik ook nog wel de nodige etentjes, bbq´tjes en vakantie tussendoor gehad. Hierdoor blijf ik supergemotiveerd en het programma is heel goed vol te houden, omdat je heel gezond eet en je geen honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 07 augustus 2011 @ 22:49:

Ik denk dat het niet zo werkt. Als je echt gemotiveerd bent lukt het ook zonder WW.



Hoeveel calorieën mag je eten bij WW? Is dat niet 1000?



En jij bent zeker zelf al heel slank?

Ik vind dat altijd zo makkelijk praten 'als je echt wil, lukt het wel'. Er zijn niet voor niks zoveel mensen met overgewicht. Die willen dat heus wel kwijt, maar het is gewoon heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben anderhalve maand geleden begonnen met ww, flexipoints.

Dit programma heb ik eerder gevolgd, niet lang volgehouden door omstandigheden is er toen de klad in gekomen, maar nu had ik in mijn kennissenkring iemand die goed was afgevallen, en ik herinnerde me mijn gemiste kans, dus heb ik alles weer uit de kast gehaald en ben er op eigen gelegenheid mee aan de slag gegaan.



Ik heb gekozen voor de flexipoints omdat ik er niet opnieuw geld aan wilde besteden, puur uit financieel oogpunt dus. Ik denk dat het niet zoveel anders werkt, alleen de manier van berekenen is anders.

Er zijn nog genoeg recepten en informatie over de fp te vinden op internet, het is nog steeds niet ouderwets of achterhaald.

Ik heb ook 'recht' op verzadigende porties, en de groenten waarvoor je punten moet tellen zijn op één hand te tellen.



Degene die mij op het idee heeft gebracht om opnieuw een start te maken heeft iets gezegd dat mij is bijgebleven, zij zei: Je hoort zo vaak dat mensen die tevreden zijn over een dieet zeggen dat ze echt helemaal geen honger hebben. Misschien vergeten ze dat als ze resultaat zien, maar dat is gewoon onzin. Je hebt wél meer trek op gegeven momenten, maar dan is het een kwestie van doorzetten. Als jij op dat moment denkt: zie je wel, ik wil meer eten maar dat hoort niet want anderen hebben daar geen last van, heb je de neiging om het bijltje erbij neer te gooien.

In die zin vind ik dat als je het echt wilt, het ook wel lukt, ook al gaat het niet snel. Op een gegeven moment moét je resultaat gaan zien.



Gezond eten naar behoefte en sporten werkte bij mij niet, omdat ik die behoefte toch wat te ruim inschatte. WW op mijn manier met de fp werkt wel, het duurde wel even voordat het ging werken, maar nu zakt mijn gewicht toch al is het maar met een paar onsjes per week.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met flexipoints maar wel hele goede ervaringen met ProPoints. Vorig jaar begonnen en inmiddels van maat 42/44 naar 36 gegaan. Bijna 20 kilo eraf.



Het fijne eraan vind ik dat je alles kan/mag eten maar zelf je keuzes moet maken binnen de punten die je hebt. Ja, ik kan voor die gevulde koek bij de koffie kiezen. Maar dat zijn 11 punten, op een dagtotaal van 29! Voor 11 punten heb ik ook een complete lunch met 4 boterhammen en beleg. Ik denk dus wel 2x na voordat ik die gevulde koek neem en kies bewust voor een puntenverdeling over de hele dag, 3 (gezonde) maaltijden en fruit of een bruine boterham als tussendoortje.



Daarnaast bevalt het mij dat je ook nog 35 extra punten hebt, te verdelen over de hele week. Dus als ik in het weekend een wijntje wil drinken, dan kan dat gewoon. En als ik niet door mijn extra punten heen ben aan het eind van de week, kan ik zelfs nog die gevulde koek nemen.



Daarbij probeer ik minimaal 2x per week naar de sportschool te gaan en wandel ik 1 uur per dag. Dat laatste deed ik altijd al, die sportschool is sinds ik met ww ben begonnen.



Ook ik schrijf mee op het ww topic. Je bent van harte welkom!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 07 augustus 2011 @ 22:44:

[...]





Als je normaal eet via de WW, waarom dan betalen aan een club als je zelf wel weet hoe het moet?



Omdat het juist voor heel veel mensen een methode is om te leren wát dan precies normaal is. Ik kwam er door ww achter dat mijn eetpatroon niet helemaal gezond was. Had ik zelf ook wel kunnen bedenken, omdat ik gewoon echt te zwaar was, maar waar het hem dan precies in zat, daar pas kwam ik achter toen ik ww ging doen. En de gezonde, alternatieve keuzes, die ik kon maken, leerde ik ook pas door ww. Wist ik veel dat een gevulde koek zó ontzettend vet was. Of wat een caloriebommetje stokbrood met pesto eigenlijk is. Of oude kaas en pindakaas. Ik wist wel dat dat niet allemaal heel mager was, maar het was echt een eye-opener om te ervaren (door op te schrijven), wat je ongemerkt eigenlijk allemaal naar binnen werkt.



Die 15 euro per maand vind ik, gezien de resultaten, een goede investering. Ik denk dat je aan een diëtist meer betaalt. Binnenkort zeg ik mijn abonnement op, want inderdaad, ik weet nú zelf wel wat een gezond eetpatroon is.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik beide methodes gedaan (nu trouwens erelid, dus het werkt echt ;) )



Ik vind flexipoints helemaal niet zo flexibel. Te veel gedoe met onthouden hoeveel je evt gespaard hebt en ingewisseld hebt op andere dagen.



Propoints is daarentegen wel flexibeler. Ik vind het erg fijn werken dat je je dagbudget hebt, waar ik gewoon mijn dagelijkse behoefte van nam, en daarnaast vrije punten die je over de week mag nemen. Zo leer je dat je best eens een keertje gek mag doen, maar dan toch met mate.



Ook berekende ze bij flexi de punten per product alleen maar aan de hand van de vetten, bij propoints kijken ze naar eiwitten, koolhy, vetten en voedingsvezels in een product.

Dus pro lijkt me een stuk gezonder.



Daarnaast hoef je niet naar de cursus of online te volgen. Zelf heb ik het de 1e 10 kilo helemaal zelf gedaan. Info via een vriendin die zelf wel naar de cursus ging, haar een boodschappengids laten meenemen (dat boekje waar alle punten in staan) en ik kon beginnen.



De laatste 8 kilo heb ik wel bij de cursus gedaan (daar ging ik over van flexi naar pro en heb ik me toch ingeschreven) en dat stimuleert toch net even wat extra. Wat je kan doen is maar 1x per maand naar de cursus gaan, dat kost je dan 11euro per keer/maand maar heb je wel de begeleiding van een echte coach ipv alleen op internet.
Alle reacties Link kopieren
Jorina, wat goed dat je erelid bent, dat is ook mijn doel. Ik heb al een paar x eerder WW gedaan (de oude methodes w.o. flexipoints) maar heb nooit mijn streefgewicht gehaald. Nu ben ik echt van plan om wel door te zetten en ik denk dat het me nu echt wel zal lukken. Ik ga wel iedere week naar de cursus omdat ik daardoor net wat extra gemotiveerd raak. Het is ook fijn om met medecursisten ervaringen en tips uit te wisselen. Ik heb nu een combipas, dus zowel online assistent als de cursus en dat vind ik erg fijn. Het is handig om online je dagboekje bij te houden, ik ben niet zo'n schrijver en als ik niet opschrijf wat ik gegeten heb ben ik geneigd om het te laten versloffen en dan toch meer eet dan ik mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:layla1969 schreef op 08 augustus 2011 @ 00:09:

Ik ken het Flexipoints systeem (ooit in het verleden gedaan) en doe nu het Propoints systeem. Ik vind het Propoints systeem veeeeeeel fijner en heb ook veel betere resultaten behaald.

Bijv. in het propoints systeem mag je alle groente en fruit onbeperkt eten, hier hoef je geen punten voor te tellen. Ook mag je ´s avonds een verzadigende portie rijst-pasta of aardappelen eten. Hier reken je dan wel 7 points voor, maar dan kun je wel gewoon voldoende eten, je hoeft je pasta of rijst niet meer af te wegen, maar je eet totdat je voldaan bent. Ik ben 4 maanden bezig en al 14 kg afgevallen. En dan heb ik ook nog wel de nodige etentjes, bbq´tjes en vakantie tussendoor gehad. Hierdoor blijf ik supergemotiveerd en het programma is heel goed vol te houden, omdat je heel gezond eet en je geen honger hebt.



Ik doe ook flexipoints, boekje op MP gekocht. Om dezelfde reden, niet te veel geld uitgeven.

De propoints hebben wel ruimte omdat je daar voor een week ook vrije punten, die niet op moeten, krijgt.



Mensen die zeggen, goed eten en veel bewegen die kennen de verhalen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi mijn vraag er maar eens in.



Ik woon in Canada, ben ooit in NL, zo'n 10 jaar geleden eens naar een bijeenkomst vd WW geweest en kwam helemaal in een deuk thuis. Sorry, niet mijn ding. Ik werd gek van de dame voor in de klas die bij ieder grammetje eraf, Hoera riep voor het grammetje.



Ik vind het concept, denk ik wel goed. En ik zou opzich graag iets willen maar deze bijeenkomst, zoo tuttig dat ik het gevoel had mee te doen aan een toneelstukje, paste helaas niet bij mij. En mijn zorg is dat het hier in N. Amerika nog wel ietsjes erger is met de "show".



Wat ik ook moeilijk vind is dat ik nogal een kook/bak mens ben. Ik bak liever zelf dan dat ik koekjes koop bijv. Koken/bakken is zo'n enorm onderdeel van mijn persoonlijkheid, 't is echt mijn grootste hobby en met een groot gezin met 4 teenagers/20+'ers wordt dat ook nog eens extra op prijs gesteld .

Als ik lijn heb ik ook vaak het gevoel dat ik mijn hobby kwijt ben. Ik lig ineens aan allemaal lijntjes vast :(



Nou ja i.i.g. wat zijn jullie ervaringen vh "clubgevoel". Herkent iemand dit of had ik gewoon pech? Hoe koken jullie? Moet je je erg houden aan "piepers, groente, vlees"? Kun je je eigen recepten makkelijk ommeten naar het puntensysteem?



Bedankt alvast?
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Het clubgevoel vind ik wel meevallen. Je wordt gewogen voor aanvang van de cursus maar dit wordt verder niet meer echt besproken hoor. ik weet nog wel van vroeger dat dit wel gedaan werd en dat vond ik ook niet zo geweldig.

V.w.b. het koken, ik kook eigenlijk niet veel anders dan voorheen, gekookte aardappelen aten wij al bijna nooit en dat doe ik nu ook niet. Ik kook nog steeds veel pasta en rijst en maak daar dan zelf sauzen bij. Ik hou ook heel erg van koken en heb niet het gevoel dat ik iets mis. Ik let bij het koken eigenlijk alleen op de hoeveelheid vet die ik gebruik, en ik gebruik mager vlees, bijv. kipfilet of tartaar. verder mik ik gewoon lekker veel groente bij de sauzen.

Er zijn overigens heel leuke kookboeken met weightwatcher recepten, dus je kunt je nog steeds uitleven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Olifantjeinhetbos (dacht dat ze in Canada alleen beren in het bos hadden!),



Ik heb geen "clubervaring". Om dezelfde reden als jij, dat vooroordeel had ik, en heb ik nog steeds. Vind het bijna sektarisch dus nooit behoefte gehad om daar een kijkje te nemen. Vandaar dus propoints via ww online. Heb ik met niemand wat te maken.



Koken, doet mijn vriend altijd. Hij maakt waar hij zin in heeft en ik vogel aan de hand van de ingrediënten/het recept zelf wel uit hoeveel punten dat zijn. Zijn het er een keer heel veel, dan schep ik wat minder op. Valt het mee, dan schep ik (bij wijze van spreken), twee keer op. Ik eet dus gewoon wat de pot schaft. De ene keer aardappels, groente en vlees, de andere keer een lekkere pasta of risotto. Een derde keer Aziatisch met rijst, en in het weekend sowieso 1 (vaak ook 2) x afhaal/snackbar/kipshoarma of pizza. Daar houd ik rekening mee, daar zijn die extra propoints ook voor. Kortom, ik hoef er voor mijn gevoel weinig voor te laten. En gezien het resultaat werkt het toch echt op die manier. Voel me fitter dan ooit en kom echt niets tekort.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen. Online heb ik ook wel eens aangedacht. Misschien toch maar eens verder induiken.



Klinkt fijn dat het koken meevalt. Het leek mij zo'n gedoe om van alle (vaak hele rare) ingredienten de punten te berekenen. Ik ben nogal vd "exotische" ingredienten.



Ik moet nogal wat "kwijt"; zo'n 20 kg in ieder geval. Ik heb al van alles geprobeerd in het verleden, zelfs van die shakes viel ik niet af. Gek wordt ik ervan. Bewegen is ook nogal een probleem. Ik heb een linkerarm/hand die het niet goed doet ivm een zenuwbeschadiging (ongelukje zo'n 7 jaar geleden) en fibromyalgie. Verder zit ik op dit moment in de medische molen om uit te zoeken wat mijn bloeddruk en hartslag zo raar laat doen. Mijn man noemt mij al een maandagmodelletje



Oh ja wbt die olifanten hier in het bos; daar ben ik inderdaad de enige van
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven